בפרמיה של 50% - ירון קיקוז מגדיל אחזקה בפריים אנרג'י; המניה מזנקת
חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י פריים אנרג'י -1.32% , הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל, דיווחה כי בעל השליטה ירון קיקוז רכש 1.32% ממניות החברה בסכום כולל של כ-3 מיליון שקל. קיזוז רכש כ-391 אלף מניות במחיר של כ-7.673 שקל למניה, עסקה המשקפת פרמיה של כ-52% על מחיר הסגירה של המניה בבורסה אתמול - 5.03 שקל. לאחר העסקה יחזיק קיקוז ב- 51.06% ממניות החברה. מניית החברה מזנקת על רקע הדיווח.
ירון קיקוז, מנכ"ל ובעל השליטה בפריים אנרג'י; קרדיט: יח"צ
בחודש יולי האחרון קבוצת להב אל.אר להב 0.99% , השלימה באמצעות חברת להב תשתיות (חברת בת בבעלות מלאה 100% של להב אל.אר) רכישת כ-17.5% ממניות פריים אנרג'י מירון קיקוז, והסכם שליטה משותפת עמו בחברה, וזאת בהמשך לרכישה, בשתי עסקאות נפרדות, של כ-12.5% ממניות פריים אנרג'י מבעלי עניין אחרים בחברה, ובסה"כ כ-30% ממניות פריים אנרג'י, בהשקעה כספית של כ- 43 מיליון שקל.
לפריים אנרג'י אישור מחברת החשמל להקמת 38 מתקנים פוטו-וולטאיים בדו שימוש בהספק כולל של כ- 252 מגה וואט (AC), ולצידם מתקני אגירה בקיבולת של עד 1.3 ג'יגה וואט שעה. בנוסף, לפני כחודשיים דיווחה החברה על הסכם עם חברת הית'יום הסינית (Hithium), לרכישת מתקני אגירת אנרגיה בהספק של עד 1.2 ג'יגה-ואט לשעה, ובעלות כוללת של 200-150 מיליון דולר. מדובר בהספק שיכלול את כל מתקני הדו-שימוש בשלבים השונים שברשות פריים אנרג'י, שיוקמו ויחוברו לרשת ב-2025.
- "אנחנו יודעים לקחת פרויקטים קיימים ולהשביח אותם"
- פריים אנרג'י ונקסטקום בהסכם בהיקף של כ-200 מיליון שקל להקמת פרויקטים סולאריים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השני של השנה הכנסות פריים אנרג'י ממכירת חשמל הסתכמו ב-3.4 מיליון שקל לעומת 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 17%. הרווח הגולמי הסתכם ב-952 אלף שקל (28% מההכנסות) לעומת 532 אלף שקל (18% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של 79%. ההפסד התפעולי הסתכם ב-2.2 מיליון שקל לעומת 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל וההפסד הנקי הסתכם ב-4.1 מיליון שקל לעומת 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
"פריים אנרג'י ממשיכה לבסס ולחזק את מעמדה בתחום האנרגיה המתחדשת, החברה נמצאת בתנופת צמיחה, ונערכת להקמת צבר הפרויקטים שיקפיץ את החברה", מסר ירון קיקוז בעל השליטה פריים אנרג'י. "לראיה - הבעת האמון שהתקבלה לאחרונה מקבוצת להב עם כניסתה לשליטה משותפת ואחזקה של כ- 30% ממניות החברה, מהלך המשרת את מטרותיה העסקיות והאסטרטגיות של החברה, ונותן ביטוי הולם לפוטנציאל הצמיחה של החברה. כמו כן, החלטת מינהל התכנון להרחיב את המיקומים האפשריים להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים בדו שימוש בתיקון תמ"א 1/10/1 – תאפשר לנו בעתיד הקרוב לקבל היתרי בניה למתקנים ולצאת להקמה בתחילת 2025. אני מאמין שפריים תהפוך לחברה משמעותית בשוק האנרגיה המתחדשת והאגירה בישראל בשנת 2025".
מניית פריים אנרג'י נסחרת לפי שווי של 180 מיליון שקל אחרי זינוק של 330% מתחילת השנה ושל 120% ב-12 החודשים האחרונים.
- 6.אנרגיה מתחדשת זה העתיד נקודה (ל"ת)משה ראשל"צ 05/09/2024 19:17הגב לתגובה זו
- 5.לצעירים 05/09/2024 07:40הגב לתגובה זואיננו עברי באותיות הקב"ה היא מסוכנת
- יהוונוב 05/09/2024 19:56הגב לתגובה זוולהתגייס למאבק לגיוס החרדים הפרזיטים המשתטים לצה"ל
- נו נו, אתה מתכוון לביג, ניו מד, אופיסי, אייסיאל ? :-) (ל"ת)dw 05/09/2024 11:27הגב לתגובה זו
- 4.לצעירים 05/09/2024 07:38הגב לתגובה זויש יותר מידי כסף,מעניין מהיכן,העליות הללו מסוכנות
- 3.dw 04/09/2024 17:40הגב לתגובה זולמי שיותר סולידי אפשר להציע את 2 האגחים שלה. א' מציע 8.5% שיקלי ו-ב' מציע 6.3% צמוד. למרות שמורווח יפה באגחים ממש לא בא לי לממש רווח כי מבחינתי זה יהיה סתם לפנק את סמוטריץ', לכן לא כואב לי להחזיק לפידיון בעוד כמה שנים. מקבלים תשואה כפולה ומשולשת ממה שמקבל כל משכיר דירה בישראל. מה רע? מחזיק ולא ממליץ
- 2.שקוף שקנה מניות ב50 אחוז למעלה כדי לעלות את ערך המניות שהוא מחזיק (ל"ת)ניר 04/09/2024 15:36הגב לתגובה זו
- 1.לא לדעת שורט בטוח (ל"ת)סוחר 04/09/2024 15:10הגב לתגובה זו
- dw 04/09/2024 17:47הגב לתגובה זויש לפריים תוכניות צמיחה חזקות מאד בשנים הקרובות. אם הם יצליחו לממש אותן אז הנייר לא יקר. השווי הוא פחות מעשירית מאלקטריון למשל ולפחות לפי היומרה של פריים יש להם שאיפות צמיחה חזקות מאד. מה שכן מקבל שזה עדיין "אם" ופריים תצטרך להוכיח שהיא מסוגלת לממש את ההבטחות. אם היא תצליח? הנייר יכול לעלות עוד הרבה.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.

