עסקאות 0 ק"מ. להמחשה בלבד. צילום מהאינטרנט.הרשות להגנת הצרכן מזהירה מפני עסקאות 0 ק"מ
הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן הוציאה הודעה בה היא מזהירה את הציבור מהטעייה משמעותית באופן הצגת עסקאות 0 ק"מ בעת רכישת רכב. לפי הרשות אופן הצגת מחיר הרכב שגוי ומוטה כך שמוצג חסכון גבוה משמעותית מהחסכון בפועל.
הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן יצאה באזהרה חריגה לציבור בתחום עסקאות 0 ק"מ המוצעות לצרכנים בארץ.
בהודעה שפרסמה הרשות, היא מזהירה את הציבור לנקוט במשנה זהירות בבואו לבצע עסקת רכישת רכב במסלול של 0 ק"מ. בבדיקה שנערכה על ידי הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן נמצא כי המידע אותו נמסר לציבור על ידי המשווקים השונים מציג מצג שגוי על כדאיות העסקה, בעיקר בדבר ערך הרכב הנרכש במסלול 0 ק"מ, וההנחה המגולמת בעסקה.
על פי הודעת הרשות " מהנתונים שהצטברו ברשות, עולה חשש ממשי להטעיה צרכנית הנוגעת להצגת המחיר הכולל של הרכב ו/או שווי ההטבה הניתנת לכאורה לצרכן, תוך השוואה למחיר מחירון של רכב חדש מהיבואן – וזאת אף שמדובר ברכב שגם אם לא נהגו בו, הוחזק בבעלות יד ראשונה בידי חברה, ולכן הוא אינו רכב חדש, העברת הבעלות בו לקונה, הופכת אותו לרכב יד 2, ולכן ערכו הכלכלי פוחת, בהתאם למעמדו הרישומי על פי דין."
עכשיו ההסבר להודעה הדרמטית של הרשות:
בעת הצגת עסקת 0 ק"מ, המוכרים מציגים 'מחיר מחירון' ומציינים את שווי הרכב כשהוא היה חדש ונמכר על ידי היבואן. מול מחיר זה מציעים המוכרים עסקה מוזלת באלפי ועשרות אלפי שקלים, והלקוח רואה את הפער בין שני המחירים וסבור שזה הסכום שחסך.
אבל זה לא המצב. שכן הרכב המוצע למכירה יכול להיות משנת מודל 2023 או 2024, כשנרשמה לו יד ראשונה. אם ישוקללו נתוני הרכב בפועל במחירון לרבות שנת מודל, חודשי עליה לכביש ונתוני הבעלים, מחיר המחירון יהיה מופחת משמעותית ממה שמציגים המוכרים, ולכן הפער יהיה נמוך משמעותית.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
אם ניקח לדוגמא דגם חשמלי מודל 2024, המוצע למכירה במחיר של 130.0 אש"ח בקירוב, כאשר מחיר המחירון המוצג עומד על 200.0 אש"ח בקירוב. אבל מחיר זה היה המחיר בו הוצע הרכב למכירה על ידי היבואן בעת שנמכר כחדש בשנת 2024.
בדיקה זריזה במחירון של 'לוי יצחק' מעלה כי השווי של אותו רכב משנת 2024 לפני שקלול עומד על 138,000 ₪ בלבד. כלומר, ההנחה היא לא 70.0 אש"ח כמוצג, אלא 8000 ₪ בלבד.
הרשות יוצאת כנגד ההטעיה הזו, שלמעשה לא מאפשרת לצרכן לקבל החלטה מושכלת. ללא ספק הנחה של 8000 ₪ היא הנחה טובה ומכובדת, אבל מקבלת פרופורציות אחרות לעומת הנחה של 70,000 ₪.
מבדיקת ביזפורטל נמצאו מקרים בהם הרכב מוצע לציבור במחיר גבוה משמעותית ממחירו במחירון. מקרים אלו אותרו כאשר הרכב איבד סכום משמעותי מערכו בשנתו הראשונה, ועתה המחירון הרשמי לפני שקלול נמוך משמעותית מהמחירון המוצג על ידי המשווקים השונים, שכאמור לא משקף את המחירון האמיתי של הרכב.
קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן:
"אנחנו מזהים מגמה מדאיגה של שיווק רכבים תוך הצגת הטבות מנופחות ביחס למחיר מחירון, מבלי לגלות לצרכן שמדובר ברכב שאינו חדש. מדובר בהטעיה מהותית שעלולה לגרום לנזק כלכלי משמעותי לצרכנים. הרשות קוראת לציבור לנהוג בזהירות, ולדרוש גילוי מלא ושקוף של כל פרטי העסקה – ובפרט את זהות הבעלים הראשון של הרכב ומחיר המחירון האמיתי של הרכב."
בסופו של דבר דורשת הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מהמשווקים השונים להציג את שווי הרכב האמיתי, ולא להטעות עם המחיר הרשמי של הרכב כאשר שווק על ידי היבואנים כשהיה חדש.
- 5.משה 21/07/2025 10:48הגב לתגובה זוכי אורך החיים של הסוללה החשמלית ברכב בן שנה עם 0 קמ כל רכבי ה 0 קמ יד שניה הנם בני לפחות שנה קצר יותר משל סוללה חשמלית ברכב חשמלי שנסע במהלך השנה הראשונה !
- 4.אנונימי 19/07/2025 23:08הגב לתגובה זולהיזהר מזיוף ממד אוץ מזייפים אותו בהורדת הקילומטרים ועוד מה שמופיע בפועל הקילומטר לא נכון תעשו חשבון כמה עומד הרכב כאשר המנוע עובד אם זה בפקק או סתם הקילומטרים נחשבים לפי שעות מנוע שעובד תוסיפו את זה ותראו בדיעבד תוסיפו להספידומטר
- 3.אנונימי 19/07/2025 19:32הגב לתגובה זושימו כמה מליונים קנס ותציעו חוק שבו המוכר חייב להציג את שנתון הייצור בפועל
- 2.אנונימי 18/07/2025 16:00הגב לתגובה זופשוט חוצפה שמציעים זאת כאילו ההנחה היא של עשרות רבות של אלפי שקלים כשההנחה בפועל עומדת על כ 5000 שקל בערך.
- 1.הרשות להתקפת הצרכן 15/07/2025 16:37הגב לתגובה זויוקר המחייה הכי גבוה בעולםוהם ממשיכים לשרת את בעלי ההוןוהמונופולים
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
