מארק צוקרבג בפוסט ליום הכיפורים - ממי הוא מבקש סליחה?

מייסד פייסבוק פרסם פוסט ליום הכיפורים, שממנו ניתן לראות כי הציוץ של טראמפ בעניין הרשת החברתית השפיע עליו עמוקות
מערכת Bizportal | (6)

הבוקר פרסם מייסד ומנכ"ל פייסבוק פוסט משלו לגבי יום הכיפורים. וכך הוא כותב: "היום זה יום הכיפורים, היום הקדוש ביותר בשנה ליהודים בו אנחנו מסתכלים על השנה שהייתה ומבקשים סליחה על טעויות שעשינו. מאלו שפגעתי בהם השנה אני מבקש סליחה ואשתדל להיות טוב יותר בשנה הבאה. לגבי הדרכים שבהן נעשה שימוש בעבודה שלי כדי לפלג בין אנשים, וזאת במקום לקרב ולהביא להיות יחד, אני מבקש סליחה ואעבוד כדי לשפר את המצב". כך כתב צוקרברג.

אין ספק שהעימות האחרון בינו לבין הנשיא טראמפ השפיע על דרך ההסתכלות שלו ביום הכיפורים הנוכחי. נזכיר בעניין זה כי לקראת סוף השבוע האחרון צייץ טראמפ כי רשת הפייסבוק היא "אנטי-טראמפ". צוקרברג מצידו השיב לו בציוץ שמסביר כי כל המטרה של פייסבוק היא לקרב בין אנשים ולא לפלג (ראו כתבה בעניין), ביום הכיפורים הוא נזכר בכך שוב.

אנחנו רק נגיד בהקשר הזה של יום הכיפורים, כי במדינת היהודים קשה להגיד שרשת הפייסבוק תורמת לקירוב בין אנשים. בין רבים של שינאה עולים על בסיס יומי לרשת (ורק נזכיר כי הפוסט המזעזע שהעלתה נוסעת באוטובוס בב"ש בו היא מצלמת את עצמה משפילה עד אפר נוסעת אחרת, דוגמה אחת מיני רבות).  מהבחינה הזו לצוקרברג אכן יש עבודה לעשות.    

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אדם 06/10/2017 19:02
    הגב לתגובה זו
    מי שחשוב לו כיפורים צריך שיהיה חשוב לו גמילות חסדים לבני עמו והעברת תרומות של ממש ,במיוחד כאיש העשיר בתבל ( שילמד על מונטיפיורי ,ועל רוטשילד ורבים אחרים שגאלו את הארץ ואת העם)
  • 4.
    מיכאל אונגר 01/10/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    גם אני הזדעזעתי מהתנהגות הפוגעת כמו שהזדעזעו כל מי שאני מכיר. נראה לי שבלי פייסבוק לא היינו מכירים את עצמנו כפי שהצליחה פייסבוק לשים המראה לפנינו. אני ממעט להשתמש בפייסבוק אך זו הפעם הראשונה שאני רואה כמה טוב הם יכולים לעשות!
  • 3.
    סאקו 01/10/2017 09:31
    הגב לתגובה זו
    הפלטפורמה שלו היא אמצעי מספר 1 להעברת מסרים אנטישמיים ללא צנזורה...
  • 2.
    מני 01/10/2017 09:08
    הגב לתגובה זו
    בעיד אל פיטר.או בקריסמס.
  • 1.
    יצחק 01/10/2017 09:02
    הגב לתגובה זו
    יהודים הם אלא שפועלים לאיחוד בין אנשים
  • אשר 01/10/2017 11:49
    הגב לתגובה זו
    הבורות של הכותב לא תביא לאיחוד אלא להשתתפות בצער במי שלא מבין שליהדות יש מקורות - לא כל שולף הוא מסמל יהדות
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.