דו"חות חזקים לסאני תקשורת: גידול של 21% בשורת ההכנסות

במקביל לפרסום הדו"חות דיווחה החברה על מינויו הרשמי של משה פרי למנכ"ל החברה
נדב לוי | (6)
נושאים בכתבה סאני

סאני תקשורת, יבואנית סמסונג בישראל, מדווחת הבוקר על דו"חות חזקים מאוד לרבעון הראשון, שעדיין לא כוללים את מכירות הגלקסי 8 (שהושק רק באפריל). הדו"חות פורסמו הבוקר בצל עזיבתו לפני מספר ימים של יו"ר החברה, משה ריינס כאשר במקביל מדווחת סאני על מינויו של משה פרי למנכ"ל, זאת לאחר עזיבתה של ענת כהן שפכט את התפקיד לפני כשלושה חודשים. 

מניית סאני תקשורת -0.06% מזנקת 12% בתגובה לדוחות במחזור גדול (השישי בגודלו בשוק כעת) ומשלימה ראלי של מעל 400% מתחילת השנה לשווי שוק של 430 מיליון שקלים. נציין כי בברק קפיטל החלו לסקר לאחרונה את מניית סאני תקשורת עם מחיר יעד של 2.42 שקלים. הבוקר נסחרת המניה במחיר של 2.32 שקלים (כלומר האפסייד כמעט נסגר), והשאלה היא האם מחיר היעד יעודכן מעלה העקבות הדו"חות. 

סאני רשמה צמיחה חדה של כ-21% בשורת ההכנסות ברבעון הראשון של 2017 לסך של כ-244 מיליון שקל, זאת בהשוואה להכנסות של 201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  את הצמיחה המהותית בסך ההכנסות מסבירים בחברה כי הינה תוצאה של מהלך אסטרטגי שקדמה החברה להגדלת פעילותה בתחום שירותי הערך המוסף שהיא מספקת ללקוחות, באמצעות רשת החנויות שבבעלותה. אלה, לטענת החברה, מצטרפים להצלחת החברה במכירת סדרת 'Galaxy A' החדשה וכן במיצוי פוטנציאל המכירה של מכשיר ה-S7, על דגמיו, אשר הובילו את סאני לנתח שוק של יותר מ-40% למוצרי סמסונג בשוק הפתוח.

עוד מציינים בחברה כי השיפור בתוצאות הרבעון הראשון של 2017 בהשוואה לאלה ברבעון המקביל הושג חרף העובדה כי מכירות ה-Pre-sale של מוצר הדגל של סמסונג, ה-Galaxy S8, החלו רק בחודש אפריל, בעוד הרבעון הראשון של 2016 כלל את מכירות תקופת ה-Pre-sale וחודש ראשון של השקת מכשיר ה-S7.

סאני תקשורת מקבוצת לפידות רשמה בחודש אפריל 2017 הזמנות מחייבות עבור מכשיר ה-S8 בכמות המהווה גידול בשיעור של כ-100% ביחס לשלב ה-Pre-sale במכשיר ה-S7 אשר הושק במרץ 2016. בנוסף, תוצאות הרבעון הראשון של 2017 אינן הושפעו מהחלטת משרד האוצר על ביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים, אשר התקבלה בחודש אפריל השנה, ותבוא לידי ביטוי החל בדוחות הרבעון השני של השנה. סאני צופה כי בעקבות הפחתת המחירים תחול עלייה בביקוש לטלפונים סלולריים יוקרתיים, בדגש על סדרת הדגל של סמסונג ה-Galaxy S8, וזו צפויה להשפיע לחיוב על תוצאות החברה ברבעון השני של 2017 ולאורך השנה כולה.

בתוך כך, הרווח הגולמי זינק ברבעון הראשון של 2017 בכ-137.5% ל-40 מיליון שקל, המהווים כ-16.4% מסך הכנסות החברה, בהשוואה לרווח גולמי של 17 מיליון שקל, שהיוו כ-8.4% מסך הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2016. הגידול ברווח וברווחיות הגולמית נבע משיעורי רווחיות גבוהים בגין אביזרים ומרווחיות מכשירים גבוהה יותר. 

הרווח התפעולי התזרימי EBITDA רשם גם הוא זינוק חד ברבעון הראשון של 2017 בכ-235% לסך של 26.4 מיליון שקל בהשוואה ל-EBITDA של כ-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2017 הגיע לכ-11% מסך ההכנסות , זאת בהשוואה לשיעור EBITDA של כ-4% ברבעון המקביל. שיעור הוצאות התפעול של סאני מתוך סך ההכנסות גדל במעט לשיעור של 6.6% בהשוואה לכ-5.6% ברבעון המקביל וזאת, בין היתר, על רקע פתיחת שתי חנויות נוספות ברשת חנויות סאני והרחבת מצבת כוח האדם בתחום השירות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של 2017 הסתכם ב-8.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016. סאני מציינת כי הגידול החד ברווח הנקי נבע חרף גידול בהוצאות המימון, אשר עיקרן נובע מהפסד בסך 9.8 מיליון שקל בגין הגנות ברכישת מט"ח.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ישראלים פראיירים משלמים מחירים מופקעים על סמרטפונים (ל"ת)
    ירון 08/05/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זקן בבורסה 08/05/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    אחת עשתה 500 אחוז מתחילת השנה (סאני תקשורת ) ואילו סאני אלקטרוניקה האם לא עשתה כלום -אין לראות באמור המלצה מחזיק בנייר
  • 2.
    מניה קיקיונית 08/05/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
    לפי הכותרת כאילו מדובר בטבע.חברה קיקיונית שהמניה שלה מורצת
  • 1.
    אנונימי 08/05/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    בלוף אחד גדול , זו הבורסה שלנו , ספקולנטים ומהמרים ,רווח של 8.7 מיליון ש"ח , תחשבו לבד .
  • תברחו זאת הרצה 09/05/2017 09:09
    הגב לתגובה זו
    על המניית זבל הזאת שכל יום חמישי שלחה את המשקיעים שלה הבייתה מאושרים עם עלייה של 30 אחוז בכל שבוע.לפידות ניצלו עד הסוף את הציבור(שהתייאש מטבע )ועכשיו אני לא מקנה במי שלא מכר אותה אתמול.תודה ללפידות על המליון הראשוןבשוק ההון:)
  • ונסחרת בחצי מיליארד פשוט טמטום. (ל"ת)
    צחי 08/05/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.