הסוף לדואופול בתחום הטלוויזיה? סלקום מציעה חבילת טריפל ב-149 שקלים בלבד - הנה הפרטים

חברת סלקום מעריכה שהחבילה תוביל לחיסכון משפחתי של 3,500 שקלים בשנה
מערכת Bizportal | (10)
נושאים בכתבה סלקום

התחרות בשוק התקשורת מגיעה עם לשוק הטלוויזיה. חברת סלקום -3.32% מנסה היום לתקוף בגזרת הטלוויזיה את הוט ובזק ומציעה היום חבילת טריפל במחיר של 149 שקלים בחודש. בסלקום מעריכים כי מעבר לתוכנית שלה יוביל לחיסכון משפחתי של 3,500 שקלים למשפחה - ועל כן מגדירים זאת כ"מהפכה".

תוכנית הטריפל שמציעה סלקום שיוצע למכירה תכלול חבילת גלישה במהירות של 40 מגה, שירותי טלוויזיה וטלפון קווי. בסלקום מציינים כי כיום בשוק הקווי לקוח ממוצע משלם כ-439 שקלים בחודש. כעת, החבילה שמציעה סלקום תוצע במחיר שנמוך מכך בצורה משמעותית. 

המהלך של סלקום מגיע בהמשך להשקת הטלוויזיה הרב ערוצית שהחלה ברבעון שעבר - שירות בעלות של 99 שקלים לחודש. עד היום קרוב ל-30,000 אנשים התחברות לסלקום TV.

"סלקום מביאה היום את מהפכת המחירים לכל בית בישראל", אמר מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, "אחרי ההצלחה הגדולה של סלקום tv, בשוק טלוויזיה שנשלט על ידי דואופול במשך שנים, אנחנו מביאים את בשורת המחיר גם לשוק התקשורת הקווית".

עמי אראל, יו"ר סלקום, ציין:  "כולנו עדים בשנים האחרונות לירידה בפרמטרים של חברות הסלולר המחייבים אותנו לפתח אסטרטגיה של צמיחה בשווקים אחרים. זהו מהלך משמעותי עם אפשרות  לצמיחה אמיתית מאחר ועם הכניסה לשירותי הטריפל סלקום פונה לשוק פוטנציאלי גדול הנשלט על ידי דואופול הוט/ בזק".

חבילת סלקום טריפל - במחיר 149 שקל כוללת:

אינטרנט (תשתית וספק אינטרנט) במהירות 40 מגה

טלפון ביתי ללא הגבלה לשיחות לניידים ונייחים בארץ

סלקום טיוי

*** החל מהשנה השניה תוספת של 20 שקל לחודש על חבילת הטריפל (169 שקל)

  

תוספות: התוספות הן אלטרנטיבות לבחירת הלקוח. כל לקוח בוחר לפי צרכיו ושיקוליו.

 

שדרוג ל- 100 מגה – תוספת של 20 שקל לחודש. *** יודגש שלרוב האוכלוסיה יש 40 מגה וזו המהירות שרלוונטית עבורם.

למי שאין ראוטר/נטבוקס – ניתן ראוטר בהשאלה בעלות של 10 שקל לחודש. *** יודגש שלרוב הלקוחות יש ראוטר.

התקנה עצמית – ללא תשלום נוסף. *** יודגש כי ניתן להתקין לבד באופן פשוט.

לקוח שרוצה התקנת טכנאי לטלוויזיה – העלות 150 שקל חד פעמי

עלות טכנאי להתקנת טלפון - העלות 150 שקל חד פעמי

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מיכל סגל 19/05/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    סלקום-נטוויז'ן חלם! הקמנו מדינה ככ יפה ומתקדמת. טכנולוגיות חדשניות והמצאות מגניבות אבל יש חברות שנשארו במערה האפילה ושכחו שהן כאן כדי לתת שרות ללקוח. אחרי סאגה מבישה מצידה של סלקום טריפל, התנצלויות אין קץ על החלם שהולך אצלם, אנחנו פותחים שבוע שני (!!) ללא טלפון ואינטרנט. רצף שגיאות וחוסר מקצועיות, נתק בין מחלקות והכל כמובן קרה איתנו! דבר אחד למדנו. הקוד האתי של החברה הזו מאד ברור ועולה בבירור מכל נציג איתו דיברנו: עובד יקר, שמור בכל מאודך על הפקיד-מנהל הבכיר ממך. לעולם אל תאפשר ללקוח להגיע אליו. חרף נפשך כי מה שחשוב הוא לא לספק ללקוח את השרות עליו שילם אלא להגן על הפקיד-מנהל שטעה ואמור היה לתקן ולהתנצל!! הבנתם את הרעיון, נכון? תתרחקו מהחבילה של הטריפל ומחברת סלקום. אלא אם אתם אוהבים לחיות במערה!
  • 9.
    טרפל (ל"ת)
    משה אנברבר 14/05/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מה יש לה להציע בטלויזיה? אין להם כלום (ל"ת)
    סל - כלום 14/05/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עופרה 13/05/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    כתבה לא אמינהטלפון קווי עולה למשפחה כ-35 ש״ח לחודשמאיפה המספרים שדווחו -הטעיה מכוונת כנראה.לא מגיע לסלקים פרטנר ופלאפון להרוויח מאיתנו.הרוויחו מספיק בעבר.
  • 6.
    שמואל 13/05/2015 13:12
    הגב לתגובה זו
    האם לקוחות סלולר בסלקום מקבלים הטבות?
  • 5.
    משה 13/05/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    נא לעדכן את הכתבה ולפרט את הערוצים.אנחנו לא פראיירים.לא מספיק בלה...בלה...בלה...
  • 4.
    מי צריך טלפון בבית? מיותר. תציעו קו סלולרי במקום. (ל"ת)
    דודו 13/05/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    Riky 13/05/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
    מתי זה יקרה ?ואיזה ערוצים נוכל לראות ?
  • 2.
    יופי הגיע הזמן !להמשיך לגז הבייתי לחשמל לסידוריי קבורה (ל"ת)
    tr 13/05/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בדיחה! 13/05/2015 11:33
    הגב לתגובה זו
    בסוף יסתבר שכל תוספת ערוצים תוסיף כסף ותעבור את החבילות הקיימות. מא לפרט יותר.
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.