רשת אורבניקה
צילום: מארק פלר

עסקת ענק בין קשת לאורבניקה - תמורת 60 מיליון שקל

קשת ממשיכה להיכנס לשותפויות עם חברות במשק, והפעם תקבל 4.99% מרשת אורבניקה שבבעלות קבוצת קסטרו-הודיס. בתמורה היא תעניק זמן פרסום בכל הפלטפורמות שלה. הדבר מעניק שווי של כ-1.2 מיליארד שקל לאורבניקה לפני הנפקה
אלכסנדר כץ | (1)

חברת הטלוויזיה קשת ממשיכה לשלוח זרועות לחברות מסחריות. חברת פאלו ריטייל, בעלת מותג האופנה אורבניקה חתמה על הסכם השקעה ענק עם קשת החזקות. במסגרת הסכם ההשקעה, תפרסם אורבניקה בכל הפלטפורמות של קשת בהיקף של 60 מיליון שקלים.   ההסכם כולל מניות עתידיות לקשת בהיקף של 4.99% מאורבניקה, תמורת כאמור 60 מיליון שקל שווי פרסום על פני תקופה של חמש שנים. העסקה מגלמת שווי של כ-1.2 מיליארד שקל לאורבניקה לפני ההנפקה הצפויה. על פי ההסכם, יוקצו לקשת מניות רגילות של פאלו המהוות במועד הקצאתן, על בסיס הון מניות פאלו בדילול מלא ערב השלמת הנפקה ראשונה לציבור של מניות פאלו, 4.99% מהון המניות של פאלו. הסכם ההשקעה כאמור כפוף להשלמת הנפקת פאלו עד ל-30 בספטמבר. השירותים יסופקו לפאלו על-ידי קשת בהתאם למנגנון מחירים אשר נקבע בהסכם, כשהחברה התחייבה לניצול שירותים בהיקף מינימלי ומקסימלי בכל שנה קלנדרית.   בחוזה עם פאלו ריטייל, תהיה קשת מנועה מלבצע כל פעולה במניות המוקצות במהלך שנתיים ממועד הקצאת אותן מניות. כמו כן הוקנתה לפאלו ריטייל זכות הצעה ראשונה בעת מכירה או העברת מניות פאלו על-ידי קשת, בתנאים שנקבעו בהסכם.   אורבניקה היא חברת בת בבעלות מלאה של קבוצת קסטרו-הודיס. רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס, אומר כי "הסכם ההשקעה של 'קשת החזקות' במותג האופנה אורבניקה מהווה עבור הקבוצה שיתוף פעולה משמעותי לקראת ההנפקה של אורבניקה. הסכם זה יאפשר חיזוק והעמקת העוצמה של מותג 'אורבניקה' ומיצובו כאחד ממותגי האופנה והלייף סטייל המובילים בישראל בחנויות ובזירת האונליין".   לדבריו, "אנו מאמינים כי שיתוף פעולה זה עם קשת, קבוצת התקשורת המובילה והחזקה בישראל, מהווה חיבור איתן ויציב לשתי הקבוצות". קשת פיתחה מודל עסקי חדש בשוק הישראלי בשנים האחרונות, שזכה להצלחה, במסגרתו היא מאתרת חברות קטנות או חברות בצמיחה, ותמורת אחוזים בהן ואף מעורבות בניהולן ובהשבחתן, היא מעניקה להן זמן פרסום על המסך של קשת 12 ובאתרי האינטרנט של קשת. חברה בולטת שכזו היא חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה, שעל פי דוחותיה עולה כי קשת העניקה לה זמן פרסום בשווי של 70 מיליון שקלים. בשלב הראשון קיבלה קשת 5% ממניות החברה, ובהמשך קיבלה נתח נוסף. ומהצד השני של הכביש, רק לפני חודש, עסקה בין רשת לבין קבוצת אופנה גדולה אחרת - בריל, לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל, זמן קצר לאחר הודעתו של מנכ"ל רשת אבי בן טל על פרישתו מהתפקיד. באמצע אפריל הודיעה רשת על החלטה לסגת מהמו"מ שניהלה לגבי פעילות סחר מקוון משותף לשתי החברות, תמורת 33.3 מיליון שקל בהקצאת מדיה, עבור 25% מאתר משותף ששתי החברות תכננו להקים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הרגולטור צריך לעצור את זה (ל"ת)
    אני 10/05/2022 12:26
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.