תוהים האם שכר העתק של פאפא היה מוצדק? הנה התשובה

יוסי פינק | (12)
נושאים בכתבה פריגו

רק לפני מספר שבועות זעקו הכותרות בארץ - ג'ו פאפא גרף 45 מיליון שקלים בזמן שמניית פריגו איבדה 22%. אפשר היה לחשוב כאילו מדובר בלא פחות מגנב. תגובת המשקיעים להודעת ההתפטרות שלו מבהירה עד כמה הוא כנראה היה שווה כל שקל.

טרם הדיווחים הראשוניים על עזיבתו (כלומר ביום חמישי האחרון) נסחרה מניית פריגו במחיר של סביב 130 דולר, אתמול סגרה המניה ב-99 דולר. כלומר שווי השוק של פריגו נפל מכמעט 23 מיליארד דולר ל-17.4 מיליארד דולר. נכון שהיה גם את אזהרת הרווח החריפה אבל ניתן להגיד שהעזיבה של פאפא גילחה כמה מיליארדי דולרים מהשווי של פריגו, או במילים אחרות - זה מה שהמשקיעים חושבים שהוא שווה. לא ראיתי את מניית פועלים צוללת כך אחרי ההתפטרות של קינן, או לאומי אחרי ההתפטרות של צידון. אין הרבה מנהלים שכירים שיודעים לקחת חברה ולהפוך אותה למשהו ענק, לאלה שכן, צריך לשלם - ולא מעט.

פאפא הצטרף לפריגו בתיזמון כביכול בעייתי, רגע לפני המשבר הגדול של 2008. המניה נסחרה אז במחירים של סביב 16-17 דולר, פאפא הביא אותה בשיא לכמעט 200 דולר תוך פחות מעשור (פחות או יותר לקח חברה שנסחרה בשווי של 1.5 מיליארד דולר והביא אותה לשווי של מעל 20 מיליארד דולר). רגע לפני שהודיע על עזיבה, המניה נסחרה ב-130 דולר - וזה אומר תשואה נאה של כמעט 700% למשקיעים. וגם אם צריך לתקן מעט מטה את המספרים בשל אזהרת הרווח, עדיין כל משקיע היה חותם על תשואה שכזאת.

עכשיו לצד הפחות נעים, פאפא היה זה שהוביל את ההתנגדות האגרסיבית להירכשות פריגו ע"י מיילן. כחלק מניסיונות השיכנוע - פאפא הסביר שפריגו נמצאת במצב מעולה, שהמניה נסחרת בחסר והפציר במשקיעים שלא להיענות להצעת הרכש. לא עברה בקושי חצי שנה והנה פתאום מתברר שהחטיבה הגנרית מתמודדת עם תחרות קשה ונאלצת להוריד מחירים, ושההטמעה של 'אומגה' (שנרכשה ב-2014 תמורת 4.5 מיליארד דולר) הולכת ומסתבכת.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    פישרקינג 07/05/2016 23:32
    הגב לתגובה זו
    צריך ליצור את מועדון היהרים הלוזרים פפה של פריגו עם קורי של מיילן וויגודמן של טבע הייתי בונה להם אי מלאכותי ששמו מועדון שלשת הלוזרים ואומר לכל אוניה באפק שבאה אולי להצילם לבאוח מהר לפני שהם יטביעו גם אותה.
  • 10.
    ארי 27/04/2016 01:41
    הגב לתגובה זו
    מי שמאמין בפאפא. זה הזמן להיכנס לויליאנט.
  • נראה שלא לא למדת כלום, קרא שנית ת'חומר. (ל"ת)
    שועל 28/04/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ציון 26/04/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    הכל במסגרת תיקונים פעם כלפי מטה ופעם כלפי מעלה ימים יגידו
  • 8.
    מוני 26/04/2016 13:35
    הגב לתגובה זו
    במצב מעולה,האם ידע על פאדיחת הדו'ח שבדרך???
  • 7.
    אף אחד לא שווה 45 מיליון שקל, א ף א ח ד!!! (ל"ת)
    אחד 26/04/2016 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הוכחה-פאפא ל א שווה-ואף אחד לא שווה שכר גבוה (ל"ת)
    יוסי פינק-חסר הבנה 26/04/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חוני המעגל 26/04/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    נא לרשום המנייה על שולחן הקניות ,יעשה רק טוב סבלנות.
  • 4.
    פאפא לא שווה!דחה הצעה178$ נזק למשקיעים (ל"ת)
    hary 26/04/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מנוול אמיתי 26/04/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    אם פריגו לא מוציאים שפן מהכובע, חבל להם על הזמן מהתביעות שיבואו, פאפא שימש סוכן זר בפריגו, מינוי בווליינט זה לא מהיום למחר, פירסון הופרש כבר לפני חצי שנה עלק בעיות רפואיות.עדיף פריגו בליי פאפא גם בשביל 10%, העיקר שכרגע נהפכה ליעד השתלטות זול ובלי פאפא שיעצור את זה
  • 2.
    המסקנה הפוכה!! 26/04/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    הוא דרדר את החברה לתהום וקפץ מהעגלה ברגע האחרון כשהשלל בידו...
  • 1.
    יץס 26/04/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    זה מראה הפוך - עד כמה לא מוצדק שכרו של פאפא. הוא לא הרים את החברה לבדו, ומצד שני למרות שקיבל שכר עצום בכל קנה מידה, בעט בחברה בעיתוי קריטי לחברה, התעלם מפנייתו למשקיעים לא למכור את פריגו ומכל הבטחותיו. זה מראה ששכר כזה מעוות כל אדם ומשחית אותו.
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.