משנה למנכ"ל אסם על עסקת נסטלה: "שום דבר לא ודאי או מובטח, לא הייתי מתעסק בספקולציות"

המשנה למנכ"ל אסם בנושא כספים מבהיר כי העסקה אינה ודאית, ומתייחס לדו"חות החלשים
גיא ארז | (1)
נושאים בכתבה אסם

עסקת אסם-נסטלה מתקרבת לרגעי ההכרעה שלה, עת יצביעו מחזיקי המניות של אסם ביום חמישי הקרוב בעד או נגד המיזוג עם בעלת השליטה שלה - ויציאתה לפועל של העסקה אינה דבר סגור וחתום כלל וכלל. בינתיים, ביום חמישי האחרון פרסמה החברה הישראלית את דו"חותיה הכספיים חלשים יחסית, ואלו הציגו ירידה של 3.1% ברווח הנקי ב-2015, לסכום של 384 מיליון שקל, כשגם בסעיף ההכנסות הציגה  החברה ירידה של 2%, ל-4.17 מיליארד שקל.

בשיחה עם Bizportal, הגיב פנחס קימלמן, המשנה למנכ"ל אסם בנושא כספים לדו"חות החברה: "דו"חות חלשים? זההכל עניין יחסי. הדו"חות בהחלט משקפים ירידה במכירות וירידה ברווח, אך צריך להבין שהתוצאות מתקבלות על רקע שינויים בסביבה העסקית של ענף המזון: בינואר 2015 נכנס לתוקפו חוק המזון והטיל מגבלות רבות על החברות, כששינוי נוסף הוא הקפאת ההליכים ב'מגה', מה שיוצר חוסר ודאות למבנה הקמעונאי בישראל, יחד עם הקלה על יבוא מזון, והתחזקות המותג הפרטי.  אלו שינויים בסביבה העסקית, שמשפיעים על כל הענף, ובין השאר גם על אסם".

 

האם החולשה בדו"חות שלכם מעידה על תנאים נוחים יותר לצרכן, בדמות המחירים?  

"הצרכן כבר מרגיש את זה, ןירגיש את זה גם בעתיד הקרוב, באופן חד משמעי: חלק מהירידה ברווח התפעולי הוא מגידול בהנחות ובמבצעים שביצענו. ב-2015 מחירי אסם לצרכן היו נמוכים ב-3%".

והצרכן צריך לדאוג שהדו"חות החלשים יביאו לעליית מחירים בעתיד?

"אני לא רואה עלייה במחירים, אבל צריך לזכור שגם ירידת מחירים לא מתמשכת לנצח: השנה הזו התאפיינה בירידת מחירים תוך שחיקה ברווח התפעולי, ואנחנו נתאמץ לנקוט בכל תהליכי ההתייעלות האפשריים. לדוגמא, צמצמנו את הוצאות המכירה וההנהלה, מתוך מטרה להתייעל, כדי שחלק מהחסכונות ישורשרו לצרכן, מבלי שתהיה פגיעה ברווחיות שלנו". קימלמן התייחס גם לשינויים הרבים בשוק הקמעונאות, ואמר כי קיים חוסר ודאות רב בסקטור.

 

מה התחושות לקראת עסקת אסם-נסטלה, האם תצא לפועל, ואיך זה ישפיע על העובדים?

"מבחינת החברה והעובדים,  כבר היום נסטלה מחזיקה ב-63% מהחברה, כך שיש לה שליטה בחברה.  המעבר לא אמור להשפיע על העובדים או ההנהלה. לעומת זאת, לגבי ההצבעה – כל קול קובע, צריכים לחכות ליום ההצבעה: שום דבר לא מובטח - הציבור צריך לומר את דברו, וההכרעה תהיה ב-17 לחודש.

 

האם הדו"חות החלשים יחסית לא ''יוציאו את החשק'' לנסטלה? 

"אנחנו נתנו את תצמית הדו"חות הכספיים ל-2015 כבר טרם ההודעה של נסטלה, כך שכל בעלי המניות, נסטלה והציבור - היו מודעים לכך עוד טרם חמישי האחרון. התוצאות שפרסמנו אז אמנם היו לא מבוקרות וסופיות, אבל אין פער משמעותי, כך שאני לא צופה שינוי בגישה שלהם לגבי אסם. זו עסקה בין בעלי המניות, והם יקבלו את ההחלטות הכי טובות מבחינתן. אין פה שום דבר ודאי, ולא הייתי מתעסק בספקולציות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הכל ספינים (ל"ת)
    ספין 13/03/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.