ארה"ב: מדד מחירי היצרן לא השתנה בחודש אוגוסט - המדדים לא איחרו להגיב

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אינפלציה

מדד מחירי היצרן התפרסם היום מעט לפני פתיחת המסחר. המדד הראה כי מדד מחירי היצרן לא השתנה בחודש אוגוסט האחרון ובמתווה שנתי המדד הראה ירידה של 0.8% במחירי הייצור. שתי התוצאות היו טובות מצפי השוק, לאור הירידה האחרונה בשווי מחירי המזון והאנרגיה. זו הפעם הראשונה שבה המדד לא עלה בשלושת החודשים האחרונים. 

עם פרסום המדד, החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט איבדו 4-0.6% מערכם. עם פתיחת המסחר המדדים יורדים עד 0.4%. 

נציין כי המדד זוכה לתשומת לב רבה משום סמיכותו להחלטת הריבית הבנקאית בארה"ב לחודש אוגוסט שתחול בסוף השבוע הבא. אמנם מדד המחירים ליצרן אינו נלקח בחשבון על ידי הבנק המרכזי, אך לאורך השנים נמצא קשר הדוק בין מחירי יצור נמוכים לבין מחירים נמוכים לצרכן שמגולמים לבסוף לירידה באינפלציה. 

מדד המחירים לצרכן, יתפרסם ביום רביעי הבא בארה"ב. 24 שעות לפני הכרזת השינוי בריבית ולמעשה תוך כדי יום הישיבות של נציגי הבנק המרכזי האמריקני.

במידה וגם מדד המחירים לצרכן יציג קפאון במחירי אוגוסט, לא מן הנמנע שנציגי הבנק יפרשו זאת כיציבות מחירים והענקת אור ירוק להעלאת הריבית. זה ככל הנראה הסיבה לכך שהחוזים יורדים היום בשלב טרום המסחר. 

חדשות מאקרו נוספות נגעו היום לבטחון הצרכני של האמריקני לאחר פרסום מדד ציפיות הצרכנים של מישיגן וסנטימנט הצרכנים. הצפי המוקדם של השוק לא נענה והמדד הציג ירידה חדה בבטחון הצרכנים האמריקני לחודש ספטמבר (85.7 נקודות לעומת 91.9 נקודות בחודש שעבר).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

האימפריה מכה שנית: אפל ממשיכה לשלוט בשוק הסמארטפונים ללא מתחרים

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אפל
קרוב ל-1000 חברות מסביב לעולם מייצרות סמאטרפונים. מספר שכלל אינו משקף את מצבה האמיתי של השוק כאשר חברה אחת בלבד אחראית על גריפת כמעט כל הרווחים.  חברת אפל הייתה אחראית על 92% מהרווחים של שמונה החברות הגדולות בשוק הסמארטפונים. כך דיווחה מוקדם יותר חברת המחקר Canaccord Genuity. בשנה שעברה מחקרה של החברה הראה כי אפל הייתה אחראית על 65% מסך הרווחים. הזינוק ברווחי החברה נובע מהדרישה הגבוהה לאייפון 6 מסביב לעולם.  ראוי לציין כי כשמחברים את הרווחים של סמסונג ואפל ביחד מקבלים יותר מ-100% מסך הרווחים של שוק הסמארטפונים, הסיבה לכך נובעת מכך שחלק מהחברות בתחום הציגו הפסדים ברבעון הראשון של השנה. כוחו של מותג אמנם אפל אחראית על 92% מסך הרווחים בשוק הסמארפונים, אך היא אחראית על 20% מסך המכירות. כלומר אפל מצליחה למכור את המוצרים שלה ברווחיות גבוהה משמעותית משאר המתחרות. זאת כאשר מתחרות עיקריות שלה כמו סמסונג ו-HTC ממשיכות לאכזב את המשקיעים,  סמסונג דיווחה השבוע כי לקראת פרסום הדוחות הפיננסים הרבעוניים, היא צופה ירידה רבעונית ברווחים שביעית במספר. חלק מהפרשנים מדווחים על כך שככל הנראה סמסונג טעתה בדרישה שתהיה בשוק לסמארטפונים החדישים ביותר שלה - Galaxy S6 (דרישה גבוהה מדי) ולדגם הקמור שלה (דרישה נמוכה מדי).