משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
המניה זינקה בחצי השנה האחרונה אחרי שחתמה על הסכם ייצור גדול, וכעת החברה מגייסת 27 מיליון דולר ממשקיעים בדיסקאונט של 35% על מחיר השוק - והמניה צוללת; בעבר REE אמרה שהיא תכניס ב-2024 כ-2.7 מיליארד דולר - היא בדרך להכניס פחות מ-200 אלף
REE REE Automotive -3.1% הישראלית המייצרת משאיות חשמליות צוללת בוול סטריט אחרי שדיווחה כי היא מדללת את המשקיעים בדיסקאונט גדול על מחיר השוק. החברה דיווחה על גיוס של כ-27 מיליון דולר ממשקיעים קיימים שלה - M&G Investments ו-Varana Capital, לפי מחיר של כ-4.25 דולר למניה - דיסקאונט של 35% על מחיר הסגירה של המניה אתמול שעמד על כ-6.5 דולר.
בנוסף, החברה ציינה כי הזמינה את Motherson, איתה חתמה על הסכם ייצור גדול לפני כחצי שנה, להשקיע כ-10 מיליון דולר נוספים בחברה, וכי התשובה צפויה להתקבל עד לסוף החודש.
במסגרת ההסכם עם Motherson נקבע שתאגיד הרכב יהיה אחראי על ניהול שרשרת האספקה של כל חלקי הייצור ותתמוך בהרכבת המשאיות החשמליות של REE מבוססי מודול REEcorner מדגם REE P7.
נכון לסוף הרבעון השלישי של 2024 היו ל-REE בקופה מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-98 מיליון דולר, זאת כאשר היא שרפה בתקופה זו כ-54 מיליון דולר, מה שמעמיד את קצב שריפת המזומנים השנתי על כ-72.5 מיליון דולר.
- משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות
- רי אוטומוטיב השלימה סבב גיוס של כמעט 15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבטיחה הכנסות של 2.7 מיליארד דולר ב-2024 - בדרך להכניס פחות מ-200 אלף דולר
REE הבטיחה בעבר למשקיעים שתגיע להכנסות של 19 מיליארד דולר בין 2023-2026, מהם כ-2.7 מיליארד דולר ב-2024. זמן קצר לאחר מכן הורידה החברה את התחזית הזו ל-1 מיליארד דולר בין 2024-2026, כאשר ב-2024 היא צפויה לדווח על הכנסות של מזעריות של כ-185 אלף דולר.
כשהחברה נכנסה לוול סטריט דרך המיזוג לספאק ב-2021 זה היה לפי שווי של כ-3.6 מיליארד דולר, היום היא בשווי של 83 מיליון דולר ובגדול היא נשארה רק עם החלום. אין הכנסות משמעותיות שיטיסו אותה למעלה והיא חיה בין גיוס לגיוס, בין דילול לדילול של המשקיעים שכבר איבדו את רוב כספם בהשקעה בחברה.
זה לא שהסיפור של REE נגמר, REE פונה לשוק הרכב החשמלי והיא גם מציעה מוצר די ייחודי - במקום שיצרן ייצר את כל מרכיבי הרכב, REE מאפשרת ייצור רזה יותר כשהיא מספקת את כל מערך ההיגויי והשלדה המרכזית. תדמיינו לגו שבו יש חלקים של הפח, המושבים, דשבורד ואת כל החלק התחתון - גלגלים, מערכת היגוי, שילדה. אז כל החלק הזה מיוצר על ידי REE. עם זאת החברה עדיין מתקשה להיכנס למומנטום ובינתיים ההפסדים ממשיכים להעמיק והמשקיעים ממשיכים להתאכזב.
- 4.אנונימי 20/03/2025 16:44הגב לתגובה זויכלו גם לצלם חוף ים או שמשיה
- 3.אנונימי 19/03/2025 17:23הגב לתגובה זורק מהריבית על הכספים שגייסה אמורה להיות לה 45 מיליון דולר. עברו 3 שנים והיא עם מכירות של 200 א דולר. זה אומר שאין מוצר למכור.
- 2.אנונימי 18/03/2025 19:34הגב לתגובה זומישהו פה התעשר כהגון בתרמית הזווהציבור מחק את כספויפה עולם כמנהגו נוהג
- 1.חאמס מורתע 18/03/2025 19:11הגב לתגובה זומסכנים המשקיעים שאיבדו את כל כספם אצל נוכל ישראלי נאלח מזכיר לי את ראש הממשלה

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
BYD (X)עצירה פתאומית - הרווח הנקי של BYD נפל ב-33%
יצרנית הרכב החשמלי הסינית רשמה את הנפילה החדה ביותר ברווח הנקי מזה שנים, על רקע התחרות בסין
ענקית הרכב הסינית BYD, יצרנית הרכב החשמלי הצומחת ביותר בעולם והיריבה המרכזית של טסלה, דיווחה היום על האטה משמעותית. הרווח הנקי שלה ברבעון השלישי צנח בשיעור חד של 33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-7.8 מיליארד יואן (כ-1.1 מיליארד דולר), תוצאה
חלשה מתחזיות האנליסטים שציפו ל-9.6 מיליארד יואן.
התוצאות מעידות על הלחץ הגובר בפעילות בשוק הסיני, שהתאפיין לאחרונה ב"קמפיין" של הנחות אגרסיביות ומלחמת מחירים. זוהי ירידה רבעונית שנייה ברציפות ברווח הנקי, והיא משקפת שחיקה ברווחיות הליבה של החברה.
ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-195 מיליארד יואן, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל, ונפילה מול תחזית האנליסטים ל-216 מיליארד יואן. שולי הרווח הגולמי של החברה ירדו באופן משמעותי מ-21.89% ברבעון המקביל אשתקד ל-17.6% ברבעון הנוכחי.
נתח שוק ויצוא
למרות הירידה ברווח, BYD ממשיכה לשלוט בשוק הרכב החשמלי המקומי עם כ-30% מהשוק, אך מתמודדת עם תחרות גוברת מצד ג׳ילי וחברות מקומיות אחרות. כתוצאה מכך, החברה מאיצה מכירות בחו"ל, עם מפעלים בברזיל, הונגריה, אינדונזיה, תאילנד, טורקיה ואוזבקיסטן, וצוות משלוח של
שמונה אניות ייעודיות. בנוסף, החברה מצפה להציג בקרוב פריצות דרך טכנולוגיות, כולל סוללה חצי-מוצקה ותהליך ייצור חדש שיקל על משקל הרכב ויפשט את ההרכבה.
ואכן, היצוא הוא נקודת אור בדוחות. יצוא הרכבים של BYD בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינק ב-14%
ל-705 אלף יחידות, והחברה עומדת בדרכה להשיג את יעד היצוא השנתי שלה (800 אלף עד מיליון רכבים). BYD היא מנוע הצמיחה המרכזי של יצוא הרכב החשמלי הסיני, כשהיא מחזיקה בכ-40% מסך היצוא של רכבים חשמליים מסין.
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקבוצה, שחזתה מכירות כוללות של 4.6 מיליון מכוניות
השנה, הציבה יעד מכירות שנתי ארוך טווח של 10 מיליון מכוניות, מחציתן מגיעות מחוץ לסין.
