ציפס של מקדונלדס
צילום: pixbay
לקראת הדוחות

למרות עליית האינפלציה - אנליסטים אופטימיים לגבי דוחות מקדונלד'ס

בוול סטריט מפים שרשת ההמבורגרים תרשום רווח מתואם של 2.33 דולר למניה על הכנסות של 5.59 מיליארד דולר
דור עצמון |

מקדונלד'ס MCDONALDS תפרסם לפני פתיחת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023, ובוול סטריט מצפים לרווח גבוה יותר למרות התייקרות עלויות המזון.

התוצאות של רשת המזון המהיר לרבעון הראשון צפויות להראות רווח מתואם של 2.33 דולר למניה על הכנסות של 5.59 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון הראשון של 2022, מקדונלד'ס דיווחה על רווחים של 2.28 דולר למניה על מכירות של 5.67 מיליארד דולר.

האינפלציה שמגדילה את עלויות המזון הייתה הבעיה העיקרית עבור רשת ההמבורגרים. החברה הזהירה בפרסום הדוח האחרון שלה כי היא צופה ש"לחצים אינפלציוניים לטווח קצר יימשכו גם ב-2023". כתוצאה מכך החליטה מקדונלד'ס מוקדם יותר החודש לסגור זמנית את משרדיה בארה"ב והחלה לפטר עובדי תאגידים, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל.

אבל האנליסטים עדיין נראים אופטימיים, מכירות המסעדות המקבילות בעולם צפויות לעלות ב-8.7%. לאכול בחוץ הפך לדבר יקר בעקבות האינפלציה, כך שהפריטים הזולים יותר בתפריט במקדונלד'ס יכולים למשוך לקוחות, טוען אנליסט TD Cowen, אנדרו צ'ארלס. "לחברה פוטנציאל טוב לצבור נתח בארה"ב ולהגדיל את התנועה בחנויות". הוא מדרג את המניה כ-Outperform עם מחיר יעד של 315 דולר. אמש במסחר, המניה עלתה ב-0.4% ל-293.2 דולר והשלימה עלייה של 11% מתחילת השנה.

לא רק שצ'ארלס חושב שמחירים נמוכים יכולים להניע צמיחה, אלא שיוזמות שיווק היו יכולות להביא יותר לקוחות. זה כולל קמפיינים שיווקיים שפוני לאוכלוסייה צעירה יותר, כמו "ארוחת ה-Cardi B & Offset" שיצאה לשוק ב-14 בפברואר.

אנליסט וולס פארגו זכרי פאדם, המדרג את מקדונלד'ס ב"שיווי משקל" עם מחיר יעד של 295 דולר, אמר גם כי מסעות הפרסום השיווקיים של החברה היו יכולים לעזור להניע צמיחה. "MCD ממשיכה לצמוח עם מספר מנועים של חדשנות, שיווק ונאמנות", כתב פאדם. זה כולל שותפות עם Krispy Kreme (DNUT) KRISPY KREME להגשת דונאטס במספר מיקומים של מקדונלדס. מקדונלד'ס החלה להציע את הדונאטס בכמה חנויות בסוף השנה שעברה והרחיבה את הפיילוט באביב הזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.