מניית REE ממשיכה להתרסק בעוד 10%; השוק לא מאמין לתחזיות החברה
החברה צופה הכנסות של 344 מיליון דולר בשנת 2023, ולא פחות מ-2.7 מיליארד דולר בשנת 2024. כרגע, ההכנסות עומדות על 0. כן צריך לומר שזה גם מה שצפתה החברה. אז שנת ההוכחות של REE עדיין לא הגיעה, אבל השוק מנחש שזה לא יילך על פי התחזיות היומרניות, והמניה קרסה ב-95% מההנפקה; האם לחברה יש מספיק כסף כדי לשרוד יותר משנה וחצי? לא בטוח
חברת REE REE הישראלית הוקמה ב-2013 ע"י מייסדי סופטוויל, דניאל בראל, המשמש כמנכ"ל ואחישי סרדס, החברה מייצרת פלטפורמה שעליה כל יצרנית רכב יכולה לעשות שימוש, כאשר רכיבים שונים ברכב משולבים בין השלדה והגלגלים ובהם היגוי, בלימה, מתלה, הנעה ובקרה. צורה "שטוחה" זו משאירה בחלל הרכב יותר גמישות בתכנון הרכב. כך רכבי משלוחים, למשל, יכולים לפנות מקום כדי לשאת מטען רב יותר, וגם ניתן לרווח יותר מכוניות נוסעים.
החברה הונפקה ביולי בשנה שעברה לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר במיזוג ספאק, במסגרת גל ההנפקות הגדול וההייפ בשווקים - כאשר כל חברה הייתה יכולה לבוא עם חלום ולגייס מיליארדים - ועוד הספיקה לזנק ב-25% לאחר ההנפקה. אלא שמאז השוק הספיק להתאכזב קשות משיטת הספאק ולהפיל את רוב ההנפקות הללו בעשרות אחוזים, וגם חברת REE לא התחמקה מהגורל הזה. היא נסחרת כעת במחיר של 68 סנט - נפילה של 95% מההנפקה, מחיר המשקף לה שווי שוק של 164 מיליון דולר בלבד.
תחזית החברה הייתה להשקיע בשנים הקרובות בבניית יכולת יצור במקומות שונים בעולם וביניהם ארצות הברית, אירופה ויפן. הכסף שגויס אמור להספיק לחברה לביצוע התוכניות העסקיות שלה לשנים הקרובות.
היתרון (שבהמשך הפך לחיסרון) הוא שחברות שמתמזגות עם ספאק יכולות לעקוף את הרגולציה ולפרסם תחזיות, מה שחברה שנכנסת לבורסה בדרך המלך, של IPO, לא יכולה לעשות. אז על פי הצפי של REE, היא צופה הכנסות של 344 מיליון דולר בשנת 2023, לא פחות מ-2.7 מיליארד בשנת 2024, סכום מדהים של 5.7 מיליארד בשנת 2025 ואם זה לא מספיק יומרני אז החברה מדברת על 10.4 מיליארד דולר בשנת 2026.
- משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות
- משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחזית ה-EBITDA של החברה היא ל-275 מיליון דולר בשנת 2024, המשך זינוק ל-904 מיליון דולר בשנת 2025 ואחר כך 1.7 מיליארד בשנת 2026. מדובר כאן בשיעורי צמיחה של אלפי אחוזים, ויומרנות גבוהה מאוד.
כעת, נחזור למציאות - שנת הדין של החברה עוד לא החלה, אך נראה שהשוק מתמחר שהתחזיות היומרניות של החברה לא יצליחו. במחצית הראשונה של שנת 2022, החברה רשמה 0 הכנסות (החברה כאמור צופה רק ב-2023 להכניס כסף). מנגד, החברה רשמה הוצאות מחקר ופיתוח בגובה 39 מיליון דולר, יותר מכפול מהתקופה המקבילה. הוצאות הנהלה וכלליות עמדו על 26 מיליון דולר. ההפסד התפעולי של החברה עמד על 66 מיליון דולר, בהשוואה ל-43 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
המאזן של החברה יחסית יציב, לחברה יש 206 מיליון דולר בקופת המזומנים, ללא חוב בכלל. ובהתחשב בעובדה שבמחצית הראשונה של שנת 2022 החברה שרפה 68 מיליון דולר במזומן, באם הקצב יימשך, (מה שכנראה וול סטריט מעריכים) וההכנסות לא יגיעו בדומה לתחזית החברה, הכסף בקופה יחזיק לשנה וחצי בערך.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 7.יואל 11/10/2022 12:07הגב לתגובה זוחברה שלא יודעת להתנהל מול המשקיעים צריכה דבר ראשון לפטר את ה- IR
- 6.שמעון חסידים 30/09/2022 18:00הגב לתגובה זולייצר רכב מיני זה יעשה פרסומת בכבישים וגם הפיתוח והייצור יהיו מהירים ויתנו הכנסות... הוא לא ענה לי עד עכשיו שיצליחו
- 5.עוקב אחרי החברה 30/09/2022 10:07הגב לתגובה זוהחברה התחילה כבר פילוטים עם גופים גדולים, מספיק שאחד מהם יחתום על חוזה וגם המניה תקפוץ וגם הם ייכנסו לייצור במצב טוב, הטכנולוגיה שלהם באמת פורצת דרך בהרבה מובנים וזה מרגיש כמו הישורת האחרונה-בייחוד לאור זה שהמפעל כבר בהקמה
- 4.רומן 29/09/2022 19:18הגב לתגובה זושיראה יצוגי, יחליף את עצמו במנכל אמריקאי ושיביאו מכירות
- 3.נ.ש. 29/09/2022 18:57הגב לתגובה זובמחיר הנוכחי. לא ממליץ. מנית חלום
- 2.אין לחברה אף נכס - שרפו הכל (ל"ת)לילי 29/09/2022 18:34הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 29/09/2022 18:33הגב לתגובה זועוד עקיצה מושלמת של חברת שקר כלשהוא היה נחמד הכסף נשרף
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
