אברהם קוזניצקי מנרב
צילום: יח"צ

ישראל קנדה קרובה להשתלטות על מנרב פרויקטים

אחרי זינוק של כ-57% בשנה האחרונה, ישראל קנדה וראם פרויקטים צפויות לרכוש את החברה לפי שווי של 550 מיליון שקל ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה; הרווח הצפוי למנרב - 50 מיליון שקל
נועם בראל |

חברת ישראל קנדה -2.48% וחברת מנרב צפויות להשלים את הסכם המיזוג במהלך החודש הקרוב, כך מדווחות החברות הבוקר. על פי ההסכם בין החברות, חברת הנדל"ן מנרב עוסקת ביזום וביצוע פרויקטים בתחום הבניה והקבלנות, נדל"ן מניב ושולטת (72.28%) בחברת מנרב פרויקטים תמכור את מלוא מניותיה במנרב פרויקטים, לחברה בבעלות משותפת של א.ר.ראם פרויקטים וישראל קנדה לפי שווי חברה של 550 מיליון שקל - המשקף מחיר של 660 אגורות למניה, גבוה בכ-3% משער הבסיס של המניה הבוקר, ובתוספת התמורה שתיווצר למנרב פרויקטים מהמרה של אופציות 2 שבמחזור למניות החברה (כ-32.3 מיליון שקל). על פי הדיווח, ההסכם הינו להתקשרות בהסכם מיזוג משולש הופכי, במסגרתו יירכשו גם אחזקות הציבור בחברה, כך שעם השלמתו ימחקו מניותיה של מנרב פרויקטים מהמסחר בבורסה בתל אביב והחברה תהפוך לחברה פרטית. במידה והמיזוג יושלם, צופה מנרב לרשום רווח הון (לפני מס) של 50 מיליון שקל.   בהתאם להסכמות המתגבשות, החל ממועד השלמת המיזוג, הרוכשים לא יהיו רשאים לעשות שימוש בשם "מנרב", למעט לצרכי המשך שיווק פרויקטים מסוימים לפרק זמן מוגבל, ולא יהיה בביצוע המיזוג כדי להגביל את חברת האם, מנרב אחזקות, מלבצע פעילות זהה או מתחרה לזו של החברה הנמכרת. מנרב הודיעה לאחרונה על תכנית לשינוי ארגוני, במסגרתה, בין היתר, תמוזג מנרב הנדסה (100%) עם חברת האם מנרב אחזקות, כך שבנוסף להמשך ביצוע פעילות ייזום פרויקטים לבניה בחברה עצמה ולא באמצעות חברת הבת מנרב פרויקטים, גם פעילות עבודות הקבלנות תבוצע בחברה עצמה. בנוסף, תכלול התוכנית פישוט של מבנה החזקות הקבוצה – כאשר כחלק מכך תפעל החברה לפירוק חברות ריקות מפעילות או חברות שאין טעם כלכלי בהחזקתן. בחברה מציינים כי מטרת התוכנית, בין היתר, היא להביא לניהול ותפעול מאוחד של החברות המתמזגות, שיוביל לחיסכון בהוצאות ובעלויות תפעול.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיפה
צילום: יח"צ

קבוצת אורון זכתה במכרז בהיקף של 107 מיליון שקל בנמל חיפה החדש

חברת הבת תבצע עבודות תשתית בפרויקט המתוכנן במתחם שיארכו כ-28 חודשים; הרווח הגולמי הצפוי דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה 

מורן ישעיהו |
נושאים בכתבה נמל חיפה
חברת אורון קבוצה -1.88% דיווחה לבורסה על זכייתה של חברת הבת גילי ויואל עזריה במכרז לביצוע עבודות בפרויקט נמל חיפה החדש תמורת כ-107 מיליון שקל.   עבודות חברת הבת, שבשליטה מלאה של אורון, כוללות את הסדרת התוואי המסילתי, הסדרת כבישים וכן עבודות תשתית נלוות לכך, כחלק מפרויקט חיבור נמל חיפה החדש (נמל המפרץ) מקטע מערבי.  על פי הדיווח, תקופת התכנון והעבודות תיארך 28 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות. להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה.  נמל המפרץ נמצא בהליכי בנייה מתקדמים ליד נמל חיפה ופתיחתו מתוכננת לינואר 2021. פיתוח המתחם נסמך על תוכנית מתאר ארצית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך ביוני 2019 אושרה התכנית המפורטת הקובעת את השימושים המדויקים בו. זאת למרות התנגדויות רבות שהוגשו לה על ידי שורה של פעילים סביבתיים, ארגונים ירוקים, מפלגות ירוקות ממועצת העיר ואף ראשת העיר קליש-רותם שהייתה בזמנו חברת מועצה. הקמת הנמל החדש נעשית על ידי חברת נמלי ישראל המופקדת על פיתוח הנמלים והוא יופעל על ידי חברת הפעלה בינלאומית SIPG משנגחאי. ייעודו כנמל ימי נוסף לייבוא וייצוא של סחורות מצפון הארץ וזאת במסגרת תכנית כוללת לפתיחת ענף הנמלים לתחרות, ובהמשך לרפורמה בנמלים שהחלה בשנת 2005. נמל עתידי נוסף המוקם כעת באשדוד הוא נמל הדרום שבנייתו מתוכננת גם כן להסתיים במהלך השנה הבאה.