נתונים מעורבים בשוק הדיור האמריקני ההתאוששות נמשכת, אך מתחת לצפי

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה שוק הדיור

הפד מרוצה. לאחר שבשבוע שעבר מכירת הבתים הקיימים הגיעה לשיא של 5 שנים ומכירת הבתים החדשים הגיעה לשיא של 7.5 שנים, היום (ב') גם מכירות הבתים בהמתנה ממשיכה לעלות. מדד מכירות הבתים בהמתנה עלה ב-0.9% בחודש מאי ובכך מגיע לשיא של שנה. 

ענף הייצור והצריכה בארה"ב הציגו התאוששות מרשימה בשנת 2014 וחזרו למעשה לרמת הפעילות טרום המשבר של העשור הקודם, שוק הנדל"ן עוד נותר מאחור. היום נראה שבאיחור של שנה שוק הנדל"ן האמריקני גם הוא בדרך להתאוששות המיוחלת. 

בהתייחסות הקודמת של הבנק המרכזי האמריקני, טען האחרון כי הוא מאמין ששוק הנדל"ן האמריקני ימשיך בהתאוששות שלו. העלייה בפעילות העיסקית בשוק הנדל"ן בכוחה להגדיל את התוצר הכלכלי באופן כולל בארה"ב, כאשר זה אכזב ברבעון הראשון של השנה. 

עם היציאה מהחורף בארה"ב והמשך הירידה בשיעור האבטלה במדינה, האופטימיות לגבי תוצאות הנדל"ן במדינה עולה. בקונצנזוס הכלכלנים כפי שנאסף על ידי חדשות שרויטרס עמד על עלייה של 1.2%. התוצאות לחודש מאי שכאמור נמוכות מהצפי מוסברות על ידי הצפי לעלייה בריבית והירידה בתוך כך בתנאי המשכנתא בארה"ב.

על פי כלכלן ארגון מתווכי הנדל"ן בארה"ב, "העלייה המתמדת של מעל לשנה בכמות המשרות החדשות בארה"ב, גרמה לעלייה ברכישות הנדל"ן במדינה באביב הנוכחי". לדברו זה מנחם לראות התאוששות בכל הענפים העיקריים של שוק הנדלן בארה"ב. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.