תשלמו עוד 2.5 שקלים על הסיגריות, אז קחו דיבידנד
בסביבה המתמשכת של תשואות נמוכות המשקיעים ממשיכים לחפש השקעות המניבות הכנסה קבועה בתשואה סבירה. אחת האפשרויות שעומדות מול הינה להחליף את החזקתו באג"ח במניה המניבה תשואת דיבידנד נאה, ורצוי במחיר מינורי של עלייה בסיכון. לשם כך נבחר כדוגמא את חברת Altria.
ליבת פעילות החברה באמצעות חברת הבת Philip Morris, יצרנית מותג הסיגריות מרלבורו, ובין היתר מחזיקה ב-26.9% ממניות יצרנית הבירה SABMiller. הכנסות החברה נאמדות בכ-17 מיליארד דולר (לאחר ניכוי הבלו על הסיגריות), ועל אף ירידה בהיקף המכירות בארה"ב עדיין מוכרת החברה מוצר בעל ביקוש קשיח באופן יחסי.
מניית החברה נסחרת במדד S&P 500 לפי שווי 73 מיליארד דולר, המשקף מכפיל 15 קדימה. בשנה האחרונה הניבה המניה תשואת דיבידנד של כ-5%. בשנים קודמות תשואת הדיבידנד הייתה גבוהה יותר לאור מחירה הנמוך של המניה. החברה שומרת באופן עקבי, כי חלק מהותי מהתזרים החופשי שמייצרת יועבר לבעלי המניות, בשנתיים האחרונות אף רכשה את מניותיה בכ-2.5 מיליארד דולר.
אג"ח החברה לשנת 2022 נסחרת בתשואה של כ-3%. במידה ונרצה לקבל תשואה המקבילה לתשואת הדיבידנד ניאלץ לרכוש את האג"ח לשנת 2042. מהתבוננות מפרספקטיבה של בעל חוב נמצא חברה מאוד ממונפת בעלת 9% הון למאזן. במידה וננטרל את הנכסים הלא מוחשים, נגלה כי לחברה הון עצמי שלילי. אע"פ כן מדובר בחברה היודעת לייצר תזרים חופשי של כ-3 מיליארד דולר בשנה, מחזיקה יתרות נזילות של כ-3 מיליארד דולר נוספים ובעלת מסגרת אשראי לא מנוצלת של 3 מיליארד דולר.
סך החוב נאמד בכ-14 מיליארד דולר, ופריסתו משקפת החזר של 0.5 מיליארד דולר בלבד לשנה למשך 10 השנים הבאות. יתרה מכך יש לציין כי חלקה הארי של הפעילות נמצא בחברת הבת Philip Morris ואגרת החוב של החברה מובטחת ע"י חברת הבת. נתון חשוב נוסף למחזיקי החוב היא כרית הביטחון בדמות ההחזקה ב-SABMiller, חברה סחירה ששווי החזקתה של Altria במונחי שווי שוק הינה 23.7 מיליארד דולר.
*סטיית התקן הינה סטייה יומית לתאריכים 5.2.13-6.5.13
**ירידת ערך מציינת את הירידה המשמעותית ביותר בנייר מאז 2009
***נתוני האג"ח לשנת 2022 הינם החל מהנפקתו בחודש אוגוסט 2012
מהטבלה ניתן לראות כי אם ברצוננו לקבל באג"ח תשואה השווה לתשואת הדיבידנד, ניאלץ לרכוש את האג"ח לשנת 2042. להערכתי על אף שסטיית התקן באג"ח זה נמוכה מהסטייה במניה ושירידת הערך המקסימלית נמוכה מזו שנרשמה במניה, על המשקיע הבוחן השקעה באג"ח זו לתת את הדעת בדבר הסיכון הגלום בו בשל המח"מ הארוך.
יש לזכור כי הריבית הנוכחית בשווקים איננה ריבית שווי משקל, וכי עליות ריביות יגרמו להפסדי הון ניכרים באג"ח. יחד עם זאת, יש לייחס להשקעה במניות ערך ריאלי, כיוון שעלייה בעלויות הייצור יגולגלו על הצרכן ולא צפויות לפגוע באופן מהותי על תוצאות החברה, בעיקר לאור הביקוש הקשיח למוצר בעוד שההשקעה באג"ח הינה נומינלית.
לסיכום, משקיע המשווה בין 2 החלופות הנ"ל יכול בהחלט לשקול השקעה במניה כנכס המניב הכנסה קבועה ובסיכון סביר בהשוואה לאלטרנטיבה.
- 1.רועי 08/05/2013 23:24הגב לתגובה זועוד יעלה חזק. ירד חזק וגירעונות בארץ עוד בחיתוליהם

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.