REE משאית חשמלית
צילום: REE

משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות

REE עם דוח גרוע, שריפת מזומנים, השהיית הייצור וצניחה של מעל מ-70% החברה פרסמה דוחות עבור הרבעון הרביעי של 2024 ולאור מצבה, מצהירה על השהיית שלבי הייצור המוקדמים וצונחת במעל 70%

רן קידר | (2)
נושאים בכתבה REE

חברת REE REE Automotive -69.3%  הישראלית שמפתחת משאיות חשמליות פרסמה את הדוחות של הרבעון הרביעי של 2024 ועבור השנה כולה והציגה תמונה עגומה של המשך שריפת מזומן, למרות שהצליחה להוריד מעט את הקצב, ב-18%, החברה רשמה הפסד נטו מתואם של 70.3 מיליון דולר, לעומת 98.3 מיליון דולר ב-2023. השיפור נבע בעיקר לאור הפחתת עלויות הנדסה ומו"פ, בעקבות השלמת שלב המו"פ של תכנית P7 שלה, וכן לאור תכנית עסקית ששמה דגש על הפחתת הוצאות התפעול.

המניה קורסת ב-70% בגלל ההבנה שצריך עוד גיוס, המזומנים נעלמים. המשקיעים שרק לפני שנה השקיעו בהנפקה, כשלמעשה כל שנה בערך יש הנפקה שמחייה את החברה ומזרימה חמצן רואים את ההשקעה שלהם מאבדת כ-80% ומעלה בשנה.

"כחלק מסקירה פיננסית מתמשכת ולאור השינויים בסביבת המקרו והמכסים, שהשפיעו כולם על היכולת שלנו להשיק את P7 כמתוכנן וכן על היכולת שלנו לגייס הון, הנהלת החברה מעריכה שישנו ספק גדול לגבי היכולת להמשיך ולפעול במשך 12 החודשים הקרובים. ההתמודדות שלנו תהיה באמצעות השהיית הייצור והורדה משמעותית של הוצאות, שינוי במצבת כח האדם ושיפור במבנה התאגיד כדי להישאר גמישים לאור אי הודאות של התעשייה. הודעה על הפרטים תגיע בהמשך, אבל כרגע, המשקיעים יכולים לצפות להורדה משמעותית בהוצאות התפעול שלנו, שתגיע יחד עם השהיית הייצור". כך כתב דניאל בראל, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה.

במרץ 2024, החברה גייסה 15 מליון דולר על ידי M&G Investments, ובספטמבר 2024 גייסה 45 מליון דולר נוספים, הפעם גם דרך M&G Investments וגם על ידי Motherson. ב-2025 גייסה החברה 36.5 מיליון דולר נוספים, מאותם הגופים.


הבטחות, הכרזות ומציאות קשה

ב-2021 נכנסה לוול סטריט עם שווי של 3.6 מיליארד דולר. כיום שווי השוק שלה הוא 46 מליון דולר, כשבדרך עברה מספר דילולים, גיוסי הון והערכות מחודשות לגבי הכנסות החברה, שהתחילו מתחזית להכנסות של 19 מיליארד דולר בין 2023-2026, מהם כ-2.7 מיליארד דולר ב-2024. זמן קצר לאחר מכן הורידה החברה את התחזית הזו ל-1 מיליארד דולר בין 2024-2026, כאשר ב-2024 היא צפויה לדווח על הכנסות של מזעריות של כ-185 אלף דולר. ברבעון האחרון של 2024 החברה דיווחה על הכנסות של 12 אלף דולר.


אמנם המוצר של החברה ייחודי ועל פניו היו מבטיח - במקום שיצרן ייצר את כל מרכיבי הרכב, REE מאפשרת ייצור רזה יותר כשהיא מספקת את כל מערך ההיגויי והשלדה המרכזית. תדמיינו לגו שבו יש חלקים של הפח, המושבים, דשבורד ואת כל החלק התחתון - גלגלים, מערכת היגוי, שילדה. אז כל החלק הזה מיוצר על ידי REE. עם זאת החברה לא הצליחה להתרומם.

במילותיו של בראל, "השאלה הקריטית עבור REE בשנים האחרונות היתה לזהות את המודל העסקי האפקטבי ביותר שיביא את הטכנולוגיה שלנו לצרכנים במקום שהם זקוקים לה. ראינו את התשובה במהלך הדרך שעברנו לעבר פיתוח הטכנולוגיה וכעת ברור שהיא כולל מודלים של שותפות וזכיינויות".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רונן 15/05/2025 20:28
    הגב לתגובה זו
    המשיכו לבזבז כמו משוגעיםמנכל לחברה בנאסדק לא יכול להיות עם אנגלית שבורה
  • 1.
    אנונימי 15/05/2025 19:47
    הגב לתגובה זו
    ושרפו למשקיעים את הכל בושה וחרפה להנהלה לא לשכוח אף פעם את ריי אוטומטייב לסמל של שריפה של המשקעים