עסקאות 0 ק"מ. להמחשה בלבד. צילום מהאינטרנט.
עסקאות 0 ק"מ. להמחשה בלבד. צילום מהאינטרנט.

הרשות להגנת הצרכן מזהירה מפני עסקאות 0 ק"מ

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן הוציאה הודעה בה היא מזהירה את הציבור מהטעייה משמעותית באופן הצגת עסקאות 0 ק"מ בעת רכישת רכב. לפי הרשות אופן הצגת מחיר הרכב שגוי ומוטה כך שמוצג חסכון גבוה משמעותית מהחסכון בפועל. 

יואב פולס | (5)

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן יצאה באזהרה חריגה לציבור בתחום עסקאות 0 ק"מ המוצעות לצרכנים בארץ.

בהודעה שפרסמה הרשות, היא מזהירה את הציבור לנקוט במשנה זהירות בבואו לבצע עסקת רכישת רכב במסלול של 0 ק"מ. בבדיקה שנערכה על ידי הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן נמצא כי המידע אותו נמסר לציבור על ידי המשווקים השונים מציג מצג שגוי על כדאיות העסקה, בעיקר בדבר ערך הרכב הנרכש במסלול 0 ק"מ, וההנחה המגולמת בעסקה.

על פי הודעת הרשות " מהנתונים שהצטברו ברשות, עולה חשש ממשי להטעיה צרכנית הנוגעת להצגת המחיר הכולל של הרכב ו/או שווי ההטבה הניתנת לכאורה לצרכן, תוך השוואה למחיר מחירון של רכב חדש מהיבואן – וזאת אף שמדובר ברכב שגם אם לא נהגו בו, הוחזק בבעלות יד ראשונה בידי חברה, ולכן הוא אינו רכב חדש, העברת הבעלות בו לקונה, הופכת אותו לרכב יד 2, ולכן ערכו הכלכלי פוחת, בהתאם למעמדו הרישומי על פי דין."

 

מודעת פרסום 0 ק"מ. התמונה להמחשה. צילום מהאינטרנט


עכשיו ההסבר להודעה הדרמטית של הרשות:

בעת הצגת עסקת 0 ק"מ, המוכרים מציגים 'מחיר מחירון' ומציינים את שווי הרכב כשהוא היה חדש ונמכר על ידי היבואן. מול מחיר זה מציעים המוכרים עסקה מוזלת באלפי ועשרות אלפי שקלים, והלקוח רואה את הפער בין שני המחירים וסבור שזה הסכום שחסך.

אבל זה לא המצב. שכן הרכב המוצע למכירה יכול להיות משנת מודל 2023 או 2024, כשנרשמה לו יד ראשונה. אם ישוקללו נתוני הרכב בפועל במחירון לרבות שנת מודל, חודשי עליה לכביש ונתוני הבעלים, מחיר המחירון יהיה מופחת משמעותית ממה שמציגים המוכרים, ולכן הפער יהיה נמוך משמעותית.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם ניקח לדוגמא דגם חשמלי מודל 2024, המוצע למכירה במחיר של 130.0 אש"ח בקירוב, כאשר מחיר המחירון המוצג עומד על 200.0 אש"ח בקירוב. אבל מחיר זה היה המחיר בו הוצע הרכב למכירה על ידי היבואן בעת שנמכר כחדש בשנת 2024.

בדיקה זריזה במחירון של 'לוי יצחק' מעלה כי השווי של אותו רכב משנת 2024 לפני שקלול עומד על 138,000 ₪ בלבד. כלומר, ההנחה היא לא 70.0 אש"ח כמוצג, אלא 8000 ₪ בלבד. 

הרשות יוצאת כנגד ההטעיה הזו, שלמעשה לא מאפשרת לצרכן לקבל החלטה מושכלת. ללא ספק הנחה של 8000 ₪ היא הנחה טובה ומכובדת, אבל מקבלת פרופורציות אחרות לעומת הנחה של 70,000 ₪.

מבדיקת ביזפורטל נמצאו מקרים בהם הרכב מוצע לציבור במחיר גבוה משמעותית ממחירו במחירון. מקרים אלו אותרו כאשר הרכב איבד סכום משמעותי מערכו בשנתו הראשונה, ועתה המחירון הרשמי לפני שקלול נמוך משמעותית מהמחירון המוצג על ידי המשווקים השונים, שכאמור לא משקף את המחירון האמיתי של הרכב.  

קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן:

"אנחנו מזהים מגמה מדאיגה של שיווק רכבים תוך הצגת הטבות מנופחות ביחס למחיר מחירון, מבלי לגלות לצרכן שמדובר ברכב שאינו חדש. מדובר בהטעיה מהותית שעלולה לגרום לנזק כלכלי משמעותי לצרכנים. הרשות קוראת לציבור לנהוג בזהירות, ולדרוש גילוי מלא ושקוף של כל פרטי העסקה – ובפרט את זהות הבעלים הראשון של הרכב ומחיר המחירון האמיתי של הרכב."

 

בסופו של דבר דורשת הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מהמשווקים השונים להציג את שווי הרכב האמיתי, ולא להטעות עם המחיר הרשמי של הרכב כאשר שווק על ידי היבואנים כשהיה חדש.


תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 21/07/2025 10:48
    הגב לתגובה זו
    כי אורך החיים של הסוללה החשמלית ברכב בן שנה עם 0 קמ כל רכבי ה 0 קמ יד שניה הנם בני לפחות שנה קצר יותר משל סוללה חשמלית ברכב חשמלי שנסע במהלך השנה הראשונה !
  • 4.
    אנונימי 19/07/2025 23:08
    הגב לתגובה זו
    להיזהר מזיוף ממד אוץ מזייפים אותו בהורדת הקילומטרים ועוד מה שמופיע בפועל הקילומטר לא נכון תעשו חשבון כמה עומד הרכב כאשר המנוע עובד אם זה בפקק או סתם הקילומטרים נחשבים לפי שעות מנוע שעובד תוסיפו את זה ותראו בדיעבד תוסיפו להספידומטר
  • 3.
    אנונימי 19/07/2025 19:32
    הגב לתגובה זו
    שימו כמה מליונים קנס ותציעו חוק שבו המוכר חייב להציג את שנתון הייצור בפועל
  • 2.
    אנונימי 18/07/2025 16:00
    הגב לתגובה זו
    פשוט חוצפה שמציעים זאת כאילו ההנחה היא של עשרות רבות של אלפי שקלים כשההנחה בפועל עומדת על כ 5000 שקל בערך.
  • 1.
    הרשות להתקפת הצרכן 15/07/2025 16:37
    הגב לתגובה זו
    יוקר המחייה הכי גבוה בעולםוהם ממשיכים לשרת את בעלי ההוןוהמונופולים
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.