קרנית פלוג יודעת, צדיקים מלאכתם נעשית על ידי אחרים
אומרים כי צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים, ובתקופה האחרונה אין כמו נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, שיכולה להעיד על כך. בשבועות האחרונים זכתה פלוג לשקט בזירת המטבעות, ולא בשל פעולה כלשהי של בנק ישראל - אלא כי שוק המט"ח המקומי הגיב להתחזקות הדולר בעולם ומשקיעים זרים הגיבו באיחור להשלכות הלחימה בדרום על המשק הישראלי, לאחר שנוכחו לראות שאין מדובר בסבב לחימה זמני.
פלוג מתמודדת עם ירושה לא פשוטה שקיבלה מהנגיד היוצא, סטנלי פישר - המדיניות המוצהרת של בנק ישראל לבלום את היחלשותו של הדולר באמצעות רכישת מט"ח. הר המט"ח שמצטבר מחוץ לדלתה של פלוג עומד כיום על שווי עצום של כ-87 מיליארד דולר. מדובר בסכום כמעט דמיוני, שנוצר ברובו בתקופת פישר, שחשש מהתרסקות הדולר מול השקל, בהנחה שהמשק הישראלי עלול לסבול מה"מחלה ההולנדית", שחיזקה מאוד את המטבע המקומי של הולנד בזמן שהמדינה מכרה גז משטחה למדינות אחרות.
הר המט"ח צריך להיות מנוהל באופן אקטיבי, ולשם כך כ-8% מיתרות המט"ח של ישראל מופנות לאפיקים ספקולטיביים, כמו מניות ואג"ח קונצרניות. במקרה זה, בנק ישראל מתנהל כבית השקעות שמנהל חשבון נוסטרו בלתי מבוטל, כשבפועל מדובר בחריגה מהמטרות המוצהרות שלשמן הוקם בנק ישראל.
בבחינת נתונים היסטורית, נראה כי בנק ישראל הצליח למתן במעט את היחלשותו של הדולר מול השקל בעזרת ברכישות המט"ח, אך לא הצליח לשנות את המגמה שהשתנתה כאמור בהתאם לרוחות הנושבות בזירת המט"ח העולמית. נראה כי בנק ישראל צריך להתאים עצמו יותר למצב של שוק משוכלל, שאינו מושפע באופן מהותי מרכישת כמה עשרות או מאות מיליוני דולרים ביום או משינוי מינורי של 0.25% בשער ריבית בנק ישראל.
- איך זה שהבורסה לא מושפעת מהרפורמה במערכת המשפט?
- האם יכול להיות שהחיים פה נהיו זולים? בעולם של פרופ' קרנית פלוג התשובה היא כן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, הורדת הריבית האחרונה ל-0.25% תומכת בהיחלשות נוספת של השקל. הורדת הריבית באה בעקבות ההשלכות של מבצע צוק איתן, שהשפיע באופן דרמטי על ביצועי הכלכלה הישראלית. הפגיעה במשק מורגשת בכל הרבדים, כאשר צפוי שהתוצר והצמיחה ברבעונים הבאים יפגעו באופן דרמטי.
לאור התחזקות הדולר בעולם והמשך חולשת המשק הישראלי, שמלקק את פצעי המלחמה, היעד הראשוני כעת בצמד המטבעות דולר-שקל נמצא באזור שבטווח 3.75-3.90 שקלים לדולר.לכן, בעת בה חשיפת המט"ח של בנק ישראל היא חריגה לכל הדעות, טוב תעשה פלוג אם תשחרר מעט את החגורה ותקטין בהדרגה את יתרות המט"ח של בנק בישראל. כך תקטן רמת הסיכון באופן משמעותי בתיק המט"ח של בנק ישראל, שנכון לעכשיו כבר חורגת באופן משמעותי.
מימוש של חלק קטן מיתרות המט"ח של ישראל יאפשרו לבנק להקטין את החשיפה לדולר באופן מהותי. לבנק ישראל היתה בעבר מגבלה לגובה יתרות המט"ח. מגבלה זו הוסרה על מנת לאפשר חופש פעולה, לבנק ישראל ישנה מגבלה לגבי תמהיל ההשקעות, ואין צדיק בסדום שיצמצם את גובה החשיפה של בנק ישראל לדולר האמריקני.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- 3.עובד היטק בצפוןהרחוק 26/08/2014 19:51הגב לתגובה זוהצעד של קרנית גאוני: ריבית בנק ישראל = ריבית הפד. בנק ישראל מנפיק אג"ח לשנה (מק"מ) בתשואה נמוכה מאג"ח שהוא מחזיק בשלל מטבעות בשלל מח"מ. חלק מהתיק 8% מושקע בבורסה ולכן לאורך זמן מניב יותר מאג"ח ממשלתי. למעשה בפעולתה זו אין עלות לתחזוקת הר הדולרים - נהפוכו, 87G$ מייצרים יותר ריבית מאשר ה- 0.25% שמניב מק"מ לשנה. הבנק המרכזי יכול להתערב בשער לרכוש עוד 20-30G$ ללא כל עלות תחזוקה כל עוד האג"ח מושקע בדירוג גבוה מ- A+ (דיורג מק"מ ישראלי) בשלל מטבעות. קרנית, פועלת להערכתי להביא את ה-$ אל אזור ה- 3.9 ש"ח על מנת לתמוך בתעשייה המייצאת - 10% עליה בשער המט"ח מקבעת את התקבולים המט"חים של תעשיית ההיטק ומורידה את מחירו של המהנדס\ת והפועל\ת הישאלי ב- 10% + הפחתה בתשומות שיקליות. בועת הנדלן שיצר קודמה בתפקיד שאבה את תזרים המזומנים הקיים והעתידי ל- 30 שנים - הפתרון הוא יצוא לאסיה שלא מאוד נפגע מהמיתון העולמי. להערכתי, להאחר הפסקת הלוחמה, הספקולנטים ינסו את קרנית ויהיה עליה להראות שכבעל הקזינו אומר לא פחות מ- 3.9 אף אחד לא בוחן אותו כי הוא מגיע בימי שישי עם כמות אינסופית של שקלים.
- 2.י 26/08/2014 17:21הגב לתגובה זותצילי אותי אני בשורט היסטרי...
- 1.דודו 26/08/2014 13:09הגב לתגובה זועכשיו זה מוקדם מדי.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.