HOT שוברת את הכלים: מחליפה את ערוץ ביפ של 'קשת' ב'קומדי סנטרל'
חברת הכבלים HOT הודיעה הבוקר (חמישי) כי תחל בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Viacom הבינ"ל, המיוצגת בישראל על ידי חברת 'ענני תקשורת', ותעלה בינואר 2011 את ערוץ קומדי סנטרל, במקום ערוץ ביפ של 'קשת'.
זוהי למעשה מכת מחץ של חברת הכבלים על זכיינית ערוץ 2, במסגרת מערכת היחסים העכורה בין מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס ל'קשת', שהגיעה לשיא לפני כחצי שנה, עם חתימת הסכם חסות בין תוכנית 'האח הגדול' של קשת לבין העיתון 'ישראל היום', המתחרה הגדול של 'ידיעות'.
ב-HOT מתכוונים להשקיע בתחום הפקות המקור בערוץ החדש ולהגדיל את היקף שעות הרכש לרבות תוכניות רכש חדשות, שיעלו בבכורה בערוץ.
COMEDY CENTRAL משודר בכ-172 מיליון בתי אב ברחבי העולם. ב-3 השנים האחרונות, ממוקם הערוץ במקום הראשון בצפייה, בקרב גילאי 18-24 באנגליה, הולנד, פולין והונגריה ובקרב גילאי 18-49, ממוקם הערוץ באחד מ-10 המקומות הראשונים במספר גדול של מדינות, בהן ארה"ב, גרמניה, איטליה, ספרד, ניו זילנד ושוודיה. הערוץ משלב בין תוכניות רכש בתחום הבידור להפקות מקור מקומיות, סיטקומים, מופעי סטנד אפ, אנימציות ועוד.
ענני תקשורת דווחה הבוקר לבורסה ולרשות ניירות ערך, על ההסכם עם HOT, וציינה כי הערוץ ינוהל על ידי חברת הבת 'ענני ערוצים'. בהודעה צוין עוד כי "החברה תהיה זכאית לסכום קבוע מראש בעבור כל אחת משנות ההסכם, בכפוף להוראות ההסכם".
עוד נמסר כי "ההסכם כולל בין היתר הוראות בדבר אופי הערוץ, אחריות החברה לתכנים המשודרים במסגרת הערוץ לרבות לעניין מגבלות החוק והרגולציה וזכויות קניין רוחני, והתחייבות לשעות שידור חדשות מידי שנה במכסות שנקבעו".
ב-HOT הודו לביפ על שיתוף הפעולה במשך כ-10 שנים, והוסיפו כי עתה "נוצרה הזדמנות יוצאת דופן להביא לקהל לקוחותינו ערוץ טלוויזיה בינלאומי מוביל בתחומו".

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
