היצעים וביקושים לקראת עדכון המדדים: זו המניה שתקבל ביקושים של מעל 200 מיליון שקל - הנה הטבלה המלאה
היום נתקבל החלק האחרון בפאזל לקראת עדכון המדדים (15 בדצמבר) כאשר הבורסה הוציאה את ההבהרות בנוגע למשקל שתקבל מיילן במדדים המובילים - וכעת ניתן לצייר תמונה ברורה לגבי ההיצעים והביקושים מצד תעודות הסל והקרנות המחקות למניות השונות. לפי מחלקת מחקר מדדים בפסגות, מיילן שתקבל משקל של 4% במעו"ף ות"א-100 תראה ביקושים של 857 מיליון שקלים. זה כמובן הסכום שייצא משאר המניות במדדים הללו וכבר היום ראינו את ת"א-75 סוגר בצד האדום אחרי שמוקדם יותר נסחר בעליות של 0.3%. גם המעו"ף נלחץ מטה וסגר בעלייה מזערית. קשה להעריך האם הסיבה היא המכירות הצפויות כתוצאה ממתן 4% למיילן, שכן לא ברור מה בדיוק היה מתומחר - אך זה בהחלט ייתכן. פריגו שאיבדה גובה לאחרונה ברקע לכישלון הצעת הרכש מצד מיילן, ירדה למשקל של 8.3% במעו"ף ולכן תראה ביקושים ערים של 211 מיליון שקלים (תוחזר ל-10%). מהצד השני, לאומי ופועלים צפויות מכירות של כ-115 מיליון שקלים כ"א. לגבי המניות שייכנסו וייצאו ביום העדכון - לחץ כאן הנה פירוט השינויים הצפויים לפי מחלקת המחקר של פסגות:

- 4.רועי 22/11/2015 23:08הגב לתגובה זואין מסחר , כל שינוי קטן וכל חברה שרוצה לעשות עלינו סיבוב עושה פה זעזועים .
- בזק ושוב רק בזק (ל"ת)ותירס 23/11/2015 22:04הגב לתגובה זו
- 3.חן 22/11/2015 22:59הגב לתגובה זובזמן שהשווקים מושפעים יותר מהפוליטיקה ומאירועים המתרחשים בגלל כשלונה של אירופה להתמודד כראוי עם גל הפליטים הגואה, זמן טוב לטעמי להביט בנעשה ממניות סולידיות ואג״ח
- 2.משה 22/11/2015 20:53הגב לתגובה זומי שהוא יכול להסביר? מה זה אומר ירידה בהיצע הצפוי? זה אומר שהמניה תרד? כמה זה ישפיע?
- גלגל 23/11/2015 14:12הגב לתגובה זומה אתה חושב טמבל כך נראית הטבלה
- תכלס לא אומר כלום! תמיד מדברים ובסוף כלום (ל"ת)משקיע מתוחכם 23/11/2015 12:34הגב לתגובה זו
- 1.dw 22/11/2015 19:45הגב לתגובה זושימו לב להיצע הכבד (יחסי לווליום הרגיל) שאידיבי פיתוח תחטוף מתעודות הסל. בהנחת הצעת רכש בקרוב זה לא נורא משנה ללונגיסטים אבל זה יכול להיות די שימושי לסגירת שורטים לשורטיסטים. מבחינתם אין כמעט הזדמנויות לקנות 30 מלש"ח בנייר ולסגור פוזיציה. גם סיליקום, פלוריסטם ופרוטליקס זה ווליום חריג.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
