דב סלע
צילום: סיון פרג'

ראדא מדווחת על זינוק של 73% בהכנסות ל-15.1 מיליון דולר

בשורה התחתונה הציגה החברה רווח של 170 אלף דולר; החברה עקפה את הצפי בשורה העליונה ומאשררת תחזיות לשנת 2020; דב סלע: "החברה לא הושפעה באופן מהותי מהקורונה וערוכה לספק את כלל ההזמנות ללקוחותיה"
ערן סוקול | (6)

חברת ראדא הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק (סימול: RADA) העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת על צמיחה של 73% בהכנסות - מעל הצפי. הרווח הנקי עמד על 170 אלף דולר - בהתאם לצפי. החברה מאשררת את התחזית להכנסות של כ-65 מיליון דולר בשנת 2020.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2020 ב-15.1 מיליון דולר, זינוק של 73% בהשוואה להכנסות של כ-8.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-170 אלף דולר, בהשוואה להפסד נקי של 485 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

צפי האנליסטים היה להכנסות של 14.77 מיליון דולר על רווח אפסי - אולם מדובר בצפי של 2 אנליסטים בלבד.

התפתחות הכנסות ראדא

מקור: ראדא

הרווח הגולמי הסתכם בכ-5.4 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2020, גידול של 71% בהשוואה לרווח גולמי של כ-3.2 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2019.

הרווח התפעולי עמד על כ-46 אלף דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-558 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-863 אלף דולר ברבעון הראשון, בהשוואה ל-EBITDA מתואם שלילי של כ-26 אלף דולר ברבעון המקביל.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון הסתכמה ב-32.1 מיליון דולר בהשוואה ל-13.8 מיליון דולר בסוף שנת 2019.

דב סלע, מנכ"ל ראדא: "בהתבסס על ההזדמנויות המשמעותיות שזיהינו כבר לפני מספר שנים בשוק המכ"מים המיני-טאקטיים, ובעיקר בארה"ב, ביצענו בשנתיים האחרונות השקעות משמעותיות כדי שנוכל לספק את צרכי השוק החזויים ולממש את הפוטנציאל הגלום בו. השקעות אלו מתייצבות כעת ומתחילות להניב פירות. הגענו לרווחיות מוקדם מהצפוי, תוך צמיחה במכירות של כ-73% ברבעון. הפוטנציאל מתחיל להתממש, ואני מאמין כי זוהי רק ההתחלה. שווקי היעד שלנו עוברים בהדרגה לשלב האספקות הסדרתיות, ואנו צופים כי בחציון השני ייווצר לנו צבר הזמנות לאספקות ב-2021 ו-2022, בעיקר בארה"ב. מפעל הייצור שלנו בארה"ב קיבל את תקני ה-ISO הרלוונטיים, והאספקות ממנו ללקוחות בארה"ב החלו."

"נכון להיום, ראדא לא חוותה השפעה מהותית על עסקיה בעקבות מגפת וירוס הקורונה. אנו מוגדרים כמפעל תומך ביטחון הן בישראל והן בארה"ב, ולצד נקיטת כל המאמצים לשמירה על עובדינו באופן מוחלט, המשכנו וממשיכים בייצור בשני האתרים במלוא היכולת. הצעדים שנקטנו בכדי להבטיח המשכיות עסקית מלאה, ובכלל זה הגדלת מלאי הרכיבים שלנו, הוכיחו את עצמם. בעוד שקיימת אי ודאות בנוגע להתפתחות המגפה בעולם, ראדא ערוכה לספק את כלל ההזמנות ללקוחותיה כמתוכנן. עם צבר מזומנים של כ- 32 מיליון דולר ושווקי יעד שמדגימים ביקושים הולכים וגוברים, ראדא מעולם לא הייתה בעמדה טובה יותר", סיכם סלע.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אזרח 21/05/2020 08:18
    הגב לתגובה זו
    מיליארד שח שווי חברה הזייהמה אכפת למוסדיים לא כסף שלהם
  • 3.
    משקיע 21/05/2020 08:15
    הגב לתגובה זו
    מעולם לא הרוויחה שקל
  • 2.
    ראובן 19/05/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    אבל יש להם עוד הרבה להגיע לסכום של חנות הפיצוחים ברחוב שלי
  • יוסי 20/05/2020 20:32
    הגב לתגובה זו
    בהנחה שאתה פתוח 24 שעות ביממה, 360 ימים בשנה המחזור שלך הממוצע לשעה מעל 27 אלף ש"ח או 450 שקל כל דקה. הצחקתה אותי.
  • 1.
    חברה וטכנולוגיות שעברו מהעולם (ל"ת)
    ארי 19/05/2020 16:03
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 19/05/2020 17:42
    הגב לתגובה זו
    השנה ההכנסות יהיו מעל 65 מיליון דולר גידול של 73 אחוז .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.