האנליסט עוז לוי על בי-קום: "השוק לא הפנים את הורדת המינוף"
עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי בשיאה, ובעוד כשבועיים חברת בזק צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון. לאחר זינוק של 30% במניה מתחילת יולי, המשקיעים מחכים לראות את השפעות ירידת התחרות הצפויה בשוק הסלולר. בינתיים, בסיקור מיוחד לבי קומיוניקיישנס, האנליסט עוז לוי, מאייפקס קפיטל מרקטס, מממליץ לנהל את החשיפה לחברה הבת (בזק) באמצעות החברה האם בי קומיוניקיישנס 0.04% שמחזיקה בבזק בשיעור של 30.6% ולטענתו של לוי נסחרת בדיסקאונט עמוק על האחזקה.
"העלייה במניית בזק 1.18% מוסברת לאור שתי התפתחיות מהותיות. האחת, הציפייה לביטול ההפרדה המבנית שעשויה להביא לפוטנציאל התייעלות בהוצאות הקבועות של בזק בהיקף של 450 מיליון שקל. הדבר נובע בעיקר מאיחוד פונקציית מטה בין החברות השונות בקבוצה. הסיבה השניה היא הירידה הצפויה ברמת התחרות בשוק הסלולר, הודות מכירתה של גולן טלקום שנחשבה עד לא מזמן למתחרה אגרסיבית בענף, הן מבחינת התעריפים והן מבחינת נגיסת נתח השוק מהמתחרים", כתב לוי.
לדבריו, המינוף של בי קומיוניקיישנס יורד ל'חוף מבטחים' וניתן כבר לראות זאת על ידי בתשואות האג"ח ב' שירדו מרמות של 15% לרמה הנוכחית של 1.6% - מה שמאפשר לחברה למחזר את החוב הקיים ולהוריד משמעותית את עלויות המימון בעתיד. "הירידה החדה בחוב החברה מ-4.4 מיליארד שקל ל-2.6 מיליארד שקל ביוני השנה בזכות הדיביבנדים שנתקבלו מבזק והעלייה בשווי מנייתה, הביאו את החברה לרמת מינוף נמוכה ׁעם 36% Loan To Value", כתב לוי.
לדבריו, מניית ביקום נסחרת בדיסקאונט של 36% על שווי הנכסים הנקי שלה (NAV), וזאת לאור העובדה כי מרבית הביקוש ממשקיעים זרים התמקד עד כה במניית החברה הבת - בזק - והשוק לא הפנים את היציאה של החברה מהמצב הלחוץ. "להערכתנו, הדיסקאונט הנוכחי אינו סביר וסגירתו הינה עניין של זמן, במיוחד על רקע חלוקת הדיבידנדים של ביקום, שצפויה להמשיך על בסיס קבוע", כתב לוי.
- 38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
- בזק מעלה את תחזית הרווח ל-1.55 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאן המקום לציין כי לפי חוק הריכוזיות, עד שנת 2019 תצטרך בזק לצמצם את אחת הקומות בפירמידה או להותיר בחברה רק חוב שגויס בחו"ל. "מי שיסתכל עוד יותר רחוק בפברואר 2017 יש יכולת לעשות ריפייננס לחוב הזר שנושא 7% ריבית. בי קום תוכל לגייס 3 מיליארד שקל אם השוק נשאר כך, ולעשות CALL בשער 105.5 ותפעל לפירעון מלא של החוב באינטרנט זהב. מכיוון שהתנאים בגיוס חוב זר נוחים פחות מאשר בישראל, להערכתנו, החברה תשאף לגייס חוב ישראלי סחיר".
"מי שמחזיק היום בביקום עשוי להיפגש עם תשואת דיביבנד דו סיפרתית בשנתיים הקרובות, בהתאם לתנאי השוק כיום", הוסיף לוי. "מי שחשוף לבזק שיחזיק בזק דרך ביקום. הדיביבנדים מגיעים מביקום כאשר כבר היו שתי חלוקות ואין סיבה שזה לא יימשך על בסיס שוטף".
לסיכום, כותב לוי כי "חברת ביקום נסחרת בדיסקאונט לא סביר של כ-36% על שווי הנכסים הנקי שלה, אשר להערכתנו, סגירתו הינה עניין של זמן. זאת, במיוחד לאור הירידה המשמעותית ברמת המינוף שלה, מדיניות חלוקת הדיבידנדים האגרסיבית של בזק וחלוקת הדיבידנדים של ביקום מתחילת השנה, אשר אף היא צפויה להימשך על בסיס קבוע. בנוסף, לאור חוק הריכוזיות להערכתנו, החברה תשאף למזג את אינטרנט זהב לביקום, בכדי להמשיך וליהנות מתנאי גיוס החוב הנוחים בשוק הישראלי. אי לכך, אנו ממליצים לנהל את החשיפה לבזק דרך השקעה במניית ביקום."
- 8.ומיד אחרי כן, המניה מתרסקת.... !!!!!!! (ל"ת)יאל 04/11/2015 17:04הגב לתגובה זו
- 7.המלצות לא בזמן חשודות חבל (ל"ת)חי 04/11/2015 15:59הגב לתגובה זו
- 6.בזק מניה שמורצת עי משקיעים זרים עד הסוף המר (ל"ת)בזק והפירמידה יחטפו 04/11/2015 15:03הגב לתגובה זו
- 5.המניה מסוכנת בשיא והיום חוטפת 3% (ל"ת)ההמלצה באיחור של שנה 04/11/2015 14:59הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 04/11/2015 13:12הגב לתגובה זואם כך מדוע היא יורדת כל כך הרבה בימים האחרונים, אף לאחר שהכתבה פורסמה?????
- 3.רני 03/11/2015 15:44הגב לתגובה זואגב האפסייד הוא גבוה יותר ממה שנכתב כאן זה פשוט מאוד לחישוב - מוכרים בסימולטור את בזק בשער נכחי , מחסלים חובות, משלמים מס ומעלים את כל הסכום לאנטרנט זהב . כך ניתן לראות בבירור . מה שלא נכתב כאן זה שהאפסייד באינטרנט זהב מעל לכפול מהאפסייד שבבי קום!!!
- 2.משקיע 03/11/2015 15:17הגב לתגובה זוחברת האם של בזק היא בי קומיוניקיישן, וחברת האם שלה אינטרנט זהב.
- 1.למה לא המלצת לפני שהמניה עלתה 60 אחוז? (ל"ת)שאלה 03/11/2015 15:14הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
