מגדל עם הפסד השקעתי של 900 מיליון שקל - הפסד כולל של 144 מיליון שקל
חברת מגדל ביטוח -2.16% מדווחת על הכנסות בסך 1.26 מיליארד שקל, הרבה מתחת לרבעון המקביל, אז עמדו ההכנסות על סך 6.75 מיליארד שקל. החברה רשמה גידול של 6% בסך הפרמיות ועלייה דומה ברווח החיתומי, אשר עמד ברבעון האחרון על 227 מיליון שקל לפני מס. החברה הפסידה ברבעון האחרון כ-900 מיליון שקל על ההשקעות שלה בעקבות הירידות בשווקים, ברבעון המקביל החברה רשמה רווח השקעתי של 178 מיליון שקל. ההפסד הכולל של החברה עמד על 144 מיליון שקל, זאת לעומת רווח כולל של 416 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גם בשירותי הביטוח של החברה נרשמו ירידות לעומת התקופה המקבילה אשתקד - הרווח מביטוחי חיים וסיכון ארוך טווח ירד ב-395 מיליון שקל אל 161 מיליון שקל. החברה רשמה הפסד של 74 מיליון שקל מביטוחי בריאות לעומת רווח של 54 מיליון שקל ברבעון המקביל. בביטוח הכללי נרשם הפסד של 100 מיליון שקל לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל. עד כה החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הפסד כולל של 855 מיליון שקל, זאת לעומת רווח כולל של 983 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
היקף הנכסים של החברה עומד על כ-375 מיליארד שקל והיא עדיין מנהלת הנכסים הגדולה בישראל. מנכ"ל מגדל אחזקות, יוסי בן ברוך, מסר עם שחרור הדוחות: "בעסקי הליבה של תחומי הביטוח, זהו הרבעון השישי ברציפות בו אנו מציגים צמיחה בסך קווי העסקים, בהשוואה לתקופות המקבילות. תמורות בסביבה הכלכלית וירידות בשווקים הפיננסים המשיכו להוות אתגר לקבוצה, כמנהלת תיק הנכסים ארוך הטווח הגדול בישראל, גם ברבעון זה. אנו ממשיכים להתמקד בהגדלת המכירות של מוצרים רווחיים תוך שיפור יכולות החיתום. הקבוצה מובילה, בימים אלה, הוחל בתהליך של גיבוש אסטרטגיה קבוצתית עדכנית שמטרתה מיקוד ביצירת ערך והשאת התשואה על ההון של הקבוצה לאורך זמן.״
רק לפני כמה שבועות התפטר מנכ"ל החברה הקודם, שגיא יוגב, לאחר שנה בלבד בתפקיד. לדברי יוגב במכתב ההתפטרות החריף: "סביבת העבודה אליה נחשפתי הקשתה על ניהול מיטבי של החברה ומנעה את האפשרות לקידומם של צעדים נדרשים ובהם בנייתה של תוכנית אסטרטגית לחברה". אחרי יוגב הגיע גם תורו של יו"ר החברה יפתח רון טל שהודיע על התפטרותו בתחילת החודש ביחד עם האקטואר הראשי של החברה.
- יונייטד הלת' חותכת תחזית - המניה מתרסקת ב-19%
- רצח מנכ"ל UnitedHealthcare מציב את תעשיית הביטוח תחת ביקורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳