דוח סביר לתיגבור: עלייה של 2.5% בהכנסות למרות ירידה במגזר כח האדם
חברת כוח האדם הוותיקה תיגבור תיגבור 2.58% מציגה עלייה קלה בהכנסות של 2.5%, עם הכנסות של 281.6 מיליון שקל לעומת 274.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
לחברה 4 תחומי פעילות מרכזיים: אספקת שירותי כוח אדם לסיעוד, שמירה ואבטחה, שירותי נגישות, ונדל"ן מניב.
הכנסות החברה בתחום כח האדם והסיעוד ירדו מ-202 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-191 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, ירידה של 5.4%. בחברה הסבירו כי שירותי הסיעוד הביתי ללקוחות הביטוח הלאומי דווקא עלו ב-10.5% ושהירידה נבעה מסיום פרויקטים בתחום כח האדם שבוצעו בתקופת הקורונה וכן מתחילת עבודה בפרויקטים של השמות חד פעמיות.
למרות זאת הכנסות ההחברה לא נפגעו בעיקר בעקבות זינוק של 34.3% בתחום האבטחה, בו נרשמה קפיצה בהכנסות מ-54.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-73.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. בעיקר כתוצאה מזכייה במכרזים חדשים.
הרווח התפעולי עלה בכ-6.8% והסתכם ב-11 מיליון שקל בהשוואה לכ-10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ב-2.85% והסתכם ב-7.2 מיליון שקל בהשוואה ל-7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- תיגבור: צמיחה של 7% בהכנסות - 274 מיליון שקל
- דנאל רוכשת 10% נוספים מ"עיניים" תמורת 43 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBIDA של החברה עמד על 13.3 מיליון שקל לעומת 12.8 ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי גדל ב-2.4% ל-21.6 מיליון שקל בהשוואה ל-21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות כ- 7.7% בדומה לרבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ב-2.85% והסתכם ב-7.2 מיליון שקל בהשוואה ל7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההון העצמי של החברה הסתכם ב-149.1 מיליון שקל לעומת כ-144.7 מיליון שקל בסוף שנת 2022. ההון העצמי של החברה גדל בעקבות הרווח לתקופה בהיקף של כ- 7.2 מיליון שקל אשר קוזז מחלוקת דיבידנד בסך 2.9 מיליון שקל.
אורית בנבנישתי, מנכ"לית החברה: "החברה ממשיכה לגדול בתחום הסיעוד המהווה מנוע צמיחה מרכזי לשנים הבאות עם עליה משמעותית בשירותי הסיעוד הביתי ללקוחות ביטוח לאומי ובקהילות התומכות. מנגד, ישנה ירידה בהיקפי הפעילות בתחום הכ"א בשל דעיכת נגיף הקורונה ומעבר להשמות עובדים בהם שיעורי הרווחיות גבוהים יותר. במגזר האבטחה אנו רואים את פירות התהליכים שקידמנו במהלך השנה עם צמיחה ושיפור ברווחיות בשל כניסתנו למספר פרויקטים חדשים משמעותיים".
- התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
- אקוואריוס הכריזה על הפסקת פעילות הליבה שלה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
הרווח התפעולי כתוצאה מפעילות בתחום כ"א וסיעוד עלה ב-2.5% ל-8.3 מיליון שקל בהשוואה ל-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי העלייה ברווחיות נובעת מתמהיל פרויקטים רווחי יותר כאשר בשנת 2022 כ- 85% מהכנסות המגזר היו מסיעוד.
ההכנסות בתחום הנגישות ברבעון קטנו ב-10% ל-5.4 מיליון שקל בהשוואה ל-6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נובע מסיום פרויקטים שהסתיימו והערכות לתחילת פרויקטים חדשים.
וול סטריט נגזרים (X)התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
החוזים העתידיים מהססים מול נתוני מאקרו, בזמן
שהמסחר הקמעונאי תופס נתח גדל והולך ומחדד תנודתיות סביב טכנולוגיה ותעודות סל
וול סטריט מגיעה לעוד יום מסחר במצב רוח זהיר. החוזים העתידיים נעים קלות סביב האפס, כשהשוק מעכל את נתוני המאקרו שמחדדים מחדש את התמחור סביב הריבית בחודשים הקרובים. במרכז עומד נתון התמ״ג לרבעון השלישי שמראה קצב צמיחה שנתי של 4.3%, לצד פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר.
תמ״ג חזק לא בהכרח מרגיע, ושאלת הריבית רק מתחדדת
התמ״ג הוא המדד הרחב ביותר לפעילות הכלכלית בארה״ב. הוא סופר את הערך הכולל של סחורות ושירותים שנוצרו במשק, ולכן הוא נותן לשוק תמונה אם הכלכלה באמת מתרחבת או פשוט מחזיקה מעמד. כשהמספר יוצא גבוה מהצפוי, זה לא תמיד חדשות מרגיעות לשוק המניות, כי זה מחזק את השאלה כמה מהר הפד׳ יכול להרשות לעצמו להוריד ריבית בלי להצית מחדש לחץ אינפלציוני.
הנתון של 4.3% מגיע מעל ציפיות שהיו סביב 3.3%, והוא גם מאיץ מול קצב של 3.8% ברבעון השני. מאחורי המספר עומדת צריכה פרטית שנשארת יציבה והוצאות עסקיות שמחזיקות קצב, שילוב שמאותת שהמנועים המרכזיים של הכלכלה עדיין עובדים גם כשהריבית גבוהה.
בתוך הפירוט של הרבעון בולטת קפיצה בצריכה הפרטית בקצב שנתי של 3.5% אחרי 2.5% ברבעון השני. חלק משמעותי מהעלייה מגיע מרכישות מוקדמות של רכבים חשמליים לפני תום הטבות מס בסוף ספטמבר, מה שמסביר גם למה נתוני מכירות הרכב באוקטובר ונובמבר נחלשים, בזמן שהצריכה בתחומים אחרים מציגה תמונה מעורבת.
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- וול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע מתחדדת התמונה של כלכלת קיי. משקי בית עם הכנסה גבוהה ממשיכים להחזיק קצב, בעוד המעמד הבינוני והנמוך מרגיש לחץ ביומיום, כמו שסיקרנו בביזפורטל - כלכלת ה-K בארה״ב מתחדדת: הגדולות ממשיכות קדימה והקטנים נלחצים. הפער הזה מתרגם לשוק הון שנראה חזק במדדים, אבל נשען יותר ויותר על קבוצת מניות מצומצמת ועל ציפיות לריבית נוחה יותר בהמשך.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
