משה קפלינסקי מנכל בזן
צילום: שגיא מורן
דוחות

בז"ן: ה-EBITDA קפץ ב-50% ועמד על 123 מיליון דולר

קבוצת הזיקוק והפטרוכימיה מדווחת על מעבר לרווח נקי של 69 מיליון שקל ברבעון השני של 2021; מרווח הזיקוק המנוטרל עמד על 4.6 דולר לחבית, לעומת 6.5 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד

קבוצת הזיקוק והפטרוכימיה בזן 1.62%  מציגה בדוחותיה לרבעון השני של 2021 מרווח זיקוק של 4.6 דולר לחבית לצד מעבר לרווח של 69 מיליון דולר. ה-EBITDA המנוטרל קפץ ב-50%, ועמד על 123 מיליון דולר.

מרווח הזיקוק המנוטרל, אחד הגורמים המשפיעים על תוצאות הפעילות בחברות בתעשיית הזיקוק והפטרוכימיה, עמד על 4.6 דולר לחבית, לעומת 6.5 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על מעבר לרווח של 69 מיליון דולר, לעומת הפסד של 11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה בתקופה קפצו ב-122% ועמד על כ-1.56 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-706 מיליון דולר ברבעון השני של 2020.

מגזר הזיקוק, המשיך להיות מושפע ממגמת ההתאוששות ההדרגתית לביקוש הגלובאלי לתזקיקים, כשאת הרבעון השני מסיימת החברה עם EBITDA מנוטרל של 5 מיליון דולר ומרווח זיקוק מנוטרל של 4.6 דולר לחבית. מגזר הפולימרים רשם תוצאת שיא ברבעון עם EBITDA של 115 מיליון דולר.

משה קפלינסקי, יו"ר קבוצת בזן הנכנס: "לפני מספר שבועות, לאחר תהליך עבודה פנימי מעמיק ומורכב בליווי חברת PWC, הצגנו את האסטרטגיה של הקבוצה לעשור הקרוב. במסגרת התכנית, בזן תעבור טרנספורמציה הדרגתית לתעשייה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה, בדגש על מימן ירוק, ופולימרים מתקדמים, במקביל להמשך פעילות הדלקים והפולימרים הקיימת של הקבוצה.

התכנית תתבסס על עקרונות ESG והסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים בתחום. במסגרת האסטרטגיה הצבנו יעדים ברורים למעבר לייצור 15% פולימרים ירוקים עד שנת 2025 וייצור של 30% פולימרים ירוקים עד שנת 2030. בתחום המימן, סימנו יעד של ייצור מימן כחול (ללא פליטת CO2) כבר בשנתיים הקרובות ובמקביל להתחיל פיתוח יכולות ייצור של מימן ירוק לתחבורה על מנת להוביל את השוק בעתיד.

תגובות לכתבה(26):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    למרות הרווחים יורדת כי פשוט מניה ללא מזל , גם בגלל 04/09/2021 08:14
    הגב לתגובה זו
    למרות הרווחים יורדת כי פשוט מניה ללא מזל , גם בגלל שמזהמת לא אוהבים אותה
  • 12.
    ש.ק. 31/08/2021 15:03
    הגב לתגובה זו
    לבזן דרוש מנכל יצירתי ולא גובניק שבא לקחת כסף ולהעביר את הזמן. זו חברה פרטית מספיק עם הגובניקים
  • 11.
    הקישון 18/08/2021 07:54
    הגב לתגובה זו
    עדיין לא קולטים בבזבזן שעידן הירוק בדלת - תוך 5 שנים הדרישה לתזקיקים תהיה 1/2
  • א 18/08/2021 16:13
    הגב לתגובה זו
    עיקר הדרישה לתזקיקי נפט היא מהאוניות והמטוסים, התחבורה הכבדה ופחות תחבורה פרטית. זה א'. ב', אף אחד לא הולך להפסיק את השימוש בפלסטיקה וזה גם התחום שבו בז"ן מעורבת
  • התפוצץ להם מתקן של פלסטיק לפני כמה שעות (ל"ת)
    אחד שיודע 18/08/2021 20:55
  • 10.
    מניה מקוללת כבר 20 שנה 17/08/2021 19:27
    הגב לתגובה זו
    מניה מקוללת כבר 20 שנה
  • גם השם שלה (בז"ן) נראה גרוע (ל"ת)
    מריו 27/08/2021 22:42
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הוותיקים עולים המון כסף לבז״ן שחררו קצת מהעובדים ו 15/08/2021 17:05
    הגב לתגובה זו
    הוותיקים עולים המון כסף לבז״ן שחררו קצת מהעובדים ותתחילו להרים את החברה למעלה
  • 8.
    ניר 15/08/2021 16:22
    הגב לתגובה זו
    בגלל תשובה??
  • 7.
    בזן 15/08/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
    מי שמוכר פרייאר מי שקונה כעת יעשה כסף. חברה מרויחה . הקורונה תיעלם עוד חודשיים. האנליסטים יצאו מהחורים וימליצו על בזן ב 120 . ואין תחליף לבזן. חייבים דלק. אחרת חוזרים לתקופת האבן .
  • אמ 17/08/2021 08:15
    הגב לתגובה זו
    חייבת לעלות עם נתונים כאלה טובים ומגמת השתפרות נמשכת גם להמשך השנה זה הזמן לקנות ולהחזיק
  • אחד שיודע 16/08/2021 00:04
    הגב לתגובה זו
    ותגלה מלא טסלות על הכבישים. "אין תחליף לבזן" ,הצחקת!
  • הלוחש לחביות 16/08/2021 18:52
    כמות הרכבים על הכביש עולה עם הריבוי הטבעי, נכון שחלק עוברים לחשמלי אבל הצריכה של הדלקים הפוסילים עולה. יש גם יותר משאיות על הכביש ובסוף גם יחזרו הטיסות. האיום על בזן יקרה רק עוד שני עשורים.
  • 6.
    מישהו 15/08/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
    למרות הדוחות למרות ההתאוששות בסקטור המניה ולא מגיבה והגיעה אפילו לאדום. המניה ירדה ב30% בחודש וחצי. איפה הדירקטוריון? איפה ההנהלה? המשקיעים לא סומכים עליכם.
  • 5.
    הרצל ליפשיץ הכהן 15/08/2021 12:03
    הגב לתגובה זו
    ירידות כרוניות במניה הלך לי 620000שח
  • 4.
    הלוחש לחביות 15/08/2021 11:19
    הגב לתגובה זו
    קפלינסקי כל החיים שלו ינק משכורות ציבוריות בצה"ל. הגיע הזמן להכניס קצת יזמות ורוח חדשה לחברה. המניה ירדה בחודשיים ביותר מ30% ועכשיו מתקנת חזרה באחוז אחד אחרי השחיטה הזאת. התוצאות טובות אפילו מצויינות אבל המשקיעים לא מאמינים.
  • 3.
    בזן 15/08/2021 10:54
    הגב לתגובה זו
    גם האנליסטים קבעו לה שער 110 או 100 עליה של 30% מינימום מי שימכור בזן כעת יפסיד
  • אחד שיודע 15/08/2021 13:25
    הגב לתגובה זו
    אין כל בשורה במימן כחול. אין ביקושים והוא מזהם יותר מפחם.
  • עגלה עם סוס ותפליג באוניה לאפריקה ומשם תלך ברגל לארהב (ל"ת)
    אז תקנה 15/08/2021 14:29
  • 2.
    נרדי הרומני 15/08/2021 10:47
    הגב לתגובה זו
    שמנור ימשוך אותו החוצה
  • 1.
    ירדה כ 20% בחודש. כעת מתקנת 4% בדיחה חחחחח (ל"ת)
    בזן 15/08/2021 10:25
    הגב לתגובה זו
  • אולי המניה תסיים היום בירידה (ל"ת)
    שש 15/08/2021 12:18
    הגב לתגובה זו
  • אייבי 15/08/2021 11:25
    הגב לתגובה זו
    בדיחה עצובה
  • מה זה אומר לך על המשקיעים ה"חכמים" בשוק ההון הישראלי ? (ל"ת)
    מרקו 15/08/2021 10:52
    הגב לתגובה זו
אנרג'יאן גז נפט
צילום: אנרג'יאן

אנרג'יאן חתמה על הסכם לייצוא גז דרך צינור ניצנה החדש

החברה תרכוש קיבולת בצינור שיחבר את רמת חובב לגבול מצרים ותוכל לייצא עד מיליארד מטר מעוקב גז בשנה למשך 15 שנים. ההסכם, בהיקף של כ־100 מיליון דולר, מסמן שלב חדש בפתיחת שוק הייצוא הישראלי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אנרג'יאן גז טבעי

אנרג'יאןאנרג'יאן 0.85%  , בעלת מאגרי הגז כריש, תנין וקטלן, חתמה על הסכם עם נתיבי הגז הטבעי לישראל לרכישת קיבולת בצינור ניצנה העתידי. ההסכם מאפשר לחברה לייצא עד מיליארד מטר מעוקב גז לשנה למשך 15 שנים דרך הצינור שיחבר את רמת חובב לגבול מצרים. זהו ההסכם הראשון מסוגו עבור החברה הבריטית-יוונית ומהווה צעד חשוב לקראת פתיחת שוק הייצוא הישראלי.

ההסכם מגיע במקביל לחתימה על מזכר הבנות עם לקוח מאגן הים התיכון לרכישת הגז שייוצא. העסקה משקפת את המדיניות הישראלית החדשה לעידוד ייצוא גז טבעי וחיזוק השיתוף באגן הים התיכון. הצינור החדש ייצור חלופה נוספת לייצוא הגז הישראלי מעבר לשוק המקומי ויפתח הזדמנויות עסקיות חדשות. השקעת אנרג'יאן בפרויקט צינור ניצנה תעמוד על כ-100 מיליון דולר, שיממן בעיקר בנק הפועלים במסגרת אשראי של 70 מיליון דולר לעשר שנים. 40% מהעלות ישולמו עם החתימה על ההסכם, והיתרה תועבר בהתאם להתקדמות הפרויקט. מבנה המימון הזה מאפשר לחברה להתחייב לפרויקט הגדול מבלי לפגוע בזרימת המזומנים הקיימת.


ההסכם כולל גם זכויות גישה זמניות לקיבולת פנויה בצינור "ירדן צפון" במהלך תקופת ההקמה, מה שמאפשר לאנרג'יאן להתחיל בייצוא עוד לפני שצינור ניצנה יושלם. הסדר הזה מקטין את הסיכונים העסקיים ומאפשר לחברה לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים במהלך הקמת התשתית.


מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן, הדגיש את החשיבות האזורית של הפרויקט: "חיבורי הגז האזוריים והבטחון האנרגטי לטווח ארוך במזרח הים התיכון הם בעלי חשיבות קריטית". לדבריו, אנרג'יאן היא שחקנית אזורית מרכזית עם פעילות במגוון מדינות באגן הים התיכון, והחברה ממשיכה להתמקד בקידום כל אפשרויות הייצוא מנכסיה בישראל.


הפרויקט תואם את המדיניות הישראלית התומכת בייצוא גז כאמצעי לחיזוק המשק המקומי ומעמדה האזורי של ישראל. ריגס ציין שלצד העובדה שעיקר תזרים המזומנים של החברה נשען על חוזים ארוכי טווח לשוק המקומי, חתימת ההסכם מהווה "אבן דרך משמעותית לקידום מכירות הגז השנתיות שלנו". העסקה מציבה את אנרג'יאן כשחקנית מובילה בשוק הייצוא הישראלי המתפתח ותורמת לביסוס מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית. הצלחת הפרויקט תלויה בהשלמת הקמת הצינור ובביסוס קשרים מסחריים יציבים עם הלקוחות במדינות השכנות.