מנכ"ל חברת אופל בלאנס ל-Bizportal: "לקוחות שלנו נפלו בין הכסאות בבנקים"
ההצלחה הגדולה בהנפקת חברת נאוי שנסחרת היום כבר בשווי של 512 מיליון שקל, דרבנה חברות נוספות בתחום לצלול לבריכת הרגולציה באחד העם 54. חברת אופל בלאנס העוסקת בנכיון צ'קים ובשירותי מט"ח נכנסה לבורסה ביוני 2013. דני מזרחי, המנכ"ל ואחד מבעלי השליטה, מספר בראיון ל-Bizportal על התחום ועל התוכניות.
"יש לקוחות שלא ישכחו לי לעולם שנתתי להם אשראי", אומר מזרחי שמצליח להשיג עשרות לקוחות חדשים מדי יום. הקשיחות הכללית של הבנקים ובמיוחד כלפי אוכלוסיות מסוימות או עסקים מסוגים שונים, היא קרקע פוריה לאטלטרנטיבות למערכת הבנקאית.
בחודשים ינואר-ספטמבר 2013 הסתכמו עסקאות ניכיון הצ'קים של אופל בלאנס ב-223 מיליון שקל, צמיחה של 23% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012. החברה רשמה באותה תקופה הכנסות של 10.4 מיליון שקל והפסד של 2.7 מיליון שקל. בנטרול הוצאות רישום למסחר בבורסה היה נרשם רווח נקי של 4.9 מיליון שקל.
הפעילות עד כה משקפת קצב נכיון צ'קים שנתי צפוי של כ-300 מיליון שקל, הכנסות של כ-14 מיליון שקל ורווח נקי של כ-7 מיליון שקל.
המנכ"ל והמייסד, דני מזרחי (43), למד אדריכלות ועיצוב פנים. אביו נצחוני מזרחי ז"ל היה קבלן, אך, דני העדיף ללכת בדרך אחרת. "לפני 18 זיהיתי צורך של לקוחות בכסף והיום כולם מיישרים קו ומוכרים כסף נותנים אשראי בדרך כזאת או אחרת", הוא מספר. "המנהלת בחופש תבוא עוד חודש", לקוחות שקיבלו תשובות כאלה מתדפקים על הדלת של החברה.
- אופל בלאנס השלימה רכישה של 70% מחברת DOI בכ-5 מיליון שקל
- ממשיכה לרכוש: אופל רוכשת 70% מחברת משכנתאות תמורת 5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעלי השליטה באופל הם האחים דני, שחר ויהושע מזרחי, גיסם מיכאל איתן ובנו עודד, ועו"ד החברה, אורן בן יאיר.
משרדי החברה בתחנת דלק במתחם הסטאר הסנטר באשדוד צנועים. בכניסה הכפולה יש שומר וסורגים ובפנים אמצעי אבטחה נוספים כולל מצלמות שמתעדות הכל. מזרחי מעדיף שלא לקחת סיכונים. לא באבטחה ולא בעסקים. יש לו נסיון של 18 שנה בתחום והוא יודע לנתח אנשים כבר שהם מתיישבים במשרד שלו.
למי אתם נותנים אשראי?
"אנחנו יודעים לזהות את הצרכים של הלקוחות שלנו, היכן שנפלו בין הכיסאות בבנק ולא כי הם לקוחות לא טובים, אלא כי לא ידעו לתת להם מענה מהיר כאן ועכשיו. יש לי ידע עצום, זה מה שאני עושה מבוקר ועד ערב. לקוח שיצא מהבנק וקיבל אצלי פתרון - זיהיתי את הצרכים שלו בזמן וגם אם תהיה לו מסגרת בפעם הבאה הוא יבוא אלי".
ממוצע ההפרשות לחובות מסופקים כ-0.2% מסך עסקאות הנכיון והמח"מ הממוצע כחודשיים וחצי. 50% מתיק הלקוחות נפרע תוך חודש ימים. "צריכה להיות שואה גרעינית כדי שיקרה חלילה משהו אלפי צ'קים בסכומים נמוכים. אין לי לקוח עיקרי גדול", אומר מזרחי.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
החברה העניקה שירות לכ-10,000 לקוחות, מחציתם קיבלו שירות משנת 2012.
בבדיקת פילוח הלקוחות לפי ענפים: 28% מתחום הבנייה, 12% הובלה לוגיסטיקה, 11% תשתיות, 10% קמעונאות ו-9% חקלאות. לחברה אין תלות בלקוח מהותי, הלקוח הגדול ביותר מחזיק ב-2% מתיק האשראי.
חברה מסוג זה נמצאת בפיקוח של משרד האוצר. "אנחנו מערכת משלימה למערכת הבנקאית ולא פעם מפנים אלי לקוחות פקידי או מנהלי הבנק במקומות שהבנק קצרה ידו מלסייע להם מסיבות שונות", מסביר מזרחי, המייצג את התחום בוועדת חוק חוקה ומשפט בנושא איסור הלבנת הון.
למה שלקוח שיכול לקבל אשראי מהבנק יבוא אליך?
"זמן תגובה מהיר ופיזור האשראי מבחינת הלקוח. אני יודע בזמן קצר להחליט אם אני רוצה לתת כסף או לא. יש לקוחות שאני לא רוצה ואני מסרב להם מבלי לפגוע בהם. למעשה 20% מהלקוחות שמגיעים אלינו לא עומדים בקריטריונים ונענים בשלילה. הבסיס זה עמידה בצו איסור הלבנת הון וחיתום לעסקה מבחינת סיכונים".
מהיכן הידע למי אפשר לתת אשראי?
"הלקוחות שלי זה מאגר מידע עצום שצברתי זה חסם כניסה לתחום. מידע זה כוח, שליטה ויכולת קבלת החלטה בזמן קצר יחסית. אני גם נעזר בלקוחות שלי, מכיר את כולם, את רוב מנהלי הכספים, וזה עוזר לי בתהליך קבלת החלטות. יש לנו ידע ומקצוענות, 18 שנה זה מה שאני עושה מבוקר עד ערב. בנכיון צ'ק אנחנו נשענים על המושך של הצ'ק ויש בדיקות שאנחנו עושים שאפילו בבנקים לא עושים".
בחברה מסבירים שהזמינות בהתקשרות עם חברות העוסקות בתחום זה מעניקה ללקוח אפשרות לגיוון מסגרות האשראי העומדות לרשותו וזאת תוך זמן תגובה מהיר, השירות אינו מותנה בביטחונות והתהליך הבירוקרטי קצר.
למה אנשים פונים אליך?
"זה אחד הפתרונות הפיננסים לעסקים. לרוב ינתן אשראי ללקוח כנגד בטחונוות או בטוחות שהוא יתן לבנק. לעיתים היקף הבטחונות לא משקף את הפעילות שלך. אתה צריך לשלם משכורות במזומן ובינתיים בבנק מסבירים לך שאין לך בטוחות. לקוח שלי עובד עם הכסף - מקבל הכול במזומן בניכוי עמלה. לפעמים מגיעים אלי לקוחות אחר הצהריים, מישהו שצריך את הכסף מהר הפועלים מחכים למשכורת. זה לקוח שרוצה כאן ועכשיו גם אם זה יעלה לו קצת יותר".
מה הם שיעורי הרווחיות בעסק?
"אנו גובים עמלות מרמה של 1.5% לחודש עד 2.5% לחודש תלוי בהיקף הפעילות של הלקוח ובאיכות של המושכים. לקוח שמוסר צ'ק של חברה שמדורגת טריפל A מטבע הדברים יקבל עמלה נמוכה יותר לעומת לקוח שמרכז פעילות של מושכים שההתעסקות, הלמידה והמשאבים שאני צריך להשקיע בלימוד העסקה רבים יותר".
הפעילות של אופל בלאנס הייתה פרטית והוכנסה אשתקד לתוך השלד הבורסאי גלובליקום לפי שווי של 43 מיליון שקל. החברה עדיין לא מוכרת בשוק ההון והיא נסחרת בשווי של 29 מיליון שקל בלבד.
מדוע החלטת להנפיק בבורסה?
"חשוב לי שיכירו שיש מערכת שמשלימה את המערכת הבנקאית, שנותנת מסגרות אשראי נוספות לעסקים ושמקטינה את הריכוזיות שקיימת במשק. אני משוכנע שאנו נותנים לעסקים לשגשג, לפרוח ולצמוח ביכולת שלהם לתמרן ולגוון את מסגרות האשראי שלהם. אני רוצה שכל עסק ידע שהוא יכול להיכנס ולקבל מסגרת ולא לחשוב פעמיים, שידע שאני יכול לסייע לו בדיוק כמו שקיבל אשראי בבנק באותה נשימה הוא יגיד גם אופל בלאנס".
האם ההנפקה המוצלחת של האחים נאוי דרבנה אותך להנפיק גם כן?
"התוכנית להיכנס לבורסה הייתה לי הרבה זמן בראש ורק חיכיתי לעיתוי הנכון. אני מכבד אותם, אך המודל שלהם שונה. אני מאחל להם בהצלחה".
מה התוכניות לעתיד?
"היום אני נותן מכלול של שירותים תחת קורת גג אחת לקוח יכול לקבל כל מה שנדרש לו: תשלום בצ'ק, העברה בנקאית, תשלום במזומן, העברה לחו"ל, מט"ח, כרטיס נטען ואנו גם מנהלים קופת מזומנים. התוכניות לעתיד - גיוס אשראים נוספים בין השאר לצורך מיזמים משותפים בתחום האשראי".
מה לגבי הסטיגמה שמדובר בעצם בשוק אפור?
"אפור יש בכל תחום: יש שר אוצר שיצא מהכלא ורופאים באיכילוב ועורכי דין שסרחו. מי שגדל על ערכים של יושר - לוקח אותם לכל מקום וכזה אני. אפור זה משהו לא נקי בחדרי חדרים ואילו אנחנו מתנהלים בשקיפות מלאה יותר מהבנקים".
להערכת החברה, הפעילות בתחום המסחר בממסרים נמצא במגמת צמיחה בשנים האחרונות כתוצאה ממגבלות שונות רגולטוריות או תפעוליות שהוטלו במערכת הבנקאית על הענקת אשראי ללקוחות.
יש לך תוכניות לגדול?
"אנו מתכננים לגדול בצורה מבוקרת ללא שינוי דפוסי הפעולה ונהלי העבודה החרוטים על דגלנו. אנחנו חברה מאוד קטנה בשוק מאוד גדול. יש דרישה לכסף ויש לנו את הכלים והיכולת להתרחב".
- 5.מכר 01/02/2014 20:19הגב לתגובה זודני יופי של כתבה עלה והצליח ,יש לך ביד בוננזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4.אין עסק שיכול לשרוד בריבית כזו. זה רק עוזר לדחיית הסוף (ל"ת)סוחר 31/01/2014 17:14הגב לתגובה זו
- 3.לדייק בשווי שוק, יש עוד אופציות אז שווי החברה כמעט כפול (ל"ת)סוחר 31/01/2014 15:06הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 31/01/2014 15:04הגב לתגובה זולא מדויק: שווי החברה בבורסה לא 29 מיליון . בעצם 52 מיליון-יש מניות נוספות שיונפקו בקרוב לבעלי החברה. הכל כתוב בתשקיף.
- 1.נאויייב זעם 31/01/2014 14:14הגב לתגובה זוחכו לעוקץ שעוד יגיע לאחר גיוס הון

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
