נמשך הלחץ על אלביט מערכות - פסגות: "גוף גדול מקטין פוזיציה"
אלביט מערכות פרסמה היום (ג') דו"חות טובים יחסית לרבעון הראשון של השנה, אך בכל זאת נמשך הלחץ על המניה, שהורגש היטב בשני ימי המסחר האחרונים. אלביט מערכות 2.51% מאבדת 1.1% במחזור של 29 מיליון שקל וזאת לאחר שעתיים בתוך מסחר.
מדוע השוק מעניש את המניה?
אילנית שרף מפסגות אמרה בשיחה עם Bizportal: "יכול להיות שהמשקיעים ציפו לצמיחה גבוהה יותר במכירות, כמו ברבעון הקודם. כמו כן, הלחץ לא הגיע מהיום אלה מהימים האחרונים ובמחזורים גדולים. הדבר מעיד כי יש לפחות גוף אחד גדול, או יותר, שמקטין פוזיציה. לאחר רמות מחירים גבוהות במניה, זה זמן טוב להקטין פוזיציה", אמרה שרף.
"הלחץ השלילי על המניה נובע ממכירות של גופים המאמינים, כמונו, כי הנייר תומחר גבוה מדי. אנו עדיין חושבים שמדובר בחברה טובה ויציבה, שיודעת לשנות את פעילותה בשווקים ושיש לה את הגמישות לערוך שינויים".
שרף מדגישה כי ההמלצה ל'תשואת החסר' בה היא מחזיקה בנייר - שעודכנה לפני מסר שבועות לאחר הדו"ח השנתי - נובעת אך ורק מהתמחור הגבוה מדי שלא היה מוצדק.
"הדו"חות היו בסך הכל בסדר גמור", המשיכה שרף. "מה שהוביל לצמיחה ברבעון זה בעיקר תחום מערכות היבשה שצמח ביותר מ-6%. גם באלקטרו אופטיקה היתה צמיחה של 14% אך מדובר ב-7% מהעוגה בלבד. אם מסתכלים על הפיזור הגיאוגרפי אז אסיה פסיפיק רשמה צמיחה יפה - זה איזור שהחברה מכוונת אליו כבר הרבה זמן - וזה מאד מעודד לראות צמיחה כזו. גם אירופה צמחה מאד יפה".
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובחזרה לדו"חות: בשורה העליונה ההכנסות עלו ל-721 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת הכנסות של 706 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015. הרווח התפעולי ירד ל-9.3% מההכנסות ברבעון הראשון, לעומת 9.8% מההכנסות ברבעון המקביל של השנה שעברה.
הרווח הגולמי (Non-GAAP) לרבעון הראשון של שנת 2016 הסתכם ב-220.1 מיליון דולר (30.5% מסך ההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של 206.4 מיליון דולר (29.2% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מתמהיל המוצרים שנמכרו ברבעון, וכן מהתייעלות תפעולית.
בשורה התחתונה הרווח הנקי ירד ב-2% ל-51 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016, לעומת רווח נקי של 52.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015.
בנוגע להמשך, צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון עמד על 6.7 מיליארד דולר, לעומת 6.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל. נציין כי 65% מצבר ההזמנות של החברה מיועד למכירה ללקוחות מחוץ לישראל.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 4.אנונימי 17/05/2016 15:34הגב לתגובה זומבחינתי יום לחיזוק. לפי מה שקורה בעולם מניות הבטחון עוד לא נס ליחם.
- 3.לייזר 17/05/2016 14:56הגב לתגובה זוקראתי את הכתבה מה שחיזק את דעתי להכניס סכום לא קטן נוסף למניה. החברה מצויינת הפיזור הגאוגרפי והחוזים שבקנה רק יזניקו אותה, ובכלל ההשקעה היא לשנים ולא לטווח קצר..
- 2.יקנו בקרוב את תעשיה אווירית - מנוע צמיחה (ל"ת)דוד 17/05/2016 14:38הגב לתגובה זו
- 1.שושו 17/05/2016 11:01הגב לתגובה זואלביט חברה טובה עם ביצועים מצויינים מי שמכר בשבוע שעבר עשה טוב מאוד עכשיו הזמן לקנות ובגדול , תזכרו שאמרתי לכם נ.ב. שימו עין על כיל יש בה הרבה בשר

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳