הדרך הנכונה לכספי הפרישה, או - איך נשלים ל-12,000 ש'?
קופת הגמל כפי שאנו מכירים אותה מאז ומימים "נעלמה" למעשה מהמפה הפנסיונית כמכשיר להפקדה שוטפת החל מ-2008. תיקון 3 שקבע כי ההפקדות יהיו למטרת קיצבה השאירו את קופת הגמל ללא יתרון מובהק מול שני המכשירים הפנסיונים התחליפים - קרן פנסיה וביטוח מנהלים, לכן הופסקו ההפקדות לקופת גמל כמעט לגמרי.
טרום תיקון 3 מבנה פנסיוני נפוץ כלל "רובד הוני" ראשון שהכיל הפקדה לקופה ההונית, ומעבר לכך הפקדה לקיצבה לפוליסת ביטוח או קרן פנסיה. קופת הגמל למרות חסרונותיה, הייתה ועדיין המכשיר הפשוט והברור ביותר מבין כל המכשירים הפנסיונים. לכן לא נכון המצב כפי שהוא היום, שמכשיר זה נעלם מהמפה.
אז מה בעצם הבעיה בקופת הגמל ההונית?
הרעיון שעומד מאחורי תיקון 3 אומר כי מסלול הקיצבה הוא המסלול הנכון יותר מבחינת המבוטחים. סכום חד פעמי לרוב נצרך ב"צורה לא חכמה" ולא מאפשר קיום לאורך זמן. אכן יש הרבה יתרונות לקיצבה, אבל יחד עם זאת השילוב הנכון חייב לכלול "שכבה משלימה" שבשילוב עם הקיצבה יוצרת את הפתרון הנכון ביותר.
קצבה מעצם הגדרתה, הינה תשלום חודשי קבוע. כלומר מבוטח או עמית אשר פרש בגיל 67 עם מיליון ש' יהיה זכאי לשם הדוגמא לקיצבה חודשית של 5,000 ש' לחודש לכל ימי חייו.
צרכים ומקורות משתנים
יחד עם זאת גם בפרישה, כמו בתקופת העבודה, הצרכים מצד אחד והמקורות מצד שני אינם זהים לכל התקופה ומשתנים החל מגיל פרישה ולאריכות ימים. לדוגמא סביר שלאדם שפורש בגיל 67 יהיו צרכים גבוהים יותר מאשר לאותו אדם כאשר הוא בן 75. בנוסף, סביר להניח כי מקורותיו בגיל 67 יהיו שונים מקורותיו בגיל 75. עם הזמן מצטרפת קיצבת הביטוח הלאומי, ירושות לעיתים ועוד. קופת הגמל יכולה לתת את הפתרון להפרשים אלו בצרכים ובמקורות ולתקופות קצרות.
ההחלטה כי משיכה מקופת גמל תהיה בצורה של אנונה חודשית (משיכה חודשית קבועה ולא כסכום חד פעמי) הייתה יכולה להתאים לתפיסת האוצר ומאפשרת תכנון נכון יותר. ניקח לדוגמא מבוטח שפרש בגיל 67 וצרכיו עומדים על 12,000 ש', ולרשותו עומדת קיצבה על סך 10,000 ש' - בשנים הראשונות הוא נמצא בחוסר.
בגיל 70 תצטרף לפנסיה שלו קצבת ביטוח לאומי על סך כ-2,000 ש' אבל בהחלט ייתכן שבגיל 75 צרכיו ילכו ויפחתו והוא ישאר עם הפנסיה של 12,000 ש'. האם לא היה נכון יותר לאפשר לאותו לקוח לחסוך חלק מהכסף בקופת גמל נניח כ-600,000 ש' ולהנות מקיצבה של 7,000 ש' בלבד?
אותו לקוח ימשוך בשנים הראשונות אנונה של 5,000 ש' שתשלים את הסכום הנדרש ל-12,000 ש'. מאוחר יותר כאשר יתחיל לקבל קיצבת ביטוח לאומי יקטין את המשיכה מקופת הגמל ולאחר מכן כאשר צרכיו ירדו ו/או שיקבל ירושות, יקטין אף יותר את המשיכה מקופת הגמל
לסיכום,
שילוב של משיכה חודשית בצורה של אנונה בשילוב עם קיצבה יכול לתת פתרון נכון לחלק גדול מהאוכלוסיה. שילוב זה יכול לבוא בשילוב של קרן פנסיה או ביטוח מנהלים עם קופת גמל-אנונית.
- 5.Yeuda buxhnik 28/02/2012 07:54הגב לתגובה זוחבל שאתה נותן הצעות שלא ניתן לבצע בפועל לא ברור מהכתבה הזו איך והאם ניתן לבצע אופציה כזו
- 4.הפרסומות הורסות את אתר חבל לא ניתן לקרוא (ל"ת)הפרסומות 27/02/2012 21:39הגב לתגובה זו
- 3.מה זה גיל 70? הביטוח הלאומי ממשיך לדפוק אותנו (ל"ת)מדינה עושקת יושביה 27/02/2012 12:44הגב לתגובה זו
- 2.יוסף 27/02/2012 12:16הגב לתגובה זולמה בגיל 70 ? אם אין הכנסה נוספת מעבר לפנסיה זה בגיל 67.
- צודק! לגברים זה 67, ולנשים 62 - אם לא עובדים! (ל"ת)המומחה 27/02/2012 14:24הגב לתגובה זו
- 1.טור נהדר ומאוד משכיל! תודה. (ל"ת)מיכאל 27/02/2012 11:19הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.