שגריר
צילום: יח"צ

גו טו תמוזג לתוך השלד נרהטק מדיה לפי שווי פעילות של 120 מ' דולר

חברת גו טו הפסידה 30 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2021 על הכנסות של 39 מיליון שקל בלבד, כך ששווי של כחצי מיליארד שקל המוענק לחברה נראה מוגזם; חברת נרהטק תורמת לעסקה בעיקר מזומנים להם זקוקה גו טו ששורפת מזומנים בקצב גבוה 
גיא טל |

גו טו גלובל היא מפעילת חברות רכבי ההסעה המשותפת אוטותל וקר טו גו וחברות נוספות בגרמניה, ספרד ומלטה, שהייתה עד כה בשליטת שגריר שגריר 0.33% שהחזיקה ב-35.9% מהמניות. בעלי המניות האחרים הם אדם נוימן (מייסד WeWork), רמי אונגר ובעלי מניות גרמניים שקיבלו 25% מהחברה תמורת פעילות חברת שיתוף קטנועים בגרמניה שנרכשה על ידי גו טו. על פי נתוני החברה בשנת 2021 השתמשו בשרותי החברה 450 אלף לקוחות שבצעו קרוב ל-3 מיליון נסיעות. 

שגריר מודיעה כי גו טו גלובל תתמזג לחברה הציבורית  נרהטק מדיה , שכיום היא ללא פעילות ממשית, ותהיה הפעילות המרכזית או היחידה של החברה הממוזגת. בכך תכנס גו טו לבורסה "בדלת האחורית" ללא צורך בהנפקה. במסגרת המיזוג יקבלו בעלי מניות גו טו 74% ממניות החברה הממוזגת ואילו בעלי המניות הנוכחיים של חברת נרהטק יישארו עם 26% מהמניות. 

על פי הדוחות האחרונים של שגריר לרבעון השלישי של 2021 הכנסות גו טל גלובל היו 39 מיליון שקל בתשעה החודשים הראשונים של השנה וההפסד התפעולי היה 27 מיליון שקל. זאת לעומת 32 מיליון ו-13 מיליון בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה הפסידה החברה 30.6 מיליון שקל.

אלו נתונים של חברה עם צמיחה סבירה שנראית רחוקה מאד ממעבר לרווח, ובינתיים שורפת הרבה מאד מזומנים. חברה מן הסוג הזה די מכבידה על חברה בשווי שוק של 170 מיליון שקל כמו חברת שגריר, עם הכנסות של 64 מיליון שקל והפסד תפעולי ברבעון האחרון, הפסד נקי בארבעת הרבעונים האחרונים ועם מזומנים בהיקף של  25 מיליון שקל בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ירידות חדות במניות הנדל"ן; ת"א 90 איבד 1.25%

ג'י. סיטי איבדה 7%, אקרו כ-4%

מערכת ביזפורטל |

הירידות בסיום התחזקו - מדד ת"א 125 בלט בירידה של 1.25%. מניות הגז ירדו משמעותית, והירידות הבולטות ביותר היו בנדל"ן - וול סטריט שפתחה בירוק התחלפה לאדום, ובהתאמה הכבודה על המדדים בת"א.  (לסקירת וול סטריט


   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 -0.51%     מדד ת"א 90 -1.25%   מדד ת"א 125 -0.69%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים -0.41%   מדד ת"א-ביטוח -0.32%  , מדד ת"א נדל"ן -1.92%    מדד ת"א נפט וגז -2.48%   מדד ת"א בטחוניות -0.31%