מיני חשמלית - BYD Dolphin Surf החל מ 115.0 אש"ח
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה Dolphin Surf המיני החשמלית החדשה של BYD, עם שתי גירסאות במחירים של 115.0 אש"ח ו 124.0 אש"ח.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את דגם ה BYD Dolphin Surf במקביל להשקת הדגם על ידי BYD באירופה.
ה Dolphin Surf הוא רכב מיני חשמלי מתקדם, והוא מצטרף לקו המוצרים של BYD בישראל, קו מוצרים שעומד לגדול עם השקת דגמים נוספים בקרוב.
קטגוריית רכבי המיני בישראל נשלטה בעבר באופן מובהק על ידי שלושה דגמים עיקריים – שברולט ספארק, יונדאי i10 וקיה פיקנטו. עם הפסקת ייצור הספארק לפני כמה שנים, והאמברגו הטורקי על ייצוא סחורות לישראל, לרבות כלי רכב (ה i10 מיוצרת בטורקיה) נותרה רק הפיקנטו רלוונטית בסגמנט המיני. לשוק הזה בדיוק מכוונת ה Dolphin Surf כשאנשי BYD בישראל רואים פוטנציאל גדול לרכב מיני, שבמקרה הוא גם חשמלי.
ה Dolphin Surf הוא רכב מיני עם מידות של רכב מיני. האורך הכולל עומד על 3.99 מטר, הרוחב 1.72 מטר והגובה 1.59 מטר. בסיס הגלגלים 2.5 מטר, עם זאת בזכות תכנון ייעודי כרכב חשמלי תא הנוסעים מרווח לשהות ביחס לקטגוריה. ל Surf ארבעה מקומות בלבד, בדומה לפיאט 500 החשמלית.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה Dolphin Surf משווקת בשתי גירסאות כאשר ההבדלים אינם רק באבזור אלא גם בהספק המנוע, דבר המשפיע גם על הטווח.
דגם הכניסה Boost, מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 88 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ. דגם ה Comfort מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. סוללת הרכב זהה בשני הדגמים, בטכנולוגיית 'בלייד' של BYD, ובקיבולת של 43.2Kwh. הטווחים כאמור מעט שונים עם 322 ק"מ ו 310 ק"מ ל Boost ול Comfort בהתאמה. לשני הדגמים יכולות V2L בהספק של עד 3.3Kw.
טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 85Kw.
- ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
- רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של...
האבזור כמקובל ב BYD נדיב, כשכבר בדגם הכניסה מקבלים תאורת לד קדמית ואחורית, חיישני גשם, אור גבוה אוטומטי, מראות חשמליות מתקפלות עם הפשרת אדים, צבע מטאלי ללא תוספת תשלום ועוד. תא הנוסעים מפנק עם ריפודי עור ויגן, מושבים קדמיים חשמליים, שליטה על מערכות הרכב מההגה ועוד. צג לוח המחוונים בגודל ''7, והמולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
דגם ה Comfort מקבל בנוסף למנוע החזק יותר גם מעט יותר אבזור עם מצלמות 360°, חלונות אחוריים כהים, ומשטח טעינה אלחוטי.
ב BYD לקחו את עניין הקישוריות לרכב רמה נוספת למעלה ובנוסף לאפליקציה, כניסה ללא מפתח באמצעות כרטיס NFC או אפליקציה לרכב יהיה גם מפתח דיגיטלי בסלולרי, לרבות באפל watch ובמקבילו מבית סמסונג.
נהיגת התרשמות קצרה ב Dolphin Surf ברחובות רומא השבורים, לרבות על אותן רחובות מרוצפים אבנים מעלה כמה תובנות. המתלים של ה Surf מצויינים ומתמודדים היטב עם כבישים שבורים, בורות ומהמורות. מערכת ניטור ערנות הנהג פעלה אצלנו מצויין, והעבירה מעט מאוד התראות, גם כאשר התאמצנו לגרום למערכת להתריע. מושב הנהג והנוסע היו לי פחות נוחים, עם זאת, עמית שהיה איתי ברכב טען שהמושב נוח לו, כלומר ככל הנראה עניין של התאמה אישית. ככל שיכולנו לבחון את התנהגות הכביש והאחיזה, ה Dolphin Surf כייפית לנהיגה גם הודות לבסיס הגלגלים הקצר, ובעיקר בזכות המומנט הזמין מיידית ובכל רגע נתון, כמו בכל רכב חשמלי.
התנועה היתה מעט צפופה, והרבה פתוחה, עם זאת עירונית, עם הרבה רמזורים ועצירות. צריכת החשמל של ה Surf עמדה על 12.5Kw ל - 100 ק"מ המתורגמים לכ - 345 ק"מ ריאליים. עם זאת היה מדובר בסיבוב קצר של כמה עשרות ק"מ בודדים ולא מייצגים. צריך יהיה לראות את צריכת החשמל בחיים האמיתיים ובמבחן ארוך וממצה. המרווח במושב האחורי טוב ביחס לקטגוריה, אולם נזכיר כי הוא מיועד שני נוסעים בלבד. בסה"כ ההתרשמות מה Dolphin Surf היתה חיובית למדי, כרכב מיני עירוני.
סיכום ההתרשמות מה - Dolphin Surf הוא בהחלט חיובי. מדובר ברכב מיני עירוני חשמלי, כמעט ללא תחרות בשלב הנוכחי.
ה Dolphin Surf ישווק עם אחריות מקיפה הכוללת שש שנים או 150,000 ק"מ לרכב עצמו, שמונה שנים או 150,000 ק"מ למכלולי ההנעה בנוסף לשמונה שנים או 200,000 ק"מ לסוללה.
שגרת הטיפולים כמקובל ב BYD תהיה שנתיים או 30,000 ק"מ המוקדם מבניהם.
מחיר ה Dolphin Surf עומד על 115.0 אש"ח לדגם Boost ו 124.0 אש"ח לדגם Comfort, מחיר שמציב אותו מול מתחרות מיני וסופר מיני מצויינות, חשמליות, היברידיות ובנזין. בסוף זה עניין של העדפה אישית.

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו.
אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.
האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?
עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.
הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.
בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- ב.מ.וו סדרה 5 - M5 חדשה ו - 520i מוזלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.