מיסטר לייק: "פרסום בפייסבוק הפך לברירת מחדל, ורואים שחברות מגדילות משאבים בכיוון - כי חייבים להיות שם"

הרשת החברתית פרסמה אמש דו"חות וצפויה לזנק היום. בשיחה עם Bizportal מתייחס אליאב אלאלוף לעוצמת הרשת...
יעל גרונטמן | (7)

"מה שאנחנו רואים בשנה האחרונה זה שפייסבוק עובדת בהתמדה ובהקפדה לוודא שלמשתמשים שלה יהיו את כל הסיבות להפוך את פייסבוק למרכז החיים שלהם" כך אומר בשיחה עם Bizportal אליאב אללוף, שמוכר לרבים ממשתמשי הרשת החברתית בישראל כ"מיסטר לייק" ומשמש כיום כמנטור מדיה חברתית לבכירים, יום לאחר שפייסבוק פירסמה דוחות שהצליחו להרשים את השוק. לדוחות פייסבוק

לדברי אללוף "פייסבוק כבר הוכיחה את הנחישות שלה לשמור על משתמשיה. למשל כשאינסטגרם צברה פופולריות ונראה היה לפייסבוק שהיא נותנת סיבה להיתנתק ממנה, היא פשוט קנתה אותה והיתה מוכנה לשלם על זה מחיר גבוה".

"בתור מי שליווה עד לא מזמן את הפעילות של כ-50 מותגים מובילים במדיה החברתית בישראל, ברהב תקשורת, אני יכול להגיד שמספר האפשרויות ומגוון אמצעי הפירסום שעומדים בפני המפרסמים עולים בהתמדה ובקצב מהיר ומוכיחים שפייסוק מבינה כיום הרבה יותר טוב את שוק הפירסום. הם נותנים מגוון כלים מדהים וזה פשוט נפלא!".

"גולת הכותרת בשנה האחרונה הוא הפירסום במובייל. אומנם הפירסום במובייל הוא יותר יקר, אבל האפקטיביות של הפירסום בסלולר ובטאבלטים היא גבוהה יותר באופן משמעותי מהפירסום הרגיל ברשת. היחס שמסביר הכי טוב את האפקטיביות של הפירסום במובייל הוא ה-CTR (Click to Rates), כלומר מספר האנשים שמקליקים על מודעת הפירסום ביחס למספר האנשים שנחשפים אליה. יחס זה עומד כיום על 0.1 ברשת הרגילה לעומת 14 במובייל וזה הבדל עצום. הפרסום בסלולר פשוט עובד טוב".

את הגידול בפעילות הפירסום במובייל אפשר לראות בדוחות שפירסמה אתמול פייסבוק. הפירסום במובייל עלה לכ-14% מסך ההכנסות של פייסבוק והסתכם ב-152.6 מיליון דולר לעומת אפס הכנסות מתחום זה רק לפני שני רבעונים.

"אני חייב לציין גם עוד מודל עסקי שניתן באמצעות כלי נהדר שצובר תאוצה - הפייסבוק Offers, כלי זה מאפשר למפרסמים (בעיקר לחברות ריטייל כמו רשתות קמעונאיות למיניהן) להזמין צרכנים לממש קופונים שהן מציעות", מוסיף אללוף.

"כמובן שהחזון הגדול של פייסבוק מכוון ליכולת שלה לפרסם בעמודים שאינם שייכים לרשת החברתית עצמה, בדומה לאדסנס של גוגל. זה עוד לא בא לידי ביטוי בדוחות, אבל היכולת הזו היא שבעצם שמה את תג המחיר של 100 מיליארד דולר בהנפקה. הסיבה שזה כל כך חשוב לפייסבוק להיות שם היא שזה מאפשר לצרכן לקבל Social Proof".

"זה כמו שאתה מגיע למסעדה ורואה תור ארוך ומייד אתה מבין שיש פה מסעדה מעולה וגם אתה רוצה ללכת אליה. החזון של פייסבוק הוא שהיא תאפשר למיליארד משתמשי הרשת לדעת באיזה מהפירסומות מתעניינים יותר אנשים ואת מי מהם הם גם מכירים. זה מגדיל את הסיכוי שיותר אנשים יתעניינו במוצר המפורסם".

"פייסבוק הוכיחה פעם אחר פעם כי יש לה גם את העוצמה וגם את הגמישות להתמודד עם אתגרים וגם לתת כלים שונים ואפקטיביים ולעשות את זה במהירות מרשימה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    נמרוד הלוי 24/10/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    תשמעו מה אליאב אללוף אומר
  • 5.
    גוגליסט 24/10/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    מי שמפרסם שם זה רק מכיוון שזו עוד פלטפורמה לפרסום, מכירות אין שם ויקח להם עוד הרבה זמן להגיע לרמת הפרסום המתוחכמת של גוגל. ניהול עמודי האוהדים בפייסבוק לא תורם סנט/אגורה לאף חברה פשוט חבל על הכסף שמוציאים על זה.
  • 4.
    CTR?! 24/10/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    הגידול באמת נובע מכך שסוף סוף יש מודעות בסלולר. אבל מה עושים עם גידול ב CTR שמניב לייק מילדה בת 15 שלא עושה רכישה? שום דבר באמת..
  • 3.
    אילן שילוח 24/10/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    כשבנאדם גולש בפייסבוק הוא בדרך כלל לא ב"מוד צרכני", כלומר - הוא בא כדי לרכל ולהציץ - הוא ב"מוד חברתי" אף אחד לא נכנס לפייסבוק כשהוא רוצה לקנות גאג'ט ברשת, או נעלי ספורט או ארון. בשביל זה יש גוגל. ולכן - לא משנה כמה כסף של לקוחות שרפנו בפייסבוק - זה פשוט לא עובד. לצערי.
  • קרן שביט 24/10/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    רוב האנשים במוד חברתי, אם אתה שואל אותי הפייסבוק מצוין לחיזוק המותג - "פרסום גיבוי" - כלומר אם אתה מוביל קמפיין ואתה רוצה שלקוח שלך יקבל מעט "רכילות" טובה ומפרגנת על העסק שלך פייסבוק זה המקום האידיאלי לקדם את העסק שלך. מקום טוב למור על קשר עם לקוחות קיימים, להראות עשייה וחיות עסקית... אבל זאת רק דעתי :)
  • 2.
    לא מכיר אף אחד שקונה שם כלום (ל"ת)
    ביזבוז כסף 24/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיסטרלייק איי לייק יו (ל"ת)
    הכי תותח ברשת 24/10/2012 14:07
    הגב לתגובה זו

הערב: השוק צופה העלאת ריבית, מה יחפשו הסוחרים בהודעה?

דריכות כעת לקראת עדכון הריבית מחר בארה"ב שאמנם נתפס כעובדה מוגמרת - אבל השאלה היא התוואי קדימה
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה ריבית
ועידת השוק הפתוח בארה"ב שהתכנסה אתמול הצפויה לפרסם היום (21:00) את עדכון הריבית האחרון שלנת 2016. בבורסות החוזים של שיקגו נותנים סבירות של מעל 95% להעלאת ריבית מחר. כלומר נראה שהאפשרות של העלאת ריבית היא עובדה מוגמרת והמשקיעים צפויים להתמקד בהודעה המצורפת לעדכון ובדבריה של הנגידה יילן בנסיבת העיתונאים, בדגש על תוואי הריבית בהסתכלות קדימה. ונציין כי העלאת הריבית הבאה (בהנחה שהיום תתרחש העלאת ריבית) צפויה לפי השוק להיות רק ביוני 2017.  לפי סקר כלכלנים של הוול סטריט ג'ורנל, הצפי הוא שהריבית תעמוד על 1.26% בסוף 2017, כלומר 4 העלאות ריבית של 0.25% עד סוף השנה הבאה (כולל זו מחר). נציין כי בסקר מהחודש שעבר צפי הכלכלנים היה שהריבית בסוף 2017 תעמוד על 1.17%, ועוד קודם בסקר מספטמבר הצפי היא רק 2 העלאות ריבית בשנה הבאה. כלומר עם חלוף החודשים גברו הערכות להעלאות ריבית מהירות יותר בארה"ב. עכשיו השאלה היא מה צופים חברי הפד'. לגבי 2018, סקר הכלכלנים מצביע על צפי לריבית של 2.07%. גרף הנקודות של הפד' מחודש ספטמבר הראה כי הצפי של הפד' הוא לריבית של 1.9% בסוף 2018.  אלכס זבז'ינזסקי ממיטב-דש: "להערכתנו, ה-FED לא ישנה משמעותית את תחזית הריבית שלו בפגישתו השבוע. שיפור בנתונים הכלכליים יכול לגרום לעלייה מסוימת של תוואי הריבית העתידי, אך אי הוודאות הפוליטית בארה"ב ובעולם צפויה למתן את עליית התוואי. יהיה עדיין מוקדם ל-FED להתייחס לצעדים הצפויים של הממשל החדש בהיעדר תוכנית קונקרטית שהוצגה, אך הנגידה האמריקאית כבר הזהירה שהרחבה פיסקאלית צריכה להתחשב במצב המשק האמריקאי שנמצא בתעסוקה מלאה". יונתן כץ מלידר: "בשורה התחתונה, מכלול הנתונים בארה"ב ממשיכים להצביע על התרחבות בפעילות, דבר אשר תומך בהעלאת ריבית מחר מסתמן  שיפור באמון הצרכני, בתעשייה ובשוק העבודה, למרות שאינפלציית הליבה עדיין לא מתרוממת. מעניין לא פחות יהיה לראות אם חברי הפד ישנו את תוואי   העלאת הריבית החזוי במסגרת ה-DOT (תחזית חברי הפד'). אנו סבורים שממוצע תחזיות חברי הפד יישאר על שתי העלאות ריבית בשנת 2017 אך מאד יתכן כי נראה עלייה בתחזית לטווח הארוך מעבר ל-3 בשנת 2019 (כפי שפורסם בתחזית מחודש ספטמבר), זאת על רקע הציפייה למדיניות פיסקאלית מרחיבה של טראמפ".