דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
בגולדמן זאקס מזהירים: תוכנית השקת הדגמים החלשה וקצב המסירות האיטי יובילו למכירת 337 אלף רכבים ב-2025 - הרבה מתחת לתחזית החברה; המניה איבדה 47% מערכה השנה על רקע התחרות העזה בסין
יצרנית הרכב החשמלי הסינית NIO NIO INC ממשיכה להתמודד עם קשיים, ובגולדמן זאקס לא רואים אור בקצה המנהרה. הבנק הוריד את דירוג המניה ל"מכירה" וקבע מחיר יעד של 3.90 דולר -דאונסייד של 19% מהמחיר הנוכחי.
התמונה העגומה של NIO בולטת במיוחד על רקע הצלחתה של טסלה, שמניותיה זינקו ב-42% מתחילת השנה. בניגוד חד, מניות NIO צנחו ב-47% באותה תקופה, כשהתחרות המתגברת והמחירים היורדים בשוק הרכב החשמלי הסיני ממשיכים להכביד. המתחרות המקומיות של NIO גם הן סובלות: Li Auto איבדה 40% משוויה השנה ו-XPeng נפלה ב-18%.
האנליסטית טינה הו מגולדמן זאקס מונה שורה של בעיות המטרידות את NIO. בראשן עומדת תוכנית השקת הדגמים המוגבלת של החברה, הכוללת רק רכב חדש אחד תחת המותג NIO, שני דגמים ממותג Onvo ואחד ממותג Firefly החדש. הו צופה כי NIO תמכור 337,000 רכבים ב-2025, הרבה מתחת לתחזית החברה של 443,000-449,000 יחידות. היא מזהירה מפני "תנופת הזמנות פושרת, קצב ייצור ומסירות איטי ותחרות מחירים מתעצמת" כגורמים שעלולים להמשיך ולהכביד על המניה.
עם זאת, האנליסטית מציינת כי תמיכה ממשלתית חזקה יותר עשויה לשפר את התמונה. מדיניות תומכת שתגדיל את חדירת הרכב החשמלי לשוק עשויה להוביל לשיפור במרווחים וברווח התפעולי של החברה.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- ייבוא דגמי NIO לישראל - רשמית אצל 'דלק מוטורס'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוצאותיה לרבעון השלישי יצרנית הרכב החשמלי הסינית הציגה הפסד מתואם של 31 סנט למניה על הכנסות של 2.7 מיליארד דולר. התוצאות היו חלשות מהערכות בוול סטריט, שצפו להפסד של 20 סנט למניה על אותה רמת הכנסות.
בצד החיובי, שולי הרווח הגולמי של החברה עמדו על כמעט 11% ברבעון, מעט מעל תחזיות האנליסטים. החברה מסרה כי ברבעון השלישי סיפקה 61,855 כלי רכב, עלייה של 12% בהשוואה ל-55,432 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ההכנסות מרכבים ירדו ב-4% בהשוואה לשנה שעברה, מגמה שמאפיינת את שוק הרכב החשמלי הסיני ב-2024 על רקע התחרות העזה.
במבט קדימה, NIO צופה לספק בין 72,000 ל-75,000 כלי רכב ברבעון הרביעי, גידול של 44% עד 50% בהשוואה לרבעון המקביל. תחזית זו דומה לצפי של המתחרה XPeng. החברה מעריכה כי סך ההכנסות ברבעון הרביעי יגיעו ל-2.9 מיליארד דולר, עלייה של כ-17% - נמוך מתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.2 מיליארד דולר.
- סין וארה"ב מתקרבות להסכם סחר חדש: "השיחות היו מעמיקות, כנות ובונות"
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
