אלפבית מאבדת 2.1% במסחר המאוחר ברקע לדו"חות

החברה מציגה דו"חות מעורבים: מעל הצפי בשורת ההכנסות והרווח, אך נתון המלמד על התחרות של החברה מול שאר ענקיות הטכנולוגיה
עמית נעם טל |

ענקית הטכנולוגיה אלפבית ׁ(סימול:GOOG) פרסמה הערב את דו"חותיה לרבעון האחרון של 2018. מניית החברה מגיבה בירידה של 2.1% במסחר המאוחר, וזאת לאחר שטיפסה הערב 1.9%.

החברה מדווחת על הכנסות של 39.28 מיליארד דולר ברבעון האחרון, גבוה מהתחזית המוקדמת שעמדה על הכנסות של 38.93 מיליארד דולר. הכנסות החברה מפרסום במנוע החיפוש של החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-32.6 מיליארד דולר, עלייה של 20% בחישוב שנתי.

הכנסות החברה מ"תחומים נוספים", כמו שירותי הענן והתוכנה, הסתכמו ברבעון האחרון ב-6.49 מיליארד דולר, מעט מעל הצפיות.

בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח 10.82 מיליארד דולר או רווח של 12.7 דולרים למניה, מעל הצפי שעמד על רווח של 10.9 דולרים למניה.

בתוך כך, עלות רכישת התנועה, הסכום שגוגל משלמת לחברות כמו אפל על מנת להיות מנוע החיפוש כברירת המחדל, עלה ברבעון האחרון ל-7.44 מיליארד דולר. מדובר בעלייה משמעותית לעומת הסכום ברבעון השלישי שעמד על 6.58 מיליארד דולר. נתון נוסף שמעיב הוא הוצאות ההון של החברה, שזינקו ברבעון האחרון לרמה של 7.1 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מהצפי שעמד על 5.6 מיליארד דולר.

 

עוד סימן לתחרות בתחום הוא המחיר הממוצע של מודעה במנוע החיפוש (cost per click), שרשם ירידה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וב-9% לעומת הרבעון השלישי של 2018.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

משקיעים במניות לפני דוחות? זה מה שאתם צפויים לקבל

בנק ההשקעות האמריקני גולדמן סאקס מנתח את כדאיות ההשקעה במניות בימים שלפני פרסום הדוחות
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה וול סטריט
עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בעיצומה ובינתיים למרות כל האזהרות, החברות הגדולות מצליחות להכות את תחזיות האנליסטים. רבים מאמינים כי השקעה במניות לפני אירוע משמעותי כגון דוחות כספיים משולה להימור. ואכן, ברוב המקרים הדבר לא רחוק מכך, גם האנליסטים הוותיקים ביותר בשוק מתקשים לסמן את כיוון המניה ערב פרסום הדוחות. כעת, מחקר חדש של מחלקת האופציות בבנק ההשקעות גולדמן סאקס מספק כמה תובנות מעניינות. המחקר שניתח נתונים של 19 השנים האחרונות הראה כי לא רק שמניות נוטות לעלות לאחר פרסום הדוחות, אלא גם מצליחות להכות את השוק בימים שלאחר מכן. "על פי המחקר שלנו, המניה הממוצעת עולה לאחר הדוח 0.7% ומשיגה תשואה טובה יותר בשיעור של 0.4% משל מדד ה-S&P500 בחמשת הימים הבאים" ציינו בגולדמן סאקס. אז נכון, לא מדובר פה בזינוק מרשים או בעליה מטאורית אך שימוש נכון, עקבי ומושכל במידע הזה יכול בהחלט להעניק רווחים נאים למשקיעים מסוימים. "קנייה של אופציות CALL לפני דוחות של חברות, העניקה רווח ממוצע של 14% והייתה רווחית לאורך השנים בין 1996 ל-2015." הוסיפו בגולדמן. יחד עם זאת בבנק מציינים ואומרים כי זוהי לא אסטרטגיה מצוינת וכי מצוי בה סיכון רב שאינו מתבטא בתשואה. עוד ממצא מעניין במחקר של הבנק היה כי מניות שסבלו מביצועים חלשים בשבועיים שלפני הדוח "נטו לתגובה חיובית חזקה לאחר פרסום הדוח". אחת הסיבות לכך על פי הבנק היא שמשקיעים רבים נוטים לצמצם פוזיציה בימים שלפני פרסום הדוח בכדי להימנע מסיכון של אכזבה גדולה ונפילת המניה ולאחר מכן משקיעים מחדש במניה לאחר שאי הוודאות סביבה נעלמה.