קנאשור דיווחה על הפסד של 24.4 מיליון שקל בשנת 2018

החברה שטרם הציגה הכנסות כלשהן, צירפה הערכת שווי ליום 30 ביוני 2018, אשר העניקה לקנאשור שווי נמוך בכ-37% ביחס לשווי השוק הנוכחי
ערן סוקול | (2)

חברת קנאשור העוסקת בתחום הקנאביס הרפואי דיווחה אתמול בלילה על תוצאותיה לשנת 2018, ללא הכנסות ועם הפסד של כ-24.4 מיליון שקל. החברה צירפה הערכת שווי ליום 30 ביוני 2018, אשר העניקה לחברה שווי נמוך בכ-37% ביחס לשווי השוק הנוכחי. המניה זינקה בכ-63% מתחילת השנה.

מרבית ההפסד לשנת 2018 נבע מהוצאות ההנהלה וכלליות אשר הסתכמו בכ-13.5 מיליון שקל, לעומת כ-0.6 מיליון שקל בשנת 2017. הוצאות אלו מורכבות בעיקר מעלויות שכר, אופציות לעובדים, שכירות, ארנונה ועלויות יעוץ ושירותים מקצועיים. החברה מציינת כי עיקר הגידול נובע מגיוס עובדים ונותני שירותים במהלך תקופת הדו"ח וכן מגידול בהיקף העובדה של העובדים הקיימים.

הוצאות מיזוג של 9.7 מיליון שקל

החברה השלימה את מיזוג פעילותה לתוך השלד הבורסאי של דירקט קפיטל בתחילת חודש דצמבר, כאשר בגין המיזוג נרשמו לחברה הוצאות בהיקף של כ-9.7 מיליון שקל נוספים.

לבסוף, בגין פעילות המו"פ של החברה, רשמה קנאשור הוצאות של כ-1.2 מיליון שקל, לעומת כ-139 אלף שקל בשנת 2017. בתחום זה החברה מבצעת מחקר בתחום תהליכי המיצוי של הקנאביס, ובוחנת פיתוח מוצרים. 

החברה מציינת כי בכוונתה לפעול בכל שרשרת הערך בתחום הקנאביס הרפואי, החל משלב המחקר והפיתוח ועד שלב ייצור המוצרים הפצתם ושיווקם.

בקופת המזומנים של החברה עמדו בסוף שנת 2018 כ-18.4 מיליון שקל, ונכסים פיננסיים נזילים נוספים בהיקף של כ-2.7 מיליון שקל. החברה מעריכה כי לצורך השלמת הקמת פעילותה בתחום הייצור והמו"פ היא תדרש להשקעות נוספות בהיקף של כ-9.7 מיליון שקל, אשר ישמשו בין היתר, להקמת מפעל ייצור ומתקן אחסון, מעבדת מו"פ ומתקן גידול (Indoor). 

מעריך השווי העניק לחברה שווי נמוך ב-37% ממחיר השוק

בנוסף, במסגרת הדו"חות הכספיים צירפה החברה הערכת שווי לקנאשור ליום 30 ביוני 2018, אשר בוצעה לצורך עסקת המיזוג, על ידי מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי. בהערכת השווי מוצגים שני תרחישים אפשריים לשווי החברה, התרחיש האופטימי הניח שהחברה תקבל רישיון ייצוא תוך שנתיים והתרחיש הפסימי הניח שהחברה לא תקבל רישיון ייצוא ופעילותה תרוכז בישראל בלבד.

בתרחיש האופטימי העניק מעריך השווי לחברה שווי של כ-18 מיליון דולר, עם הסתברות של 75% לאישור הייצוא, כאשר בתרחיש בו אישור הייצוא וודאי (100%) העניק מעריך השווי לחברה שווי של כ-22.2 מיליון דולר (כ-80 מיליון שקל). נמוך בכ-37% ביחס לשווי השוק הנוכחי של החברה שעומד על כ-126 מיליון שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מדריוס 24/02/2019 11:03
    הגב לתגובה זו
    רק מידיו ללא מנהלים מיותרים...
  • 1.
    תום 21/02/2019 12:27
    הגב לתגובה זו
    במשכורות העתק עד שהחברה תתחיל להרוויח עושקים אותה על היום הראשון ומוצצים לה את הדם ולמשקיעים הקטנים בדרך
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳