אורית בנבנשיתי תיגבור
צילום: מורג ביטן
דוחות

דוח סביר לתיגבור: עלייה של 2.5% בהכנסות למרות ירידה במגזר כח האדם

החברה רשמה ירידה של 11 מיליון שקל בהכנסות בתחום כח האדם שלא הורגשה בדוחות בגלל זינוק של 20 מיליון שקל בהכנסות בתחום האבטחה. הרווח התפעולי עלה ב-7%. הרווח הנקי גדל ב-2.85%
נחמן שפירא |

חברת כוח האדם הוותיקה תיגבור  תיגבור 0%  מציגה עלייה קלה בהכנסות של 2.5%, עם הכנסות של 281.6 מיליון שקל לעומת 274.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

לחברה 4 תחומי פעילות מרכזיים: אספקת שירותי כוח אדם לסיעוד, שמירה ואבטחה, שירותי נגישות, ונדל"ן מניב.

הכנסות החברה בתחום כח האדם והסיעוד ירדו מ-202 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-191 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, ירידה של 5.4%.  בחברה הסבירו כי שירותי הסיעוד הביתי ללקוחות הביטוח הלאומי דווקא עלו ב-10.5% ושהירידה נבעה מסיום פרויקטים בתחום כח האדם שבוצעו בתקופת הקורונה וכן מתחילת עבודה בפרויקטים של השמות חד פעמיות.

למרות זאת הכנסות ההחברה לא נפגעו בעיקר בעקבות זינוק של 34.3% בתחום האבטחה, בו נרשמה קפיצה בהכנסות מ-54.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-73.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. בעיקר כתוצאה מזכייה במכרזים חדשים. 

הרווח התפעולי עלה בכ-6.8% והסתכם ב-11 מיליון שקל בהשוואה לכ-10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ב-2.85% והסתכם ב-7.2 מיליון שקל בהשוואה ל-7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ה-EBIDA של החברה עמד על 13.3 מיליון שקל לעומת 12.8 ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי גדל ב-2.4% ל-21.6 מיליון שקל בהשוואה ל-21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות כ- 7.7% בדומה לרבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ב-2.85% והסתכם ב-7.2 מיליון שקל בהשוואה ל7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההון העצמי של החברה הסתכם ב-149.1 מיליון שקל לעומת כ-144.7 מיליון שקל בסוף שנת 2022. ההון העצמי של החברה גדל בעקבות הרווח לתקופה בהיקף של כ- 7.2 מיליון שקל אשר קוזז מחלוקת דיבידנד בסך 2.9 מיליון שקל.

 

 

אורית בנבנישתי, מנכ"לית החברה: "החברה ממשיכה לגדול בתחום הסיעוד המהווה מנוע צמיחה מרכזי לשנים הבאות עם עליה משמעותית בשירותי הסיעוד הביתי ללקוחות ביטוח לאומי ובקהילות התומכות. מנגד, ישנה ירידה בהיקפי הפעילות בתחום הכ"א בשל דעיכת נגיף הקורונה ומעבר להשמות עובדים בהם שיעורי הרווחיות גבוהים יותר. במגזר האבטחה אנו רואים את פירות התהליכים שקידמנו במהלך השנה עם צמיחה ושיפור ברווחיות בשל כניסתנו למספר פרויקטים חדשים משמעותיים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי כתוצאה מפעילות בתחום כ"א וסיעוד עלה ב-2.5% ל-8.3 מיליון שקל בהשוואה ל-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי העלייה ברווחיות נובעת מתמהיל פרויקטים רווחי יותר כאשר בשנת 2022 כ- 85% מהכנסות המגזר היו מסיעוד.

ההכנסות בתחום הנגישות ברבעון קטנו ב-10% ל-5.4 מיליון שקל בהשוואה ל-6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נובע מסיום פרויקטים שהסתיימו והערכות לתחילת פרויקטים חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.