מחדל מצלמות המהירות: האם הפרויקט של מלם תים עומד בסיכון?
אמינותן של מצלמות המהירות שהותקנו בשנת 2012 בכבישי הארץ על ידי חברת מלם תים 1.78% הבורסאית עומדת בימים אלו במבחן. זאת בהמשך להחלטת הפרקליטות השבוע להורות למשטרה להקפיא את שליחת הדו"חות לנהגים על נהיגה מופרזת.
פרויקט הצבת המצלמות (המכונה א-3) יצא לדרך במארס 2009 עם זכייתה של מלם-תים במכרז של משרד הפנים בהיקף של 350 מיליון שקלים לתקופה של 12 שנים. עד כה נפרסו ברחבי הארץ כ-120 מצלמות פעילות כאשר יש תכניות להקמה של עוד 300 מצלמות.
המצלמות החדשות מודדות את המהירות באמצעות פסי דריכה ממתכת המוטמעים בכביש, ולא באמצעות רדאר או לייזר כפי שהיה נהוג במצלמות הישנות. במידה והנהג חוצה את פסי הדריכה במהירות מופזרת (או באור אדום), המצלמה מופעלת והדו"ח נשלח לתיבת הדואר של הנהג.
במסגרת המכרז, בנוסף להקמה של המצלמות מהירות, מלם תים אחראית על תפעול ותחזוק המערך האלקטרוני לזיהוי עבירות תנועה מסוג של מהירות גבוהה מהמותר וחצייה באור אדום.
- ביטול כתב האישום בפרשת מצלמות המהירות נותר על כנו
- נתפס במהירות של 190 קמ"ש - אבל זוכה בביהמ"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מההודעה שהוציאה מלם תים ב-2009 על זכייתה במכרז נכתב כי ההסכם הכספי עבור 50 המצלמות הראשונות מוערך ב-6 מיליון שקל לשנה. נזכיר מלבד עלות הפיתוח וההקמה בה הושקעו בזמנו לפחות 25 מיליון שקל, מתוכננות עוד 300 מצלמות. עם זאת, כעת מרחפת מעל הפרויקט הרווחי של מלם תים עננה כבדה בצל החשד כי המערכות לא אמינות.
בשלב זה המשטרה השעתה חלוקת דו"חות עד לבדיקת מהימנות המצלמות. עם זאת, מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות.
מלם תים היא קבוצת שירותי ה-IT הגדולה בישראל, המספקת מגוון פתרונות מחשוב מקצה לקצה בתחום טכנולוגיות המידע. הקבוצה מעסיקה למעלה מ-3,000 עובדים באתרי החברה והלקוחות ברחבי הארץ. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם עלייה של 11% ברווח הנקי ל-16.7 מיליון שקל. בשנת 2017 כולה ההכנסות של הקבוצה נותרו ללא שינוי והסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
ממלם תים 1.78% לא נמסרה תגובה.
מאז השיא שרשמה באפריל של 2017 מניית מלם תים איבדה כ-10%. עם זאת, מאז הזכייה בפרויקט אי שם בשנת 2009 המניה ביצעה מהלך עליות אגרסיבי של 870%.
מניית מלם תים בשנתיים האחרונות:
- 5.ניר 14/06/2018 11:15הגב לתגובה זואיזה שטויות
- 4.Z 13/06/2018 14:43הגב לתגובה זוראשית זה רק דחיה.. יקבל אישור למרות המבוכה למשטרה ויעלה את הטולרנס..שנית באמת רק מסחטת כספים (חוץ מהאור אדום בצומת- שם חוובה) שלישית נסו להראות לטמבלים היהירים שבזמן הזה ללא המצלמות כמות התאונות יורדת (זה יכול להיות סטטיסטית ללא קשר למצלמות) ואז המבוכה שלהם תגדל שבעתיים :) ממילא המצלמות ימשיכו רק לאט יותר ובפחות רשעות ויהירות...אם יהיו יותר אכיפה של פס לבן, אסמס, אור אדום, אופניים חשלמליות מי יודע אולי גם באמת יורידו קצת את כמות התאונות...
- 3.לבדוק את הקשר של ביבי לתים (ל"ת)שלמה 13/06/2018 14:42הגב לתגובה זו
- 2.אל על מנית הזבל של המדינה 80 אחוז ירידה (ל"ת)דוד 13/06/2018 14:40הגב לתגובה זו
- מה חשבת?חברה זבל, מנייה זבל, אי אפשר לרמות את כולם כל (ל"ת)ממי 13/06/2018 16:58הגב לתגובה זו
- 1.קבלן אוהב פקיד 13/06/2018 14:09הגב לתגובה זומספר ההרוגים לא ירד, ותקציב המדינה גדל ב-500 מליון ש"ח ומל"מ תים התעשרה ב 350 מליון ש"ח ורק שאלה כמה ומה קיבלו האחרים שדחפו את הפרוייקט הכושל שלא חסך בחיי אדם. מה גם שהוא נבנה בשקר ובחטא. לגזול את האזרח בתרמית. כפיים לממשלה ככה עשו גם עם תאגידי המים.

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
