"החוק הראשון - לא להפסיד כסף" - אז למה באפט מימש את פרמאונט בהפסד?
וורן באפט, שנחשב לאחד המשקיעים האגדיים והמוצלחים ביותר, עבר לאחרונה על הכלל הכי חשוב שלו, "לעולם לא להפסיד כסף", כאשר החברה שלו מכרה את כל אחזקותיה בחברת המדיה פרמאונט PARAMOUNT GROUP בהפסד. המכירה הזו מעניינת במיוחד, בעיקר בגלל שבאפט מרבה להדגיש שהעיקרון הכי חשוב בהשקעות הוא "לעולם לא להפסיד כסף", לצד כללי ההשקעה האחרים שלו.
"אני נושא באחריות מלאה על ההחלטה בנוגע לפרמאונט", אמר באפט באספת בעלי המניות השנתית של ברקשייר BERKSHIRE HATHAWAY B . "זו הייתה החלטה שלי בלבד, מכרנו את כל המניות והפסדנו לא מעט כסף".
לפי הדוחות של שנת 2023, החזיקה ברקשייר ב-63.3 מיליון מניות של פרמאונט נכון לסוף השנה, 10% מסך המניות של פרמאונט, וזאת לאחר שצמצמה את הפוזיציה שלה בכשליש ברבעון הרביעי של השנה שעברה. לפי ההערכות, ברקשייר שילמה מחיר ממוצע של מעל ל-30 דולר למניה על פראמאונט, משמע מעל 1.9 מיליארד דולר. היום המניה של פראמונאט נסחרת באזור ה-13 דולר, משמע ברקשייר הפסידה בערך 1.1 מיליארד דולר על ההשקעה.
הקונגלומרט מאומהה רכש לראשונה מניות ללא זכות הצבעה מסוג B של פרמאונט ברבעון הראשון של 2022. מאז, עברה חברת המדיה תקופה קשה, שחוותה קיצוץ בדיווידנד, פספוס תחזיות הרווח ופרישת המנכ"ל. המניה ירדה ב-44% בשנת 2022 וב-12% נוספים בשנת 2023.
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- אפל ופרמאונט בוחנות אפשרות לשלב את שירותי הסטרימינג שלהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רק בשבוע שעבר, שלחו חברת ההפקות של סוני וחברת ההשקעות הפרטיות אפולו גלובל מכתב לדירקטוריון של פרמאונט בו הביעו עניין ברכישת החברה בתמורה לכ-26 מיליארד דולר, כאשר החברה גם ניהלה שיחות השתלטות עם סקיידאנס מדיה של דייוויד אליסון.
פרמאונט מתקשה בשנים האחרונות. היא סבלה מירידה בהכנסות ככל שיותר צרכנים נוטשים את שידורי הטלוויזיה המסורתיים, ושירותי הסטרימינג שלה ממשיכים להפסיד כסף. המניה משמיכה לרדת גם השנה כאשר מתחילתה היא ירדה כבר בכמעט 13%.
באפט אמר כי ההימור הלא מוצלח על פרמאונט גרם לו לחשוב ביתר עומק על מה שעומד בראש סדר העדיפויות של אנשים בזמן הפנאי שלהם. בעבר הוא אמר כי בתעשיית הסטרימינג יש יותר מדי שחקנים שמבקשים את כספי הצופים, מה שגורם למלחמת מחירים קשה.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 6.מני 06/05/2024 11:34הגב לתגובה זומה זה משנה לו בכמה קנה ומכר. עוד כמה דקות בקבר
- 5.אלכ 06/05/2024 05:56הגב לתגובה זוהשוק לא משחק ויין ויין.פעם אמר שאסור להחזיק מזומנים .אז.....
- 4.עושה חשבון 06/05/2024 01:40הגב לתגובה זובפט מבין שיש שינוי בעולם התוכן . יצירת הרבה תוכניות בעלות לכל תוכנית . החל מיצרני תוכן בטיק טוק , יוטיוב וכו .
- 3.מנשה חננובשווילי 05/05/2024 21:21הגב לתגובה זושימו לב !!! באפט להערכתי בקרוב מאוד מאוד יודיע על חזרתו למניית טבע וזה הכי טבעי לא ...? קראתי כתבה על באפט באתר הזה מאתמול ונאמר בשתי השורות האחרונות משהו מרתק מאוד : ברייקשייר האתווי (חברתו של באפט ) ביקשה מהרש"ע האמריקעי SEC אישור לדחות פרסום של שם החברה בה היא בונה פוזיצייה אז כנראה שבקרוב נדע שסבא באפט חזר ואז השורטיסטים יחלו במחלת ה באעפט -מחלה שתגרום להם להפסיד את התחתונים ואפילו חלקים נכבדים ואיכותיים מהתחת שלהם אבל אל דאגה ! יש טיפול מונע שנקרא קולים CALL אז שיהיה בהצלחה נ.ב : שימו לב לכתבה ולנאמר בה ...אני הולך הפוך על הפוך על הפוך ...באפט מכר בהפסד בזמנו אבל כשם שלא היה אכפת לו להעיף בהפסד כי המנייה הייתה משעממת לדעתו אז עכשיו הוא לא מתנגד לקנות בקנס ...כי עכשיו היא אולי מעניינת אותו
- 2.בן 05/05/2024 20:02הגב לתגובה זוגם חוק הפיזור לא עובד יותר אצל באפט עם השקעה של 50 מתיק המניות הסחירות באפל. זה גם משהו שמשום מה מחליטים להתעלם. גם כאן לדעתי טעות אחת ענקית. אבל מי אני מולו
- 1.בועתי 05/05/2024 18:49הגב לתגובה זועלתה ב50% אותו דבר יקרה בPARA גם ביל אקמן חתך הפסד בנטפליקס-מאז עלתה ב100%
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
