עלייה של 234%: NIO עם שיא במסירות רכבים חשמליים
מניית יצרנית הרכבים החשמליים הסינית NIO NIO INC מסרה 20,544 רכבים בחודש מאי, עלייה של 234% משנה לשנה ושיא חודשי חדש. כולל החודש שעבר, NIO מסרה עד כה ב-2024 כ-66,217 רכבים, עלייה של 51% משנה לשנה.
בסך הכל בחודש מאי מסרו יצרניות ה-EV הסיניות אקספנג XPENG , NIO NIO INC ו-Li Auto LI AUTO INC כ-65,710 רכבים, עלייה של 29% מחודש אפריל ו-57% משנה לשנה. ב-12 החודשים האחרונים מסירות שלושת החברות הסיניות הסתכמו ב-249,000 רכבים, עלייה של 36% משנה לשנה. אקספנג לבדה מסרה 10,146 רכבים, עלייה של 35% משנה לשנה ו-Li Auto מסרה 35,020 רכבים, עלייה של 24%.
החודש הטוב ביותר של אקספנג ו-Li Auto היה דצמבר 2023, אז הם סיפקו 20,115 ו-50,353 רכבים בהתאמה. ב-12 החודשים האחרונים אקספנג מסרה 41,000 רכבים, עלייה של 26% משנה לשנה. לי אוטו סיפקה 141,207 רכבים ב-2024, עלייה של כ-33% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023.
הצמיחה במסירות הרכבים מהווה מעט הקלה. עד יום שישי האחרון, מניית NIO ירדה ב-41% בשנה האחרונה, בעוד אקספנג ו-Li Auto ירדו ב-43% ו-46% בהתאמה. מניית טסלה ירדה ב-28%. האטה בביקושים לרכבים חשמליים ותחרות רבה יותר הובילה להורדת מחירים ותחזיות רווח נמוכות יותר.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצמיחה במכירות הרכבים החשמליים בארה"ב, אירופה וסין גדלה בשיעורים חד ספרתיים ברבעון הראשון, ירידה מצמיחה דו ספרתית בשנת 2023. תעשיית הרכב הסינית נכנסת להאטה העונתית שלה. השבועות האחרונים של מאי היו חזקים עבור תעשיית ה-EV; רכבים מבוססי סוללה ורכבי פלאג-אין היברידיים, היוו יותר ממחצית מכלל המכוניות שנמכרו. לעומת זאת, בשנת 2023, הרכבים החשמליים וההיברידיים היוו כ-34% מהמכירות בסין בשנה כולה.
- 3.קלקלן 03/06/2024 10:21הגב לתגובה זוהממשלה מסבסדת את התעשיה הזו, ברגע שיפסיקו היא תעלם
- 2.nio ומה עים הרווחים נדה רק גדלים עים כול מסירה . (ל"ת)דני 03/06/2024 08:18הגב לתגובה זו
- 1.פו הדוב 02/06/2024 20:33הגב לתגובה זוקרה מעט אבל קרה. בעלים של מכונית סינית- הזהרו
- עדי 03/06/2024 10:19הגב לתגובה זולא קשה להמנע מביקורת על המפלגה או השלטון ולהימנע מעיסוק בנושאים רגישים, כל כך קשה? מי שלא יודע לשמור על הפה שלו שלא יתפלא שהרכב פתאום עושה בעיות

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?
היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.
על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.
מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.
לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.
- מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.
אילון מאסק ספייסXהאם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?
מה עושה ספייסX של אילון מאסק, למה מעריכים שהיא תהיה ה-IPO הגדול בהיסטוריה, והאם היא תהיה גדולה מטסלה?
עסקת מניות בה מכרו עובדים מניות לקרנות, מציבה את שוויה של ספייסX על 800 מיליארד דולר, זינוק של 100% לעומת 400 מיליארד דולר לפני כחצי שנה. המחיר למניה בעסקה עמד על 421 דולר, כפול ממחיר של 212 דולר בעסקאות קודמות. שווי זה ממקם את ספייסX מעל חברות פרטיות כמו OpenAI (שווי 500 מיליארד דולר) ובייטדאנס (שווי 200-250 מיליארד דולר), ומקרב אותה לענקיות ציבוריות כמו טסלה (שווי 1.5 טריליון דולר).
נראה שטסלה היא המודל לחיקו או הרף לפחות מבחינת השווי - אילון מאסק בעל השליטה והמנכ"ל של טסלה הוא גם המוביל של ספייסX ואנחנו כבר יודעים שהוא יודע להשביח חברות. מאסק יודע לקחת חלום ולהפוך אותו למציאות. החלומות האלו בינתיים לא בהכרח רווחיים מאוד, אבל וול סטריט מאוהבת. השווי של טסלה הוא לא קשור להיותה חברת רכבים, אלא חברת AI שעומדת בין המובילות בתחום עם תכנון להיות המובילה ברובוטקסי ורובוטים הומנואידים. השווי של ספייסX לא קשור לביצועים הנוכחיים שלה, אלא לפוטנציאל.
ספייסX יכולה להיות חברה בשווי של טסלה ואפילו יותר. העלייה בשווי ל-800 מיליון דולר נובעת מצמיחה בהכנסות, בעיקר מסטארלינק החברה הבת (הרחבה בהמשך) ומשיגורים תכופים יותר לחלל, אך העסקה גם מבטאת התקרבות להנפקה לציבור שאמורה להיות בשנה הבאה לפי שווי של 1.2-1.5 מיליארד דולר.
שווי של 1.5 מיליארד דולר, אם יהיה, משקף מכפיל של 100 על הכנסות 2025 המוערכות ב-15 מיליארד דולר, גבוה ממכפילי חברות טכנולוגיה ציבוריות כמו פלנטיר (70 על הכנסות 2026). השווי מבוסס על פוטנציאל עתידי - כמות המנויים שצפויה על פי מאסק לסטארלינק עד 2040 יכולה להגיע למאות רבות של מיליונים. ההכנסות בהתאם יעלו על 100 מיליארד דולר.
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סטארלינק: מעצמה גלובלית
סטארלינק, רשת האינטרנט הלווייני של ספייסX, הפכה למקור ההכנסה העיקרי, עם 8 מיליון מנויים, עלייה מ-5 מיליון בפברואר ומ-7 מיליון בספטמבר. הצפי להכנסות מסטארלינק עומד על 11.8 מיליארד דולר ב-2025, ו-15.9 מיליארד דולר ב-2026. שירות זה מהווה 70% מהכנסות ספייסX, לעומת 30% משיגורים מסחריים וממשלתיים.
