21:03 סגירה יציבה בוול סטריט: המשקיעים מחכים להתפתחויות בסין, נטפליקס איב... >>

19:51 וול סטריט:מניית גולדמן זאקס נופלת 2.5% לאחר פרסום הדו"חות

18:08 התמונה העגומה על השווקים העולה מהדו"חות של הבנקים הגדולים בארה"ב >>

16:24 בני ברק: עשרות עצורים בהפגנות החרדים נגד מעצר העריקים

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

על החששות מהתפוצצות של בועה נוראית בשוקי האג"ח - וכמה מילים על אפל

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, על שוק האג"ח האמריקאי
 |  133
מבט עומק
Share
אני מבין את הציפיות ל"פיצוץ הבועה" במניות ואפילו באגרות החוב, הן בהחלט לגיטימיות ובמיוחד כשמדדי המניות שוברים שיאים ואם באמת יש בועות. ב-126 שנות הקיום של הדאו ג'ונס היו במניות 3.5 בועות אמתיות שהתפוצצו. הראשונה ב-1929, השנייה ב-1987, השלישית ב-2000 והחצי ב-2008. באגרות החוב לא זכורה לנו שום בועה שהתפוצצה, אבל לאחרונה מתרבות האזהרות מפני בועת האג"חים בארה"ב ועל כך אנחנו כותבים היום.


הדילמה של אגרות החוב האמריקאיות
"הבועה הגדולה בשוק זה באגרות החוב, לא במניות", כתב בשבוע שעבר מנהל קרן ההדג' הידוע והמאוד מוערך בוול סטריט, פול זינגר, ללקוחותיו. "המשקיעים שממשיכים להזרים כספים לתחום המוגדר כמקלט בטוח יוכו מכה קשה".

זינגר מנהל באמצעות קבוצת הקרנות אליוט למעלה מ-28 מיליארד, ועשה הון עתק במבצעי Turn around של נכסים שנחשבו כמחוקים, בעיקר חובות של מדינות כמו ארגנטינה, קונגו בראזוויל ועוד. הוא טיפוס מעניין, רפובליקאי שמרן מחד אבל מהתומכים הגדולים של הקהילה הגאה בארה"ב וציוני חם. לאחרונה רכש 2.2 מיליון מניות אימפרבה, שהוזכרה בכתבה האחרונה, ומחזיק 9.8% בחברה. הרגשת הביטחון היא לדעתו הגורם המרכזי שמושך משקיעים לאגרות, "והרגשה זו אינה מסתמכת על העובדות. כאשר המציאות תתברר וכרגיל בהפתעה, המכה תהיה קשה" והמציאות, לדעתו, מתקרבת במהירות.זינגר הוא האחרון בסדרת הגורואים שמזהירים מבועת האג"חים, אבל העובדות מצביעות על כך שהמשקיעים מתעלמים מהאזהרות ומהעובדות וממשיכים להיכנס למכשיר השקעה זה בהמוניהם. כל מי שלמד כלכלה 101 וכל מי שעקב אחרי התנהגות האגרות, (במיוחד אלו ל-10 שנים) יודע שכאשר נוצרות ציפיות להעלאת הריבית האגרות משנות כיוון מטה, שהרי מחירי האגרות נעים במהופך לתנועת הריבית וביחס שווה. אז איך זה קורה שדווקא מאז שהבנק הפדרלי העלה את הריבית לפני 8 חודשים, ובאותה הזדמנות הודיע שימשיך במסע של העלאות ריבית, עלו אגרות החוב ל-10 שנים ביותר מ-25%?למה מחירי האג"ח ממשיכים לעלות?
לתופעה שבה אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב ממשיכות לעלות אל מול תצהירי הבנק המרכזי וציפיות הציבור להעלאות ריבית בעתיד הנראה לעין, אין אח ורע מאז החלה ממשלת ארה"ב להנפיק אגרות אלו לפני כ-54 שנים. בעולם נורמלי שבו מתנהגים המשקיעים בהתאם לציפיותיהם לגבי ההתנהגות העתידית של הכלכלה, מאקרו ומיקרו והאינפלציה ומבלי לקחת בחשבון ברבורים שחורים למיניהם, היינו מצפים שלאחר נאומה של ג'נט יילן ב-2015 שבו הודיעה על העלאת הריבית הראשונה לאחר 7 שנים של הורדות ולמעשה "הבטיחה" סדרה של העלאות ריבית בעתיד (4 מתוכן ב 2016-17), אגרות החוב יתחילו לשנות כיוון מטה.

לא ציפינו אז שזה יקרה מיד אבל בהחלט חשבנו שאם יילן תעמוד בהבטחותיה זו צריכה הייתה להיות המגמה אבל לא זה מה שקרה, מחירי אגרות החוב המשיכו לעלות. הסיבה לכך, לדעתנו, היא שמערכת קבלת ההחלטות של המשקיעים לגבי אגרות החוב נחשפה לאותם הגורמים ששינו את המערכות הכלכליות והחברתיות כולן ועברה (למעשה עודנה עוברת) את אותם השינויים שעברו משקיעי המניות. כלומר, מהפכת הטכנולוגיה בתהליך התמזגותה לכלכלה המסורתית שינתה את הדרך שבה משקיעים מקבלים החלטות השקעה בדיוק כפי שקרה במניות. שיקולי ההשקעה באג"חים "הצטרפו" לאלו שבמניות בסוף 2008 עם הפריצה קדימה, על גבו של הטלפון החכם, של מהפכת האינפורמציה.


תעמוד בהבטחותיה? צילום: גטי אימג'ס ישראל

בסוף 2011 הגיע המומחה הגדול בעולם לאגרות חוב, ביל גרוס, האיש שהפך את קרן ההשקעות באג"חים, פימקו, לגדולה בעולם, למסקנה ההגיונית כלכלית שכיוון שהכלכלה האמריקאית מציגה סימנים מובהקים של יציאה אמתית ממשבר 2008, אפשר להניח בוודאות שהאינפלציה תתחיל להרים ראש ושהבנק הפדרלי יתחיל במסע העלאות ריבית בארה"ב. "ולכן", כתב ללקוחותיו והסביר בכול ראיון שנתן אז, "טוב להקדים רפואה למכה ולמכור האגח"ים".

גרוס, בתמיכתו של סגנו ויורשו מוחמד אל אריאן, מכר את פוזיציית הענק של הקרן. נחטא לאמת אם לא נאמר שגם אנחנו הסכמנו עם הערכה זו וכתבנו זאת, אבל ההבדל הקטן הוא שלנו לא היו אג"חים בשווי 200 מיליארד פלוס בניהול. גרוס הגיע למסקנה לאחר סדרה ארוכה של נתוני מקרו ומיקרו מצוינים ששוב הפריכו את התחזיות של נביאי השחור וקהל המעריצים שלהם בתקשורת דאז על "חזרה ל 2008".

להזכירכם, במהלך 2011 ירד שוק המניות בכ-20%. המניות החלו לעלות בסוף אותה שנה והעליות, שנמשכו כמעט שנתיים, והעלו את ה-S&P 500 בכ-90% לשיא היסטורי חדש כך שהמסקנות של גרוס התבססו על עובדות כלכליות נכונות. אבל העלאת הריבית הראשונה באה רק כארבע שנים מאוחר יותר, בסוף 2015, והמגמה של אגרות החוב המשיכה מעלה.

מחכים להעלאת הריבית
מאז ההעלאה עסוקים גדולי הפרשנים בניחושים מתי תגיע ההעלאה השנייה. בחודש האחרון ולאחר פרסום נתוני התעסוקה "המדהימים" ותוצאות עסקיות מצוינות של החברות, החלה מקהלת זמרי "מכור מיד את האג"חים" במסע הופעות גלובלי חדש כשהיא נתמכת באיתותים מהפד' (אנשים כמו סטנלי פישר וכמה מנגידי הבנק שטענו שהעלאה נוספת מתקרבת) מה שהכשיר הקרקע למסר האזהרה של רזניק. ובאמת, נתוני המאקרו והמיקרו בארה"ב חיוביים ולא רק נתוני התעסוקה. הנדל"ן גואה, הצריכה מאותתת על אינפלציית ביקושים, ההשקעות שוב בעלייה והציבור האמריקאי מבסוט (כן, למרות הכותרות). אלו, לצד הרגיעה מהמגה משברים שהובטחו בנושא הברקזיט, המשבר בסין שמסרב לפרוץ, ההתעוררות בהודו וההתחזקות באירופה, יצרו אווירה שבהחלט מרמזת על העלאה שנייה בריבית שמתקרבת.

"אם בפעם שעברה לא העלה הפד את הריבית בגלל ההשפעה הגלובלית", הסבירו המומחים, "הרי שהסיבה הזו נפלה והדרך להעלאה נפתחה". ברור לכם שזו שטות ממדרגה ראשונה. לא החשש מהגלובליזציה הוא הקובע לגבי העלאת הריבית בשלב הנוכחי אלא המחיר של העלאת הריבית לאוצר האמריקאי. נכון להיום מגיע החוב הכולל של ארה"ב ל-19.37 טריליון דולר שעולה להם 481.7 מיליארד דולר בשנה בריבית. תשוו העלאה של 0.25% בריבית הבסיסית (כמו ההעלאה הקודמת) ותראו מה מפחיד יותר את האמריקאי שכרגע חייב למעלה מ-60,000 דולר ביום לידתו, העלאה של רבע אחוז או "השפעה גלובלית" ובמיוחד כאשר אינך בטוח שההעלאה באמת תשפיע במשהו.

האם באמת קיימת בועה בשוק האג"ח? מה הסיכוי שהיא תתפוצץ?
כבר הזכרנו שאם היינו חיים בעולם "נורמלי", ללא מהפכה טכנולוגית שמתמזגת וללא תרבות הכותרות שהביאה עלינו, היינו קובעים בביטחון שמדובר בבועה ושזינגר צודק, האג"חים עולים בניגוד להיגיון הכלכלי. אבל "העקשנות" הממושכת של משקיעי האג"חים (כולל מאז האזהרות של רזניק ופישר) ובדיקה חוזרת של סביבת האג"חים לאורך השנים האחרונות מאותתת לנו שבדיוק כפי שקרה עם המניות עד כה, כך גם קורה עם האג"ח האמריקאיות, "חכמת ההמון" עובדת ועד כה צודקת. מסתבר שציבור המשקיעים, להבדיל מהמומחים, מבין את השפעתן של מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה על הסביבה שיוצרת את הביקושים וההיצעים לאגרות החוב וזה לא שונה כאמור ממה שקרה במניות.

כעובדה, האינפלציה והציפיות לה בארה"ב יורדות מאז סוף 1981. הריבית, שבספטמבר 1981 עמדה על 16% בערכים מתואמים להיום נמצאת כעת על כ-1.55%. מחירי אגרות החוב עלו בהתאם. כמובן וכפי שקרה מאז גם במדדי המניות, העליות במחירי האג"חים רצופות בתיקונים רבים, אבל בסה"כ גם מחירי האג"חים וגם מחירי המניות נמצאים היום בשיא כול הזמנים.

מה שהביא למגמה הארוכה של הירידות באינפלציה שנמשכת כבר 35 שנה, בריבית והעליות באגרות החוב ובמניות, היו הנשיא רייגן, מהפכת הטכנולוגיה והגלובליזציה שהנשיא המנוח קידם, ומה שחשוב להיום הוא ששום גורם מאותם הגורמים הללו, שהשפיעו על המגמה, לא השתנה. ההפך, המהפכה הטכנולוגית והגלובליזציה (ברקזיט או לא) בעיצומן (למעשה עדיין בתחילת דרכן). הלחצים שהן מפעילות על המחירים והשינויים שנוצרים ביחסים הכלכליים הולכים ומתגברים.

אם תבדקו ברצינות את מוצרי הצריכה, חומרי הגלם והעלויות השונות תגלו שאין שום סיבה היום לעליות מחירים כי קצב העלייה של ההיצע בכול תחום עולה וימשיך לעלות על קצב העלייה בביקוש, אם בגלל התייעלות או תחליפים שמייצרת המהפכה הטכנולוגית כך שלחצים אינפלציוניים לא נראים. אז נכון הוא שאם מאמינים שהאינפלציה תרים ראש והבנק המרכזי יתחיל במסע רציני של העלאות ריבית מחירי האג"חים "יקרים" אבל על מנת שזה יקרה ותיווצר בועה אמתית צריכים שני האירועים הללו להתקיים, ובנוסף לכך צריך שפסיכולוגיית "המפלט הבטוח" תעלם.


תתפוצץ או לא? צילום: גטי אימג'ס ישראל

אני לא רואה סיכוי ששלושת האירועים האלו יתקיימו בעתיד הנראה לעין, ולכן אנחנו מאמינים שמחירי האג"חים, שכרגע אינם מעניינים כהשקעה, הגיעו למצב של בועה. לכן, כהערת אגב, המניות מעניינות יותר מהאגחי"ם. נכון, גם המניות נמצאות במחירי שיא, העתיד הקרוב, הבינוני והארוך עדיין בערפל כאשר ספטמבר ואוקטובר בפתח ואלו שני חודשים שמהווים, היסטורית ועובדתית, חג לרואי השחור וכותרות אימים והרבה ברבורים שחורים מתעופפים בסביבה, אבל למרות זאת אנחנו מאמינים שהכלכלה האמריקאית והגלובלית ממשיכות להשתפר, ולכן המשברים, אם וכאשר יגיעו, יהיו תיקונים שיאפשרו כניסה למניות במחירים כלכליים יותר. מציעים לכם לעיין במאמר שכתב מייקל בראש, כתב כלכלי בכיר בניו יורק טיימס ובאקונומיסט, על ששת המיתוסים שהתקשורת דוחפת על כלכלת ארה"ב.

וקצת על התפוח הגדול - האם אפל זיהתה את הנישה הבאה שלה?
ההצלחה של אפל עד כה נשענה על הצלחת ההנהלה שלה להגיע להובלה בשתי נישות ענק ובאמצעות מוצר אחד בכול נישה, המקינטוש בתחום המחשב האישי בשנות השמונים והאייפון לאחר משבר 2008. בשני המקרים התחרות, עם הזמן, נגסה בהכנסות וכאשר זה קרה, בשני המקרים, באו "מומחים" וטענו שאפל "גמורה". אבל הנהלת אפל ידעה לבנות בסיס עצמתי להמשך מנהיגותה.

אפל יושבת על 231.5 מיליארד במזומן, יש לה עצמת שיווק אדירה ויכולות פתוח טכנולוגיות הטובות שיש והיא מחפשת כעת את התחום הבא להובלה, נישה חדשה שתחזיר אותה לצמיחה. נראה שהשעון ותחום הרכב אינם כנראה הפתרון אבל הרכישה של הסטארטאפ Gliimpse, שפתחה פלטפורמה לאיסוף, עיבוד והצגת נתונים בריאותיים אישיים, מצביעה על הכיוון, נישת המעקב הכולל אחרי המצב הבריאותי האישי. מדובר בנישה שמתפתחת במהירות. 69% מתושבי ארה"ב מחזיקים היום במכשור לצורך מעקב שיגרתי אחרי לפחות מצב בריאותי אחד שלהם או של קרוביהם כמו משקל, לחץ דם, סוכרת ועוד.

אפל מכוונת לפלטפורמה שתאפשר מעקב על מכלול הבעיות הבריאותיות האישיות עם חיבור לאייפון ולמערכת הרפואית. כרגיל עם אפל הכול סודי אבל אם תצליח להוביל הנישה הזו אז יש לה את הסיבוב השלישי של חייה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

133 תגובות ב-53 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
53 טלי 31/08/2016 13:27 האם גם זו בחלומות שווא?
חברת DCTH שקראתי עליה לאחרונה שמועמדת לרכישה וכו', האם זה כבר חברה שונה או שדומה לכל הדמיונות?
שלמה גרינברג 31/08/2016 14:48 חלומות אכן "שווא"? נחיה ונראה
את זו אני מכיר היטב, הציתה חלום ענק לפני 5-6 שנים והמניה טסה אז לחלל, כ 350 $ בהתאמה להיום. הצליחה לאחרונה לגייס שוב כך שחלומות אחרים עדיין בצנרת ונראה.
טלי 01/09/2016 01:11 תיקון קטן
בשנת 2010 הגיעה לשער מתואם להיום של מעל 4000 דולר
52 טלי 30/08/2016 23:38 חלומות שווא
חברת אינטרקלואוד (ICLD) כבר מזמן איבדה כיוון ומתרסקת כל יום מחדש לעוד שפל. האם מכיר?
שלמה גרינברג 31/08/2016 09:38 הגדרת נכון לדעתי, "חלומות שווא"
זו חברה מניו ג'רסי שיצאה בקול תרועה לציבור, יוצרת חלום בתחום שאז היה בחיתוליו, פלטפורמות ענן לתחום התקשורת. הם לא הצליחו לעבור לרווחיות תפעולית והיום, כאשר כול הענקיות בוחשות בתחום קשה לי להאמין שיצליחו. הסיכוי מלכתחילה היה נמוך ומשקיעים צריכים תמיד, אם הם רוצים להסתכן, להשקיע בחברה מסוג זה סכום קטן בלבד.
51 עינת 30/08/2016 19:22 DRYS
מה דעתך על החברה הזאת שקברה המון משקיעים?
שלמה גרינברג 31/08/2016 09:25 משקיעים שלא טרחו לבדוק!!! (ל"ת)
50 ארז 30/08/2016 13:51 תשואות חודשי אוקטובר מאתר moneychimp
בחישוב משנת 1980: 23 שנים עליות, 12 שנים ירידות Up Years 2015 8.32% 2014 2.36% 2013 4.41% 2011 10.79% 2010 3.48% 2007 1.45% 2006 3.15% 2004 1.40% 2003 5.50% 2002 8.64% 2001 1.81% 1999 6.25% 1998 8.03% 1996 2.61% 1994 2.09% 1993 1.94% 1992 0.21% 1991 1.18% 1988 2.60% 1986 5.47% 1985 4.26% 1982 11.06% 1981 4.91% 1980 1.60% Down Years 2012 -1.99% 2009 -1.77% 2008 -16.79% 2005 -1.77% 2000 -0.50% 1997 -3.45% 1995 -0.50% 1990 -0.69% 1989 -2.52% 1987 -21.76% 1984 -0.01% 1983 -1.47%
49 נעמה 30/08/2016 11:05 MCUR מתמזגת
אתמול מניית מקרוקיור טסה עד כמעט 200 אחוז בפתיחה, וסגרה בעליה של 60 פלוס אחוז עקב הודעה על התמזגות עם חברה, לא כ"כ הצלחתי להבין מההודעות שקראתי מה המשמעות של המיזוג הזה, האם הוא טוב או לא לבעלי המניות לטווח הקצר/ארוך. אודה לך אם תוכל להאיר את עיניי בכמה מילים בנושא. תודה
שלמה גרינברג 30/08/2016 11:41 המשמעות היא שמקרוקיור תהפוך לחברת בת של ליפ
למה המניה קפצה כך? השד יודע. שתי החברות הן בשלבי הבדיקות הקליניות ואינן מוכרות. אולי מקווים שאם ליפ אכן תונפק הערכתה של מקרוקיור תהיה גבוהה מהנוכחית ואלי זוכרים שהמניה בקרה ב 15 דולר לפני שנה. לדעתי זו "תגובת כותרות" אופיינית.
נעמה 30/08/2016 14:15 תודה
מה שאתה אומר בעצם, שזה שמקרוקיור התמזגה עם ליפ, לא אומר ששווי החברה עלה בכלל
שלמה גרינברג 30/08/2016 14:38 לגבי השווי
מה שיקרה הוא שהחברות מתמזגות ולאחר המיזוג יחזיקו בעלי מניות MCUR בכ % 38 מהחברה המאוחדת. הם יזרימו למאקרוקיור 10 מיליון דולר. לפי ההודעה לאחר המיזוג תרשם החברה החדשה לנאסד"ק. אם זה כך אז למעדה ליפ נכנסת לתוך מקרוקיור אחרת הרישום ייקח זמן רב. מקרוקיור "שווה" היום כ 33.5 מיליון דולר והשאלה כאמור בכמה תוערך החברה המאוחדת אם ולאחר שתתחיל להיסחר כך שקשה מאוד להעריך.
48 איחטיאנדר 30/08/2016 00:53 שלמה, מה דעתך על GILD והפייפליין העתידי שלה? (ל"ת)
שלמה גרינברג 30/08/2016 12:07 GILEAD
GILD עלתה פי יותר מ 100 מאז תחילת המאה. אז נכון, מהבחינה של התוצאות העסקיות צנרת התרופות והכול המניה בטאה את מה שקרה בפועל בשטח, ללא ספק אחת מחברות הביו רפואה הטובות גם מבחינת הניהול. "הבעיה" הייתה שהאנליסטים, הפרשנים והמשקיעים התאהבו בחברה והטיסו אותה, לפני כשנה, למחיר מטורף לחלוטין. "הדחיפה" האחרונה שקבלה המניה בקיץ שעבר באה כתוצאה מהחלטת האנליסטים שהיא מובילה את המירוץ המאוד רווי, של תרופה למחלות כבד, במיוחד ההפיטייטיס C. אלא שמאז לא רק שהסתבר שהפתוח אצל גיליאד מתעכב אלא שגם אחרות מתקדמות וגם ענקיות חדשות נכנסו לתחום כמו מרק ובשבוע שעבר גם גלקזגוי הודיעה שהיא מתקדמת. הירידה במניה הובלה ע"י "האכזבה" מתרופת הכבד, לאחר מכן החששות מהגברת קלינטון ושטויות אחרות אבל גיליאד היא אותה גיליאד עם צנרת מלאה ולפי הרבעון האחרון גם ממשיכה למכור ולהרוויח בגדול אז כול מה שקרה הוא שמתחיל להיווצר מחיר כלכלי סוף סוף. לגבי הצנרת לך לאתר שלהם ותבדוק סעיף MEDICINES, לא חסר לה כלום.
glmd 30/08/2016 13:24 כול בוקר בודק אם יצאתי לפנסיה היום
אם יש הודעה ש gild קנו את glmd הישראלית ב 200 400 500 או 800 מיליון דולר והוציאו אותי לפנסיה. כמובן הכול רק מטאפורית .אבל מחזיק glmd וזה יכול לקחת גם שנים אם בכלל. איך כתבו בברונס באפריל Gilead Buy Could Bolster Galmed Valuation Gilead’s acquisition of a so-called NASH asset has implications for Galmed, which has one in a Phase 2 trial. Our current assumption for Galmed is for a U.S. approval in 2019. Using these metrics, we model the market potential and discount back using a 30% rate in our free-cash-flow, discounted-earnings-per-share, and sum of-the-parts models to arrive at a $24.00 price target.
שלמה גרינברג 30/08/2016 14:43 יש רק 2 בעייות "קטנות"
הראשונה שהסיכוי שגיליאד תרכוש את GLMD יורד ככול שהתחום נעשה צפוף יותר ושנית העובדה שבארונס כותב משהו לא מחייבת איש וההיסטוריה של בארונס אינה מצדיקה תקוות גדולות אבל הלוואי, בשבילך, שזה יקרה.
47 ידידי 28/08/2016 08:29 תמיד חודש אוקטובר
חודש יום הדין בבורסות התפוצצות בועות
צחוקים אתכם 28/08/2016 13:25 אתה אפילו לא מסוגל לספור את החודשים ?
למי אכפת מאוקטובר כשאנחנו באוגוסט
נגמר 29/08/2016 15:29 תמשיך לפאנטז (ל"ת)
נגמר 29/08/2016 15:28 טאמבל אוגוסט
שועטים לאוקטובר
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:25 יכול מאוד להיות רק תזכור
שבאוקטובר גם נישברו יותר שיאים מבכול חודש אחר מלבד ספטמבר
46 ידידי 28/08/2016 08:26 יום הדין יגיע
יום הדין של הדפסת הכסף הגדולה בהיסטוריה מי שיתבצר בכסף מתכת זהב ינצל
רז 30/08/2016 11:32 אני מת מפחד. תגיד לי מתי לרדת למקלט.
ליצן.
45 ידידי 28/08/2016 08:24 הרעה תגיע
מאכלים קונצרנים ארהב גייסו סכומי עתק ויש להחזיר יתנדפו מאות ואולי כמה טריליונים לחברות יקרסו ביחד עם בנקים נותני אשראי כל ריבית אפסית והדפסת כסף הרסנית ביותר
44 ידידי אל 28/08/2016 08:15 המשבר הבא
משבר התפוצצות בועת אגחים שתוביל לקריסת שוק המניות אנו על פי התהום .
43 אבי 28/08/2016 08:14 רואים המון תסכול בשאלות שמופנות לשלמה
בעבר הייתה פה הצפה של שאלות על חברות (רובן קיקיוניות) שהשואלים מחזיקים - בתקופה האחרונה רואים המון תסכול מכך שהשוק לא מתממש. כול מיני חוכמולוגים שמתוסכלים מכך שהשוק נמצא בשיא והם בחוץ.
תשובה 28/08/2016 09:24 טיפשית
תביא תובנות תקוף את המגיבים את דבריהם תקוף
42 ידידי אל 28/08/2016 08:14 תגידו לא ידענו
הבעיה הקשה שוק האגחים הקונצרנים חברות גייסו מאות מיליארדי דולרים האגחים הריביות אפסיות (לא מדברים על אגח זבל) קנו בכסף מניות שלהן buybackבצורה כזאת הקטינו את ההון העצמי הגדילו התחייבויות חברות אלומועדות לפורענות חלק מהחברות בעיקר הנאסדק יתאדו בלי יכולת להחזיר את ההתחייבויות אגחים ( מזכיר לכם משהו מכאן טייקונים קרסו ) חובות במאות ואף בכמה טריליונים יתאדו ביל יכולת החברות להחזיר את הכסף(מזכיר משהו מהארץ) לגבי חברות מסויימות הסדרי חוב לגבי אגח זבל החברות נעלמו צריך להבין הגדלת התחייבויות הקטנת הון עצמי הפורענות בדרך. האמת הצונאמי יתחיל האגחים וימשיך בעוצמה במניות שיקרסו חד הם. ראו הוזהרתם מחיר הריבית האפסית וההדפסות הגדולות בהיסטוריה מחיר קשה מאוד הבנקים המרכזיים ובעיקר הפד יוצר כאוס כלכלי ומשברים כלכליים
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:23 אז יש לך הזדמנות להרוויח בגדל (ל"ת)
41 סולי 28/08/2016 07:01 ההעלאה השניה לא תגיע. היא נאמרת רק לצרכי בחירות. (ל"ת)
40 המתחזה 28/08/2016 04:53 שלמה לא יהיה פיצוץ בשוק המניות בשנתיים הקרובות חבל
על הזמן והכסף, גזור ושמור, לבנתיים תהנה מהעליות.
ידידי 28/08/2016 08:27 תן פוליסות ביטוח?
משפט שלך סתמי סמוך עלי
חהיהחה 28/08/2016 08:20 המרגיע
חהחהחה.. לפני תהום אנו
39 גדעון רום 28/08/2016 01:53 האם השוק מצפה לחזרת 2008
שלמה היקר אם תסתלק על הגרף של DJ .יש לציון שאנחנו פו באמריקה נחזור 2008 ,קריסת הבורסה . נובמבר יתן לנו יותר השקפה על המצב, אני אישית יוצא מהמסחר לפני הבחירות.
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:21 זכותך (ל"ת)
38 קוראים 28/08/2016 00:45 לזה התנהגות לא נורמלית
גם קניות מניות הבועה התנהגות לא נורמלית
37 אברהם 27/08/2016 23:34 בהמשך כסף רב שוכב בבנקים בעוש ללא ריבית
נכבדי בהמשך, קיבלנו לאחרונה מקבוצת דלק אגח ל"א 170 שח על יחידה, מה רע בכך, תעזבו אותנו ,לפני שנה בערך אנליסט בכירה כתבה שמנית בזק יקרה מכרנו, עלתה לאחר מכן ב30 אחוז, לא חבל, לך תאמין
36 שחל המשחיל 27/08/2016 21:29 יש בועה באבובועה אך היא תמשיך להתנפח
שלמה צודק בקביעה שלו כי מה שמדיר שינה מעיניה של הזקנה צחורת השיער זה המחיר הקאקופאלי שאוצר ארה"ב ועם ארה"ב יצטרך לשלם עבור העלאה של כמה נקודות בסיס של הריבית. ועוד משהו: הזקנה מרמזת לשוק כי או טו טו הגיע הזמן ומזקיפה את הדולר כלפי מעלה אך בעין אחת קורצת לפעילי השוק כיהעלאת הריבית לא בספטמבר זה ואולי גם לא בספטמבר הבא. יענו דבר והיפוכו. כמו בעלת האוב מפליצה את מה שיש לה לומר, לפעמים דברים הנוגדים אהדדי חד את השני, ושהשוק ובעיקר המנתחים, ובתוכם שלמה היקר שלנו, שישברו לעצמם את הראש לפרשן אותה. בינתייפ הסוחרים, מתוך ניסיון של השנתיים האחרונות, יוסיפו להתנפל על האג"ח ובשנה הבאה הבעל"ט נפגש ונשתומם שהאג"חים שוב "עשו" 25%. מה רע? פיצוץ הבועה? ששונאי ישראל יתפוצצו להם.
חהיהחה 28/08/2016 08:22 כאשר
החברות לקחו מאות מיליארדי דולרים התחייבויות האגחים תתכונן לקריסה ראה טייקונים שנמחקו כאן יום הדין בדרך
35 דני 27/08/2016 21:05 ספקולציה
כל הניתוחים נכונים ככל שיהיו אינם יכולים לגרום לציבור המשקיעים לשבת על המזומן בהמתנה להתפוצצות הבועה.המשקיע הפשוט נכנס כידוע לשוק בעקבות עליות ובורח לאחר הנפילות עם העדר... המסקנה, משקיע חכם יבחר את האג"ח שלו בזהירות ובתבונה גם לקראת מפולת אפשרית שתגיע ביום מו הימים. מה שבטוח, זה שצריך לשמור רזרבה להשקעה לאחר הנפילה, שכן אז יהיו הזדמנויוות קנייה למכביר.
34 פיטר שיף 27/08/2016 20:08 המון מילים ושום איזכור ל״הרחבה כמותית״
שוק האג״ח בבועה בגלל שהבנקים המרכזיים רוכשים אג״חים בכספים שהם מדפיסים. כל הסבר אחר הוא שקרי.
קצת לדייק 27/08/2016 23:51 בארצות הברית היא הופסקה לפני כמעט שנתיים
סוף טוב? תמה ההרחבה הכמותית שהנהיג הפד בארה"ב החל מחודש נובמבר יימנע הבנק מלבצע רכישות בשווקים - לראשונה מזה 37 חודשים. לראשונה הודיע הבנק המרכזי כי הוא עשוי להעלות את הריבית מוקדם מהצפי במידה שכלכלת ארה"ב תתאושש בקצב מהיר מהתחזיות מיקי גרינפלד 29.10.14, 20:14
33 אברהם 27/08/2016 19:01 שאלה כסף רב שוכב בבנקים כולל שלי למה לא אגח
נכבדי שאלה כסף רב שוכב בבנקים בעוש כולל שלי, ריבית אפס, אם אקבל באגח של חברות טובות שניים או אחוז וחצי ריבית לשנה, מה רע בזה, ראה חברות רבות שהנפיקו השנה אגחים והביקוש עצום , מה כולם מטומטמים, תודה
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:19 מצפה לתשובה?? (ל"ת)
שמטוב 27/08/2016 22:26 לא מספרים לך הכל זה הקץ'
קניתי פעם אג"חים של בנק הפועלים מתוך כוונה לפדות אותם בערך לאחר 10 שנים ביום הפדיון. היה רשום במפורש יום הפדיון, תאריך מדוייק. שנתיים לאחר הקניה האג"חים יצאו לפדיון מוקדם בתאריכים שהבנק בחר בהם לפי נוחיותו, פרשו החזרים של פדין על 10 תשלומים. ניתקעתי שוב עם מזומן בתשואה נמוכה ולא היה לי מה לעשות עם הפדיונות הפרוסים. בפועל הפסדתי יותר מהתשואה כלומר נייר שלא שווה כלום. מכאן למדתי שיש קאץ' באגחים של חברות שלא מספרים לך מכיוון שהקאץ' מפורט רק במיסמך "חוזה מכירה" שאותו לא תיזכה לראות בזמן הקניה. לא קונה יותר אג"חים מחברות. מאז אני לא קונה אג"חים פרט לאגחים של המדינה או משהו דומה בהם תנאי הקניה ידועים ואים טריקים מלטכלכים של פדיון מוקדם. שמור את המזומן ביד ואל תיקנה הבטחות שווא בשוק הפיננסי הישראלי, הכל ישראבלוף. חפש השקעות מחוץ לבורסה או אג"חים.
32 אורי 27/08/2016 18:47 שלמה שלום,אם אני מבין נכון,אתה צופה עתיד ורוד לנסד"ק
זאת אומרת,חברות הטכנולוגייה אמורות להמשיך לצמוח,ואנו נראה את זה ב 5 השנים הבאות. אני מחזיק בתעודת סל PNQI שנסחרת בנסד"ק, ובשנים האחרונות הניבה תשואה יפה. האם היית ממליץ להשאר איתה ,כי הכוון הכללי של הנסד"ק יהיה חיובי?
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:18 למה?
תבדוק ותחליט
31 sus 27/08/2016 18:10 הבורסה לו יכולה לרדת כי הבנקים בפנים בגדול (ל"ת)
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:16 שטויות (ל"ת)
שמטוב 27/08/2016 22:28 הבורסה תיפול המדינה תממן את הבנקים הנפולים על מיסים.
עשו זאת כבר בישראל בשנת 1984. עשו זאת בארצות הברית בשנת 2008 (מי לדעתך ממן את הדפסת הכספים של הפד ? הציבור הרחב.)
30 איתי 27/08/2016 17:49 המלך עירום
שלמה שלום הניתוח נכון.אכן האגח הן כנראה אם כל הבועות (ולכן כאשר בועה זו תתפוצץ אז כמובן שגם המניות יירדו בענק ). חבל רק שאתה נגרר , כמו רבים אחרים ,לנסות להסביר משהו שאף אחד לא מבין(כולל הנגידים בכל העולם ) במשהו דמיוני כמו התקדמות טכנולוגית וכו.עליות במניות ועלייה ברווח של חברה ניתן להסביר בשיפורים טכנלוגיים ויש בזה הגיון רב אבל לא ניתן להסביר הגיונית מתן הלוואה לעשר שנים (רוכש האגח ) בריבית שלילית כשכל הסיכון על נותן ההלוואה . המלך עירום וכדאי שמישהו יגיד זאת.
29 fkfki 27/08/2016 17:39 יש הרבה כסף בחוץ ולו נכנסים לב ורסה מה זה אומר שהשוק ב
זה אומר זהשוק בסי כול הזמנים אים השוק לו ירד לו יהה קונים בגלל זה כול הזמן נגיד הבורסה אומר ארון קבורה אים זה נכון למה הוא לו מריד את הבורסה שנוכל לעבוד
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:14 מי בדיוק יכול להוריד (או להעלות) את הבורסה? (ל"ת)
28 אליהו 27/08/2016 17:19 חחח "קרן ההדג'". עיתונאות כלכלית much
תרגום כושל ומגוחך של hedge fund (קרן גידור) כמובן
27 שאלה 27/08/2016 16:18 לשלמה שאלה
האם זו תחילת תור הזהב של מניות הפיננסים?jpm bac ואחרות?
26 צפונית 27/08/2016 15:23 שלום, שלמה, לא הבנתי אם לפי דעתך מחירי האג"חים הם בועה
או שאינם במצב בועה. אתה כותב: "אני לא רואה סיכוי ששלושת האירועים האלו יתקיימו בעתיד הנראה לעין, ולכן אנחנו מאמינים שמחירי האג"חים, שכרגע אינם מעניינים כהשקעה, הגיעו למצב של בועה." אשמח על הבהרה. תודה.
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:13 תקראי בעיון (ל"ת)
25 משקיע 27/08/2016 14:52 אתר לאגח בארה״ב
שלום שלמה , אולי תוכל להמליץ לי על אתר איכותי של אגח בארה״ב ואתר על אגח באירופה ? תודה רבה.
24 תום 27/08/2016 14:16 שלמה האם אפשר סקירה על שוק הנדלן בארץ? תשואה 2.2% לפי
Global property guide ויש גם מס 10% על שכר דירה וכמובן עלויות עסקה ראשוניות גבוהות (מס רכישה, מתווך, עו"ד, שיפוץ). מדוע לדעתך הציבור ממשיך לרכוש? ריבית המשכנתאות הממוצעת עלתה לאחרונה ל 3%, גבוה יותר מהתשואה השנתית
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:11 איני עוקב (ל"ת)
שמטוב 27/08/2016 22:34 מי אומר לך שהמשקיעים ממנים בקניית משכנתאות ?
לדעתי המימון העיקרי הוא בכסף עצמי (למשל פדיון ניירות ערך שלא משתלמים). לרוב מי שממן באמצעות משכנתאות אין לו ברירה או שאינו מבין בחשבון או שהמימון לבמשכנתא הוא רק למספר שנים קטן (מעין הלוואת גישור).
מבין 27/08/2016 17:57 רווח על הון עצמי
רווח על ההון העצמי 7%, זה הסיבה
23 א 27/08/2016 14:14 שלמה , כתבה מעניינת אך מעלה שאלות
גם אני,החובבן, וגם מומחי הכלכלה איננו יודעים אם ומתי תבוא הקריסה הבאה. גם המשברים שציינתה באו במפתיע , 1987 כריסת הבורסה ללא הסבר ברור, 2000 הבועה שהתפוצצה ומדוע, ומי שמע על MBS או תימחור שגוי של סאבפריים לפני 2008. אז מה אני שואל, נניח שאכן תעלה הריבית מסיבה כל שהיא כנראה אינפלציה ולא החלטות הנגידה. לאור ירידת ערך האג"ח משקיעים יצאו מערוץ השקעה זה לערוץ אחר. (משהו צריך לעשות עם הכסף) בדרך כלל שאג"ח נופל, נופלים גם המניות אך האם זה יקרה גם עכשיו, או אולי ישקיעו בנדל"ן (כפי שלדעתי קרה בארץ אם נסתכל שהעליה התחילה בסביבות 2007 - 2008) או אולי ערוץ אחר. האם יש לך דעה בנושא?
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:10 יש לי דעה והבעתי אותה מספר פעמים, תחפש
לגבי ," גם המשברים שציינתה באו במפתיע , 1987 כריסת הבורסה ללא הסבר ברור, 2000 הבועה שהתפוצצה ומדוע, ומי שמע על MBS או תימחור שגוי של סאבפריים לפני 2008. זה פשוט לא נכון
א 28/08/2016 14:47 תודה על התשובה
המשברים באו במפתיע לפחות לי, לבנק הפועלים, לתשובה דנקנר, ברני מיידוף ואחרים. אך זו לא השאלה, זה הייתה רק הערה על הידע שלנו לצפות במשברים. השאלה שלי כוונה לערוץ שאליו ילך הכסף אחרי המשבר, האם תוכל להפנות אותי להתיחסות שלך לנושא בעבר.
שלמה גרינברג 28/08/2016 16:22 "לערוץ שאליו ילך הכסף אחרי המשבר"
על זה מעולם לא כתבתי וגם לא אכתוב ולגבי "לי, לבנק הפועלים, לתשובה דנקנר, ברני מיידוף ואחרים" איני מבין מה הקשר? את הספור של דנקנר או תשובה איני מכיר אבל ברני מיידוף? מה הוא קשור למשבר בבורסה?
שלמה גרינברג 28/08/2016 19:07 ל - א
הכסף הגדול, ביחס של לפחות 1000:1 בטכנולוגיה הולך לחברות המובילות. חלומות מתנפצים מאז החלה הבורסה לפעול ולא רק בטכנולוגיה. לגבי ה MBS וה CDU ואחרים זה לא שלא ידעו מה שעומד לקרות, פשוט המשקיעים רומו!! מה שתואר בתשקיפים לא תאם את מה שהיה במציאות זה הספור. מי שחשד בכך כבר ב 2002 היה ביל אקמן אבל גם הוא חיכה עם פוזיציית השורט שלו כ 6 שנים. ההשקעה של תשובה ודנקנר בלאס ואגאס הייתה מטופשת מהרגע הראשון ומיידוף לא נפל בגלל קריסת הבורסה. הקריסה "עזרה" למשבר בלאס ואגאס ולנפילת מיידוף אבל זה היה קורה גם ללא הבורסה (מיידוף אגב לא השקיע במניות או באגחי"ם בכלל). מה שכן נכון הוא שתאוות הבצע היא שיוצרת מומנטום ומומנטום אי אפשר לעצור אלא ע"י "פיצוץ". בשלב הנוכחי אנחנו רחוקים מאוד בניו יורק מערכים שמצדיקים "פיצוץ" במניות
א 28/08/2016 17:10 שלא תבין אותי לא נכון
אני בהחלט מסכים איתך בקשר למהפכה הטכנולוגית המרחיבה את סך הכלכלה העולמית (כל הסמרטפונים, מזלטים, מכשירים רפואיים וכו. שלא היו קימים בעבר יוצרים כלכלות ומקומות עבודה חדשים), כמוכן תקשורת ההמונים והידע הזמין לכולם מאפשר לנו לגדול לרמות שלא ידענו. אך באותו זמן משקיעים שמים את כספם שטכנולוגיה שתצליח אך גם בחלומות וכך נוצרה והתפקעה בועת הדוט קום.
א 28/08/2016 16:57 ההנחה שלי שאם מישהו עשוי לדעת על בוא המשבר
אילו הם העשירים או המוסדיים או המקושרים המוקפים במומחים. בנק הפועלים השקיע ב - MBS קצת לפני הקריסה, תשובה ודנקנר השקיעו בנדלן בווגס לפני הקריסה והפסידו 500 מליון $ ירידת ערך. וברני מיידוף נפל כתוצאה מקריסת הבורסה ורצון משקיעיו לצאת מהפוזיציה. כך שגם הם הופתעו מהברבור השחור.
22 גיל 27/08/2016 13:41 אינטרנט וריסון האנפלציה
אין ספק היום שלקניות המקוונות והמידע של האינטרנט, השפעה עצומה על ירידות וריסון מחירים בעולם. אם בעבר לקוח נכנס לחנות השכונתית ולא היה לא מושג מה קורה בעולם,היום המצב שונה והלקוח החדש לא מוכן להיות פרייאר. לא מעניין את אף אחד המסים והמכס המקומיים או הדילר המקומי שאינו גדול מספיק ודמי השכירות שמיקרים את מוצריו.זה שוני גדול משנות ה80 וה90 וגורם מאוד מרסן בקביעת מחירים
21 אור לגויים 27/08/2016 13:34 הסכום המשולם בגין ריבית איננו משתנה לאורך חיי האג"ח
שלמה. סכום הריבית שממשלת ארה"ב משלמת בגין האג"ח שהנפיקה איננו משתנה לאורך חיי האג"ח ואיננו תלוי בריבית המשתנה של הבנק המרכזי. העלאת הריבית תשפיע רק על ההנפקות החדשות שם תאלץ ממשלת ארה"ב לשלם לבעלי האג"ח ריבית גבוהה יותר (סכום גבוהה יותר).
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:05 ואז? (ל"ת)
20 אור לגויים 27/08/2016 13:28 הסבר אלטרנטיבי של משקיע ותיק
אין צמיחה, יש המון כסף פנוי, ריבית אפס על פקדונות, ולכן טבעי שמתעלים כספים לאג"ח. תחילה בדירוג גבוהה, ואח"כ לאג"ח קונצרני. כאשר התשואות הן בדירוג הגבוהה והן בקונצרני גם הן כבר מתקרבות לאפס (המחירים עלו) אין ברירה מתעלים את הכסף למניות. תחילה למסוכנות פחות ואח"כ למסוכנות יותר, וגם שם המחירים שוברי שיאים וכאשר המחיר עולה המכפיל ים משתוללים. העלאת הריבית תביא משקיעים להשקיע בפקדונות בנקאיים ולירידת מחירי האג"ח וככל שהאג"ח ארוך יותר כך הפגיעה תגדל, והעלאת התשואות בכל אפיקי האג"ח. כספים יעברו ממניות לאג"ח ובסבב השני תהייה ירידה במחירי המניות כך שהמכפילים יחזר ותחום השפוי. היות והצמיחה בעולם היא אפסית הרי שיש לצפות לירידה חדה במניות והמכפילים יסיימו ברמה נמוכה יותר מזו שהיינו רגילים לראות בשנים קודמות. לסיכום העלאת הריבית תפגע הכי קשה בשוק המניות, כספים רבים יובטו לפקדונות בנקאיים, ומחירי האג"ח הארוכים ירדו והתשואה בהם תגדל להתאימה לריבית החדשה.
19 יואב 27/08/2016 12:44 שלמה, איך הופכים לאנליסט טוב של חברות?
הי שלמה, נהנה לקרוא את הניתוחים שלך. מה העצה שלך לבחור צעיר שרוצה להיות אנליסט טוב של חברות? מאיפה מתחילים (אני אחרי לימודי כלכלה, אבל עוד רחוקה הדרך לידע ולהבנה שיש לך...)? יש מידע אמין באתרים מסויימים? מקורות מידע אחרים? מה עושים עם כל המידע? יש הצפת מידע... תודה!
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:04 ניסיון, ניסיון וניסיון בעבודה בשטח תחילה ולאחר הלימודים
ואז צריך גם הרב ה מזל, סבלנות ובית השקעות רציני
18 מק 27/08/2016 12:39 אם באגח ממשלתיות יש בטחון מה עם הקונצרניות
מדוע לעזעזאל להחזיק אגח של חברה מסחרית בריבית 0 או חצי אחוז
שלמה גרינברג 28/08/2016 13:02 למה שלא תקרא הכתבה? (ל"ת)
17 עמית 27/08/2016 07:54 שלמה האם מכיר את abil
ישראלית בתחום מעקב (אחרי שיחות סלולאר וכו') ראשית התחום מעניין ובעל פוטנציאלשנית לחברה אין חובות. שלישית ... התחום די בחיתוליו ואין כלכך רווחים.אשמח לדעתך על התחום בכלל ועל אביליטי בפרט אם אתה מכיר. תודה רבה מעמית
שלמה גרינברג 27/08/2016 15:23 התחום מעניין
בהזדמנות אכתוב בינתיים תקרא את המאמר http://www.forbes.com/sites/thomasbrewster/2016/08/25/everything-we-know-about-nso-group-the-professional-spies-who-hacked-iphones-with-a-single-text/?utm_source=yahoo&utm_medium=partner&utm_campaign=yahootix&partner=yahootix&yptr=yahoo#355d48b7e3d
עמית 27/08/2016 19:47 תודה רבה שלמה (ל"ת)
פיכסה 27/08/2016 13:14 הייתה כתבה על הזבלים מאביליטי בדה מרקר
הלקח שמשקיעי אביליטי צריכים ללמוד ההתנהלות העסקית וביצועי החברה הם תמונת ראי של הממשל התאגידי שלה עמרי זרחוביץ' 18.08.2016 07:32 ואולם, המשקיעים יכולים להאשים רק את עצמם. הלקח העיקרי שהם צריכים ללמוד הוא כי ההתנהלות העסקית וביצועי החברה הם תמונת ראי של הממשל התאגידי שלה. המשקיעים היו צריכים לרדת לעומק תהליך ההיערכות של החברה להנפקה. מינוי של סמנכ"ל כספים שבועיים לפני היציאה לרוד שואו היא דוגמה אחת אך משמעותית. היערכות החברה להנפקה חשובה עוד יותר בהיעדרן של קרנות הון סיכון, למשל, שמקוות להגיע להנפקה או מכירה, ולכן שואפות להנחיל אצל החברות התנהלות תקינה. לזכותם של מנהלי החברה ייאמר כי הם מבינים כי תהליך ההנפקה היה קלוקל, והם פועלים כדי לשפר את התנהלות החברה. עתה, לאחר כל זאת, יש לקוות כי המשקיעים למדו את הלקח.
16 מלך האגח 26/08/2016 21:58 ניתוח שגוי.אכן יש באגח בועה,אבל היא לא תתפוצץ
התשואה על ה5 שנים בגרמניה היא מינוס 0.65!!!אז נעזוב את גרמניה,שנחשבת למפלט.התשואה על האגח ל5 שנים בצרפת היא מינוס 0.35!!!וזה כבר טירוף מוחלט! למה?כי דראגי הפסיכופט קונה אגחים!אז אם זה המצב באירופה,האגח של ארהב זה מציאה.ברור שהכל יקרוס.כולם יודעים את זה.ולכן,כל משקיע מנוסה ,כמו ביל גרוס לא יכול להרוויח בשווקים כאילו,כי זה נהיה עסק למפגרים.הנגידים חיסלו את הכלכלה העולמית,והכי עצוב זה,שהם אמורים להוציא אותנו מהבוץ.אז תמכרו הכל,תעברו למזומן,זה הולך להיות מכוער
שלמה גרינברג 27/08/2016 09:34 מה בדיוק רצית לומר שאינו בכתבה? (ל"ת)
מלך האגח 28/08/2016 13:48 שהסיבה לבועת האגח היא התשואות באירופה, זה הכל אלטרנטיבו
האם יתכן שהתשואה בארהב תהיה גבוה מספרד או איטליה, כאשר הריבית בשתי המדינות דומה?זו הזיה!
שלמה גרינברג 28/08/2016 16:24 תקרא שוב את השאלה שלך, מה הקשר? (ל"ת)
15 משקיע 26/08/2016 07:47 האגח בארץ הוא הבועה הכי גדולה
שלמה שלום, ניתן כיום למצוא אגחים בארהב בדירוג ( בינלאומי אובייקטיבי) גבוה משל חברות בארץ עם תשואה גבוהה יותר. ישנם אגחים רבים בדירוג BB עולמ יומעלההשווה לפחות לדירוג A בארץ ביחס מחמ:תשואה של 1:1 כלומר מחמ 4 עם תשואה 4% (ואפילו לא אגחים של פיננסים או אנרגיה שנותנים יותר, כמו דל, ולה, גנרל אלקטריק, חברות תקשורת ועוד), אינך סבור שלמשקיע ישראלי זה כדאי יותר מאגח בארץ? בנוסף, קיימת מעין הגנה של ה$ בעת העלאת ריבית ומי שמחזיק לפדיון פחות צריך לחשוש מתנודתיות בטווח הקצר.
שלמה גרינברג 26/08/2016 09:09 אם הנתונים שהצגת נכונים
ואיני עוקב אחרי האגחי"ם בארץ אז אתה צודק.
שלי 26/08/2016 15:20 תן דוגמא לאגח של גנרל אלקטריק שנותן 4%
נראה לי נתת סתם שמות...אשמח לראות נתוני אגח של חברות ענק כמו ge שנותנות 4% תשואה.
משקיע 26/08/2016 22:04 בבקשה, גם בדולר ארה"ב
Ge Cap Internotes 5.7% | Maturity:2022
חיים 26/08/2016 19:44 GE ביורו נותן היום 4.99
Ge Cap Europea 5.375% | Maturity:2018 Issuer General Electric Co Maturity Date 01/16/2018 Current Yield 4.99
אורי 27/08/2016 18:11 מה רע במניה?
אני נמצא במניה יש הבדל?תודה
14 דן 26/08/2016 05:36 אז
האם בעצם מה שאתה אומר שלא תהיינה העלאות ריבית או שיהיה NEW NORMAL וסביבת הריבית תשאר נמוכה מאוד(1-2%)למשך שנים ובכל מקרה אם אני מבין אותך נכון זה לא ענין שצריך להשפיע על ההשקעה במניות כמו שכ"כ הרבה אנשים חושבים...
שלמה גרינברג 26/08/2016 09:16 זה לא מה שאני אותר, תקרא בעיון
מה שאני אומר הוא שמהפכת הטכנולוגיה והגלובליזציה מייצרים לחץ על מחירים מחד ומייעלים מאידך וזה תהליך שעדיין נמשך. כמובן שעם הזמן ועם התחזקות ההתאוששות האינפלציה תתחיל לעלות ואו אז תועלה הריבית בצורה משמעותית ואם עד אז האגחי"ם לא "יתיישרו" נגיע לבועה שתתפוצץ. מה שקורה באגחי"ם הממשלתיים האמריקאים תמיד משפיע על המניות, זה מכשיר ההשקעה שהוא "המתחרה" העיקרי למניות. אם למשל האגחי"ם יורדים לתשואה של %3 ומעלה אין שום ספק שזה ימשוך כסף ממניות הדיווידנד כדוגמה אחת.
13 מתענין 25/08/2016 21:25 גלובליות
ערב טוב שלמה ותודה על סקירה מענינת ומקיפה...לדעתי הגלובליות היא בהחלט שיקול של הפד בבואו להחליט אם לעלות או לא משני טעמים: 1.השיקול המטבעי-ברגע שהם יעלו הדולר יעוף לשמים ויפגע מאוד ביצואניות.. 2.בעולם הגלובלי ההבנה שכל אירוע גיאופוליטי יכול לערער את הצמיחה הכ"כ מעורערת...ולכן למשל רוב חברי הפד התבטאו שאין לעלות לפני שיודעים על תוצאות משאל הברקזיט.. במאמר מוסגר אציין שגם לבחירות הקרבות ובאות יש משקל בהחלטה...
שלמה גרינברג 28/08/2016 16:26 מסכים שזה בשיקולים (ל"ת)
12 יוסי 25/08/2016 19:55 מה זה DUST (קשור לזהב), מזנק בכמעט 400% היום ? (ל"ת)
שלמה גרינברג 26/08/2016 14:57 היחידה ירדה ב % 3.7 לא עלתה ב"במעט % 400"
בוצע רברס ספליט של 5 ל 1 כך שהמחיר אמור היה להיפתח על 36.05 (= מחיר הסגירה של היום הקודם 7.21 כפול 5), הכול בהודעות החברה חבל שאינך קורא
צחוקים איתכם 26/08/2016 08:30 בחיאת זומזום (ל"ת)
בחיאת זומזום 25/08/2016 23:47 גם אותך לימדו שייקספיר במקום אנגלית מעשית
בנט על רפורמת האנגלית: "פחות שייקספיר, יותר מעשי"
עולב 25/08/2016 22:27 תמיד יצוץ "כריש ההשקעות"
שלצערו לא קורא אנגלית או לא יודע להשתמש בגוגל טרנסלייט ולהבין למה תעודה משתוללת ככה
משה 25/08/2016 20:48 אל תתלהב
זה רברס ספליט שורט פי 3 על מניות הזהב
שלמה גרינברג 25/08/2016 20:40 Recerse split 5:1
למעשה היחידה ירדה ב % 3 בקירוב, הספליט צריך היה להביא למחיר 36.05
11 סיוון 25/08/2016 18:17 ת.סל מומלצת על הודו
שלמה מכיר ת.סל על הודו, אחת בלי עלויות גבוהות...מה דעתך על הודו?תודה רבה
שלמה גרינברג 25/08/2016 19:31 הודו
תתחילי כאן http://etfdb.com/type/region/emerging-asia-pacific/india/ אלו 11 הסלים המובילים . בגדול דעתי היא שהודו מתקדמת למעצמה כלכלי שתתחרה בסין
שמטוב 27/08/2016 22:40 הודו מתקדמת, לא ניראה. ארץ מפגרת. (ל"ת)
סיוון 26/08/2016 15:22 ואו תודה שלמה שיחקת אותה אחלה לינק (ל"ת)
10 ירון 25/08/2016 18:15 אנרגיה סולארית
שלמה שלום.מה קורה לחברות הסולאריות? בחודשים האחרונים המניות בירידות חדות האם הפחד הוא שבשנת 2017 תהיה ירידה בריוחיות? ואם אפשר כמה מילים על Fslr . בתודה מראש.
שלמה גרינברג 25/08/2016 19:28 אמרתי המון (ל"ת)
9 משה 25/08/2016 17:37 לשלמה- מבקש להבין את הקשר בין הריבית לחוב ההיסטורי:
הבנתי מדבריך שעקב החוב ההיסטורי הענק של 19 טריליון בתנאי העדר אינפלציה הוא השיקול המוביל של הפד לא להעלות את הריבית. אך האם לא נכון לומר שהעלאת ריבית מעלה את תשלומי החזר החוב החדש השנתיים, ולכן עוזרת להקטנת החוב ההיסטורי הענק? וגם מסייעת להקטין את המשך צמיחת החוב הלאומי הלאה בקצב גבוה מידי מאחר ועלות החוב בריבית נמוכה היסטורית דוחפת לכך? תודה
שלמה גרינברג 25/08/2016 19:27 מתקשה להבין את דבריך
עיקר פעילות הפאד בתחום האגחי"ם בשנתיים-שלוש אחרונות, היא רכישת אגחי"ם ישנים באמצעות הנפקת חדשים בעלות נמוכה בהרבה.. צריך להבין שמתוך ה 19 טריליו 5.7 זה חוב לסוכנויות ממשלתיות כמו בטוח לאומי, מדיקר וכו. מתוך היתרה 6.2 טריליון זה חובות למדינות זרות, 2.5 זה חוב לבנק המרכזי עצמו, קרנות נאמנות ופנסיה כ 2.4 טריליון, פרטיים כ 1.2 טריליון. מה שאתה כותב לגבי "החוב החדש" זה נכון אבל לא על זה מדובר.
8 zeeviq 25/08/2016 17:32 נתונים בריאותיים
גם נוקיה בעניין בגדול.
שלמה גרינברג 25/08/2016 19:05 אכן וגם IBM ו GE ועוד (ל"ת)
יוסי 25/08/2016 20:04 יש גם גאון ישראלי (שותף בחברה לסחר אלגוריתמי בני"ע)
יש בנושא הזה של מידע שאפשר להפיק מבדיקות דם, איזה בחור מוכשר ביותר (=יש לו הסכם עם קופ"ח מכבי), שאם יצליח אזי יצליחו לנבא איזו מחלה עלולה לפגוע באדם...הרבה לפני!
7 קלקלן 25/08/2016 15:35 אמנם הטור הוא על אג"ח אמריקאי, אבל איך ניתן להסביר
תשואה שלילית על אג"ח ל-10 שנים באירופה? האם התשואה השלילית באירופה לא מביאה לביקוש עודף לאג"ח אמריקאי? כלומר, אם באירופה כן קיימת בועה האם היא לא משפיעה על ארה"ב? חוץ מזה, תמיד נהנה לקרוא. אחד הטורים היותר איכותיים בעיתונות הכלכלית בארץ.
שלמה גרינברג 25/08/2016 16:26 איך ניתן להסביר
שאנשים נקנסים, מזה שנים, על פיקדונות בשווייץ והפיקדונות הולכים וגדלים? גם באירופה, בדיוק כמו בארה"ב, אגרות החוב של גרמניה, הולנד, לוקסמבורג, צרפת ובריטניה הן Safe Haven. גם באירופה, אפילו יותר מארה"ב אין אינפלציה וגם שם השפעת מהפכת הטכנולוגיה על האינפלציה פועלת. בגדול אין השפעה ממשית של אירופה על מנהגי ההשקעה בארה"ב, ההפך הוא הנכון. אבל התופעה בהחלט דומה
6 שרון 25/08/2016 15:25 שאלה כללית
מדוע לדעתך כדאי להשקיע במניה ולא בetf או etn למשל אני חושב שמגזר אבטחת המידע ברשת יגדל בעשור הבא.מדוע לקנות את צק פוינט או סייבר ארק או פאלו אלטו או אימפרבה שאולי מחר תתיישן, תוציא דוח גרוע, יתחלף מנכל וכו' ולא לקנות ת.סל שכוללת את רוב או כל המניות המובילות. הסיכון נמוך בהרבה. וכך גם התשואה מן הסתם אבל עדיין תהיה ריווחי
שלמה גרינברג 25/08/2016 16:20 באמת מדוע לא?
כנראה שאינך קורא את המאמרים שלי
5 גולשת 25/08/2016 14:40 מצטרפת לשואלים - פארמה - עוד נקודה
שלום שלמה, לאור הרפורמה בבריאות של אובמה וההמשך שצופה קלינטון אם תבחר, אתה לא חושב שאנחנו צפויים לעצירת החזירות של חברות התרופות ולזעזוע - לא פחות בהקפי הרווחיות שלהן? האם אתה עדין ספור שההשקעה בפארמה לטווח בינוני - רחוק עדין נכונה או שהיית מפנה את המשקיעים הקטנים לכיוונים אחרים? (מהם? ) תודה רבה ושבת שלום.
שלמה גרינברג 25/08/2016 16:19 "החזירות"
ראשית איני מפנה משקיעים לשום מקום ולשום טווח. אישית אני חושב שבהלה בתרופות תייצר הזדמנות קניה כי "החזירות" אינה עניין חדש ונלחמים בה, ללא הצלחה, למעלה ממאה שנים בארה"ב. קשה למנוע "חזירות" בעולם קפיטלסטי שהביקוש בו קובע וחברות התרופות אינן מעלות מחירים על תרופות שהביקוש להן אינו הכרחי לחולים. אכן חזירות אבל זה מה יש ומה שיהיה. איני רואה שום דרך, מלבד הגנריקה וההתפתחות הטכנולוגית שתוכל למנוע "חזירות" כזו. משקיעים קטנים צריכים לבדוק נתונים כמו משקיעים גדולים ולהשתמש בהגיון והדבר האחרון שהם צריכים לעשות זה ללכת לפי הכותרות.
4 יולי 25/08/2016 14:24 טבע והקופאקסון
שלום שלמה ותודה על המאמר.הקופאקסון ופטנטיו(3 לאחרונה) מסתיימים. לא תנתן הארכה ל2030טבע יורדת לכיוון 19 שח למניה...אשמח לדעתך האם יש משהו מהותי ומדוע אם יש.. לא תומכר במניה. תודה רבה
שלמה גרינברג 25/08/2016 16:14 זה ספור מורכב ולא כצעקתה
מכירות הקופקסון בעלייה, זו העובדה. זה לא דבר פשוט להחליף לחולים תרופה מסוג זה מה גם שטבע, בכשרון מדהים, מצליחה מזה 3 שנים להתגבר על התחרות שכבר קיימת ממזמן. שימי לב שמחירי התרופה בירידה אבל הכמויות גדלות. נצטרך, בנושא זה, להמתין ולראות מה תהיינה המכירות ברבעון הנוכחי והבאים. לדעתי המכה בפועל לא תהיה קשה. טבע, בינתיים, עושה את כול הצעדים הנכונים להתגבר על החוסר הפוטנציאלי שיווצר מהקופקסון בין השאר באמצעות רכישות והתייעלות.
חיים 25/08/2016 15:26 קח בחשבון שהיום תתקבל עוד החלטה לגבי פטנט נוסף של הקופק
משרד הפטנטים בארה"ב הודיע הלילה כי שני פטנטים של טבע על הקופקסון בגירסת ה-40 מ"ג אינם תקפים. כעת ממתינים בשוק להחלטה בעניין עוד פטנט אחד על הגירסה הזו כאשר ההחלטה אמורה לצאת בדקות הקרובות ולכל המאוחר עד מחר.
3 אבי3 25/08/2016 14:12 חברות הפארמה
היי שלמה, האם יש מצב ממשי שהילרי במידה ותיבחר תוכל להוריד את מחירי התרופות?האם כל הכותרות שהיא מוציאה באמת ישפיעו על חברות הביו והפארמה?או שלדעתך זו פופוליסטיות נטו?
שלמה גרינברג 25/08/2016 16:03 פופוליזם נטו והמתקפה עלולה לעלות לה בבחירות
זאת למרות שזה לא אומר שינסו להוריד מחירי תרופות ולא לאפשר תופעות כמו בתרופה של מיילאן אבל מנסים זאת מזה למעלה מ 100 שנה וזה, עד כה, לא עבד בעיקר בגלל הביקוש לתרופות מסוימות.
אבי3 26/08/2016 07:49 שלמה תודה על התשובה אבל
למה אתה חושב שזה עלול לעלות לה בבחירות?זה לא דבר טוב שהיא אומרת שהמחירים יהיו נמוכים יותר?
שלמה גרינברג 26/08/2016 09:08 אכן אמרה דברים טובים אבל
להפחיד את תעשיית התרופות זו טעות גדולה בארה"ב, אם היא תמשיך התעשייה תתגייס לטראמפ והאמן לי שזה עשוי לשנות. איך אמר שגריר ארה"ב אינדיק לאלי הורוביץ ז"ל כשאלי ניסה לשנות את חוק הפטנטים בישראל (שהיה מניב יתרון לטבע בתחום הפתוח), "ממשלת ארה"ב יכולה לעזור בגדול מול העולם הערבי אבל לא יכולה לעזור לכם אם תפתחו מלחמה בפייזר ושות"
אבי3 26/08/2016 13:35 ואו מחשבה מרשימה תודה רבה!!! (ל"ת)
2 אבי 25/08/2016 14:05 Jnk , hyg
שלמה יקר , האם מה שכתבת תופס גם בנוגע לאג"חי זבל ? תודה!
שלמה גרינברג 25/08/2016 16:00 אג"ח זבל
עניתי על HYG בכתבה הקודמת. ברור שאם אגחי"ם ממשלתיים נופלים אגחי זבל מתרסקים. אגחי"ם זבל עולים עם התיאבון לסיכון שעולה ככול שהתשואות מאגחים רציניים ומדיווידנדים יורדים
1 henry 25/08/2016 13:43 Xcom
חברה צעירה עם הכנסות שהמניה ירדה לשפל חזק שלשום כשהתרסקה 50 אחוז. אתמול הייתה דרמה של ממש והמניה טסה עד 250 אחוז במחזור מטורף ואז נרגעה וסגרה 50 אחוז מעלה. האם מכיר?
שלמה גרינברג 25/08/2016 15:51 איזה הכנסות?
היו לה הכנסות אבל נראה, לפחות לפי 3 הרבעונים האחרונים, שאין יותר.
שלמה גרינברג 25/08/2016 15:47 מכיר היטב
זו חברת תקשורת להעברת אינפורמציה על סיבים אופטיים שבסיסה בטקסס והונפקה ברעש גדול לפני כשנה. החתמים היו נידהאם, BMO וקוואן ואין זה פלא לפיכך שנידהאם קבע לה כזה מחיר (כחלק ממהלך השיווק של ההנפקה) מטרה אבל ביוני הורידו את מחיר המטרה ל 2.5 $ כפי שעשו גם 2 האחרים. הנפילה במניב היא תוצאה של ביטול ההסכמים שהיו לה עם ענקית רכיבי האלקטרוניקה מטאיוואן פוקס.קום. מילא שביטלו אבל במכתב הביטול הציגו תמונה עגומה מאוד של החברה מטקסס וכן דרישה לתשלומים עבור עבודות שהחברה מטאיוואן בצעה, הרבה כסף שלפוקס.קום אין. מילא זה אבל קבלו הודעה על "מועמדות לסילוק מהנאסד"ק". לבסוף, הדוחות לא טובים ולא מצביעים על שיפור. מה הסיבה לעלייה החדה אתמול איני יודע, אולי הירידה החדה.
מעוניין לקנות 25/08/2016 14:26 הנרי יכול לתת סקירה קצרה ?
ראיתי שנידהם נתנו לה שווי 9 דולר והיא נסחרת בחצי דולר ? פוטנציאל עליה פי 20 בערך. מה נידהם אומרים עליהם ? מעוניין לקנות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.