כך תשיגו תוספת של אלפי שקלים לפנסיה
בטוחים שהפנסיה שתקבלו אחרי הפרישה תספיק לכם? הערכות הן שהקצבה שנקבל תהיה נמוכה משמעותית מהמשכורת האחרונה לה הורגלנו - אבל יש מה לעשות
אתם בטוחים שהפנסיה שתקבלו אחרי הפרישה תספיק לכם? כולנו יודעים כמה חשוב לחסוך לפנסיה, ולהתכונן ליום שבו נפסיק לעבוד. אמנם, לפי הערכות, נראה שקצבת הפנסיה שנקבל תהיה נמוכה משמעותית מהמשכורת האחרונה לה הורגלנו, אבל יש דרכים להגדילה.
ישנן פעולות פשוטות שכל עובד יכול לעשות כדי לחסוך הרבה יותר עד הפרישה, וכך להגדיל את החיסכון באלפי שקלים בחודש. למשל, באמצעות שילוב של קרן פנסיה נבחרת, קרן השתלמות וקופת גמל להשקעה.
קרן השתלמות: קיימת אפשרות להגדיל את ההפקדות החודשיות
קרן השתלמות היא מוצר חיסכון לטווח בינוני או ארוך שניתנת לרוב כהטבה לשכירים מהמעסיק. הקרן מציעה מגוון רחב של מסלולי השקעה ברמות סיכון שונות, כאשר ניתן לעבור בין המסלולים ללא תשלום מס או קנס, תוך שמירה על הוותק שנצבר בקרן. הכספים המופקדים בקרן ניתנים למשיכה אחרי שש שנים כשהם פטורים ממס רווחי הון עד התקרה המותרת בחוק. אבל, כדאי להמשיך לחסוך כדי ליהנות מהפטור הייחודי הזה עד הפרישה ולהגדיל באופן משמעותי את החיסכון לפנסיה.
לדוגמה, שכיר בן 30 שמרוויח 10,000 שקלים בחודש, שישכיל לא למשוך את הכסף אחרי 6 שנים אלא לשמור על קרן ההשתלמות לגיל פרישה, ייהנה מתוספת של 876,509 שקלים לחיסכון (קצבה חודשית של 4,537 שקלים) - ואפשר אפילו להגדיל את החיסכון הזה עוד יותר.
- כך הפסיד ישראל אלפי שקלים מהקצבה החודשית בפנסיה, רק בגלל שחשב שיהיה בסדר
- פנסיה או נכסים: על מה הישראלים מסתמכים יותר בפרישה שלהם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לרוב, העובד מפקיד 2.5% מהמשכורת מדי חודש לקרן ההשתלמות והמעסיק מפקיד במקביל סכום השווה ל-7.5% ממשכורת העובד. רבים לא מודעים כי קיימת אפשרות להגדיל את ההפקדות החודשיות מעבר ל-2.5%. למשל, הגדלה של העובד ב-1.5% נוספים תביא את החיסכון הצבור ל-1,007,985 שקלים, כלומר קצבה חודשית של 5,218 שקלים.
במידה והעובד זקוק לכסף שנצבר בקרן ההשתלמות, ניתן לקחת הלוואה על חשבון הקרן בתנאים נוחים של עד 80% מהסכום הצבור לתקופה של שבע שנים, ועדיין להמשיך להפקיד כספים בקרן וליהנות מכל ההטבות.
קופת גמל להשקעה: אלטרנטיבת חיסכון אטרקטיבית לילדים
מטרתה של קופת גמל להשקעה היא לאפשר לציבור לחסוך ולהשקיע בשוק ההון גם בסכומים נמוכים יחסית ולכל טווח זמן. ניתן למשוך את הכסף שנצבר בקופה בכל עת, בכפוף לתשלום מס רווח הון, בדומה למכשירי השקעה אחרים, אבל משתלם לחכות לגיל הפרישה.
- משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
קופת גמל להשקעה עשויה להוות גם אלטרנטיבה אטרקטיבית לחיסכון עבור ילדים. אחד היתרונות המרכזיים של קופת גמל להשקעה הוא שניתן להפקיד את הכסף מדי חודש או בהפקדה חד-פעמית עד לתקרה שנתית של כ-70,000 שקלים. החוסכים נהנים מניהול השקעות מקצועי במגוון מסלולי השקעה, מעבר בין מסלולי השקעה ללא עלות וללא אירוע מס (דחיית תשלום מס רווח הון למשיכה), דמי ניהול נמוכים יחסית ושקופים והתאמה של רמת הסיכון לצרכי ומאפייני החוסך.
למעשה, אותו עובד שלנו שמרוויח 10,000 שקלים בחודש, ויפקיד 100 שקלים בלבד בכל חודש לקופת הגמל להשקעה, יוסיף לחיסכון הפנסיוני שלו 87,442 שקלים, שיתורגמו לתוספת של 453 שקלים לקצבת הפנסיה החודשית.
רגע לפני הפרישה, כדאי לעבור לקרן פנסיה נבחרת
דוח מבקר המדינה לשנת 2016 קבע כי מעל 2 מיליון חוסכים משלמים דמי ניהול מרביים או קרובים לכך. קרנות הפנסיה הנבחרות מציעות לכל חוסך פתרון לתשלום הגבוה בדמות דמי ניהול נמוכים המפוקחים על ידי המדינה לתקופה של 10 שנים לפחות. בקרן הפנסיה הנבחרת של פסגות, למשל, דמי הניהול הם 1.68% מההפקדה ו-0.0905% מהצבירה.
לפיכך, ההפרש בין קרן הפנסיה הנבחרת לקרן פנסיה עם דמי ניהול מקסימליים עומד על כ-16% חיסכון בדמי הניהול, כלומר תוספת של 1,369 שקלים לקצבה החודשית ותוספת לחיסכון של 264,503 שקלים.
חשוב לשים לב לכך שגם אחרי הפרישה ממשיכים לשלם דמי ניהול על הקרן, בדרך כלל 0.5%. כלומר, גם רגע לפני פרישה, כדאי לעבור לקרן פנסיה נבחרת וליהנות מדמי ניהול מוזלים של 0.3%, וכך להגדיל את הקצבה בכ-2.2%.
הכותבת היא מנכ"לית פסגות קופות גמל ופנסיה
*מזרחי תציג בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים ביוזמת מידע כנסים אשר תתקיים ביום שני הקרוב
- 6.אברם 30/04/2019 21:00הגב לתגובה זועם יש לי ביטוח מנהלים בחברת הראל שנפתחה לפני 20 שנה ויש לי עוד 20 שנה לפנסיה אני יכול להעביר את הביטוח הקיים לפסגות עם הכספים התנאים והוותק של הביטוח בהראל?
- סוכן 26/01/2020 15:47הגב לתגובה זויש להיזהר במעבר כזה ולהתייעץ עם יועץ או סוכן שמבין, אתה עלול לאבד זכויות שצברת עם השנים בעת המעבר
- כותבי תרחישים 06/05/2019 16:05הגב לתגובה זותשאל גם מה העמלה שאתה תשלם-ולאיזה אורך זמן-שלא תיפול למצב של שנתיים כן ובהמשך...... ככן תישאל כמה מס בעת היציאה==אולי מגיע לך פטור== יש גם קרנות להשקעה עצמית-תיזהר- הבורסות מנופחות - ==בזמן הקצר== יתרון לדולר כפול 3- בהצלחה
- 5.צדק 30/04/2019 19:07הגב לתגובה זובתי השקעות מרווחות הון עתק דמי ניהול ללא מגע יד אדם יקרים מאוד
- 4.אא 30/04/2019 15:57הגב לתגובה זו30 שנה מהיום כמות הפרזיטים תעלה בהרבה ולא ישאר שקל בחסכונות. שהרי כל דור מקבל את כספי הפנסיה מהדור הצעיר שיוצא לעבוד. עדיף להפריש כמה שפחות ולהשקיע מעבר לים
- 3.נינה 30/04/2019 15:07הגב לתגובה זואני בקרן הזאת והסכום שאקבל זעום נראה לי לא אמיתי ונאמר לי שאי אפשר לקחת הלוואה ולא את הפיצויים
- 2.יועץ פנסיוני 30/04/2019 10:44הגב לתגובה זובמימון פסגות
- 1.מושיקו 30/04/2019 00:06הגב לתגובה זועובד בן 30 שמרוויח 10000 לא יגיע ל876000 שח ... זה קישקוש.זו תשואה שלא תושג
- דוד 30/04/2019 18:32הגב לתגובה זואלא עד גיל פנסיה ושהוא לא מושך כספים
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
