מיסטר לייק: "פרסום בפייסבוק הפך לברירת מחדל, ורואים שחברות מגדילות משאבים בכיוון - כי חייבים להיות שם"

הרשת החברתית פרסמה אמש דו"חות וצפויה לזנק היום. בשיחה עם Bizportal מתייחס אליאב אלאלוף לעוצמת הרשת...
יעל גרונטמן | (7)

"מה שאנחנו רואים בשנה האחרונה זה שפייסבוק עובדת בהתמדה ובהקפדה לוודא שלמשתמשים שלה יהיו את כל הסיבות להפוך את פייסבוק למרכז החיים שלהם" כך אומר בשיחה עם Bizportal אליאב אללוף, שמוכר לרבים ממשתמשי הרשת החברתית בישראל כ"מיסטר לייק" ומשמש כיום כמנטור מדיה חברתית לבכירים, יום לאחר שפייסבוק פירסמה דוחות שהצליחו להרשים את השוק. לדוחות פייסבוק

לדברי אללוף "פייסבוק כבר הוכיחה את הנחישות שלה לשמור על משתמשיה. למשל כשאינסטגרם צברה פופולריות ונראה היה לפייסבוק שהיא נותנת סיבה להיתנתק ממנה, היא פשוט קנתה אותה והיתה מוכנה לשלם על זה מחיר גבוה".

"בתור מי שליווה עד לא מזמן את הפעילות של כ-50 מותגים מובילים במדיה החברתית בישראל, ברהב תקשורת, אני יכול להגיד שמספר האפשרויות ומגוון אמצעי הפירסום שעומדים בפני המפרסמים עולים בהתמדה ובקצב מהיר ומוכיחים שפייסוק מבינה כיום הרבה יותר טוב את שוק הפירסום. הם נותנים מגוון כלים מדהים וזה פשוט נפלא!".

"גולת הכותרת בשנה האחרונה הוא הפירסום במובייל. אומנם הפירסום במובייל הוא יותר יקר, אבל האפקטיביות של הפירסום בסלולר ובטאבלטים היא גבוהה יותר באופן משמעותי מהפירסום הרגיל ברשת. היחס שמסביר הכי טוב את האפקטיביות של הפירסום במובייל הוא ה-CTR (Click to Rates), כלומר מספר האנשים שמקליקים על מודעת הפירסום ביחס למספר האנשים שנחשפים אליה. יחס זה עומד כיום על 0.1 ברשת הרגילה לעומת 14 במובייל וזה הבדל עצום. הפרסום בסלולר פשוט עובד טוב".

את הגידול בפעילות הפירסום במובייל אפשר לראות בדוחות שפירסמה אתמול פייסבוק. הפירסום במובייל עלה לכ-14% מסך ההכנסות של פייסבוק והסתכם ב-152.6 מיליון דולר לעומת אפס הכנסות מתחום זה רק לפני שני רבעונים.

"אני חייב לציין גם עוד מודל עסקי שניתן באמצעות כלי נהדר שצובר תאוצה - הפייסבוק Offers, כלי זה מאפשר למפרסמים (בעיקר לחברות ריטייל כמו רשתות קמעונאיות למיניהן) להזמין צרכנים לממש קופונים שהן מציעות", מוסיף אללוף.

"כמובן שהחזון הגדול של פייסבוק מכוון ליכולת שלה לפרסם בעמודים שאינם שייכים לרשת החברתית עצמה, בדומה לאדסנס של גוגל. זה עוד לא בא לידי ביטוי בדוחות, אבל היכולת הזו היא שבעצם שמה את תג המחיר של 100 מיליארד דולר בהנפקה. הסיבה שזה כל כך חשוב לפייסבוק להיות שם היא שזה מאפשר לצרכן לקבל Social Proof".

"זה כמו שאתה מגיע למסעדה ורואה תור ארוך ומייד אתה מבין שיש פה מסעדה מעולה וגם אתה רוצה ללכת אליה. החזון של פייסבוק הוא שהיא תאפשר למיליארד משתמשי הרשת לדעת באיזה מהפירסומות מתעניינים יותר אנשים ואת מי מהם הם גם מכירים. זה מגדיל את הסיכוי שיותר אנשים יתעניינו במוצר המפורסם".

"פייסבוק הוכיחה פעם אחר פעם כי יש לה גם את העוצמה וגם את הגמישות להתמודד עם אתגרים וגם לתת כלים שונים ואפקטיביים ולעשות את זה במהירות מרשימה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    נמרוד הלוי 24/10/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    תשמעו מה אליאב אללוף אומר
  • 5.
    גוגליסט 24/10/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    מי שמפרסם שם זה רק מכיוון שזו עוד פלטפורמה לפרסום, מכירות אין שם ויקח להם עוד הרבה זמן להגיע לרמת הפרסום המתוחכמת של גוגל. ניהול עמודי האוהדים בפייסבוק לא תורם סנט/אגורה לאף חברה פשוט חבל על הכסף שמוציאים על זה.
  • 4.
    CTR?! 24/10/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    הגידול באמת נובע מכך שסוף סוף יש מודעות בסלולר. אבל מה עושים עם גידול ב CTR שמניב לייק מילדה בת 15 שלא עושה רכישה? שום דבר באמת..
  • 3.
    אילן שילוח 24/10/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    כשבנאדם גולש בפייסבוק הוא בדרך כלל לא ב"מוד צרכני", כלומר - הוא בא כדי לרכל ולהציץ - הוא ב"מוד חברתי" אף אחד לא נכנס לפייסבוק כשהוא רוצה לקנות גאג'ט ברשת, או נעלי ספורט או ארון. בשביל זה יש גוגל. ולכן - לא משנה כמה כסף של לקוחות שרפנו בפייסבוק - זה פשוט לא עובד. לצערי.
  • קרן שביט 24/10/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    רוב האנשים במוד חברתי, אם אתה שואל אותי הפייסבוק מצוין לחיזוק המותג - "פרסום גיבוי" - כלומר אם אתה מוביל קמפיין ואתה רוצה שלקוח שלך יקבל מעט "רכילות" טובה ומפרגנת על העסק שלך פייסבוק זה המקום האידיאלי לקדם את העסק שלך. מקום טוב למור על קשר עם לקוחות קיימים, להראות עשייה וחיות עסקית... אבל זאת רק דעתי :)
  • 2.
    לא מכיר אף אחד שקונה שם כלום (ל"ת)
    ביזבוז כסף 24/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיסטרלייק איי לייק יו (ל"ת)
    הכי תותח ברשת 24/10/2012 14:07
    הגב לתגובה זו

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים. 2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות. 5."הבורסה תעשה אותך עשיר": הרבה משקיעים טועים לחשוב ומחשבים את התשואה שלהם במונחים נומינליים, נכון יהיה לעשות זאת במונחים ריאליים. יש לנקות אינפלציה,מיסים,עמלות ודמי ניהול, כל אלו מפחיתים את התשואה. בסופו של דבר שוק המניות לא עושה אותנו עשירים, הבורסה יכולה להגן על העושר שלך ולשמור על כוח הקנייה אבל זהו לא המקום שבו רובנו יעשו את ההון שלנו. 6."אתה חייב להכות את השוק": זה נכון שקשה להימנע מהפיתוי התמידי להכות את השוק, אך פעמים רבות ניסיון זה נועד להיכשל ומסתיים בהפסדים כואבים. הסיכונים שנלקחים בכדי להשיג מטרה זאת נעשים בדרך כלל באופן לא רציונלי וחושפים את תיק ההשקעות שלכם לסיכונים הרבים בשוק המניות. 7."קניית מניות לטווח הארוך היא האסטרטגיה הטובה ביותר": אומנם על פי מחקרים שיטה של "קנה והחזק" יכולה להניב תשואה יפה של כ-12% אך כמו שאנו יודעים התיאוריה רחוקה מהמציאות ולא תמיד אנחנו מסוגלים להחזיק מניות לטווח ארוך ונאלצים אף לממש אותן בהפסד ברגע שזקוקים למזומנים.