דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
בגולדמן זאקס מזהירים: תוכנית השקת הדגמים החלשה וקצב המסירות האיטי יובילו למכירת 337 אלף רכבים ב-2025 - הרבה מתחת לתחזית החברה; המניה איבדה 47% מערכה השנה על רקע התחרות העזה בסין
יצרנית הרכב החשמלי הסינית NIO NIO INC ממשיכה להתמודד עם קשיים, ובגולדמן זאקס לא רואים אור בקצה המנהרה. הבנק הוריד את דירוג המניה ל"מכירה" וקבע מחיר יעד של 3.90 דולר -דאונסייד של 19% מהמחיר הנוכחי.
התמונה העגומה של NIO בולטת במיוחד על רקע הצלחתה של טסלה, שמניותיה זינקו ב-42% מתחילת השנה. בניגוד חד, מניות NIO צנחו ב-47% באותה תקופה, כשהתחרות המתגברת והמחירים היורדים בשוק הרכב החשמלי הסיני ממשיכים להכביד. המתחרות המקומיות של NIO גם הן סובלות: Li Auto איבדה 40% משוויה השנה ו-XPeng נפלה ב-18%.
האנליסטית טינה הו מגולדמן זאקס מונה שורה של בעיות המטרידות את NIO. בראשן עומדת תוכנית השקת הדגמים המוגבלת של החברה, הכוללת רק רכב חדש אחד תחת המותג NIO, שני דגמים ממותג Onvo ואחד ממותג Firefly החדש. הו צופה כי NIO תמכור 337,000 רכבים ב-2025, הרבה מתחת לתחזית החברה של 443,000-449,000 יחידות. היא מזהירה מפני "תנופת הזמנות פושרת, קצב ייצור ומסירות איטי ותחרות מחירים מתעצמת" כגורמים שעלולים להמשיך ולהכביד על המניה.
עם זאת, האנליסטית מציינת כי תמיכה ממשלתית חזקה יותר עשויה לשפר את התמונה. מדיניות תומכת שתגדיל את חדירת הרכב החשמלי לשוק עשויה להוביל לשיפור במרווחים וברווח התפעולי של החברה.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- ייבוא דגמי NIO לישראל - רשמית אצל 'דלק מוטורס'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוצאותיה לרבעון השלישי יצרנית הרכב החשמלי הסינית הציגה הפסד מתואם של 31 סנט למניה על הכנסות של 2.7 מיליארד דולר. התוצאות היו חלשות מהערכות בוול סטריט, שצפו להפסד של 20 סנט למניה על אותה רמת הכנסות.
בצד החיובי, שולי הרווח הגולמי של החברה עמדו על כמעט 11% ברבעון, מעט מעל תחזיות האנליסטים. החברה מסרה כי ברבעון השלישי סיפקה 61,855 כלי רכב, עלייה של 12% בהשוואה ל-55,432 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ההכנסות מרכבים ירדו ב-4% בהשוואה לשנה שעברה, מגמה שמאפיינת את שוק הרכב החשמלי הסיני ב-2024 על רקע התחרות העזה.
במבט קדימה, NIO צופה לספק בין 72,000 ל-75,000 כלי רכב ברבעון הרביעי, גידול של 44% עד 50% בהשוואה לרבעון המקביל. תחזית זו דומה לצפי של המתחרה XPeng. החברה מעריכה כי סך ההכנסות ברבעון הרביעי יגיעו ל-2.9 מיליארד דולר, עלייה של כ-17% - נמוך מתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.2 מיליארד דולר.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.