משה קפלינסקי מנכל בזן
צילום: שגיא מורן
דוחות

בז"ן: ה-EBITDA קפץ ב-50% ועמד על 123 מיליון דולר

קבוצת הזיקוק והפטרוכימיה מדווחת על מעבר לרווח נקי של 69 מיליון שקל ברבעון השני של 2021; מרווח הזיקוק המנוטרל עמד על 4.6 דולר לחבית, לעומת 6.5 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד

קבוצת הזיקוק והפטרוכימיה בזן -2.32%  מציגה בדוחותיה לרבעון השני של 2021 מרווח זיקוק של 4.6 דולר לחבית לצד מעבר לרווח של 69 מיליון דולר. ה-EBITDA המנוטרל קפץ ב-50%, ועמד על 123 מיליון דולר.

מרווח הזיקוק המנוטרל, אחד הגורמים המשפיעים על תוצאות הפעילות בחברות בתעשיית הזיקוק והפטרוכימיה, עמד על 4.6 דולר לחבית, לעומת 6.5 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על מעבר לרווח של 69 מיליון דולר, לעומת הפסד של 11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה בתקופה קפצו ב-122% ועמד על כ-1.56 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-706 מיליון דולר ברבעון השני של 2020.

מגזר הזיקוק, המשיך להיות מושפע ממגמת ההתאוששות ההדרגתית לביקוש הגלובאלי לתזקיקים, כשאת הרבעון השני מסיימת החברה עם EBITDA מנוטרל של 5 מיליון דולר ומרווח זיקוק מנוטרל של 4.6 דולר לחבית. מגזר הפולימרים רשם תוצאת שיא ברבעון עם EBITDA של 115 מיליון דולר.

משה קפלינסקי, יו"ר קבוצת בזן הנכנס: "לפני מספר שבועות, לאחר תהליך עבודה פנימי מעמיק ומורכב בליווי חברת PWC, הצגנו את האסטרטגיה של הקבוצה לעשור הקרוב. במסגרת התכנית, בזן תעבור טרנספורמציה הדרגתית לתעשייה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה, בדגש על מימן ירוק, ופולימרים מתקדמים, במקביל להמשך פעילות הדלקים והפולימרים הקיימת של הקבוצה.

התכנית תתבסס על עקרונות ESG והסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים בתחום. במסגרת האסטרטגיה הצבנו יעדים ברורים למעבר לייצור 15% פולימרים ירוקים עד שנת 2025 וייצור של 30% פולימרים ירוקים עד שנת 2030. בתחום המימן, סימנו יעד של ייצור מימן כחול (ללא פליטת CO2) כבר בשנתיים הקרובות ובמקביל להתחיל פיתוח יכולות ייצור של מימן ירוק לתחבורה על מנת להוביל את השוק בעתיד.

תגובות לכתבה(26):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    למרות הרווחים יורדת כי פשוט מניה ללא מזל , גם בגלל 04/09/2021 08:14
    הגב לתגובה זו
    למרות הרווחים יורדת כי פשוט מניה ללא מזל , גם בגלל שמזהמת לא אוהבים אותה
  • 12.
    ש.ק. 31/08/2021 15:03
    הגב לתגובה זו
    לבזן דרוש מנכל יצירתי ולא גובניק שבא לקחת כסף ולהעביר את הזמן. זו חברה פרטית מספיק עם הגובניקים
  • 11.
    הקישון 18/08/2021 07:54
    הגב לתגובה זו
    עדיין לא קולטים בבזבזן שעידן הירוק בדלת - תוך 5 שנים הדרישה לתזקיקים תהיה 1/2
  • א 18/08/2021 16:13
    הגב לתגובה זו
    עיקר הדרישה לתזקיקי נפט היא מהאוניות והמטוסים, התחבורה הכבדה ופחות תחבורה פרטית. זה א'. ב', אף אחד לא הולך להפסיק את השימוש בפלסטיקה וזה גם התחום שבו בז"ן מעורבת
  • התפוצץ להם מתקן של פלסטיק לפני כמה שעות (ל"ת)
    אחד שיודע 18/08/2021 20:55
  • 10.
    מניה מקוללת כבר 20 שנה 17/08/2021 19:27
    הגב לתגובה זו
    מניה מקוללת כבר 20 שנה
  • גם השם שלה (בז"ן) נראה גרוע (ל"ת)
    מריו 27/08/2021 22:42
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הוותיקים עולים המון כסף לבז״ן שחררו קצת מהעובדים ו 15/08/2021 17:05
    הגב לתגובה זו
    הוותיקים עולים המון כסף לבז״ן שחררו קצת מהעובדים ותתחילו להרים את החברה למעלה
  • 8.
    ניר 15/08/2021 16:22
    הגב לתגובה זו
    בגלל תשובה??
  • 7.
    בזן 15/08/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
    מי שמוכר פרייאר מי שקונה כעת יעשה כסף. חברה מרויחה . הקורונה תיעלם עוד חודשיים. האנליסטים יצאו מהחורים וימליצו על בזן ב 120 . ואין תחליף לבזן. חייבים דלק. אחרת חוזרים לתקופת האבן .
  • אמ 17/08/2021 08:15
    הגב לתגובה זו
    חייבת לעלות עם נתונים כאלה טובים ומגמת השתפרות נמשכת גם להמשך השנה זה הזמן לקנות ולהחזיק
  • אחד שיודע 16/08/2021 00:04
    הגב לתגובה זו
    ותגלה מלא טסלות על הכבישים. "אין תחליף לבזן" ,הצחקת!
  • הלוחש לחביות 16/08/2021 18:52
    כמות הרכבים על הכביש עולה עם הריבוי הטבעי, נכון שחלק עוברים לחשמלי אבל הצריכה של הדלקים הפוסילים עולה. יש גם יותר משאיות על הכביש ובסוף גם יחזרו הטיסות. האיום על בזן יקרה רק עוד שני עשורים.
  • 6.
    מישהו 15/08/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
    למרות הדוחות למרות ההתאוששות בסקטור המניה ולא מגיבה והגיעה אפילו לאדום. המניה ירדה ב30% בחודש וחצי. איפה הדירקטוריון? איפה ההנהלה? המשקיעים לא סומכים עליכם.
  • 5.
    הרצל ליפשיץ הכהן 15/08/2021 12:03
    הגב לתגובה זו
    ירידות כרוניות במניה הלך לי 620000שח
  • 4.
    הלוחש לחביות 15/08/2021 11:19
    הגב לתגובה זו
    קפלינסקי כל החיים שלו ינק משכורות ציבוריות בצה"ל. הגיע הזמן להכניס קצת יזמות ורוח חדשה לחברה. המניה ירדה בחודשיים ביותר מ30% ועכשיו מתקנת חזרה באחוז אחד אחרי השחיטה הזאת. התוצאות טובות אפילו מצויינות אבל המשקיעים לא מאמינים.
  • 3.
    בזן 15/08/2021 10:54
    הגב לתגובה זו
    גם האנליסטים קבעו לה שער 110 או 100 עליה של 30% מינימום מי שימכור בזן כעת יפסיד
  • אחד שיודע 15/08/2021 13:25
    הגב לתגובה זו
    אין כל בשורה במימן כחול. אין ביקושים והוא מזהם יותר מפחם.
  • עגלה עם סוס ותפליג באוניה לאפריקה ומשם תלך ברגל לארהב (ל"ת)
    אז תקנה 15/08/2021 14:29
  • 2.
    נרדי הרומני 15/08/2021 10:47
    הגב לתגובה זו
    שמנור ימשוך אותו החוצה
  • 1.
    ירדה כ 20% בחודש. כעת מתקנת 4% בדיחה חחחחח (ל"ת)
    בזן 15/08/2021 10:25
    הגב לתגובה זו
  • אולי המניה תסיים היום בירידה (ל"ת)
    שש 15/08/2021 12:18
    הגב לתגובה זו
  • אייבי 15/08/2021 11:25
    הגב לתגובה זו
    בדיחה עצובה
  • מה זה אומר לך על המשקיעים ה"חכמים" בשוק ההון הישראלי ? (ל"ת)
    מרקו 15/08/2021 10:52
    הגב לתגובה זו
בלקסטוןבלקסטון

השקעה בתשתיות - תשואה של 19% לקרן של בלאקסטון; גם משקיעים פרטיים יכולים להשקיע

הקרן שהיתה מיועדת לגופים מוסדיים, נפתחה למשקיעים פרטיים בכל סכום; על היתרון של תשתיות ומה התשואה של קרנות אחרות בתחום?

רן קידר |
נושאים בכתבה תשתיות בלקסטון

קרנות בתחום התשתית הפכו למאוד פופולאריות בעשור האחרון. גם אצלנו - משקיעים מוסדיים מזרימים הרבה כסף לפרויקטי תשתיות, רוכשים מניות של חברות תשתית, ובעצם מממנות את התחום החשוב הזה שמניע את הכלכלה. תשתית זו תקשורת, כבישים, אנרגיה, תחבורה וגם תשתיות טכנולוגיות ל-AI. 

חלק גדול מההשקעות בתחום נעשה דרך קרנות השקעה, כשההשקעות בעיקרן לא סחירות - בפרויקטי ענק  ממשלתיים וקונצרנים שמניבים תשואה טובה. ובכלל, תשתיות נחשב לתחום יציב יחסית עם סיכון נמוך ועם תשואה סבירה. 

תשואת 19% בשנה: קרן BXINFRA של בלקסטון מובילה את שוק התשתיות

קרן BXINFRA של בלאקסטון רושמת תשואה מרשימה של 19.1% ב-12 החודשים האחרונים. התשואה כוללת עליית ערך נכסים והכנסות שוטפות, נטו לאחר דמי ניהול. זו תוצאה שמציבה את בלאקסטון בראש הטבלה מול המתחרות הגדולות. אפולו גלובל מנג'מנט רשמה תשואה שנתית ממוצעת של 6.61% בחמש השנים האחרונות. נשמע סביר, אבל ב-2025 היא במינוס 1.15% מתחילת השנה. הסיבה: אפולו התמקדה בתשתיות אנרגיה מסורתיות, רגישות לעליית הריבית.

KKR מציגה ביצועים טובים יותר עם תשואה ברוטו של 14% בשנה האחרונה. KKR בחרה באסטרטגיה שמרנית יותר, והניה תשואה של כ-7%. 

בלקסטון מתמקדת באנרגיה מתחדשת) וב-QTS (מרכזי נתונים) והיא מנהלת 140 מיליארד דולר בתשתיות בלבד. זה יותר מהתיק של אפולו ו-KKR ביחד.  דמי הניהול בקרן הפרטית הם  1.25% שנתי על הנכסים, ועואד 12.5% מרווחים מעל 5%. מבנה שמתמרץ ביצועים.

עד עכשיו רק גופים מוסדיים יכלו להשתתף. מעכשיו זה פתוח גם למשקיעים פרטיים, אבל צריך לזכור שזו השקעה לא סחירה. ההשקה של הקרן למשקיעים פרטיים מתרחשת במסגרת הרגולציה החדשה של האיחוד האירופי, ELTIF 2.0, ששינתה את כללי המשחק בשוק ההשקעות האלטרנטיביות. ביטול רף ההשקעה המינימלי,  מאפשר כעת גישה נרחבת יותר למשקיעים. המהלך מציב את בלאקסטון כמובילה במגמה גלובלית של דמוקרטיזציה של נכסים אלטרנטיביים.

 משקיעים פרטיים יכולים לרכוש את הקרן

נפט
צילום: iStock

ארגון אופ״ק החליט להגביר את ייצור הנפט באוקטובר

הקבוצה בראשות סעודיה ורוסיה תוסיף 137 אלף חביות ביום החל מאוקטובר – למרות ירידה של יותר מ־10% במחירי הנפט השנה וחששות מעודף היצע ב־2026

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נפט אופק

ארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק) ושותפיו החליטו להעלות את הייצור באוקטובר ב-137,000 חביות ליום. ההחלטה מגיעה בתקופה בה שוק הנפט מתמודד עם חששות מפני עודפי היצע עתידיים, ובה מחירי הנפט נמצאים בירידה של למעלה מ-10% השנה ונסחרים בסביבות 65 דולר לחבית לברנט.


במפגש מקוון מהיר יחסית, הכריזו שמונה מחברות הקרטל על העלאה של 137,000 חביות ליום החל מאוקטובר. לא מדובר בהחלטה מפתיעה מבחינה כמותית, אבל הזמון מעורר שאלות. בתקופה בה מחירי הנפט מראים חולשה ומסתכמים בסביבות 65 דולר לחבית לברנט, הצעד הזה נראה כמו הימור על העתיד.


הצעד מסמן שינוי במדיניות האופ"ק+, שבשנים האחרונות התמקדה בהגבלת ייצור כדי לתמוך במחירים. כעת, הארגון מתחיל לבטל חלק מהקיצוצים הוולונטריים ולהגדיל את הייצור, במטרה להגן על נתחי השוק שלו. ההחלטה מגיעה על רקע נתוני שוק מעורבים. מצד אחד, הביקוש הקיצי היה חזק ורמות המלאי במדינות ה-OECD נמוכות יחסית. מצד שני, אנליסטים צופים עודף היצע אפשרי בחצי הראשון של 2026. מחירי הנפט ירדו בלמעלה מ-10% השנה, כאשר ברנט נסחר בסביבות 65 דולר לחבית.


שמונת היצרנים המרכזיים – ערב הסעודית, רוסיה, עיראק, איחוד האמירויות, כווית, קזחסטן, אלג'יריה ועומאן – מתמודדים עם האתגר של איזון בין שמירה על מחירים גבוהים לטובת הכנסות המדינה, לבין חשש שמחירים גבוהים עלולים לעודד השקעות באנרגיות חלופיות ולהשפיע על הביקוש לטווח הארוך.

הפער בין ההבטחות למציאות הוא אחד האתגרים המרכזיים של הקרטל. בחודשים האחרונים, הייצור בפועל של חברות האופ"ק+ נמוך מהרמות המתוכננות. חלק מהחברות אף נאלצו להגביל את הייצור כדי לפצות על ייצור יתר קודם. ההחלטה מגיעה על רקע המתיחות הגיאופוליטית במזרח התיכון, שבדרך כלל תורמת לעלייה במחירי הנפט. אופ"ק+ בחר להגדיל את ההיצע בתקופה זו, דבר שמצביע על הערכה שהאספקה תישאר יציבה למרות האתגרים האזוריים.