פיגמהפיגמה

בעקבות ביקוש שיא: פיגמה מעלה את יעד ההנפקה ל-1.2 מיליארד דולר

חברת התוכנה לעיצוב דיגיטלי העלתה את טווח המחירים ל-30-32 דולר למניה מהטווח המקורי של 25-28 דולר ועשויה לגייס עד 1.2 מיליארד דולר בהנפקה שנחשבת לאחת הגדולות השנה, כשנתיים לאחר שהעסקה למכירתה לאדובי ב-20 מיליארד דולר בוטלה

אדיר בן עמי |

בעולם הטכנולוגיה, כישלונות עסקיים עשויים לעיתים להפוך להזדמנויות משמעותיות. כך גם במקרה של פיגמה, חברת התוכנה לעיצוב ושיתוף פעולה דיגיטלי, שכמעט נמכרה לאדובי לפני כשנתיים בעסקה בהיקף של 20 מיליארד דולר. העסקה בוטלה בעקבות התערבות רגולטורית, וכעת פיגמה מתקדמת לקראת הנפקה לציבור שממחישה את הערך הפוטנציאלי שלה כחברה עצמאית.


ההנפקה, שתומחרה ל־30 ביולי, נחשבת לאחת הבולטות בשוק ההון השנה. החברה הודיעה על העלאת טווח המחירים ל־30–32 דולר למניה, לעומת הטווח המקורי של 25–28 דולר — עלייה של כמעט 20%. לפי המחיר העליון, החברה עשויה לגייס עד 1.2 מיליארד דולר — מה שממקם אותה בין ההנפקות הגדולות של 2025.


הביקוש בשיא

הנתון המרשים ביותר נוגע לביקוש: לפי דיווחים בוול סטריט, נרשמו הזמנות לרכישת מניות בהיקף הגדול פי 30 מההיצע. מדובר בביקוש חריג שמעיד על עניין רב מצד משקיעים מוסדיים. כשהביקוש למניה כה גבוה כבר בשלב ההנפקה, ניתן להסיק שמשקיעים רבים רואים בפיגמה חברה עם פוטנציאל משמעותי, גם בהשוואה לעסקת המכירה שלא התממשה.


מחשבון פנסיה - כמה כסף יהיה לך בפרישה

הפקדה: 2,590 ש"ח

המחשבון מבוסס על הנחות שמרניות: אינפלציה 2.5%, עליית שכר 3%

בדיקת ביזפורטל: הפתעה לחוסכים לפנסיה - מיליוני שקלים בפנסיה וקצבה מספקת

בשווי צפוי של עד 15.6 מיליארד דולר לפי מחיר המניה העליון, או עד כ־18 מיליארד דולר אם כוללים אופציות לעובדים, פיגמה עדיין מוערכת בפחות מהסכום שאדובי הציעה בעבר. עם זאת, בעיני המשקיעים, המשמעות היא אחרת: כחברה עצמאית, לפיגמה יש סיכוי להמשיך לצמוח ולהגיע לשווי גבוה יותר בטווח הארוך.


בחירתה של פיגמה במודל הנפקה פתוח — שבו כל משקיע נדרש להגיש הצעת מחיר ומספר מניות רצוי — מצביעה על ביטחון גבוה בצד החברה. המנגנון יוצר תמריץ למשקיעים להציע מחירים גבוהים מחשש להישאר מחוץ לרשימה, ובכך עשוי לתמוך בתמחור גבוה יותר בהנפקה.


התוצאות מעורבות

מהבחינה הפיננסית, פיגמה מציגה תוצאות מעורבות: ברבעון הראשון של השנה רשמה רווח נקי של 44.9 מיליון דולר על הכנסות של 228 מיליון דולר. עם זאת, בשנת 2024 כולה הפסידה החברה 732 מיליון דולר, בעיקר בשל עלויות תפעול גבוהות. למרות זאת, קצב הצמיחה בהכנסות נותר יציב — תכונה נפוצה בקרב חברות טכנולוגיה בשלב המעבר מרכישת לקוחות לרווחיות תפעולית.


דילן פילד, מייסד ומנכ"ל החברה, צפוי לשמור על שליטה באמצעות מניות עם זכויות הצבעה מיוחדות. במכתב שפורסם לבעלי המניות לקראת ההנפקה, כתב פילד כי בכוונתו להמשיך לרכוש חברות ולהרחיב את הפלטפורמה, מה שמרמז על כוונה לבסס את פיגמה כפלטפורמה רחבה ליצירה דיגיטלית — ולא רק ככלי עיצוב גרפי.

קיראו עוד ב"גלובל"


ההנפקה מנוהלת על ידי מספר מהבנקים הגדולים בוול סטריט, בהם מורגן סטנלי, גולדמן זקס, אלן אנד קו וג׳יי פי מורגן — מה שמעיד על היקפה ואופייה המרכזי. המניה צפויה להיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול FIG.


ברקע לכל זאת עומדת עסקת אדובי שבוטלה. אדובי, יצרנית תוכנות הקריאייטיב הגדולה, נסוגה מהעסקה לאחר התנגדות רגולטורית ושילמה קנס פרישה של כמיליארד דולר. כעת, נראה כי שתי החברות הרוויחו: אדובי נמנעה מבעיות רגולציה, ופיגמה עומדת בפני גיוס הון בהיקף משמעותי, בשווי שוק שקרוב לזה שהוצע לה במסגרת העסקה ההיא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה