למונייד הכתה את התחזיות; המניה מזנקת ב-8%
ההכנסות של חברת הביטוח הדיגיטלי הסתכמו בכ-151.2 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 145 מיליון דולר ברבעון הראשון; היקף הפרמיות השנתיות טיפס למיליארד דולר, עליה ל 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; החברה מאשררת את תחזית הצמיחה השנתית בפרמיות, ומעלה את תחזיות הכנסות מעל צפי האנליסטים
למונייד Lemonade -0.91% , חברת הביטוח הדיגיטלי, מזנקת ב-8% בטרום המסחר בוול סטריט לאחר שדיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה צמחו ב-27% והסתכמו ב-151.2 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 145 מיליון דולר, החברה מציינת כי העלייה הגיעה כתוצאה מעלייה בפרמיות המורווחות (GEP), הכנסות מהשקעות והכנסות מעמלות העברה למבטחי משנה. ה־Premium in Force, שמייצג את היקף הפרמיות השנתיות במונחים שנתיים נכון לסוף התקופה, טיפס ל־1.008 מיליארד דולר, עלייה של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם מספר הלקוחות גדל ב־21% והגיע ל־2,545,496.
ההפסד הנקי גדל ל־62.4 מיליון דולר, לעומת 47.3 מיליון ברבעון המקביל או 0.86 דולר למניה, צפי האנליסטים היה להפסד של 0.93 דולר למניה. ה־EBITDA המתואם (Adjusted EBITDA) היה שלילי ועמד על 47 מיליון דולר, בהתאם לתחזית, אך גבוה מההפסד של 33.9 מיליון דולר לפני שנה. הירידה נבעה מעלייה חדה של 29% בהוצאות התפעול, כולל 38.1 מיליון דולר בהוצאות רכישת לקוחות והוצאה חד פעמית של 6.9 מיליון דולר הקשורה להערכת FAIR. החברה סיימה את הרבעון עם יתרת מזומנים והשקעות של כ־1 מיליארד דולר, מתוכם כ־259 מיליון מוחזקים על ידי חברות הביטוח שלה כעודף רגולטורי.
החברה ציינה כי השפעת השריפות בקליפורניה הייתה בהתאם לתחזית. למונייד מדווחת כי הודות לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות, הצליחה לגבש
תמונת מצב מדויקת בזמן אמת, מה שאפשר לה להעניק ללקוחות טיפול מהיר בתביעות. לדברי החברה, מדובר בביטוי ישיר לאסטרטגיה הטכנולוגית שהיא מיישמת, שמטרתה לייעל תהליכים ולשמר את אמון הלקוחות גם ברגעי משבר.
למונייד אישרה את תחזית הצמיחה השנתית בפרמיות (IFP) בשיעור של 28%, תוך שמירה על יעד הצמיחה ארוך הטווח של 30% בשנת 2026. החברה אף שיפרה את תחזיותיה להכנסות הכוללות ולהכנסות ברוטו מפרמיות (GEP), ואישרה מחדש את תחזית ה-EBITDA המתואם לשנת 2025. בנוסף, למונייד ציינה כי היא עדיין צופה תזרים מזומנים חופשי מתואם חיובי השנה, למרות ההשפעה השלילית של השריפות בקליפורניה ברבעון הראשון. החברה צופה בשנת 2025 הכנסות בטווח של 662 מיליון דולר (טווח אמצע), מעל צפי האנליסטים להכנסות של 659.9 מיליון דולר ב-2025.
- למונייד מקיימת את ההבטחה - המניה מזנקת 13%
- למונייד מזנקת בטרום לאחר דוחות הרבעון השני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרמיה הממוצעת ללקוח עלתה ב־4% ל־396 דולר. שיעור השימור השנתי (ADR) ירד ל־84%, לעומת 88% ברבעון המקביל, בעיקר בשל אי-חידוש פוליסות שלא עמדו בקריטריוני החיתום של החברה. הרווח הגולמי הסתכם ב־38.6 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת הרבעון
המקביל, אך הושפע לשלילה מהוצאות ייחודיות הקשורות לתוכנית FAIR בקליפורניה. הרווח הגולמי המתואם, בניכוי השפעות חד פעמיות, עלה ב־25% ל־46 מיליון דולר.
יחס תשלום התביעות להכנסות (Loss Ratio) עמד על 78%, כולל השפעת השריפות בקליפורניה,
אך ב-12 החודשים שלאחר תקופת הדו"ח הוא עומד על 73%. ההפסד התפעולי המתואם (Adjusted EBITDA) ברבעון הסתכם ב-47 מיליון דולר, בהתאם לתחזית הרבעון הראשון, וכולל השפעה של השריפות בהיקף של כ-22 מיליון דולר. ההפסד הנקי עמד על 62 מיליון דולר. למונייד סיימה את הרבעון
עם 2,545,496 לקוחות פעילים.
- האם תעשיית הרכב בסין לקראת האטה?
- מה קורה בפאני ופרדי? מאות מיליארדי דולר שמתנהגים כמו מניית מם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
שי וינינגר, מייסד שותף ונשיא למונייד: "אנחנו מרוצים מהתוצאות שהשגנו ברבעון הראשון, שממשיכות לשקף מגמות חיוביות בדרך ל-EBITDA חיובי במהלך 2025. זהו הרבעון השישי ברציפות שבו אנחנו מציגים צמיחה מואצת, בהתאם
לאסטרטגיה שלנו למנף את היתרונות הטכנולוגיים של למונייד כדי להבטיח צמיחה רווחית ומאוזנת".
שווי השוק של למונייד עומד על 2.2 מיליארד דולר, מניית החברה איבדה 18% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-72%.
- 1.אנונימי 06/05/2025 15:43הגב לתגובה זואז יתחילו למדוד אותה על תוצאות ולא כמניית חלום והמכפיל שלה איך לומר לא משהו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
מפעל רכבי צ'רי. קרדיט: רשתות חברתיותהאם תעשיית הרכב בסין לקראת האטה?
צמצום הסובסידיות הממשלתיות, מיסוי חדש על רכבים חשמליים ושחיקת רווחיות: האנליסטים מזהירים מירידה בביקושים, אבל מתייחסים גם לתרחיש חיובי עם שימוש בטכנולוגיה המסורתית
סקטור הרכב הסיני, שהיה מנוע הצמיחה הבולט של כלכלת סין בשנים האחרונות, עשוי להתמודד ב-2026 עם אחת התקופות המאתגרות ביותר שידע בעשור האחרון. לפי הערכתו של אנליסט הרכב הבכיר של דויטשה בנק, תעשיית הרכב כולה צפויה להיכנס למיתון קל או לפחות להאטה חדה, עם
ירידה בהיקפי המכירות, שחיקת רווחיות ועלייה בלחץ התחרותי.
על פי הדויטשה בנק, חלק ניכר מהביקוש לרכב בשנת 2026 למעשה נבלע מראש במהלך הרבעון הרביעי של 2025. צרכנים רבים מיהרו להקדים רכישות בעקבות ציפייה להפחתת תמיכה ממשלתית, הכוללת שינוי במדיניות
הטרייד-אין וצפי לעלייה צפויה במס רכישה על רכבי NEV, כלומר רכבים חשמליים והיברידיים־נטענים. הקדמת הביקושים הזו צפויה לייצר “חלון ריק” בתחילת 2026, שבו שוק הרכב יתקשה לשחזר את רמות המכירות של השנה הקודמת.
במקביל, שינויי המדיניות עלולים להיות כואבים
יותר ממה שמעריכים בשוק. לפי הדויטשה, יצרני הרכב יידרשו כנראה לספוג חלק מעליית העלויות הנובעת מהקטנת הסובסידיות ומהמיסוי החדש, דבר שיפגע בשולי הרווח, מצב מורכב במיוחד עבור חברות שכבר פועלות בשוק היפר-תחרותי. יותר מ-100 יצרניות רכב מתחרות כיום על אותו פלח שוק,
ועד כה רק מעטות הצליחו לשמור על יציבות רווחית.
ההערכות של דויטשה בנק תואמות למגמה רחבה שמסתמנת בגופי המחקר המובילים. בג'יי פי מורגן מזהירים כי ביטול סובסידיות או הפחתתן עלול לייצר צניחה במכירות כבר במחצית הראשונה של 2026, ולפגוע במיוחד ביצרניות
קטנות ובספקי משנה. גם סוכנות הדירוג פיץ' מצביעה על כך שמבנה התמיכה הממשלתית, שתרם לשגשוג של רכבי ה-EV בשנים האחרונות, עומד בפני שינוי עמוק, וגם בפיץ' חוזים שהמהלך עלול לחשוף את החברות לירידה בהיקף המכירות ותחרות מחירים עזה אף יותר.
- ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
- 5 עובדות על שי ג'ינפינג: כיצד עיצב מחדש את יחסי הכוחות בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התרחיש החיובי כרוך בהחזרת מנועי הבעירה הפנימית
למרות התחזיות השליליות, הדויטשה בנק מציג גם תרחיש חיובי אפשרי: ממשלת סין עשויה לשקול הורדת מס רכישה על רכבי בעירה פנימית במחצית השנייה של 2026, צעד שנועד לאזן את ירידת הביקושים ל-NEVs. מהלך כזה יכול, לדבריו, להחזיר
עניין לשוק, להעלות את נפח המכירות ולשפר את הרווחיות, גם אם זמנית בלבד, עבור יצרניות רכב מסורתיות, שהתקשו להתמודד עם הארסנל הטכנולוגי של מתחרות ה-EV.
