ה-FDA משנה את מדיניות החיסונים. מה יקרה למודרנה ופייזר?
ה-FDA האמריקאי שוקל בימים האחרונים שינוי משמעותי באסטרטגיית החיסון נגד קורונה. המטרה היא לפשט את החיסון ולאמץ גישה דומה לחיסון נגד שפעת. כיום, אנשים שרוצים להתחסן צריכים קודם לקבל שתי זריקות של החיסון המקורי בהפרש של שבועות זה מזה. לפי הגישה החדשה, הם יוכלו להתחסן פעם אחת דרך הגרסה העדכנית ביותר של החיסון - ממש כמו חיסון לשפעת. ההחלטה הזאת רלוונטית לרוב האוכלוסיה, אבל לא עבור ילדים צעירים ומבוגרים מעל גיל מסוים.
בשורה התחתונה, על פי המדיניות החדשה, יצרני החיסונים יעדכנו את הזריקה השנתית, שתתקבל לקראת הקיץ, באמצעות תהליך פשוט יותר. אבל מכאן עולות שאלות חשובות בהקשר של שוק ההון האמריקאי: האם המעבר לשיטה החדשה תאפשר הכנסות נוספות לחברות כמו מודרנה MODERNA ופייזר PFIZER ?
מינהל המזון והתרופות כבר אותת ביום שני על מעבר לחיסון שנתי. במסמכים שפורסמו לקראת ישיבת הועדה המייעצת, נאמר כי המטרה היא לפשט את התהליך. עוד נאמר, כי בכל חודש יוני תתקבל החלטה מהו הזן של הנגיף שצריך להתמקד בו. ה-FDA יידע כבר במרץ מהו הזן שבו צריך לטפל.
במנהל התרופות ציינו כי אם תופיע גרסה חדשה שגורמת למחלה חמורה יותר, כזו שהחיסון לא מצליח לפתור, היא תתכנס לחשיבה מחודשת של צוות היועצים.
פייזר ומודרנה פרחו בשיא הקורונה וכעת המשקיעים מצפים לעודף הכנסות של חברות התרופות. פייזר צפויה להכניס יותר מ-6 מיליארד דולר מהחיסונים בשנים 2026 ו-2027, כך שהם רואים אופק. יתרה מכך, החיסונים נמצאים בפיתוח של פייזר, מודרנה וגם של חברת נובהווקס NOVAVAX INC . מניית מודרנה עלתה אתמול ב-1.5%, בעוד שפייזר ירדה ב-0.3%. נובהווקס עלתה ב-3.2%.
- פלסאנמור קיבלה אישור FDA לשיווק האולטרסאונד הביתי בארה"ב
- תרופת ההרזיה של נובו אושרה כמתאימה גם לכבד שומני - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום ישנם שישה חיסונים מורשים ומאושרים בארה"ב: הגרסה המקורית של מודרנה ופייזר, בתוספת החיסונים המקוריים של נובהווקס ושל חברת גונסון אנד ג'ונסון JOHNSON & JOHNSON . "ה-FDA מצפה שפישוט התהליך יוביל לפחות טעויות במתן חיסונים. זה יוביל לשיפור בשיעורי כיסוי החיסונים וגם לשיפור בריאות הציבור", נכתב במסמך פנימי.
- 5.רוי 24/01/2023 19:07הגב לתגובה זוחיסון שמחזיק ארבעה חודשים בלחץ
- 4.גל 24/01/2023 10:45הגב לתגובה זומודעים לכמות בלתי נתפסת של תופעות לוואי מהחיסונים האלה ומתעלמים.
- ארץ השחיתויות הבלתי מוגבלות (ל"ת)אמריקה 24/01/2023 17:48הגב לתגובה זו
- 3.רציונאלי 24/01/2023 10:33הגב לתגובה זורק לידיעה מודרנה זה לא רק קורונה ותצםו להודעות על תרופות בתחומים אחרים כמו סרטן והמבין יבין
- 2.בוזזת את המשקיעיםמיוםשהגיעהלבורסה (ל"ת)בזן 24/01/2023 10:11הגב לתגובה זו
- 1.LOL זה לא מעניין אף אחד. יש 0 אנשים שמתחסנים היום (ל"ת)שמוליק 24/01/2023 09:11הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
