דולפין Surf. צילום יואב פולסדולפין Surf. צילום יואב פולס

מיני חשמלית - BYD Dolphin Surf החל מ 115.0 אש"ח

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה Dolphin Surf המיני החשמלית החדשה של BYD, עם שתי גירסאות במחירים של 115.0 אש"ח ו 124.0 אש"ח. 

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את דגם ה BYD Dolphin Surf במקביל להשקת הדגם על ידי BYD באירופה.

ה Dolphin Surf הוא רכב מיני חשמלי מתקדם, והוא מצטרף לקו המוצרים של BYD בישראל, קו מוצרים שעומד לגדול עם השקת דגמים נוספים בקרוב.

קטגוריית רכבי המיני בישראל נשלטה בעבר באופן מובהק על ידי שלושה דגמים עיקריים – שברולט ספארק, יונדאי i10 וקיה פיקנטו. עם הפסקת ייצור הספארק לפני כמה שנים, והאמברגו הטורקי על ייצוא סחורות לישראל, לרבות כלי רכב (ה i10 מיוצרת בטורקיה) נותרה רק הפיקנטו רלוונטית בסגמנט המיני. לשוק הזה בדיוק מכוונת ה Dolphin Surf כשאנשי BYD בישראל רואים פוטנציאל גדול לרכב מיני, שבמקרה הוא גם חשמלי.


BYD דולפין Surf. צילום יואב פולס

ה Dolphin Surf הוא רכב מיני עם מידות של רכב מיני. האורך הכולל עומד על 3.99 מטר, הרוחב 1.72 מטר והגובה 1.59 מטר. בסיס הגלגלים 2.5 מטר, עם זאת בזכות תכנון ייעודי כרכב חשמלי תא הנוסעים מרווח לשהות ביחס לקטגוריה. ל Surf ארבעה מקומות בלבד, בדומה לפיאט 500 החשמלית.

ה Dolphin Surf משווקת בשתי גירסאות כאשר ההבדלים אינם רק באבזור אלא גם בהספק המנוע, דבר המשפיע גם על הטווח.

דגם הכניסה Boost, מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 88 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ. דגם ה Comfort מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. סוללת הרכב זהה בשני הדגמים, בטכנולוגיית 'בלייד' של BYD, ובקיבולת של 43.2Kwh. הטווחים כאמור מעט שונים עם 322 ק"מ ו 310 ק"מ ל Boost ול Comfort בהתאמה. לשני הדגמים יכולות V2L בהספק של עד 3.3Kw.

טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 85Kw.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

האבזור כמקובל ב BYD נדיב, כשכבר בדגם הכניסה מקבלים תאורת לד קדמית ואחורית, חיישני גשם, אור גבוה אוטומטי, מראות חשמליות מתקפלות עם הפשרת אדים, צבע מטאלי ללא תוספת תשלום ועוד. תא הנוסעים מפנק עם ריפודי עור ויגן, מושבים קדמיים חשמליים, שליטה על מערכות הרכב מההגה ועוד. צג לוח המחוונים בגודל ''7, והמולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.


דולפין Surf תא נוסעים. צילום יצרן

דגם ה Comfort מקבל בנוסף למנוע החזק יותר גם מעט יותר אבזור עם מצלמות 360°, חלונות אחוריים כהים, ומשטח טעינה אלחוטי.

ב BYD לקחו את עניין הקישוריות לרכב רמה נוספת למעלה ובנוסף לאפליקציה, כניסה ללא מפתח באמצעות כרטיס NFC או אפליקציה לרכב יהיה גם מפתח דיגיטלי בסלולרי, לרבות באפל watch ובמקבילו מבית סמסונג.

נהיגת התרשמות קצרה ב Dolphin Surf ברחובות רומא השבורים, לרבות על אותן רחובות מרוצפים אבנים מעלה כמה תובנות. המתלים של ה Surf מצויינים ומתמודדים היטב עם כבישים שבורים, בורות ומהמורות. מערכת ניטור ערנות הנהג פעלה אצלנו מצויין, והעבירה מעט מאוד התראות, גם כאשר התאמצנו לגרום למערכת להתריע. מושב הנהג והנוסע היו לי פחות נוחים, עם זאת, עמית שהיה איתי ברכב טען שהמושב נוח לו, כלומר ככל הנראה עניין של התאמה אישית. ככל שיכולנו לבחון את התנהגות הכביש והאחיזה, ה Dolphin Surf כייפית לנהיגה גם הודות לבסיס הגלגלים הקצר, ובעיקר בזכות המומנט הזמין מיידית ובכל רגע נתון, כמו בכל רכב חשמלי.


'ריף הדולפינים' ברומא. צילום יואב פולס

התנועה היתה מעט צפופה, והרבה פתוחה, עם זאת עירונית, עם הרבה רמזורים ועצירות. צריכת החשמל של ה Surf עמדה על 12.5Kw ל - 100 ק"מ המתורגמים לכ - 345 ק"מ ריאליים. עם זאת היה מדובר בסיבוב קצר של כמה עשרות ק"מ בודדים ולא מייצגים. צריך יהיה לראות את צריכת החשמל בחיים האמיתיים ובמבחן ארוך וממצה. המרווח במושב האחורי טוב ביחס לקטגוריה, אולם נזכיר כי הוא מיועד שני נוסעים בלבד. בסה"כ ההתרשמות מה Dolphin Surf היתה חיובית למדי, כרכב מיני עירוני.

סיכום ההתרשמות מה - Dolphin Surf הוא בהחלט חיובי. מדובר ברכב מיני עירוני חשמלי, כמעט ללא תחרות בשלב הנוכחי.

ה Dolphin Surf ישווק עם אחריות מקיפה הכוללת שש שנים או 150,000 ק"מ לרכב עצמו, שמונה שנים או 150,000 ק"מ למכלולי ההנעה בנוסף לשמונה שנים או 200,000 ק"מ לסוללה.

שגרת הטיפולים כמקובל ב BYD תהיה שנתיים או 30,000 ק"מ המוקדם מבניהם.

מחיר ה Dolphin Surf עומד על 115.0 אש"ח לדגם Boost  ו 124.0 אש"ח לדגם Comfort, מחיר שמציב אותו מול מתחרות מיני וסופר מיני מצויינות, חשמליות, היברידיות ובנזין. בסוף זה עניין של העדפה אישית.


טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.