
השת"פ של ליברה עם קשת: חבילת פרסום בשווי 70 מיליון ש'
בניין קשת (צילום: אלכסנדר כץ)
.
קשת הוא ערוץ הטלוויזיה המוביל בישראל, אבל לצד נתוני הרייטינג - החברה גם לוטשת עיניים לעסקאות רבות שמכניסות לה כסף רב. מודל עסקי שמטופח אצלה בשנים האחרונות וזוכה להצלחה, הוא איתור חברות קטנות או חברות בצמיחה, ותמורת אחוזים בהן ואף מעורבות בניהולן ובהשבחתן, אותן חברות זוכות לזמן פרסום על המסך של קשת 12 ובאתרי האינטרנט של קשת.
אחת החברות שמשתפת בצורה כזו פעולה עם קשת, היא חברת הביטוח הדיגיטלי ליברה -2.18% . אתמול פרסמה החברה את הדוח שלה לרבעון הרביעי ולסיכום השנה, במסגרתו עולה כי הרווח הנקי שלה ב-2021 עמד על 3.2 מיליון שקלים, קיטון קל ביחס ל-3.3 מיליון שקלים שנה לפני כן. ההון העצמי של ליברה בסוף 2021 עמד על 63.2 מיליון שקל לעומת כ-35.6 מיליון שקל בסוף 2020. העלייה נובעת בעיקר מהנפקת החברה בבורסה, שהכניסה לקופה שלה 24.4 מיליון שקל. ברבעון הרביעי של 2021 עברה החברה להפסד תפעולי של 6.6 מיליון שקלים לעונת רווח תפעולי של 512 אלף שקלים ברבעון המקביל ב-2020.
במסגרת דוחותיה, נחשף גם שיתוף הפעולה הנוכחי עם קשת, שנחתם לראשונה בפברואר 2018. במסגרת החתימה לפני כארבע שנים, קשת קיבלה 2,000 מניות של החברה שהיוו באותה עת 5% מהון המניות המונפק שלה. בהמשך הוקצו מניות נוספות בהתאם למנגנון אנטי-דילול שנקבע בהסכם.
.