זמן מתחת למים: התאוששות מההפסדים לא תקרה בעתיד הקרוב
אחד הסודות הגלויים של הסוחרים בבדיקת אסטרטגיות השקעה היא מדידת הזמן מתחת למים (Time under water) - שמשמעותו כמה זמן חולף מרגע שאסטרטגיית השקעה מפסידה שוקעת למצולות עד שהיא חוצה מחדש את המקסימום הקודם.
המשמעות של אסטרטגיית השקעה שעלולה להיות מתחת למים תקופה של שנה ויותר היא שהמשקיע תלוי בתזמון האסטרטגיה. כך לדוגמא, מי שהשקיע באסטרטגיה שהזמן מתחת למים שלה שנה ואיתרע מזלו והשקיע באסטרטגיה רגע לפני הנפילה, צפוי לשנה הפסדית…. רוב המשקיעים לא יעמדו בזה וכך גם קרן, שהיא כביכול רווחית בטווח הארוך, תיסגר. הרבה אנשים שהפסידו לא מעט משתוקקים לרגע בו יחזירו את הכסף שהפסידו במפולת האחרונה. מניסיון עבר הסבירות שזה יקרה בקרוב אינה גבוהה.
מה שמעניין שמחיר הסגירה ביום שני היה גבוה במעט מירידה של 20%, נשאלת השאלה כמה פעמים לאורך 90 השנים האחרונות התרחשו ירידות של 5, 6, 7, … 20 אחוז בהתאמה:
מה שמעניין הם השיפועים החדים בסביבות ה-10% וה-20%, מה שאומר שיש שם פקודות קנייה בהיקף גבוה שמחכות להתממש כשהספים האלה נחצים או קרוב לנחצים.
כמה אפשר עוד להפסיד?
הערת אזהרה: קשה לבסס על נפילות של 20% כי הן נדירות והתרחשו רק כ-12 פעמים מאז 1930.
כאן השאלה מתחלקת לשתי שאלות למעשה (וזה נכון גם לדברים הקודמים):
- כמה אפשר להפסיד כתוצאה מאחזקה במדד?
- כמה אפשר להפסיד כתוצאה מאחזקת מניות המרכיבות את המדד?
- תחילת מימוש בוול סטריט? ב-RBC מזהים סימנים לירידות קרובות
- יש לי קרן אירית על ה-S&P 500 - האם יש סכנה שהקרן תיסגר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעומת המקרה הכללי
התשובה לשאלה 2, יותר מורכבת מאחר וכשמדובר במניות יש את נושא הטיית ההישרדות, בקצרה אנשים נוטים לנתח תוצאות בהתאם לאובייקטים. במקרה זה, מניות ששרדו תוך התעלמות מחברות שפשטו רגל, התאדו בדרכים אחרות. לכן בחירה במניות ספציפיות בממוצע נוטה לתוצאות משמעותיות פחות טובות ממדדים בתקופות משבר. בין 1963 ל-2014 הוצאו 1,186 חברות ממדד ה-S&P500, לרוב כי הן קטנו או נמחקו.
מסקנות תחת הנחה של דמיון לאירועי עבר:
- התאוששות מההפסדים לא תקרה בעתיד הקרוב.
- לחציית שער סגירה שנמוך ב-20% משער הסגירה הגבוה ביותר יש משמעות.
- התנודתיות כאן בשביל להישאר (בעתיד הקרוב).
- ניסיון למצוא מניות במחירי רצפה יכול להסתיים בכך שמחירי אותן מניות יירד עוד משמעותית.
כותב המאמר: איתי בן דן, מתמטיקאי, מומחה בשווקים הפיננסיים, עוסק בפיתוח של אלגוריתמים מתקדמים למסחר בבורסות שונות ופיתוח של כלים מתקדמים להשקעה, ושותף ב-y2risk
- 5.הזהרתי שוב ושוב , תצילו את כספכם . הנסדק לכיוון שער 5000 ואולי למטה מזה . זה לא יקרה בבת אחת . תראו את הקאוס הכלכלי שהעולם הולך אליו ותבינו לבד.יהיו לנו לפחות חודשיים של מפולת , תצילו את כספיכם וכנסו (אולי) בעוד חודשים . (ל"ת)אריאל 12/03/2020 08:57הגב לתגובה זו
- 4.דירה=קורת גג 11/03/2020 22:23הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 3.לא מובן 11/03/2020 21:30הגב לתגובה זוהסבר מתחת לכל תרשים היה הופך את הכתבה ליותר אפקטיבית ומובנת. לא הבנתי למשל מה מייצג הטור האנכי באף תרשים.
- תדירות המקרים (ל"ת)אריה 12/03/2020 07:43הגב לתגובה זו
- 2.vvc 11/03/2020 21:25הגב לתגובה זונכון שהנסדק יורד כרגע 5 אחוז והלחץ והפניקה מתגברים ונזרקים לחלל הרבה שטויות אבל התמיכה האמתית של הנסדק היא 7777 קל לזכור ולבדוק. מהמספר הזה הנסדק רק יעלה ולא משנה קרונה או מקרונה
- מי שסומך על כך שרמת התמיכה הזו תחזיק , שיעשה טוב טוב חושבין. רמת התמיכה הזו תיפרץ למטה למטה (ל"ת)אריאל 12/03/2020 08:53הגב לתגובה זו
- רון 12/03/2020 07:42הגב לתגובה זונו באמת
- תזכרו את המספר 666... The Number Of The Beast (ל"ת)Iron Maiden 12/03/2020 02:44הגב לתגובה זו
- אג 12/03/2020 02:09הגב לתגובה זומה כל כך מיוחד במספר הזה?
- 1.כתבה שיטחית (ל"ת)דן 11/03/2020 16:53הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.