מיסטר לייק: "פרסום בפייסבוק הפך לברירת מחדל, ורואים שחברות מגדילות משאבים בכיוון - כי חייבים להיות שם"

הרשת החברתית פרסמה אמש דו"חות וצפויה לזנק היום. בשיחה עם Bizportal מתייחס אליאב אלאלוף לעוצמת הרשת...
יעל גרונטמן | (7)

"מה שאנחנו רואים בשנה האחרונה זה שפייסבוק עובדת בהתמדה ובהקפדה לוודא שלמשתמשים שלה יהיו את כל הסיבות להפוך את פייסבוק למרכז החיים שלהם" כך אומר בשיחה עם Bizportal אליאב אללוף, שמוכר לרבים ממשתמשי הרשת החברתית בישראל כ"מיסטר לייק" ומשמש כיום כמנטור מדיה חברתית לבכירים, יום לאחר שפייסבוק פירסמה דוחות שהצליחו להרשים את השוק. לדוחות פייסבוק

לדברי אללוף "פייסבוק כבר הוכיחה את הנחישות שלה לשמור על משתמשיה. למשל כשאינסטגרם צברה פופולריות ונראה היה לפייסבוק שהיא נותנת סיבה להיתנתק ממנה, היא פשוט קנתה אותה והיתה מוכנה לשלם על זה מחיר גבוה".

"בתור מי שליווה עד לא מזמן את הפעילות של כ-50 מותגים מובילים במדיה החברתית בישראל, ברהב תקשורת, אני יכול להגיד שמספר האפשרויות ומגוון אמצעי הפירסום שעומדים בפני המפרסמים עולים בהתמדה ובקצב מהיר ומוכיחים שפייסוק מבינה כיום הרבה יותר טוב את שוק הפירסום. הם נותנים מגוון כלים מדהים וזה פשוט נפלא!".

"גולת הכותרת בשנה האחרונה הוא הפירסום במובייל. אומנם הפירסום במובייל הוא יותר יקר, אבל האפקטיביות של הפירסום בסלולר ובטאבלטים היא גבוהה יותר באופן משמעותי מהפירסום הרגיל ברשת. היחס שמסביר הכי טוב את האפקטיביות של הפירסום במובייל הוא ה-CTR (Click to Rates), כלומר מספר האנשים שמקליקים על מודעת הפירסום ביחס למספר האנשים שנחשפים אליה. יחס זה עומד כיום על 0.1 ברשת הרגילה לעומת 14 במובייל וזה הבדל עצום. הפרסום בסלולר פשוט עובד טוב".

את הגידול בפעילות הפירסום במובייל אפשר לראות בדוחות שפירסמה אתמול פייסבוק. הפירסום במובייל עלה לכ-14% מסך ההכנסות של פייסבוק והסתכם ב-152.6 מיליון דולר לעומת אפס הכנסות מתחום זה רק לפני שני רבעונים.

"אני חייב לציין גם עוד מודל עסקי שניתן באמצעות כלי נהדר שצובר תאוצה - הפייסבוק Offers, כלי זה מאפשר למפרסמים (בעיקר לחברות ריטייל כמו רשתות קמעונאיות למיניהן) להזמין צרכנים לממש קופונים שהן מציעות", מוסיף אללוף.

"כמובן שהחזון הגדול של פייסבוק מכוון ליכולת שלה לפרסם בעמודים שאינם שייכים לרשת החברתית עצמה, בדומה לאדסנס של גוגל. זה עוד לא בא לידי ביטוי בדוחות, אבל היכולת הזו היא שבעצם שמה את תג המחיר של 100 מיליארד דולר בהנפקה. הסיבה שזה כל כך חשוב לפייסבוק להיות שם היא שזה מאפשר לצרכן לקבל Social Proof".

"זה כמו שאתה מגיע למסעדה ורואה תור ארוך ומייד אתה מבין שיש פה מסעדה מעולה וגם אתה רוצה ללכת אליה. החזון של פייסבוק הוא שהיא תאפשר למיליארד משתמשי הרשת לדעת באיזה מהפירסומות מתעניינים יותר אנשים ואת מי מהם הם גם מכירים. זה מגדיל את הסיכוי שיותר אנשים יתעניינו במוצר המפורסם".

"פייסבוק הוכיחה פעם אחר פעם כי יש לה גם את העוצמה וגם את הגמישות להתמודד עם אתגרים וגם לתת כלים שונים ואפקטיביים ולעשות את זה במהירות מרשימה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    נמרוד הלוי 24/10/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    תשמעו מה אליאב אללוף אומר
  • 5.
    גוגליסט 24/10/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    מי שמפרסם שם זה רק מכיוון שזו עוד פלטפורמה לפרסום, מכירות אין שם ויקח להם עוד הרבה זמן להגיע לרמת הפרסום המתוחכמת של גוגל. ניהול עמודי האוהדים בפייסבוק לא תורם סנט/אגורה לאף חברה פשוט חבל על הכסף שמוציאים על זה.
  • 4.
    CTR?! 24/10/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    הגידול באמת נובע מכך שסוף סוף יש מודעות בסלולר. אבל מה עושים עם גידול ב CTR שמניב לייק מילדה בת 15 שלא עושה רכישה? שום דבר באמת..
  • 3.
    אילן שילוח 24/10/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    כשבנאדם גולש בפייסבוק הוא בדרך כלל לא ב"מוד צרכני", כלומר - הוא בא כדי לרכל ולהציץ - הוא ב"מוד חברתי" אף אחד לא נכנס לפייסבוק כשהוא רוצה לקנות גאג'ט ברשת, או נעלי ספורט או ארון. בשביל זה יש גוגל. ולכן - לא משנה כמה כסף של לקוחות שרפנו בפייסבוק - זה פשוט לא עובד. לצערי.
  • קרן שביט 24/10/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    רוב האנשים במוד חברתי, אם אתה שואל אותי הפייסבוק מצוין לחיזוק המותג - "פרסום גיבוי" - כלומר אם אתה מוביל קמפיין ואתה רוצה שלקוח שלך יקבל מעט "רכילות" טובה ומפרגנת על העסק שלך פייסבוק זה המקום האידיאלי לקדם את העסק שלך. מקום טוב למור על קשר עם לקוחות קיימים, להראות עשייה וחיות עסקית... אבל זאת רק דעתי :)
  • 2.
    לא מכיר אף אחד שקונה שם כלום (ל"ת)
    ביזבוז כסף 24/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיסטרלייק איי לייק יו (ל"ת)
    הכי תותח ברשת 24/10/2012 14:07
    הגב לתגובה זו

שימו לב: הפיצול במניות גוגל יתרחש מחר, מה המשמעות למשקיעים?

ממחר מדד ה-S&P500 יכלול 501 מניות, מדובר בפעם הראשונה שיכללו במדד יותר מ-500 מניות באופן קבוע
דניאל קביליו |
תקופת זמן ארוכה ההודעה על פיצול במניית גוגל (סימול: GOOG) מהדהדת בראשם של המשקיעים. מחר, כלל הנראה הפיצול יתרחש כאשר המניה צפויה לאבד 50% מערכה למורת רוחם של המשקיעים. כל מחזיק במניית גוגל מה-27 לחודש מרץ יקבל מניה נוספת עבור כל מניה שבידו. את המהלך המדובר מבצעים בהנהלת גוגל על מנת לשמור על הכוח בידיים של לארי פייג' וסרגיי ברין. כאמור, מדובר בפיצול בסגנון שונה מאשר המשקיעים בוול סטריט (ובעולם כולו) רגילים אליו. סדרה ראשונה של מניות A (כעת במסחר) יסחרו תחת הסימול החדש GOOGL והסדרה השניה, והחדשה, C תסחר תחת הסימול הקודם GOOG. ובכך, כמות המניות תוכפל מהכמות הנוכחית שעומדת על 337 מיליון מניות. אז האם המשקיעים הולכים להנות כעת מהשפעה גדולה יותר באסיפה הכללית? ממש ממש לא. זאת מכיוון שמניות סדרה A יהנו מקול הצבעה בודד באסיפה הכללית, כמו שהיה עד המועד הנוכחי, בעוד שמניות סדרה C אינן משתתפות כלל. אז למה הפיצול מתרחש? ובכן המטרה היא לחזק או יותר לשמור על מעמדם של פייג' וברין באסיפה הכללית. השניים מעוניינים לחזק את כוחן של מניות סדרה B שבבעלותם, ונהנות משיעור השתתפות גדול פי 10 ביחס למניות סדרה A. מעתה והלאה, ובמידה ויהיה צורך לגייס עוד כספים, ינפיקו מניות לא משתתפות בלבד (C). לארי וסרגיי ברין צפויים להרוויח מהפיצול המדובר מכיוון שמחזיקים כעת המניות סדרה B אשר אינן נסחרות אך זכאיות להטבה. בנוסף לדילול, שני הבעלים יקבלו מניות סדרה C בעבור כל מניה אותה הם מחזיקים כעת. בגלל הפיצול, בתחילת יום המסחר מחר נראה את מניית גוגל מאבדת 50% מערכה ונופלת משער של מעל 1100 דולר לבין 500 ל-600 דולר. בכך תתווסף הסדרה החדשה (C) שכלל הנראה תסחר במחיר דומה אך נמוך יותר עקב השיקלול של העדר זכות ההצבעה וזה הדבר שמדאיג את המשקיעים. הדאגה הזו הביאה את בעלי המניות של החברה להתארגן במסגרת תביעה ייצוגית כנגד הנהלת גוגל בה טענו כי המניות אשר אינן בעלות זכות השתתפות יסחרו במחיר נמוך יותר ובכך הערך הכללי למשקיע ירד. לבסוף הגיעו להסכמה שבמידה ויהיה מרווח גדול בין שתי הסדרות במהלך השנה הנוכחית, גוגל תפצה את המשקיעים בסכום של בין 300 מיליון דולר ל-7.5 מיליארד דולר - בהתאם להפרשים. הסכום המדובר יעבור למשקיעים במזומן או במניות. השפעה נוספת שתתרחש עקב המהלך, ועקב הגידול בכמות המניות - ברבעון הקרוב החברה תדווח על רווח למניה נמוך יותר ביחס לתקופות עבר. הרווח למניה יהיה נמוך יותר עקב גידול המכנה בחילוק הרווח החשבונאי. קולין גילס מ-BGC אמר לרשת מארקטווטש כי "מדובר במהלך קלאסי של מייסדים" וכן מדובר במהלך אשר צפוי להועיל לחברה בכל הקשור במיזוגים ורכישות עתידיים עקב היכולת להיכנס לעסקאות מורכבות יותר ולהציע יותר מניות לרוכש הפוטנציאלי. דבר נוסף שאנליסטים מוול סטריט מציינים כי השימוש במניות לא משתתפות תסייע לחברה לפצות את עובדיה שמספרם רק הולך וגדל. ב-2004, אז הפכה החברה לציבורית, רק 2.700 עובדים נהנו מהתואר עובד גוגל כאשר היום בחברה מועסקים 44 אלף עובדים. דבר אחרון ששווה לשים אליו לב הוא העובדה שמדד ה-S&P500 יכלול ממחר 501 מניות בסך הכל. לאחר הפיצול במניית גוגל מדד ה-S&P500 יכלול את שתי הסדרות. מדובר בפעם הרראשונה בהיסטוריה שהמדד כולל יותר מ-500 מניות באופן קבוע ולא באופן זמני.