מיסטר לייק: "פרסום בפייסבוק הפך לברירת מחדל, ורואים שחברות מגדילות משאבים בכיוון - כי חייבים להיות שם"

הרשת החברתית פרסמה אמש דו"חות וצפויה לזנק היום. בשיחה עם Bizportal מתייחס אליאב אלאלוף לעוצמת הרשת...
יעל גרונטמן | (7)

"מה שאנחנו רואים בשנה האחרונה זה שפייסבוק עובדת בהתמדה ובהקפדה לוודא שלמשתמשים שלה יהיו את כל הסיבות להפוך את פייסבוק למרכז החיים שלהם" כך אומר בשיחה עם Bizportal אליאב אללוף, שמוכר לרבים ממשתמשי הרשת החברתית בישראל כ"מיסטר לייק" ומשמש כיום כמנטור מדיה חברתית לבכירים, יום לאחר שפייסבוק פירסמה דוחות שהצליחו להרשים את השוק. לדוחות פייסבוק

לדברי אללוף "פייסבוק כבר הוכיחה את הנחישות שלה לשמור על משתמשיה. למשל כשאינסטגרם צברה פופולריות ונראה היה לפייסבוק שהיא נותנת סיבה להיתנתק ממנה, היא פשוט קנתה אותה והיתה מוכנה לשלם על זה מחיר גבוה".

"בתור מי שליווה עד לא מזמן את הפעילות של כ-50 מותגים מובילים במדיה החברתית בישראל, ברהב תקשורת, אני יכול להגיד שמספר האפשרויות ומגוון אמצעי הפירסום שעומדים בפני המפרסמים עולים בהתמדה ובקצב מהיר ומוכיחים שפייסוק מבינה כיום הרבה יותר טוב את שוק הפירסום. הם נותנים מגוון כלים מדהים וזה פשוט נפלא!".

"גולת הכותרת בשנה האחרונה הוא הפירסום במובייל. אומנם הפירסום במובייל הוא יותר יקר, אבל האפקטיביות של הפירסום בסלולר ובטאבלטים היא גבוהה יותר באופן משמעותי מהפירסום הרגיל ברשת. היחס שמסביר הכי טוב את האפקטיביות של הפירסום במובייל הוא ה-CTR (Click to Rates), כלומר מספר האנשים שמקליקים על מודעת הפירסום ביחס למספר האנשים שנחשפים אליה. יחס זה עומד כיום על 0.1 ברשת הרגילה לעומת 14 במובייל וזה הבדל עצום. הפרסום בסלולר פשוט עובד טוב".

את הגידול בפעילות הפירסום במובייל אפשר לראות בדוחות שפירסמה אתמול פייסבוק. הפירסום במובייל עלה לכ-14% מסך ההכנסות של פייסבוק והסתכם ב-152.6 מיליון דולר לעומת אפס הכנסות מתחום זה רק לפני שני רבעונים.

"אני חייב לציין גם עוד מודל עסקי שניתן באמצעות כלי נהדר שצובר תאוצה - הפייסבוק Offers, כלי זה מאפשר למפרסמים (בעיקר לחברות ריטייל כמו רשתות קמעונאיות למיניהן) להזמין צרכנים לממש קופונים שהן מציעות", מוסיף אללוף.

"כמובן שהחזון הגדול של פייסבוק מכוון ליכולת שלה לפרסם בעמודים שאינם שייכים לרשת החברתית עצמה, בדומה לאדסנס של גוגל. זה עוד לא בא לידי ביטוי בדוחות, אבל היכולת הזו היא שבעצם שמה את תג המחיר של 100 מיליארד דולר בהנפקה. הסיבה שזה כל כך חשוב לפייסבוק להיות שם היא שזה מאפשר לצרכן לקבל Social Proof".

"זה כמו שאתה מגיע למסעדה ורואה תור ארוך ומייד אתה מבין שיש פה מסעדה מעולה וגם אתה רוצה ללכת אליה. החזון של פייסבוק הוא שהיא תאפשר למיליארד משתמשי הרשת לדעת באיזה מהפירסומות מתעניינים יותר אנשים ואת מי מהם הם גם מכירים. זה מגדיל את הסיכוי שיותר אנשים יתעניינו במוצר המפורסם".

"פייסבוק הוכיחה פעם אחר פעם כי יש לה גם את העוצמה וגם את הגמישות להתמודד עם אתגרים וגם לתת כלים שונים ואפקטיביים ולעשות את זה במהירות מרשימה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    נמרוד הלוי 24/10/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    תשמעו מה אליאב אללוף אומר
  • 5.
    גוגליסט 24/10/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    מי שמפרסם שם זה רק מכיוון שזו עוד פלטפורמה לפרסום, מכירות אין שם ויקח להם עוד הרבה זמן להגיע לרמת הפרסום המתוחכמת של גוגל. ניהול עמודי האוהדים בפייסבוק לא תורם סנט/אגורה לאף חברה פשוט חבל על הכסף שמוציאים על זה.
  • 4.
    CTR?! 24/10/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    הגידול באמת נובע מכך שסוף סוף יש מודעות בסלולר. אבל מה עושים עם גידול ב CTR שמניב לייק מילדה בת 15 שלא עושה רכישה? שום דבר באמת..
  • 3.
    אילן שילוח 24/10/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    כשבנאדם גולש בפייסבוק הוא בדרך כלל לא ב"מוד צרכני", כלומר - הוא בא כדי לרכל ולהציץ - הוא ב"מוד חברתי" אף אחד לא נכנס לפייסבוק כשהוא רוצה לקנות גאג'ט ברשת, או נעלי ספורט או ארון. בשביל זה יש גוגל. ולכן - לא משנה כמה כסף של לקוחות שרפנו בפייסבוק - זה פשוט לא עובד. לצערי.
  • קרן שביט 24/10/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    רוב האנשים במוד חברתי, אם אתה שואל אותי הפייסבוק מצוין לחיזוק המותג - "פרסום גיבוי" - כלומר אם אתה מוביל קמפיין ואתה רוצה שלקוח שלך יקבל מעט "רכילות" טובה ומפרגנת על העסק שלך פייסבוק זה המקום האידיאלי לקדם את העסק שלך. מקום טוב למור על קשר עם לקוחות קיימים, להראות עשייה וחיות עסקית... אבל זאת רק דעתי :)
  • 2.
    לא מכיר אף אחד שקונה שם כלום (ל"ת)
    ביזבוז כסף 24/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיסטרלייק איי לייק יו (ל"ת)
    הכי תותח ברשת 24/10/2012 14:07
    הגב לתגובה זו

פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק

לפי הגישה ששוק המניות מונע על ידי רגשות המשקיעים, פיתחו ב-CNN מדד יחודי המציג את רמת תאוות הבצע מול הפחד בשוק
ידידיה אפק |
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע. שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס.
מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק. מדד ה'גריד' וה'פחד' באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (Fear & Greed Index) באמצעות שיקלול של 7 אינדיקטורים שונים, שנותנים יחד תמונה כוללת על הרגש שמניע כעת את המשקיעים. המדד מתעדכן מדי יום ויכול לעזור בהחלטות של תזמון הכניסה לשוק (אם כי ראוי לציין שתזמון השוק לפי שיטה זו לא הוכח כיעיל או לא יעיל). המרכיב הראשון שמפיע על המדד הוא המומנטום במדד ה-S&P 500 . המדד המוביל נמצא כעת כ-5% מעל ממוצע 125 הימים האחרונים, ושיעור זה גבוה מהממוצע בשנתיים האחרונות ולכן מצביע על תאוות בצע רבה בשוק.