HOT שוברת את הכלים: מחליפה את ערוץ ביפ של 'קשת' ב'קומדי סנטרל'
חברת הכבלים HOT הודיעה הבוקר (חמישי) כי תחל בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Viacom הבינ"ל, המיוצגת בישראל על ידי חברת 'ענני תקשורת', ותעלה בינואר 2011 את ערוץ קומדי סנטרל, במקום ערוץ ביפ של 'קשת'.
זוהי למעשה מכת מחץ של חברת הכבלים על זכיינית ערוץ 2, במסגרת מערכת היחסים העכורה בין מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס ל'קשת', שהגיעה לשיא לפני כחצי שנה, עם חתימת הסכם חסות בין תוכנית 'האח הגדול' של קשת לבין העיתון 'ישראל היום', המתחרה הגדול של 'ידיעות'.
ב-HOT מתכוונים להשקיע בתחום הפקות המקור בערוץ החדש ולהגדיל את היקף שעות הרכש לרבות תוכניות רכש חדשות, שיעלו בבכורה בערוץ.
COMEDY CENTRAL משודר בכ-172 מיליון בתי אב ברחבי העולם. ב-3 השנים האחרונות, ממוקם הערוץ במקום הראשון בצפייה, בקרב גילאי 18-24 באנגליה, הולנד, פולין והונגריה ובקרב גילאי 18-49, ממוקם הערוץ באחד מ-10 המקומות הראשונים במספר גדול של מדינות, בהן ארה"ב, גרמניה, איטליה, ספרד, ניו זילנד ושוודיה. הערוץ משלב בין תוכניות רכש בתחום הבידור להפקות מקור מקומיות, סיטקומים, מופעי סטנד אפ, אנימציות ועוד.
ענני תקשורת דווחה הבוקר לבורסה ולרשות ניירות ערך, על ההסכם עם HOT, וציינה כי הערוץ ינוהל על ידי חברת הבת 'ענני ערוצים'. בהודעה צוין עוד כי "החברה תהיה זכאית לסכום קבוע מראש בעבור כל אחת משנות ההסכם, בכפוף להוראות ההסכם".
עוד נמסר כי "ההסכם כולל בין היתר הוראות בדבר אופי הערוץ, אחריות החברה לתכנים המשודרים במסגרת הערוץ לרבות לעניין מגבלות החוק והרגולציה וזכויות קניין רוחני, והתחייבות לשעות שידור חדשות מידי שנה במכסות שנקבעו".
ב-HOT הודו לביפ על שיתוף הפעולה במשך כ-10 שנים, והוסיפו כי עתה "נוצרה הזדמנות יוצאת דופן להביא לקהל לקוחותינו ערוץ טלוויזיה בינלאומי מוביל בתחומו".
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- פרישה לפנסיה בישראל: מהם הסימנים שמעידים שהגיע הזמן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.45% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
