ניר חצבניר חצב
הצפת ערך

פייבר – סיפור צמיחה ייחודי בעולם מוכה קורונה

פייבר זינקה יותר מפי 3 מתחילת השנה;  האם היא יכולה להיות גורילה של ממש - אמזון, איביי, Airbnb...ופייבר?
ניר חצב | (7)
נושאים בכתבה אינטר פייבר

אתחיל בסיפור אישי - לפני מספר שנים הייתי חלק מצוות שליווה הנפקת מניות בנאסדק של חברה ישראלית קטנה, שעסקה בתחום טכנולוגי נישתי, והציגה שיעורי צמיחה גבוהים מאוד. המון סימני שאלה עלו במהלך תהליך ההנפקה לגבי האם החברה פועלת בתחום שהולך וגווע והאם יש סיכוי שתצליח לשמור על שיעורי הצמיחה שלה גם בשנים הבאות. לאחרונה גם יצא לי לקרוא תמליל של שיחת וועידה של החברה מלפני כ-5 שנים, בו היא דיברה על כמה הפוטנציאל של השוק שבו היא פועלת הוא ענק וכמה היא מכינה את עצמה לעתיד עם פיתוח תוספות ו-Features חדשים.

חלפו השנים, וסימני השאלה התחלפו בסימני קריאה מהדהדים. כיום אותה חברה (אשאיר לכם לנחש מיהי) היא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים שיצאו מישראל.

למה זה רלוונטי לסקירה על פייבר? כי גם פייבר היא חברה שפועלת בתחום טכנולוגי נישתי יחסית, גם היא מציגה שיעורי צמיחה גבוהים מאוד וגם במקרה שלה, ה"צקצקנים" (או בעולם שוק ההון, השורטיסטים) מסתמכים על כמה אתגרים במודל העסקי, חוששים מכך שהיא (עדיין) לא מייצרת רווחים ומצביעים על רמות תמחור גבוהות מאוד. האם יש סיכוי שגם במקרה של פייבר נסתכל על החברה בעוד 5 שנים ונשאל את עצמנו בכעס – "למה לא קנינו אותה אז?!". על כך אנסה לענות בסקירה.

אמזון, איביי, Airbnb, פייבר

פייבר היא חברה ישראלית שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית המקשרת בין ספקי שירותים (פרילנסרים) לרוכשי שירותים. החברה מפעילה אתר אינטרנט (Fiverr.com) בו חברות/אנשים פרטיים המעוניינים לקבל שירות נקודתי בתחומים שונים יכולים למצוא ספקים שונים שמציעים את אותו השירות. השירותים המוצעים הם רבים ומגוונים ונעים מכתיבת קוד תוכנה, בניית אתר אינטרנט ושיווק דיגיטלי ועד תרגום טקסטים, ציור ושיעורי מוזיקה. יותר מ-50 מיליון פרויקטים (או כפי שהחברה קוראת להם Gigs) בוצעו עד היום דרך הפלטפורמה של פייבר ולפי החברה, בכל 4 שניות בממוצע מתבצעת עסקה.

החברה היא בעצם זירת מסחר (Marketplace) בין פרילנסרים לבין חברות ואנשים פרטיים שמעוניינים בשירותים מסוימים. כמו הרבה מאוד זירות מסחר שקמו בשנים האחרונות בתחומים שונים, כך גם מהות קיומה של פייבר הוא ליצור קשרים מהירים ויעילים בין הצדדים, תוך הסרת מכשולים פוטנציאלים. השימוש בשירותי פרילנסרים נמצא בתנופה בשנים האחרונות כתוצאה משינויים מבניים בשוק העבודה העולמי. יותר ויותר שכירים בוחרים במודל של עבודה כפרילנסרים משיקולים כלכליים ואישיים. מנגד, גם למגזר העסקי יש יתרונות רבים בעבודה במודל זה, והם גמישות רבה, היעדר מחויבות וחסכון כלכלי משמעותי (לפרילנסר לא משלמים פנסיה/ביטוח לאומי ומתנות לחגים...). החברה מעריכה כי גודל שוק הפרילנסרים העולמי הוא כ-100 מיליארד דולר בשנה, מתוכו רק חלק קטן הוא אונליין. הפלטפורמה של פייבר נותנת מענה לחסמים מרכזיים בשוק, דוגמת הקלה על איתור פרוייקטים, פישוט תהליך המשא ומתן על המחיר, מתן וודאות בנושא התשלום והסתמכות על חוות דעת של אחרים.

פייבר מציגה צמיחה גבוהה בהכנסות, כאשר בין השנים 2017-2019 היא יותר מהכפילה את הכנסותיה, מ-52 ל-107 מיליון דולר. החברה מפסידה ברמה התפעולית, אך היקף ההפסד שלה מצטמצם, משיעור EBITDA שלילי של כ-33% ב-2017, לשיעור שלילי של כ-17% ב-2019.

מניית פייבר הונפקה בנאסדק בחודש יוני 2019. החברה אמנם פתחה את דרכה בנאסדק בסערה, עם עלייה של כ-50% ביום המסחר הראשון שלה, ממחיר הנפקה של 26 דולר לכ-40 דולר, אבל מאז נכנסה לתקופה ממושכת של ירידה, עד לרמה של מתחת ל-20 דולר למנייה. כל זה השתנה, ובענק, עם התפרצות נגיף הקורונה.

התפתחות מחיר מניית פייבר מתחילת השנה - זינוק של כ-250%

הקורונה מהווה קטליזטור משמעותי

בניגוד לרוב המוחלט של התאגידים בעולם, פייבר היא חברה שהתפרצות נגיף הקורונה השפיעה עליה לטובה. ברמה מסוימת, הנגיף גרם להאצת תהליכים בשוק העבודה העולמי. אי הוודאות שעימה מתמודדים תאגידים רבים בעולם גרמה לכך שיותר ויותר מהם מעדיף לבחור בעבודה מול ספקי פרילנסרים, מהסיבות שתוארו קודם. מנגד, בצד ההיצע של שירותים, המון עובדים איבדו את עבודתם ופנו לדרך עצמאית בניסוי לייצר לעצמם מקור הכנסה נוסף.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

ברבעון הראשון של 2020 פייבר הצליחה אפילו להאיץ את קצב הצמיחה השנתית שלה, לרמה של 44%, לעומת כ-41% ב-2019 כולה. בנוסף, החברה נתנה "סוכריה" נוספת למשקיעים שלה – שיעור ההפסד הצטמצם עוד יותר (מרווח EBITDA שלילי של 8%) וחשוב מכך, הנהלת החברה העריכה כי תגיע לרווחיות במחצית השנייה של 2021.

המשקיעים בוול סטריט הבינו כי בעולם מדוכא צמיחה, חברה שרושמת צמיחה גבוהה, שאף מצליחה להאיץ, היא מוצר נדיר מאוד. כתוצאה מכך, מניית פייבר רשמה עלייה מדהימה של כ-350% מאז חודש אפריל. חשוב לציין שבעוד פייבר נהנתה משיפור עסקי בחודשים האחרונים, חלק ניכר מהעלייה במנייתה נובע מעליית תמחור, כלומר במחיר שמוכנים לשלם המשקיעים על רמת הכנסה מסוימת. פייבר נהנתה מהעלייה החדה בתמחור של חברות בתחום האינטרנט.

המודל העסקי חזק אך לא חף מאתגרים

המודל העסקי של פייבר הוא מודל חזק המבוסס על לקיחת עמלה מהקונה והמוכר בכל עסקה. העמלה הנלקחת מרוכש השירותים היא של 5%, בעוד ממוכר השירותים (הפרילנסר) נלקחת עמלה של 20%. על פניו, מדובר בעמלה גבוהה מאוד. עם זאת, צריך לזכור שבלי פייבר, לא סביר שבונה אתרים מברזיל או טורקיה היה מצליח לאתר לקוחות בארה"ב או באירופה. מעבר לכך, החברה מספקת לפרילנסרים שירותים נוספים של ניהול ושיווק, שמייצרים לה הכנסות נוספות.

עוצמת המודל העסקי של פייבר באה לידי ביטוי במספר נתונים, לדוגמא:

ה-Take Rate (העמלה הכללית מ-2 הצדדים) של פייבר עלה מ-24.5% ב-2017 ל-27.1% ברבעון הראשון של 2020. זוהי אינדיקציה ל"כוח המיקוח" של החברה כזירת מסחר, כמו גם לאימוץ הולך וגדל של אותם שירותים נוספים שצוינו קודם.

ההוצאה הממוצעת של רוכש בפרויקט עולה באופן מתמשך (ר' גרף), אינדיקציה לכך שהרוכשים משתמשים בפלטפורמה של פייבר בפרויקטים גדולים ומורכבים יותר.

מקור: דו"חות Fiverr.

בעיני, לפייבר יש אתגר מרכזי במודל העסקי והוא איך למנוע מרוכש ופרילנסר, שעבדו בעבר דרך פייבר וראו כי טוב, לעבוד "Offline" ובכך, לחסוך את העמלה של פייבר. לחברה יש מספר כלים למנוע זאת והיא אינה מאפשרת קשר ישיר, שאינו דרך הפלטפורמה של פייבר, בין הספק לדורש השירות. בנוסף, היא דואגת "להחשיך" פרטים שיאפשרו לספקים להתקשר אחד עם השני, כמו כתובת מייל ומספר טלפון.

האם יש למניה לאן לרוץ מפה?

כפי שציינתי קודם, מניית פייבר נמצאת כבר אחרי מהלך עליות משמעותי מאוד. למרות זאת, דעתי האישית היא שברמות המכפילים של היום, בעיקר בתחומי צמיחה וספציפית בתחום האינטרנט, מניית פייבר אינה יקרה במיוחד.

המכפיל שעליו יש להתבונן הוא מכפיל ההכנסות, שכן פייבר לא צפויה להרוויח כסף השנה, אלא כאמור להתחיל להרוויח רק בשנה הבאה. למרות הרתיעה מהתבוננות על מכפיל הכנסות, צריך להבין שכך עובד שוק ההון בימינו. לא חסרות דוגמאות של חברות שלא מרוויחות כסף, וגם לא צפויות להרוויח כסף בשנים הבאות, אך נסחרות בשווי של עשרות מיליארדי דולרים. רציונל המשקיעים הוא שבשלב כלשהו, החברות יגיעו ל-Scale שמאפשר רווחיות, בין השאר על ידי הורדת הוצאות מו"פ, שיווק ומכירות.

פייבר צפויה לייצר הכנסות של 147 מיליון דולר ב-2020, צמיחה שנתית של כ-38%, והכנסות של 191 מיליון דולר ב-2021, צמיחה של כ-30%. החברה נסחרת כעת בשווי שוק של 2.6 מיליארד דולר ובקופתה כ-260 מיליון דולר במזומן (124 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון וגיוס מניות של 138 מיליון דולר בסוף מאי). כלומר, החברה נסחרת במכפיל הכנסות מנוטרל מזומן של קצת יותר מ-12 לשנת 2021. לא אנקוב בשמות ספציפיים, אך רק אגיד שיש לא מעט חברות טכנולוגיה/אינטרנט אחרות שנסחרות במכפיל מכירות עתידי של 20 ויותר, כשחלקן מייצרות שיעורי צמיחה נמוכים משל פייבר.

ברמה העסקית, הנהלת פייבר מציינת כמה מנועי צמיחה עתידיים, כמו התרחבות גיאוגרפית (לאחרונה חברה השיקה גרסה לאתר במספר שפות חדשות), הוספת תחומי שירותים ואיתור רוכשים פוטנציאלים נוספים.

לסיכום, פייבר פועלת בתחום נישתי וצומח, עם פלטפורמה המייצרת ערך רב ללקוחותיה, ולכן, עתיד החברה נראה ורוד. מניית פייבר הציגה ביצועים פנטסטיים בחודשים האחרונים אך עדיין, היא נסחרת בדיסקאונט בהשוואה לחברות עם פרופיל פעילות וצמיחה דומה. במידה והשקעה בפייבר מעניינת אתכם, שאלת התזמון היא קריטית וצריכה לנבוע מהערכתם לגבי כיוון השווקים הכללי.  

הכותב הוא מייסד ושותף מנהל בקרן הגידור Tree Garden Capital.

המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. 

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ניר אתה אלוף, תודה על טור מהנה (ל"ת)
    עדי ג 20/07/2020 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כותבי תרחישים 19/07/2020 13:45
    הגב לתגובה זו
    אל תגידו לא ראינו
  • 5.
    דגן 19/07/2020 12:03
    הגב לתגובה זו
    .
  • 4.
    שום התייחסות לאפוורק 18/07/2020 14:52
    הגב לתגובה זו
    חבל שניתוח שאמור להעמיק לא מתייחס לחברה גדולה וותיקה ממנה, שמהווה מתחרה ישירה, ואטרקטיבית בהרבה במחיר המנייה.
  • 3.
    יכנסו לשוק הרבה מתחרים לא קשה לשכפל שירות בעמלות נמוכות (ל"ת)
    דני 17/07/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ניתוח ומחשבה נכונים (ל"ת)
    דדי 17/07/2020 07:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד מתווכים 16/07/2020 20:28
    הגב לתגובה זו
    זה עלול גם ליפול כי יקומו עוד מתווכים.
ניר חצבניר חצב
הצפת ערך

89bio יצאה מחברת טבע ושווה כבר יותר מ-600 מיליון דולר. האם זאת רק ההתחלה?

החברה מפתחת תרופה בעלת ייתרון מובהק ביחס לתרופות של חברות מתחרות למחלה ממנה סובלים כיום כ-16.5 מיליון אמריקאים, מספר שגדל בקצב גבוה וצפוי להגיע ל-27 מיליון איש עד 2030
ניר חצב |
חברת 89bio (סימול: ETNB) היא חברת ביוטכנולוגיה אמריקאית העוסקת בפיתוח תרופות ל-Unmet Needs, כלומר לאינדיקציות שהטיפול הנוכחי עבורן אינו אפקטיבי מספיק. הנכס המוביל של החברה הוא התרופה BIO89-100, שמיועדת לטיפול ב-NASH - non-alcoholic steatohepatitis, שמכונה גם מחלת הכבד השומני, וכן לטיפול ב- SHTG - hypertriglyceridemia, שהיא רמת טריגליצרידים גבוהה בדם. האינדיקציה המובילה היא ל-NASH, כשהתרופה נמצאת כעת בניסוי 2a/1b, בעוד האינדיקציה ל-SHTG נמצאת לאחר ניסויים פרה-קליניים ולפני ניסוי ראשון בבני אדם. למרות היותה חברה אמריקאית, ל-89bio יש הקשר ישראלי מובהק, והיא מנהלת את חטיבת המחקר והפיתוח שלה מישראל. בנוסף, שניים ממייסדיה הם בכירים לשעבר בטבע - סמנכ"ל התפעול שלה הוא ד"ר רם וייסבורד, לשעבר סגן נשיא לענייני אסטרטגיה בטבע, ואחד מחברי הדירקטוריון שלה הוא ד"ר מייקל היידן, שכיהן כמדען הראשי של טבע בשנים 2012-2017. כמו כן, ואולי חשוב מכל, המולקולה המרכזית של 89bio הייתה שייכת בעבר לטבע, והיא נרכשה על ידי 89bio באפריל 2018. בתמורה למולקולה זו שילמה 89bio לטבע סכום של 6 מיליון דולר, עם אפשרות לשלם 135 מיליון דולר נוספים, ביחד עם תשלום תמלוגים, אם וכאשר תגיע התרופה לשוק. הקשר ישראלי נוסף הוא דרך קרן פונטיפקס הישראלית, שהשקיעה ב-89bio בשלביה הראשוניים וגם כיום מחזיקה בכ-7% ממניות החברה. מחלת הכבד השומני – אינדיקציית ענק שרק הולכת וגדלה ה-NASH, או מחלת הכבד השומני, היא אחת מהאינדיקציות ה"חמות" ביותר בעולם הביוטכנולוגיה כיום. לפי הערכות, כ-30% מאוכלוסיית העולם סובלים מבעיה שנקראת NAFLD - Non Alcoholic Fatty Liver Disease, שמוגדרת כמצב בו בכבד יש 6% שומן או יותר. ה-NASH הוא השלב המתקדם יותר של ה-NAFLD, בו הכבד מתחיל לפתח דלקת – משם סכנת ההידרדרות לצלקת, שחמת ואפילו סרטן גדלה. חולי NASH סובלים בדרך כלל ממספר בעיות בריאותיות נוספות, כמו רמת טריגלצרידים גבוהה בדם (hypertriglyceridemia, שהיא כאמור אינדיקציה נוספת ל-BIO89-100), משקל יתר וסכרת. כמו הבעיות הבריאותיות ה"מודרניות" הללו, שתפוצתן הולכת וגדלה בשל אורח החיים בעולם המערבי, כך גם מספר החולים ב-NASH גדל משמעותית בשנים האחרונות, וצפוי להמשיך לגדול גם בעתיד – לפי ההערכות הנוכחיות, כ-16.5 מיליון אמריקאים סובלים כיום מ-NASH, ומספר זה צפוי לגדול לכ-27 מיליון איש עד לשנת 2030. אין כיום טיפול תרופתי ייעודי ל-NASH, כאשר הטיפול הנפוץ הנוכחי מבוסס על ניסיון לשנות את אורח החיים של החולים, דרך הגברת כושר גופני ושיפור תזונה. המון חברות פרמצבטיקה וביוטכנולוגיה עומלות על פיתוח טיפולים למחלת ה-NASH, ביניהן חברות ענק כמו Novartis ו-Bristol Myers Squibb וגם חברות קטנות יותר, כמו חברת Galmed הישראלית (GLMD) שנסחרת בשווי של כ-100 מיליון דולר. לא מעט חברות נכשלו בפיתוח תרופה אפקטיבית למחלה לאורך השנים, כולל Gilead, שהודיעה באפריל 2019 כי ניסוי שלב 3 בתרופה לטיפול ב-NASH לא עמד ביעדיו. הכישלון האחרון היה של חברת Intercept Pharmaceuticals - ICPT שהודיעה בחודש יוני כי בקשתה לאישור התרופה לשיווק נדחתה על ידי ה-FDA בשלב זה, כשהסוכנות ביקשה מידע פוסט קליני נוסף שיוכיח כי התועלת שבתרופה עולה על הסיכונים שבה. התרופה של 89 מציעה יתרון אחד משמעותי מאוד מנגנון הפעולה של ה-BIO89-100 מבוסס על ההורמון FCF21, שהוא הורמון מטבולי שהגוף מייצר באופן טבעי, ושמטרתו היא לווסת את המטבוליזם של גלוקוז וליפידים בגוף ודרך כך, גם להפחית את רמת השומניות בכבד. זהו מנגנון פעולה אחד מני רבים שנבחן כעת על ידי חברות התרופות כטיפול אפשרי ל-NASH. בניסוי שלב 1 בתרופה השתתפו 58 מטופלים בריאים, שקיבלו מנה אחת של התרופה ונבדקו 8 ו-15 ימים לאחר מכן. בניסוי נמצא כי התרופה לא גרמה לתופעות לוואי משמעותיות, וכי נרשמה ירידה במספר היבטים של מחלת ה-NASH, דוגמת רמת הטריגלצרידים בדם, כולסטרול LDL וכולסטרול HDL. חשוב לציין כי קיימות חברות אחרות שמפתחות תרופות ל-NASH בהתבסס על אותו הורמון FCF21, דוגמת Bristol Myers Squibb ו-Akero Therapeutics - AKRO. עם זאת, 89bio טוענת של- BIO89-100 יש יתרון מרכזי על תרופות אלו והוא זמן מחצית החיים שלה (Half Life) שעומד על 55-100 שעות, לעומת מתחת לשעתיים ב-FCF21 "סטנדרטי". יתרון זה מאפשר לתרופה להיות זמן רב יותר בגוף, מה שמציע יתרונות פרקטיים וקליניים משמעותיים לחולים. התרופה BIO89-100 נמצאת כעת בעיצומו של ניסוי שלב 2a/1b באינדיקציית ה-NASH, שכולל 81 חולים שטופלו ב-6 מינונים שונים של התרופה למשך 12 שבועות. החברה צפויה לפרסם תוצאות ראשוניות מהניסוי בסוף הרבעון הנוכחי או בתחילת הרבעון הרביעי של 2020, עם צפי להתחלת השלב הקליני הבא, שהוא ניסוי 2b/3, במחצית הראשונה של 2021. מעבר לאינדיקציה ל-NASH, גם האינדיקציה לטיפול ב-hypertriglyceridemia - SHTG היא משמעותית מאוד, עם כ-4 מיליון חולים בארה"ב בלבד, שכ-50% מהם אינם מגיבים היטב לסטנדרט הטיפולי הנוכחי. אינדיקציה זו נמצאת כאמור לקראת ניסויים ראשונים בבני אדם, עם ניסוי שלב 2 שצפוי להתחיל בחציון הנוכחי, ותוצאות ראשוניות בעוד כשנה. החברה מציינת כי בניגוד למקרה ב-NASH, בו לוח הזמנים הקליני הוא ארוך ויקר יחסית, פרוטוקול ה-FDA גורם ללוח הזמנים ב-SHTG להיות קצר וזול יותר, מה שגורם גם לתרופה זו להיות פוטנציאל משמעותי להצפת ערך עבור החברה. תמחור החברה מלמד על הפוטנציאל הגדול שהשוק רואה מניית 89bio נסחרת כעת בשווי שוק של כ-630 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השני 2020, לחברה כ-74 מיליון דולר במזומן ובנוסף, בחודש יולי האחרון היא גייסה כ-78 מיליון דולרים נוספים. כלומר, השווי מנוטרל המזומנים של החברה הוא כ-480 מיליון דולר. שווי השוק שבו נסחרת 89bio הוא מכובד לחברה שנמצאת בסך הכל לקראת ניסוי קליני שלב 2, כלומר מרחק כמה שנים טובות מהשוק. השווי הגבוה יחסית שמעניק השוק ל-89bio מלמד לדעתי על 2 דברים מרכזיים. תחילה, הוא מלמד על הערכת השוק בנוגע לפוטנציאל האדיר שטמון בטיפול אפקטיבי ל-NASH, בהתחשב בגודל העצום של שוק זה ולטיפולים הלא מספיק אפקטיביים כעת. שנית, השווי מלמד על הערכה שהמשקיעים נותנים לפלטפורמה הטכנולוגית של 89bio, כמו גם לאיכות ולמוניטין שמביאים ההנהלה והדירקטוריון שלה. הסיפור של 89bio ממחיש שוב שניתוח "יבש" של חברת ביוטכנולוגיה, לפי המרחק שלה מהשוק, לא מספר את הסיפור המלא. משקיעי הביוטכנולוגיה בעולם נותנים משקל גם לגורמים כמו הצורך בשוק לתרופות חדשניות, לגודל השוק כיום ולתחזיות בנוגע לגודלו בעתיד, לפלטפורמה הטכנולוגית (והאפשרות למנף אותה לתחומי טיפול אחרים), יתרונות תחרותיים פוטנציאלים, מוניטין ההנהלה ועוד. לכן, למרות ש-89bio נמצאת עדיין רחוק יחסית מהשוק, היא מקבלת שווי שלא מעט חברות עם מוצרים מאושרים יכולות רק לחלום עליו. הכותב הוא מייסד ושותף מנהל בקרן הגידור Tree Garden Capital. המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.    פרסום מידע זה אינו מהווה הצעה לציבור להשקעה בשותפות. ההשקעה בשותפות הינה על בסיס הצעה פרטית בלבד, בכפוף למגבלות כמפורט בהוראות הדין החל, ולפי שיקול דעתו המוחלט והבלעדי של השותף הכללי.