זבז'ינסקי מסמן לשנת 2017 בשוק המניות דווקא את המקום ממנו כולם מזהירים
קיים קונצנזוס די רחב בקרב המשקיעים שלארה"ב צפויה שנה כלכלית טובה, אולי אפילו מאוד, ובאירופה יש בעיקר סיכונים. הבחירות בגרמניה, צרפת והולנד והבעיות בבנקים האיטלקים מאיימות על השווקים. לא צריך כמובן לזלזל בסיכונים באירופה. הם באמת גדולים ועלולים לגרור את היבשת למערבולת נוספת, דומה לאלו שכבר הכרנו בשנים האחרונות. יחד עם זאת, יש הרבה מאוד סיבות לגישה הרבה יותר מאוזנת על פני העדפה מוחלטת לשוקי המניות בארה"ב ביחס לאירופה.
באירופה מימוש הסיכונים הפוליטיים הוא בהחלט אפשרי, אך לא וודאי. הקיצוניים יכולים להפסיד בבחירות ולהישאר מחוץ לשלטון לעוד מספר שנים. לעומת זאת, בארה"ב הסיכון כבר התממש. מבחינת הסגנון והבטחות הבחירות "לה פן" כבר נבחרה לנשיאת ארה"ב. בחירתו של טראמפ, שנתפסת כעת כאירוע הטוב ביותר לכלכלה האמריקאית בעשורים האחרונים, מהווה גם הזדמנות, אך גם סיכון גדול. השווקים כרגע ממוקדים רק בחלקים החיוביים של התוכנית הכלכלית שלו, אך בהמשך עלולים לגלות את הצדדים הפחות חיוביים של מדיניותו ולא רק בפן הכלכלי.
צריך גם לזכור את הניסיון של השנה האחרונה. גם אם "המסוכנים" ינצחו בבחירות באירופה זה עדיין לא אומר שהשווקים יקרסו.
בסופו של דבר מדובר בכלכלה, כאשר הנתונים הכלכליים באירופה משתפרים וקיים פוטנציאל להמשך. האבטלה באירופה ממשיכה לרדת, אך היא עדיין גבוהה בכ-2.5% מאשר לפני משבר 2008. לעומת זאת, המשק האמריקאי כבר נמצא בתעסוקה מלאה.
האירופאים בעצמם לא נמצאים בדיכאון עמוק ורק מחכים שגוש האירו יקרוס ויקבור אותם תחתיו, כפי שניתן לעיתים להתרשם. בפועל, הסנטימנט באירופה, על פי הסקרים הרשמיים, נמצא באחת הרמות הגבוהות מאז הקמת גוש האירו, גם של הצרכנים וגם הסנטימנט העסקי.
שיקול מאוד חשוב נושא שוק המניות האמריקאי יקר הרבה יותר, באופן יחסי מאשר השוק האירופאי. הפער בין מכפיל הרווח של מדד S&P 500 האמריקאי לבין ה-DAX הגרמני נמצא ברמה כמעט הגבוהה ביותר בעשור האחרון. במבט קדימה, האיומים על רווחי החברות האמריקאיות גדולים יותר מאשר על החברות האירופאיות. הרווחיות של החברות האמריקאיות עלולה להיפגע מהתייקרות בעלויות המימון בעקבות עליית התשואות בשוק האג"ח, מהתחזקות הדולר ומעלייה בשכר העבודה. לעומת זאת, המטבע האירופאי דווקא נחלש, עלויות המימון של החברות האירופאיות זולות הרבה יותר מהמתחרות האמריקאיות, ושכר העבודה עולה הרבה פחות באירופה מאשר בארה"ב. אפשר גם לציין שאם ארה"ב בהנהגת טראמפ תעכיר את יחסיה עם הסינים או עם המדינות האחרות, החברות האירופאיות עוד עשויות ליהנות מזה ע"י תפיסת המקומות של החברות האמריקאיות בשווקים אלה.
גורם חיובי נוסף באירופה, זאת הסרת אי הוודאות בקשר למדיניות של הבנק המרכזי. ה-ECB אומנם עומד לצמצם את רכישות האג"ח שלו בשנה הקרובה, אך הודעתו על הצמצום עברה בלי ליצור מהומה וכעת יש לפחות חצי שנה של שקט ללא חדשות רעות מצד הבנק המרכזי.
- 10.רק אופקו ! (ל"ת)רוני 01/01/2017 08:33הגב לתגובה זו
- 9.זה אותו אחד שכבר 3 שנים אומר שמחירי הדירות ירדו (ל"ת)כלכלן 29/12/2016 20:29הגב לתגובה זו
- 8.עוד כלומניק שקנה עניבה על חשבוננו וכותב שטויות (ל"ת)יעקב 29/12/2016 16:42הגב לתגובה זו
- מי אתה יעקב שתקרא לבן אדם שאתה לא מכיר כלומניק? (ל"ת)שי 29/12/2016 19:58הגב לתגובה זו
- זהו שאני מכיר... (ל"ת)יעקב 31/12/2016 22:17
- 7.שנקר בעז 29/12/2016 16:30הגב לתגובה זוכמשקיעה לטווח ארוך קונה באירופה כל מילה בסלע!!!
- 6.מסכים , אירופה והודו יותר אטרקטיביות להשקעה מארה"ב (ל"ת)igal 29/12/2016 16:03הגב לתגובה זו
- 5.בא 29/12/2016 15:51הגב לתגובה זובישראל ולא נבוא לארהב . ראו את מיקרה ליבריה ולמה הקימו אותה .
- 4.נער שליחויות . (ל"ת)שתוק לטאה 29/12/2016 15:13הגב לתגובה זו
- 3.רועי 29/12/2016 14:43הגב לתגובה זולא נשכח לא נסלח, את ההמלצות של מר צבי סטפק ! טראמפ אסון כלכלי, הבורסות יירדו, בלה בלה בלה.. מאז שנבחר הבורסות רק עלו, באירופה יותר מ - 10%. בקיצור, כנראה שהחברה שם לא יודעים כלום בכלכלה.. לא יודע מה יילד יום, בינתיים המשקיעים שלהם כבר איבדו 10%.. אולי הגיע הזמן לא לתת במה לאנשים האלה..
- 2.drors30 29/12/2016 13:15הגב לתגובה זוצריך לנהוג תמיד הפוך ממה שהוא ממליץ
- 1.רק לא בישראל חבל שילאימו לכם את הכסף (ל"ת)תשקיעו 29/12/2016 13:12הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.