סלברייט (קרדיט: החברה)סלברייט (קרדיט: החברה)

סלברייט אכזבה בדוחות - האנליסטים עדיין אופטימיים

סלברייט מאכזבת: הורידה תחזיות וצופה עיכוב בפריצה לשוק הפדרלי האמריקאיתוצאות חלשות: תחזית ההכנסות וה-ARR נחתכת מטה; עיכוב רגולטורי דוחה מהלך אסטרטגי בארה"ב - אך באופנהיימר שומרים על המלצה חיובית
בן פלמון |

חברת הטכנולוגיה סלברייט Cellebrite -0.77%   פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2025, והציגה תמונה פושרת: הכנסות בהתאם לציפיות, אך תחזיות מונמכות, שולי רווח שנשחקים, ועיכוב ברגולציה האמריקאית שדוחה ציר צמיחה מהותי. למרות התמונה המאתגרת, בבית ההשקעות אופנהיימר מותירים את המלצת "Outperform" על כנה, וממשיכים לראות בחברה יעד השקעה אטרקטיבי לטווח הארוך, אך מציינים במפורש כי מדובר ב"תקופה מאתגרת בטווח הקצר".


תוצאות מאכזבות: תחזיות נחתכות, הרווחיות נשחקת

סלברייט עדכנה מטה את תחזית ההכנסות השנתית שלה ל-470-485 מיליון דולר, לעומת טווח קודם של 480-490 מיליון דולר. גם תחזית ההכנסות החוזרות (ARR) נותרה בטווח של 480-495 מיליון דולר, אך באופנהיימר מציינים: "הורדת התחזית מבטאת חולשה מסוימת בקצב סגירת עסקאות... אמנם לא מדובר בירידה חדה, אך השוק ציפה להאצה ולא לדריכה במקום". 


גם בשורת הרווח התפעולי נרשמה שחיקה: הרווח המתואם (EBITDA) עמד על 123 מיליון דולר, עם שולי רווח של 23%-24% בלבד, נמוך מהיעדים שהציבה החברה, שהיו סביב 25%. האנליסטים מעריכים כי "לחצי השוק הפדרלי והשפעות עונתיות הקשו על שימור השוליים".


העיכוב הרגולטורי: שבועות או חודשים - עם השפעה אמיתית

אחד הנושאים המרכזיים בדו"ח היה עיכוב באישור FedRAMP, המהווה תנאי לפעילות של סלברייט עם גופים ממשלתיים פדרליים בארה"ב, שוק שמהווה כ-17% מהכנסות החברה. באופנהיימר מציינים כי האישור צפוי להתקבל "בשבועות עד חודשים ספורים", ככל הנראה ביולי-אוגוסט, דחייה ביחס ללוחות הזמנים המקוריים (סוף יוני).


"העיכוב אינו משנה את היעדים ארוכי הטווח של החברה, אך דוחה בפועל את אחת מהזדמנויות הצמיחה המרכזיות שלה לשנת 2025", נכתב בסקירה."השוק הפדרלי נחשב לאחד ממנועי ההתרחבות המרכזיים של סלברייט, ודחיית האישור, גם אם זמנית, עלולה להשפיע על קצב ההזמנות והחוזים החדשים במחצית השנייה של השנה".


מוצרים חדשים - קצב חדירה נמוך, אבל פוטנציאל עתידי

לפי הדו"ח, סלברייט ממשיכה להשקיע בהחדרת המודולים החדשים, Pathfinder ו-Guardian שנועדו להחליף את הדור הקודם של פתרונות החקירה הדיגיטלית. עם זאת, באופנהיימר מדגישים כי נכון להיום רק כ-5% מלקוחות החברה עברו לשימוש במודולים החדשים, וכי התרומה להכנסות השנה תהיה נמוכה:"הפוטנציאל של המודולים גבוה, אך האימוץ איטי, וקיים פער ממשי בין ההבטחה לטווח הארוך לבין התרומה בטווח הקרוב.


"עם זאת, האנליסטים מוסיפים כי הדינמיקה בשוק לא השתנתה לרעה, ושלקוחות ממשיכים לגלות עניין בפתרונות של סלברייט, כך שלדבריהם, "לא מדובר במשבר, אלא בהשהיה זמנית של הצמיחה".

קיראו עוד ב"גלובל"


האם העזיבה של יוסי כרמיל הייתה סימן?

יוסי כרמיל, המנכ"ל הוותיק של סלברייט, עזב אותה לאחרונה אחרי כהונה של 20 שנה. כרמיל הצטרף לסלברייט ב-2004 כעובד החמישי בחברה והפך למנכ"ל שנה בתקופת כהונתו, סלברייט הפכה לחברה של מיליארדים המעסיקה מעל 1,100 עובדים.


כשמנכ"ל עוזב חברה, בטח כשהוא היה בה כל כך הרבה זמן, זו נורה. זה לא בהכרח אומר שמשהו לא כשורה, אבל זה בהחלט אומר שיכול להיות שקורה משהו - קחו למשל את נייס והעזיבה של ברק עילם כדוגמא: השנה שעובדי נייס ירצו לשכוח - השנה שברק עילם לא ישכח. הדוחות האחרונים של סלברייט תחת כרמיל, הדוחות לרבעון הרביעי של השנה שעברה, היו טובים וגם התחזית הייתה טובה, וייתכן שכרמיל שכבר ראה את העתיד לבוא החליט לפרוש בשיא. 


סלברייט היא חברה יחסית שקטה שעושה דברים מרשימים, היא מתמחה בחקירות דיגיטליות שזה אומר לעזור לגופי משטרה, צבא ועוד לנתח את הניידים, מחשבים ואמצעים דיגיטליים. אנחנו לא יודעים ולא יגידו לנו כמה ואם היא עזרה לצבא ולמשטרה במלחמה, אבל יש סיכוי טוב שכן.


סלברייט היא אחד ממיזוגי הספאק המוצלחים יותר של גל ההנפקות מ-2021, ההתחלה אומנם הייתה קשה אבל מתחילת 2023 המניה התחילה לעלות ובשיא הגיעה לשווי של כ-5 מיליארד דולר לפני כמה חודשים, והיום היא נסחרת לפי שווי של 4 מיליארד דולר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מפעל בואינגמפעל בואינג

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות

אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים

עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג

בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.

ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.

העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.

יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.

בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737

אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?

"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות? 

רן קידר |

וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן.  הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.

זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.

בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%.  חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.  


באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.

העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כךאתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".