טאואר צופה צמיחה אורגנית של 10% במכירות ברבעון הבא

הכנסותיה של טאואר הסתכמו ברבעון הראשון בכ-310 מיליון דולר, הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-30 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים ל-29 סנט למניה
נועם בראל | (8)

חברת השבבים הישראלית טאואר 1.41%  פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2019 והציגה ירידה של כ-1% בהכנסות. הרווח הנקי נותר ללא שינוי מהותי. החברה עמדה בצפי האנליסטים וצופה צמיחה אורגנית של 10% במכירות ברבעון הבא. 

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של טאואר הסתכמו ברבעון הראשון בכ-310 מיליון דולר, כאמור ירידה של כ-1% לעומת הכנסות של כ-313 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי טאואר דיברה על תחזית הכנסות של כ-310 מיליון דולר, כך שלמעשה החברה עומדת בתחזיות של עצמה ואפילו עוקפת במעט תחזיות האנליסטים שדיברו על הכנסות של 309 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, טאואר מסכמת את הרבעון עם רווח נקי (GAAP) של כ-26 מיליון דולר או 25 סנט למניה, בדומה לרווח נקי של כ-26 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד או 27 סנט למניה.

הרווח הנקי המתואם (Non GAAP) הסתכם ב-31.7 מיליון דולר או 30 סנט למניה ברבעון הראשון, לעומת כ-31.1 מיליון דולר או 32 סנט למניה ברבעון המקביל, כאשר תחזיות האנליסטים דיברו על רווח נקי של 29 סנט למניה.

צופה צמיחה אורגנית של 10% במכירות ברבעון הבא

טאואר צופה שהמכירות ברבעון השני של שנת 2019, יסתכמו בכ-306 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה ומציינת כי בהתחשב בירידה הצפויה במכירות לפנסוניק ברבעון השני של 2019, בסכום של כ-20 מיליון דולר, תחזית המכירות לרבעון השני משקפת לטענתה צמיחה אורגנית של כ-10% לעומת הרבעון הראשון של 2019. 

תזרים המזומנים החופשי (Free Cash Flow) ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם ב-33 מיליון דולר, וכלל תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך 75 מיליון דולר, בניכוי השקעות ברכוש קבוע, נטו בסך 42 מיליון דולר. ברבעון הראשון של שנת 2018, תזרים המזומנים החופשי היה 35 מיליון דולר וכלל תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך 75 מיליון דולר והשקעות ברכוש קבוע, נטו בסך 40 מיליון דולר.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר: "התחלנו את שנת 2019 במיצוב הפיננסי החזק ביותר אי פעם כאשר בפנינו הזדמנויות חדשות שלא היו זמינות עבורנו בעבר. למרות אי הודאות המאקרו-כלכלית אשר הובילה לצמצום רמות מלאי בשוק, אנו מקבלים איתותים חיוביים הן מהשווקים והן מלקוחותינו עבור מחצית שנייה חזקה יותר."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"יש לנו מספר מנועי צמיחה חזקים, בפרט בתחום האנלוגי של שוק הסמיקונדקטור, בו אנו ממוקדים, לרבות התקדמות טכנולוגית ה 5G המלווה בביקושים גדלים והולכים למוצרים שלנו. בעוד שוררת אווירת שמרנות בשווקים, אנו מעודדים מאד מכך שהצלחנו לפרסם תחזית של צמיחה אורגנית של כ-10% ברבעון השני של 2019 ושנצא מתנאי השוק הנוכחיים כאשר אנו ממוצבים בצורה טובה מאד  לצמיחה מואצת וברת-קיימא, הן בשורת המכירות והן ברווחיות".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מניה ש 90% אחוז מזמן שלה היא במחזור אדום . (ל"ת)
    אינסוף 19/05/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבנר 15/05/2019 20:52
    הגב לתגובה זו
    מי שמעוניין להיכנס לסקטור המוליכים, יש מניות הרבה יותר איכותיות (וזולות) כמו אנבידיה, אינטל ו-AMD. חברות ענק שנסחרות במחירי רצפה.
  • 6.
    שלי 15/05/2019 11:48
    הגב לתגובה זו
    הנייר ירד 80%הגיע הזמן להחליף את הנמכל
  • 5.
    ירידה ברווחיות 15/05/2019 11:45
    הגב לתגובה זו
    עם ירידה כזו מטורפת ברווחיות - לדעתי המניה תחזיר את העליה מהנמוך שהיה בסביבות 14 דולר. זה יקח זמן אבל לדעתי יבוא בשילוב עם תיקון כללי בשוק. בהצלחה לכולנו.
  • 4.
    ספרטקוס 15/05/2019 11:42
    הגב לתגובה זו
    תעלה חמישה אחוזים לא המלצה וללא ידיעה סתם תחושה
  • 3.
    שרון 15/05/2019 11:40
    הגב לתגובה זו
    מנכל תותח
  • 2.
    ז'רגון 15/05/2019 11:34
    הגב לתגובה זו
    שמשמעותם הז'רגון של התשיה מוצרים שהמטרה שלהם הוא למלא את קו היצור - והם למעשה לא מייצרים כמעט רווח. סביר שמייצרים יותר ויותר מוצרים כאלה. העיקר יקשקשו לכם כול רבעון על "אבל צופים צמיחה אורגנית חזקה"
  • 1.
    גרגרן 15/05/2019 11:31
    הגב לתגובה זו
    חברים טאואר קרוב ל 20 שנה מזייפת מי שבונה עליה חומות שיבין שאת הכסף שלו הוא מפסיד . אפשר לדבר על העברה של היצור לסין אין הצדקה להמשיך את המפעל בארץ .
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?