כך תשיגו תוספת של אלפי שקלים לפנסיה
בטוחים שהפנסיה שתקבלו אחרי הפרישה תספיק לכם? הערכות הן שהקצבה שנקבל תהיה נמוכה משמעותית מהמשכורת האחרונה לה הורגלנו - אבל יש מה לעשות
אתם בטוחים שהפנסיה שתקבלו אחרי הפרישה תספיק לכם? כולנו יודעים כמה חשוב לחסוך לפנסיה, ולהתכונן ליום שבו נפסיק לעבוד. אמנם, לפי הערכות, נראה שקצבת הפנסיה שנקבל תהיה נמוכה משמעותית מהמשכורת האחרונה לה הורגלנו, אבל יש דרכים להגדילה.
ישנן פעולות פשוטות שכל עובד יכול לעשות כדי לחסוך הרבה יותר עד הפרישה, וכך להגדיל את החיסכון באלפי שקלים בחודש. למשל, באמצעות שילוב של קרן פנסיה נבחרת, קרן השתלמות וקופת גמל להשקעה.
קרן השתלמות: קיימת אפשרות להגדיל את ההפקדות החודשיות
קרן השתלמות היא מוצר חיסכון לטווח בינוני או ארוך שניתנת לרוב כהטבה לשכירים מהמעסיק. הקרן מציעה מגוון רחב של מסלולי השקעה ברמות סיכון שונות, כאשר ניתן לעבור בין המסלולים ללא תשלום מס או קנס, תוך שמירה על הוותק שנצבר בקרן. הכספים המופקדים בקרן ניתנים למשיכה אחרי שש שנים כשהם פטורים ממס רווחי הון עד התקרה המותרת בחוק. אבל, כדאי להמשיך לחסוך כדי ליהנות מהפטור הייחודי הזה עד הפרישה ולהגדיל באופן משמעותי את החיסכון לפנסיה.
לדוגמה, שכיר בן 30 שמרוויח 10,000 שקלים בחודש, שישכיל לא למשוך את הכסף אחרי 6 שנים אלא לשמור על קרן ההשתלמות לגיל פרישה, ייהנה מתוספת של 876,509 שקלים לחיסכון (קצבה חודשית של 4,537 שקלים) - ואפשר אפילו להגדיל את החיסכון הזה עוד יותר.
- שלושה שיקולים מרכזיים בבחירת קרן פנסיה, ואיך בוחנים אותם נכון
- פנסיה במסלול S&P 500 - ההגנה שלא מדברים עליה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לרוב, העובד מפקיד 2.5% מהמשכורת מדי חודש לקרן ההשתלמות והמעסיק מפקיד במקביל סכום השווה ל-7.5% ממשכורת העובד. רבים לא מודעים כי קיימת אפשרות להגדיל את ההפקדות החודשיות מעבר ל-2.5%. למשל, הגדלה של העובד ב-1.5% נוספים תביא את החיסכון הצבור ל-1,007,985 שקלים, כלומר קצבה חודשית של 5,218 שקלים.
במידה והעובד זקוק לכסף שנצבר בקרן ההשתלמות, ניתן לקחת הלוואה על חשבון הקרן בתנאים נוחים של עד 80% מהסכום הצבור לתקופה של שבע שנים, ועדיין להמשיך להפקיד כספים בקרן וליהנות מכל ההטבות.
קופת גמל להשקעה: אלטרנטיבת חיסכון אטרקטיבית לילדים
מטרתה של קופת גמל להשקעה היא לאפשר לציבור לחסוך ולהשקיע בשוק ההון גם בסכומים נמוכים יחסית ולכל טווח זמן. ניתן למשוך את הכסף שנצבר בקופה בכל עת, בכפוף לתשלום מס רווח הון, בדומה למכשירי השקעה אחרים, אבל משתלם לחכות לגיל הפרישה.
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג...
קופת גמל להשקעה עשויה להוות גם אלטרנטיבה אטרקטיבית לחיסכון עבור ילדים. אחד היתרונות המרכזיים של קופת גמל להשקעה הוא שניתן להפקיד את הכסף מדי חודש או בהפקדה חד-פעמית עד לתקרה שנתית של כ-70,000 שקלים. החוסכים נהנים מניהול השקעות מקצועי במגוון מסלולי השקעה, מעבר בין מסלולי השקעה ללא עלות וללא אירוע מס (דחיית תשלום מס רווח הון למשיכה), דמי ניהול נמוכים יחסית ושקופים והתאמה של רמת הסיכון לצרכי ומאפייני החוסך.
למעשה, אותו עובד שלנו שמרוויח 10,000 שקלים בחודש, ויפקיד 100 שקלים בלבד בכל חודש לקופת הגמל להשקעה, יוסיף לחיסכון הפנסיוני שלו 87,442 שקלים, שיתורגמו לתוספת של 453 שקלים לקצבת הפנסיה החודשית.
רגע לפני הפרישה, כדאי לעבור לקרן פנסיה נבחרת
דוח מבקר המדינה לשנת 2016 קבע כי מעל 2 מיליון חוסכים משלמים דמי ניהול מרביים או קרובים לכך. קרנות הפנסיה הנבחרות מציעות לכל חוסך פתרון לתשלום הגבוה בדמות דמי ניהול נמוכים המפוקחים על ידי המדינה לתקופה של 10 שנים לפחות. בקרן הפנסיה הנבחרת של פסגות, למשל, דמי הניהול הם 1.68% מההפקדה ו-0.0905% מהצבירה.
לפיכך, ההפרש בין קרן הפנסיה הנבחרת לקרן פנסיה עם דמי ניהול מקסימליים עומד על כ-16% חיסכון בדמי הניהול, כלומר תוספת של 1,369 שקלים לקצבה החודשית ותוספת לחיסכון של 264,503 שקלים.
חשוב לשים לב לכך שגם אחרי הפרישה ממשיכים לשלם דמי ניהול על הקרן, בדרך כלל 0.5%. כלומר, גם רגע לפני פרישה, כדאי לעבור לקרן פנסיה נבחרת וליהנות מדמי ניהול מוזלים של 0.3%, וכך להגדיל את הקצבה בכ-2.2%.
הכותבת היא מנכ"לית פסגות קופות גמל ופנסיה
*מזרחי תציג בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים ביוזמת מידע כנסים אשר תתקיים ביום שני הקרוב
- 6.אברם 30/04/2019 21:00הגב לתגובה זועם יש לי ביטוח מנהלים בחברת הראל שנפתחה לפני 20 שנה ויש לי עוד 20 שנה לפנסיה אני יכול להעביר את הביטוח הקיים לפסגות עם הכספים התנאים והוותק של הביטוח בהראל?
- סוכן 26/01/2020 15:47הגב לתגובה זויש להיזהר במעבר כזה ולהתייעץ עם יועץ או סוכן שמבין, אתה עלול לאבד זכויות שצברת עם השנים בעת המעבר
- כותבי תרחישים 06/05/2019 16:05הגב לתגובה זותשאל גם מה העמלה שאתה תשלם-ולאיזה אורך זמן-שלא תיפול למצב של שנתיים כן ובהמשך...... ככן תישאל כמה מס בעת היציאה==אולי מגיע לך פטור== יש גם קרנות להשקעה עצמית-תיזהר- הבורסות מנופחות - ==בזמן הקצר== יתרון לדולר כפול 3- בהצלחה
- 5.צדק 30/04/2019 19:07הגב לתגובה זובתי השקעות מרווחות הון עתק דמי ניהול ללא מגע יד אדם יקרים מאוד
- 4.אא 30/04/2019 15:57הגב לתגובה זו30 שנה מהיום כמות הפרזיטים תעלה בהרבה ולא ישאר שקל בחסכונות. שהרי כל דור מקבל את כספי הפנסיה מהדור הצעיר שיוצא לעבוד. עדיף להפריש כמה שפחות ולהשקיע מעבר לים
- 3.נינה 30/04/2019 15:07הגב לתגובה זואני בקרן הזאת והסכום שאקבל זעום נראה לי לא אמיתי ונאמר לי שאי אפשר לקחת הלוואה ולא את הפיצויים
- 2.יועץ פנסיוני 30/04/2019 10:44הגב לתגובה זובמימון פסגות
- 1.מושיקו 30/04/2019 00:06הגב לתגובה זועובד בן 30 שמרוויח 10000 לא יגיע ל876000 שח ... זה קישקוש.זו תשואה שלא תושג
- דוד 30/04/2019 18:32הגב לתגובה זואלא עד גיל פנסיה ושהוא לא מושך כספים
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
