דוחות

הום דיפו מעלה תחזית לשנה כולה בזכות רווחים גבוהים ברבעון השלישי

המכירות בחנויות זהות של ענקית ה"עשה זאת בעצמך" בירידה, אבל החברה אופטימית לגבי ההמשך וצופה השנה ירידה של 2.5% בנתון זה לעומת תחזית קודמת לירידה של 3%-4%; הרווח הסתכם ב-3.78 דולר למניה, האנליסטים צפו רווח של 3.65 דולר למניה
רוי שיינמן |

הום דיפו HOME DEPOT , המתמחה במוצרים לשיפוץ הבית ותחזוקתו, הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים גם ברווח למניה וגם בהכנסות ברבעון השלישי, מה שהוביל אותה לעדכן את התחזיות שלה לשנה כולה כלפי מעלה.

עם עלייה בביקושים למוצרים עונתיים, כמו גינות ומתחמי ישיבה, החברה מצליחה למשוך לקוחות בתקופות בהן נרשמת ירידה בצריכה בשוק. בנוסף, העלייה במכירות הקשורות למוצרים שנועדו לתקן נזקים שנגרמו מסופות הוריקן הגדילה את היקף המכירות.

הום דיפו; קרדיט: טוויטר

הום דיפו; קרדיט: טוויטר

 

תוצאות הרבעון השלישי מעל לצפי

ברבעון השלישי דיווחה הום דיפו על רווח מתואם למניה של 3.78 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 3.65 דולר למניה. הכנסות החברה עמדו על 40.2 מיליארד דולר ברבעון, כאשר תחזיות האנליסטים עמדו על 39.3 מיליארד דולר בלבד.

מדובר בהכנסות גבוהות ביחס לרבעונים הקודמים ובהתחשב בהתמודדות החברה עם האתגרים הכלכליים הקיימים. השיפור במכירות והכנסות החברה מצביע על כך שלקוחות ממשיכים להשקיע בשיפוץ ותחזוקת בתיהם, אולי כחלק ממגמת "עשה זאת בעצמך" שצברה פופולריות במהלך תקופת הקורונה וממשיכה להשפיע על השוק.

 

העלאת התחזית

בהמשך לביצועים החזקים ברבעון השלישי, הום דיפו העלתה את תחזיותיה לשנה כולה. החברה מעריכה כי מכירותיה יצמחו בכ-4% במהלך שנת 2024, בהשוואה לתחזית הקודמת שהציגה צמיחה נמוכה יותר, בטווח של 2.5%-3.5%. 

בנוסף, החברה עדכנה את תחזיתה לגבי הירידה ברווח למניה. כעת היא צופה ירידה של כ-2% בלבד, בניגוד לתחזיות קודמות שהצביעו על ירידה של 2%-4%. השיפור במצב הרווחיות עשוי לנבוע מהגברת היעילות התפעולית והניהול המוקפד של עלויות, מה שמוביל לתוצאות פיננסיות חזקות יותר.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

המכירות בחנויות זהות ירדו, אך פחות מהצפי

המכירות בחנויות זהות, המשקפות את הביצועים של חנויות קיימות בלבד ולא כוללות פתיחה או סגירה של סניפים, ירדו ב-1.3% ברבעון השלישי. הירידה היא מתונה יותר מהתחזיות הראשוניות, אך מדובר ברבעון השמיני ברציפות שבו נרשמת ירידה במכירות חנויות זהות של החברה. 

בהום דיפו מציינים כי התחזית השנתית למכירות בחנויות זהות מעודכנת אף היא כלפי מעלה, וכעת החברה צופה ירידה של 2.5% במכירות חנויות זהות, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על ירידה של 3%-4%. התחזית המעודכנת מצביעה על שיפור במכירות, כאשר הלקוחות ממשיכים לפקוד את חנויות החברה ולעדכן את בתיהם, גם אם בקצב מתון מהעבר.

מניית הום דיפו נסחרת לפי שווי של 405.8 מיליארד דולר אחרי עלייה של 18% מתחילת השנה ושל 40% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 28 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 26 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית הום דיפו בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".