נקסייט גייסה 67 מיליון דולר
בזמן שבו קמעונאים מגדילים את השקעותיהם בכלים דיגיטליים לחנויות, נקסייט מציעה פלטפורמת דאטה המאפשרת חוויית קנייה עצמאית ללא צורך באיש צוות, ומותאמת אישית עבור חנויות פיזיות, על סמך נתוני זמן אמת. החברה גייסה עד כה 100 מיליון דולר לפלטפורמת המסחר שלה, שמעניקה לחנויות קמעונאיות פיזיות מידע כמו זה שיש לשחקני איקומרס. מדובר בפלטפורמה לאיסוף ועיבוד מידע בחנויות בזמן אמת.
החברה השלימה סבב גיוס הון שלישי של 67 מיליון דולר, בהובלת Pitango Growth ו-Saban Ventures ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Battery Ventures, Intel Capital, Pitango First ו-Vertex Ventures.
חברת נקסייט, שנוסדה על-ידי ענת שקד וליאור שקד, פיתחה פלטפורמת נתונים שמקשרת מוצרים פיזיים לענן. הפלטפורמה מאפשרת למותגים להגדיל את ההכנסות מחנויות פיזיות ולקבל בזמן אמת ניתוח של נתוני מסלול המכירה (sales funnel), בהם משתמשים בדרך כלל במסחר האלקטרוני. העיבוד של נתוני המיקום, הזמינות והביצועים של מוצרים, יחד עם דפוסי הקנייה של הלקוחות, מאפשר לנקסייט לספק תובנות מעשיות כדי למקסם את המכירות למטר רבוע של החנות. תג ה-NanoBT (בלוטות') של החברה, עליו יש לה פטנטים רשומים, התג הראשון מסוגו ללא סוללה, מוצמד למוצרים ומעניק ללקוחות חוויית קנייה חלקה ונוחה, כולל אפשרות לתשלום עצמאי באמצעות הטלפון הנייד ללא מעורבות איש צוות, החזרת מוצרים בקלות ואיסוף נוח בשיטת איסוף בקליק, מקדם מכירות בערוצים מרובים ומסונכרנים (אומני-צ'אנל) ומשדרג את חוויית הלקוח בחנות.
לפי תחזית של חברת פורסטר, החנויות הפיזיות ימשיכו להיות אחראיות לרוב המכירות הקמעונאיות בארה"ב בעתיד הנראה לעין, והקמעונאים מחפשים דרכים לשפר את זירת המכירה הפיזית כדי לאפשר את הדור הבא של חוויית הקנייה ללקוחות. עם זאת, הגישה לנתוני התנהגות וחוויית הלקוחות בחנויות הפיזיות עדיין מוגבלת. זה גורם לחוסר יכולת להבין מה מקדם את הלקוח לעניין ומעורבות בתהליך הקנייה ואיך ניתן לשפר את ביצועי החנות. מעבר לכך, פתרונות ניהול המלאי הקיימים בדרך כלל דורשים שעות רבות של עבודה ידנית מעובדי החנויות. נקסייט מספקת לקמעונאים מידע ברמת הפריט עבור כל מחזור חיי המוצר, מה שמאפשר למקסם את ביצועי הסחורה והחנות, לנטר את מעורבות הצרכנים ולבצע אוטומציה של תהליכי העבודה המסורתיים.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו מספקים שקיפות מלאה על מסלול המכירה הפיזי, ובכך יוצרים שפה משותפת לכל המתרחש בחנות, במטרה למקסם את המכירות למטר רבוע בחנות על סמך נתוני התנהגות הלקוחות," אמרה ענת שקד, מייסדת משותפת והמנכ"לית של נקסייט. "אנו מביאים לחנויות הפיזיות מושגים מעולם המסחר אלקטרוני, כמו נטישה, מעורבות והמרה. עד כה נתונים מסוג זה מעולם לא היו זמינים, ועכשיו הם סוללים עבור הקמעונאים את הדרך לחבר ביןהעולם הדיגיטלי והחנויות הפיזיות."
צחי הלל, שותף מנהל ב-Pitango Growth, הוסיף, "הזרם הרציף של נתוני המוצרים מהחנויות מגדיר מחדש את המסחר הפיזי והופך אותו לדיגיטלי ומקוון. הטכנולוגיה החדשנית של נקסייט מושכת תשומת לב עצומה בשוק. ברור שנקסייט יוצרת כאן קטגוריה חדשה ונחוצה מאוד, ואנו שמחים להמשיך את ההשקעה הראשונית של Pitango First לסבב גיוס ההון האחרון."
"העברה רציפה של נתוני המוצרים והניתוח שלהם מחוללים מהפכה עבור קמעונאים בכל רחבי העולם," מוסיף ברק פרידור, מנהל שותף ב-Saban Ventures, "הפתרון החדשני של נקסייט מספק תוצאות עסקיות מרשימות שכמותן מעולם לא הצליחו להשיג בתחום הזה. אנו גאים מאוד להצטרף למסע."
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...
לדברי החברה, הטכנולוגיה של נקסייט כוללת:
חוויית לקוח המייצרת מכירות בערוצים מרובים ומסונכרנים (Omni-channel)
תשלום עצמאי מאובטח באמצעות טלפון נייד ללא מעורבות צוות החנות
איסוף ללא מגע בשיטת איסוף בקליק דרך המכשיר הנייד של הלקוח
החזרת מוצרים בקלות ללא מעורבות העובדים
הבנה מדוע לקוחות רוכשים או נוטשים מוצרים, אילו מוצרים נמכרים טוב ביחד, אילו מדפים או מיקומים זוכים לתשומת הלב הגדולה ביותר, איך למקם את המוצרים באופן מיטבי
ניתוח של נתוני מסלול המכירה כדי לשפר את קבלת ההחלטות והמכירות – מודעות, מעורבות, המרה, נטישה ומיקום
הגנה מפני גניבת מוצרים ברמת הפריט עם בקרת ענן, מה שמאפשר חויית לקוח מאובטחת באמצעות הנייד.
מודעות למצב המלאי ברמת המדף – קבלת התראות ברגע שמדף מסוים מתרוקן
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס
קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit תמורת כ-100 מיליון שקל.
קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.
מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית
הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.
פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.
הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- קבלת פנים חמה ליובל כהן: מורווח על ההשקעה בסטרטסיס כ-15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50 חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.
