אורית בנבנשיתי תיגבור
צילום: מורג ביטן
דוחות

דוח סביר לתיגבור: עלייה של 2.5% בהכנסות למרות ירידה במגזר כח האדם

החברה רשמה ירידה של 11 מיליון שקל בהכנסות בתחום כח האדם שלא הורגשה בדוחות בגלל זינוק של 20 מיליון שקל בהכנסות בתחום האבטחה. הרווח התפעולי עלה ב-7%. הרווח הנקי גדל ב-2.85%
נחמן שפירא |

חברת כוח האדם הוותיקה תיגבור  תיגבור 2.14%  מציגה עלייה קלה בהכנסות של 2.5%, עם הכנסות של 281.6 מיליון שקל לעומת 274.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

לחברה 4 תחומי פעילות מרכזיים: אספקת שירותי כוח אדם לסיעוד, שמירה ואבטחה, שירותי נגישות, ונדל"ן מניב.

הכנסות החברה בתחום כח האדם והסיעוד ירדו מ-202 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-191 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, ירידה של 5.4%.  בחברה הסבירו כי שירותי הסיעוד הביתי ללקוחות הביטוח הלאומי דווקא עלו ב-10.5% ושהירידה נבעה מסיום פרויקטים בתחום כח האדם שבוצעו בתקופת הקורונה וכן מתחילת עבודה בפרויקטים של השמות חד פעמיות.

למרות זאת הכנסות ההחברה לא נפגעו בעיקר בעקבות זינוק של 34.3% בתחום האבטחה, בו נרשמה קפיצה בהכנסות מ-54.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-73.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. בעיקר כתוצאה מזכייה במכרזים חדשים. 

הרווח התפעולי עלה בכ-6.8% והסתכם ב-11 מיליון שקל בהשוואה לכ-10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ב-2.85% והסתכם ב-7.2 מיליון שקל בהשוואה ל-7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ה-EBIDA של החברה עמד על 13.3 מיליון שקל לעומת 12.8 ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי גדל ב-2.4% ל-21.6 מיליון שקל בהשוואה ל-21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות כ- 7.7% בדומה לרבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ב-2.85% והסתכם ב-7.2 מיליון שקל בהשוואה ל7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההון העצמי של החברה הסתכם ב-149.1 מיליון שקל לעומת כ-144.7 מיליון שקל בסוף שנת 2022. ההון העצמי של החברה גדל בעקבות הרווח לתקופה בהיקף של כ- 7.2 מיליון שקל אשר קוזז מחלוקת דיבידנד בסך 2.9 מיליון שקל.

 

 

אורית בנבנישתי, מנכ"לית החברה: "החברה ממשיכה לגדול בתחום הסיעוד המהווה מנוע צמיחה מרכזי לשנים הבאות עם עליה משמעותית בשירותי הסיעוד הביתי ללקוחות ביטוח לאומי ובקהילות התומכות. מנגד, ישנה ירידה בהיקפי הפעילות בתחום הכ"א בשל דעיכת נגיף הקורונה ומעבר להשמות עובדים בהם שיעורי הרווחיות גבוהים יותר. במגזר האבטחה אנו רואים את פירות התהליכים שקידמנו במהלך השנה עם צמיחה ושיפור ברווחיות בשל כניסתנו למספר פרויקטים חדשים משמעותיים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי כתוצאה מפעילות בתחום כ"א וסיעוד עלה ב-2.5% ל-8.3 מיליון שקל בהשוואה ל-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי העלייה ברווחיות נובעת מתמהיל פרויקטים רווחי יותר כאשר בשנת 2022 כ- 85% מהכנסות המגזר היו מסיעוד.

ההכנסות בתחום הנגישות ברבעון קטנו ב-10% ל-5.4 מיליון שקל בהשוואה ל-6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נובע מסיום פרויקטים שהסתיימו והערכות לתחילת פרויקטים חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.