וול סטריט
וול סטריט

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה צופים האנליסטים?

וול סטריט רשמה את השבוע הטוב ביותר שלה השנה עד כה בשבוע שעבר על רקע החלטת הריבית, שנשארה על כנה לפי הצפי - ה-S&P 500 עלה ב-6% והנאסדק ב-5.5%, כאשר חוץ מהחלטת הריבית היו עוד מספר דוחות ובראשם דוחות אפל; השבוע עוד מספר חברות ידווחו אבל קשה לומר שצפויות עליות כמו שראינו בשבוע שעבר
רוי שיינמן | (3)

וול סטריט ראתה את השבוע הטוב ביותר שלה השנה בשבוע שעבר, ועם כמעט חודשיים שלמים שנשארו לשנה קשה לומר שנראה שבוע טוב יותר. החלטת הריבית של הפד ביום רביעי שהשאירה את הריבית על כנה (לפי הצפי) עודדה את המשקיעים שהצביעו ברגליים והעלו את המדדים עד 6%, וההודעה של מחלקת האוצר על הורדת כמות האג"ח בהנפקה הקרובה גם כן תרמה למניות.

השבוע נמשיך בעונת הדוחות, כאשר לצדם מחר יתפרסמו בארה"ב נתוני הייבאו והייצוא לחודש אוקטובר, כאשר הצפי הוא להמשך העליה בייצוא והמשך הירידה בייבוא בארה"ב. היקף הייצוא בחודש ספטמבר עמד על 256 מיליארד דולר כאשר בחודש אוגוסט הנתון עמד על 251.6 מיליארד דולר, ובחודש יולי על 247.5 מיליארד דולר.

הדוחות הצפויים השבוע

אובר  UBER TECHNOLOGIES תדווח ביום שלישי לפני המסחר - מניית החברה שמחברת בין נהגים לנוסעים נמצאת בתקופה טובה - מתחילת השנה היא עלתה כבר ב-88% ובחודש האחרון עלתה ב-7%. האנליסטים בוול סטריט מצפים לרווח למניה של 0.13 דולר, מה שיהווה עליה של 121% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, ולהכנסות של 8.99 מיליארד דולר, ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בו דיווחה על הכנסות של 9.55 מיליארד דולר.

אבל מה שיזיז את המניה תהיה התחזית של אובר לרבעון הרביעי ולשנה כולה - הצפי בוול סטריט הוא שאובר תדווח בסוף השנה על רווח למניה של 0.41 דולר למניה מה שמשקף צמיחה שנתית של מעל 108%. בהסתכלות על שנת 2024 השוק צופה שאובר תרוויח 1.1 דולר למניה. אחד העניינים האחרונים שמרחפים מעל לראשה של אובר הוא התשלום בסך 328 מיליון דולר שהיא וליפט ישלמו בשביל ליישב תביעות שכר מול נהגים - כבר שנים ששתי החברות מואשמות בפגיעה בתנאי הנהגים, כאשר לפי התביעה החברות רימו נהגים באופן שיטתי בשכר והטבות.

אובר

מנית אובר מתחילת

ריביאן  RIVIAN AUTOMOTIVE תדווח ביום שלישי אחרי המסחר - המניה יצרנית הרכבי החשמליים מגיעה לדוחות במגמה קצת פושרת - היא עלתה מתחילת השנה ב-2%, ומאז השיא השנתי אליו הגיעה בתחילת חודש אוגוסט היא כבר ירדה ב-36%. בוול סטריט צופים שהיא תדווח על הפסד למניה של 1.33 דולר והכנסות של 1.31 מיליארד דולר, וזאת למרות שהיא מסרה ברבעון השלישי כ-15,564 כלי רכב, עלייה של 23% מהרבעון השני של 2023 וגבוה מהצפי למסירות של 14,000 כלי רכב. החברה ייצרה 16,304 כלי רכב במהלך הרבעון השלישי ואמרה כי היא ממשיכה לייצר 52,000 רכבים חשמליים בשנת 2023.

אחד הדברים שריביאן עשתה ברבעון השני שכנראה ישפיע על תוצאותיה ברבעון השלישי הוא הורדת התחזית להוצאות הון מ-2 מיליארד דולר ל-1.7 מיליארד דולר. מהצד השני, עלות ההכנסות של ריביאן ברבעון השני זינקה ל-1.53 מיליארד דולר לעומת הרבעון השני של השנה שעברה בו הנתון עמד על 1.06 מיליארד דולר. סביר להניח שעלות ההכנסות עלתה גם ברבעון השלישי לאור העליה בייצור מצדה של ריביאן, והדבר כנראה יוביל לירדה ברווחים.

קיראו עוד ב"גלובל"

מנית ריביאן מתחילת השנה

דיסני  WALT DISNEY תדווח ביום רביעי אחרי המסחר - גם המניה של ענקית הבידור מגיעה לדוחות אחרי תקופה פושרת - מתחילת השנה איבדה המניה 4.5%, אבל מתחילת הרבעון היא עלתה ב-4% ובחודש האחרון היא עולה כבר מעל 5%. האנליסטים בוול סטריט צופים לדיסני רווח למניה של 0.68 דולר והכנסות של 20.13 מיליארד דולר - ירידות של 38% ו-7.5% בהתאמה.

בצד המנויים וול סטריט צופה שדיסני תדווח על עליה של 3.1 מיליון מנויים, בעיקר בזכות שירות הסטרימינג הולו. בנוסף המשקיעים ירצו לשמוע אם יש חדשות לגבי הכוונות של דיסני למכור את האחזקות שלה ב-ESPN, אחרי שדיסני קיצצה משמעותית את התקציב שלה ופרסמה דוחות נפרדים לערוץ הספורט האמריקני.

בנוסף, דיסני הודיעה לפני חודשיים שתגדיל את ההשקעות שלה בפארקים ל-60 מיליארד דולר בעשור הקרוב - פי 2 מהתכנון המקורי. המשקיעים לא אהבו את ההודעה הזו והורידו את המניה ב-4% אחרי שפורסמה. אמנם ברבעון השני סגמנט הפארקים עדיין הייתה נקודה חיובית עבור דיסני, עם עלייה של 13% בהכנסות ללמעלה מ-8 מיליארד דולר, אבל הייתה ירידה משמעותית דווקא בפלורידה, שם נרשמה ירידה בקניית כרטיסים והזמנות למלון. מוקדם יותר השנה פלורידה איבדה חלק מזכויות היתר שהיו לפארק, בעקבות קרב פומבי עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רפי 06/11/2023 05:49
    הגב לתגובה זו
    איש הטכני המהולל "הנביא" האלוף שמעביר קורסים.. צופה ירידות ואפילו חדות בשוק האמריקאי.. גילוי נאות..קניתי שורט נאסדק ממונף...כרגע מופסד מחכה לראות אם הטכני שווה משהו או שאני ישלם דמי לימוד מי יודע ? מקווה שזורביץ תותח.. ואני לא יפסיד...
  • צחי 06/11/2023 13:47
    הגב לתגובה זו
    ניתוח טכני טוב רק באלגו, לטווחים קצרים.
  • 1.
    שוש 05/11/2023 20:51
    הגב לתגובה זו
    מי יודע איך יהיו דוחות טבע ברביעי?
סטארפייטרס ספייססטארפייטרס ספייס

המניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%

ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חלל

חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.


סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.


סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.


שלוש שנים בלי הכנסות

החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.


גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.


אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.